آموزش طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی اصل ، خوشمزه و رستورانی

در این نوشته از دلبرانه می خواهیم ۳ آموزش طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی را خدمت شما ارائه نماییم.

چنانچه به دنبال دستور پخت سوپ پیاز فرانسوی هستید که آن را طبخ نمایید تا انتهای این پست با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید یا شنیده اید سوپ پیاز یکی از غذاهای معروف کشور فرانسه است .که مورد اقبال توریست ها هم واقع شده است.

به همین دلیل در ادامه ۳ دستور طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی اصل را برای شما جمع آوری کرده ایم.

امیدواریم که مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد …. از همراهی شما سپساگزاریم ….

دستور پخت سوپ پیاز فرانسوی

طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی

سوپ پیاز غذای سنتی فرانسویهاست، از این سوپ در تهیه ی برنج فرانسوی هم استفاده می کنند.

مواد لازم برای سوپ پیاز فرانسوی

۱ قاشق غذاخوری

کره

۱ قاشق غذاخوری

روغن زیتون

۴ عدد، نازک خرد شده

پیاز بزرگ

۱ قاشق غذاخوری

آرد همه منظوره

۴۰۰ گرم

آب گوشت

نصف فنجان

آب مرغ

یک و نیم فنجان

آب

۲ برگ

برگ بو

۶تکه

نان فرانسویFrench Bread

۱ فنجان

پنیر سوئیسی رنده شده

 

دستور تهیه سوپ پیاز

در قابلمه ی بزرگی روی حرارت متوسط کره را همراه روغن زیتون ذوب کنید. پیازها را در روغن به مدت ۳۰ دقیقه بپزید و گهگاه هم بزنید. در انتها پیازها باید کاملا شفاف و نرم شده باشند و لبه هایشان قهوه ای شده باشد.

آرد را روی پیاز الک کنید و آرام هم بزنید تا به خورد هم بروند. آب گوشت، آب مرغ وآب را به همراه برگ بو ها اضافه کنید ، در ظرف را بگذارید و آب را به جوش آورید. سپس در ظرف را بردارید و بگذارید مواد به مدت ۳۰ دقیقه ریزریز بجوشد. سپس برگ بو را خارج کنید.

فر را گرم کنید. نان های فرانسوی را تست کنید. سوپ را در ۶ کاسه ی مقاوم دربرابر حرارت فر(مثل پیرکس) بریزید، دقت کنید که این ظرفها برای سرو هستند. ظرفها را روی سینی فر قرار دهید ، روی هر کدام یک تکه نان فرانسوی تست شده قرار دهید و پنیر را روی آنها پخش کنید.

سینی را در فر قرار دهید تا پنیر آب شود، سپس از فر خارج کنید.


دستور شماره ۲:

سوپ پیاز فرانسوی

مواد لازم برای سوپ پیاز فرانسوی خوشمزه 

کره                                                                         ۴ قاشق غذاخوری

پیاز                                                                         ۹۰۰ گرم

شکر                                                                       ۱ قاشق چایی خوری

آرد                                                                          ۲/۱ فنجان

گوشت گوساله                                                          ۳ فنجان

آویشن                                                                     ۲ قاشق چایی خوری

فلفل سیاه                                                                نمک و کمی

نان تست فرانسوی                                                    ۳ عدد

پنیر پارمزان رنده شده                                                 ۱ فنجان

دلستر  یا شیر                                                           مقداری

طرز پخت سوپ پیاز فرانسوی

خوب اول پیازهارو به چهار قسمت تقسیم می کنیم و تو یه قابلمه با کمی آب می‌ذاریم خوب بپزه. (یادتون باشه که پیاز رو سرخ نکنین)

حالا کره رو تو تو یه تابه ذوب می کنیم. پیازهای پخته رو اضافه می کنیم و کف تابه پهن می کنیم. شکر رو روی پیازها می ریزیم و می ذاریم پیازها با شکر کمی مزه دار شه. وقتی پیاز به واسطه شکر، نرم و طلایی شد، حرارت رو کم کم می کنیم و می ذاریم پیاز بیشتر بپزه.

آرد رو به پیاز اضافه می کنیم و هم می زنیم. الان وقته اضافه کردن دلستر، گوشت پخته و آویشن به موادمونه. اجازه می دیم که مواد به مدت ۳۰ دقیقه با هم بپزن و سوپ مون جا بیفته. یاتون نره که برای مزه دار کردن سوپ از کمی نمک و به مقدار دلخواه فلفل سیاه استفاده کنین.

تو فاصله ای که سوپ جا می افته، نون تست هامونو به دو قطعه تقسیم می کنیم و مدتی تو تستر می ذاریم که برشته شه و به کمی روغن زیتون آغشته می کنیم و کنار می ذاریم.

سوپ که حاضر شد تو کاسه های کوچیک می کشیم  و نون تست ها رو کنار کاسه ها می ذاریم و از پنیر رنده شدمون به مقدار مساوی تو هر ظرف می ریزیم. کمی صبر می کنیم تا پنیر ها آب شه و  حسابی طعم خوبی به سوپ بده. حالا وقت خوردن این سوپ خوشمزه و جذابه.

بیشتر بخوانید >> طرز تهیه سوپ خامه ای

دستور شماره ۳:

سوپ پیاز اصل

سوپ پیاز از غذاهای خوشمزه و محبوب فرانسوی است و به دلیل طعم و مزه عالی اش، امروزه در سر تا سر جهان این سوپ خوشمزه را درست می کنند. سوپ پیاز از آن دسته از غذاهایی می باشد که طرز تهیه بسیار آسانی دارد و می توانید در پذیرایی از مهمان های خود، از این سوپ جهانی به عنوان پیش غذا استفاده کنید.

مواد لازم سوپ پیاز برای ۵ نفر

استاک گوشت وسبزیجات ۲ پیمانه
پیاز ۴ عدد بزرگ
اردسفید ۳ قاشق غذاخوری
فلفل سفید ۱ قاشق چای خوری
روغن مایع ۵۰ گرم
کره به میزان لازم
آب ۵ لیوان
پنیر پارمزان به میزان لازم
نان باگت به میزان لازم
نمک به میزان لازم

 

مراحل پخت سوپ پیاز اصل

گام اول:

ابتدا پیاز را به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم و در یک قابلمه به همراه مقداری روغن روی حرارت قرار می دهیم و به مدت ۱۰ دقیقه تفت می دهیم تا پیازها شفاف شوند البته نباید آن ها را سرخ کنید. توجه داشته باشید در دستور اصلی طرز تهیه این سوپ فرانسوی، پیاز را به صورت حلقه ای برش می دهند و خرد می کنند اما من ترجیح می دهم به صورت نگینی خرد کنم.

گام دوم

بعد از اینکه پیازها طلایی شد، استاک گوشت و سبزیجات را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا بجوشد. توجه کنید اگر استاک گوشت نداشتید می توانید عصاره گوشت و سبزیحات را توی ۲ لیوان آب جوش سرد شده حل کنید و به سوپ اضافه کنید.

گام سوم

در این مدت زمان آرد را در یک قابلمه به همراه کره روی حرارت قرار می دهیم و تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. وقتی رنگ آرد به رنگ نسکافه ای شد، از روی حرارت برمیداریم و مقدار آب گفته شده را به آرد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا آرد به طور کامل حل شود و بعدش به سوپ اضافه می کنیم.

گام چهارم

سپس برگ بو و فلفل سفید کوبیده را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا کمی سوپ با حرارت ملایم بپزد. در این مدت زمان نان تست را برش می زنیم و روی نان تست سیر رنده شده و روغن زیتون می ریزیم و بعدش داخل فر می گذاریم. اگر فر نداشتید می توانید توی تابه تفت بدهید. سپس برگ بوها را پس از پخت از سوپ بیرون می آوریم.

گام پنجم

در این مرحله نصف سوپ را در یک ظرف مناسب می ریزیم و میکسش می کنیم، سپس دوباره به سوپ برمی گردانیم و صبر می کنیم تا سوپ به خوبی بپزد و لعاب بیندازد. همچنین در این مرحله ۲ قاشق غذاخوری پنیر پارمیزان را رنده می کنیم و داخل سوپ سوپ می ریزیم و صبر می کنیم تا سوپ چند باری جوش بزند.

گام ششم

سپس سوپ را از روی حرارت برمیداریم و در صورت تمایل مقداری خامه به سوپ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خامه به طور کامل حل شود. در صورت تمایل می توانید مقداری فلفل سیاه هم آسیاب کنید و به سوپ اضافه کنید. حالا نان های تست حاوی سیر رنده را روی ظرف سرو می گذاریم و ۱ قاشق غذاخوری پنیر پارمیزان روی نان ها می پاشیم و بعدش سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سوپ پیاز خوشمزه فرانسوی لذت ببرید.


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.