فواید سیاه دانه و عسل برای شادابی پوست و بدن

فواید سیاه دانه و عسل برای شادابی پوست و بدن

فواید سیاه دانه : عسل و سیاه دانه در لیست مهمترین غذاهای طبیعی قرار دارد که به طور روزانه مورد استفاده گروه بزرگی از مردم جهان به ویژه در ساعات اولیه صبح یا همراه با صبحانه (به عنوان یک مکمل غذایی خوشمزه و داروی طبیعی برای بسیاری از مشکلات سلامتی) قرار می گیرد . سیاه دانه و عسل عمدتا از گروهی از مونوساکاریدها ، مخمرها ، اسیدهای آمینه ، ویتامین های مختلف و برخی مواد معدنی ضروری تشکیل شده است .این عناصر به آن خواص دارویی می دهد .

توجه داشته باشید که انواع مختلفی از عسل وجود دارد مانند عسل سفید یا عسل آویشن ، عسل کوهی ، عسل گزنه ، عسل رازیانه و انواع دیگر که بسته به تفاوت در منبع شهد با هم متفاوت است .  و سیاه دانه هم یکی از انواع گیاهان علفی است که در دسته بندی گیاهان یک ساله قرار دارد که در مناطقی واقع در قاره آسیا ، به ویژه مناطق حوضه مدیترانه کشت می شوند و فواید زیادی برای آن ذکر شده است. موارد استفاده از آن به عنوان یکی از برجسته ترین داروهای گیاهی که روغن سیاه دانه از آن استخراج می شود و دارای خواص بسیاری است که آن را به عنوان یک درمان موثر برای بسیاری از بیماری های سلامتی تبدیل می کند.

 

قبلا در مورد ۲۰ مورد از خواص شگفت انگیز سیاه دانه صحبت کردیم .

حالا به ذکر فواید سیاه دانه و عسل به صورت موردی میپردازیم .

بسم الله الرحمن الرحیم 

فواید عسل و سیاه دانه (۱)

 

جدول ارزش غذایی عسل و سیاه دانه :

در ادامه جدول ارزش غذایی دو ماده مورد بحث یعنی عسل و سیاه دانه و فواید تغذیه آن را به صورت مجزا میبینید.

فواید عسل سیاه دانه

جدول ارزش غذایی سیاه دانه 

جدول ارزش غذایی سیاه دانه

خواص عسل و سیاه دانه برای جوش

جدول ارزش غذایی عسل 

جدول ارزش غذایی عسل

فواید عسل و سیاه دانه

فواید سیاه دانه و عسل با معده خالی (ناشتا)

حتما شما هم از فواید ناشتا خوردن عسل و سیاه دانه شنیده اید . اینجا به ذکر چند خواص این معجون شفابخش میپردازیم :

 

  • بهبود روحیه و کاهش اضطراب

ترکیب عسل و سیاه دانه روحیه افراد را بهبود می بخشد ، احساس تنش عصبی ، اضطراب ، غم ، عدم تمایل و اشتهای زندگی ، از جمله بی حالی و تنبلی را از بین می برد و یک درمان مناسب برای سرماخوردگی ، سرفه و مشکلات قفسه سینه ، به ویژه آسم است.

خواص عسل و سیاه دانه برای پوست

  • بهبود عملکرد ذهنی:

این مخلوط به تحریک توانایی های ذهنی و عملکردهای مغزی ، به ویژه عملکردهای مربوط به درک ، هوشیاری ، ذکاوت و تمرکز کمک می کند و حافظه و توانایی بالایی را برای برانگیختن اطلاعات تحریک می کند.

فواید عسل و سیاه دانه برای اضطراب 

  • افزایش میل جنسی :

مخلوط عسل و سیاه دانه توانایی و میل جنسی را در هر دو جنس افزایش می دهد ، و مشکلات اختلال نعوظ در مردان را درمان می کند. ضمنا برای زنان باردار بسیار مفید است زیرا تمام عناصر طبیعی و معدنی و ویتامین های مورد نیاز آنها را در آن دوره فراهم می کند ، همچنین احساس تهوع ، سرگیجه و میل را کاهش می دهد.

خواص عسل سیاه دانه سرطان

  • ایجاد احساس نشاط :

این ترکیب نشاط لازم را برای بدن برای انجام کلیه عملکردهای روزمره بدون احساس خستگی و فرسودگی جسمی فراهم می کند ، زیرا عسل بسیار غنی از قندهای طبیعی است که در بالای آنها فروکتوز و گلوکز هضم سریع وجود دارد .

فواید عسل ودارچین سیاه دانه

  • ضد عفونی کننده معده و روده :

این ماده یکی از ضد عفونی کننده های طبیعی معده و روده محسوب می شود ، زیرا در برابر بسیاری از مشکلات دستگاه گوارش ، به ویژه همه عفونت های روده ، اثنی عشر و انواع مختلف زخم ، به ویژه موارد ناشی از باکتری ، محافظت می کند و موارد اسهال ، قولنج و سو هاضمه را درمان می کند.

خواص عسل و سیاه دانه برای معده 

  • از بین بردن جوش و جلوگیری از پیری پوست:

به دلیل توانایی بالا برای از بین بردن باکتری ها و ناخالصی های موجود در پوست ، برای درمان مشکلات پوستی مفید است .عسل و سیاه دانه از رشد جوش ها از جمله انواع آکنه ها جلوگیری می کند و یکی از قدرتمندترین آنتی اکسیدان های طبیعی است که باعث می شود در برابر علائم پیری مقاومت کند .این ماده با کاهش همه چین و چروک ها ، خطوط ظریف و افتادگی ، از خشک شدن نیز محافظت می کند و رطوبت لازم را به پوست می دهد.

فواید عسل و سیاه دانه ناشتا

  • کاهش احتمال به سرطان:

در برابر انواع رادیکال های آزاد که باعث بسیاری از بیماری های خطرناک ، به ویژه انواع سرطان است مقاومت می کند.

خاصیت عسل با سیاه دانه در حاملگی 

  • کنترل درد در روزهای پایانی بارداری:

گفته میشود عسل و سیاه دانه در روزهای پایانی بارداری به کنترل درد و افزایش توان و مقاومت مادران  هنگام زایمان کمک می کند. توجه داشته باشید حتما با مشورت پزشک زنان و یا  متخصص طب سنتی از این معجون استفاده کنید.

خواص عسل و سیاه دانه (۲)

بیشتر بخوانید : 

خواص سیاه دانه >> ۲۰ مورد از فواید روغن سیاه دانه + جدول ارزش غذایی


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.