مدل آستین لباس مجلسی | ۱۲۰ نوع آستین مناسب لباس مجلسی

مدل آستین لباس مجلسی | ۱۲۰ انواع آستین مناسب لباس شب

اگر قصد دارید برای یک مناسبت خاص مثل عروسی ، بله برون ، خواستگاری ، جشن تولد و نامزدی و … یک لباس زیبا تهیه کنید اما دلتان نمیخواهد از مدل های تکراری و همیشگی بازاری استفاده کنید میتوانید با استفاده از این نوشته ۱۲۰ مدل آستین و مدل یقه شیک و خاص و طراحی شده و اروپایی برای لباس مجلسی را ببینید و یکی از ازآنها را برای خودتان انتخاب کنید. این مدل ها هم شامل آستین های کوتاه است و هم آستین های بلند و هم سلیقه های اسپرت پسند را راضی میکند و هم سلیقه های خانمانه و سنگین رنگین پسند …. خلاصه ببینید و لذت ببرید.

بسم الله الرحمن الرحیم 

۱۲۰ مدل آستین برای لباس مجلسی

 

برای هر اندامی چه مدل آستینی انتخاب کنیم ؟؟

آستین هم مثل یقه یا دامن و … یکی از مهم ترین قسمت های لباس مجلسی است و برای انتخاب آن علاوه بر جنس پارچه و سلیقه شخصی باید به فرم اندام هم توجه شود. چرا که مدل آستین هم مثل مدل یقه میتوانید بعضی از عیوب اندام شما را بپوشاند یا آن را برجسته تر کند. مثلا اگر شما سینه های بزرگ یا کوچکی دارید یا بازوهایتان نسبت به بدن تان چاق یا لاغر هستند میتوانید با انتخاب یک مدل آستین مناسب برای لباس مجلسی ، مانتو یا شومیزتان به بهترین حالت این ایراد را بپوشانید . در ادامه چند مدل آستین را معرفی میکنیم بعد به شما میگوییم برای چه فرم اندامی مناسب است:

۱- مدل استین ساده >> مناسب برای همه اندام ها 

ستین ساده دست مثل اسمش ساده و بی شیله پیله است ، همه جا کاربرد دارد و به راحتی دوخته میشود و مورد استفاده قرار میگیرد. به خاطر همین هم محبوب و پرکاربد است . البته به چند دسته تقیسم میشود (استین ساده کوتاه ، استین ساده بلند ، استین ساده سه ربع )  این سادگی و انعطاف پذیری باعث میشود برای همه اندام ها و مناسبت های مختلف چه رسمی و چه لباس راحتی استفاده شود. پس اگر ساده پسندید با خیال راحت از این مدل در لباس هایتان استفاده کنید.

مدل آستین لباس مجلسی

مدل آستین لباس مجلسی (۳)

 

۲- مدل استین کلوش >> مناسب برای خانم هایی که سینه ، باسن یا بازوهای کوچک و لاغری دارند.  

مدل آستین کلوش هم چیز پیچیده ای نیست ، مثل دامن کلوش است که از وسط تا انتها ،ریز ریز چین میخورد و گشاد میشود به نام آستین زنگوله ای هم معروف است . پس اگر شما دست ها یا بازوهای لاغری دارید و دوست ندارید در لباس مجلسی این قسمت از بدنتان خیلی دیده شود میتوانید سراغ مدل های دلبر آستین کلوش بروید . البته باید دقت کنید که قسمتی که آستین شروع به گشاد شدن میکند کجاست؟ و این که تا کجا ادامه دارد:

اگر از کلوش کوتاه (تا کنار خط سینه ها) گشاد شود میتواند سینه ها را هم بزرگ تر نشان دهد (پس اگر سینه های بزرگی دارید این مدل را بیخیال شوید و اگر سینه های کوچکی دارید استفاده کنید.) و اگر از کلوش بلند (تا پایین آستین و روی باسن ) استفاده میکنید باید بدانید این مدل باسن را بزگتر نشان میدهد (اگر باسن بزرگی دارید این مدل برای شما توصیه نمیشود و اگر باسن کوچکی دارید این مدل مناسب شماست .)

مدل آستین لباس مجلسی

مدل آستین لباس مجلسی (۸)

 

۳- مدل استین کیمونو  >> مناسب برای خانم هایی که سر شانه های پهن دارند.

آستین کیمونو هم همان مدل آستین های آسیای شرقی است که از قدیم با اوشین و هانیکو همراه ما بوده است. همانطور که میدانید این مدل آستین هم گشاد است.اما با آستین کلوش از این جهت که جدا نیست و سرخود است تفاوت دارد. به زبان ساده این یعنی آستین کیمونو جدا گانه دوخته نمی‌شود و به سرشانه وصل است. با این حساب شانه های شما کمی افتاده تر دیده خواهند شد . پس اگر شما به طور طبیعی شانه های پهنی دارید برای شما شما مناسب است امام اگر شانه های افتاده ای دارید بتهر است سراغ این مدل نروید.

مدل آستین لباس مجلسی

مدل آستین لباس مجلسی (۱)

 

۴- مدل استین دراپه  >> مناسب برای خانم های لاغر و قد بلند یا خانم هایی با بازوهای لاغر.

آستین دراپه را که میشناسید؟ همان یقه دراپه با کلی چین و شکن . معمولا این چین ها و دراپه ها از روی بازو شروع میشوند . با این حساب طبیعی است که باعث میشود بازوها بزرگ تر دیده شوند اگر شما بازوهای لاغر و کشیده ای دارید یا به طور کلی اندام لاغر و کشیده ای دارید این آستین ها برای شما کاملا مناسب است اما اگر بازوهای چاقتری دارید یا کلا قد کوتاه هستید ممکن است این چین و شکن ها شما را کوتاه تر و چاق تر نشان دهند.

مدل آستین لباس مجلسی

مدل آستین لباس مجلسی (۹)

 

۵- مدل استین فانوسی  >> مناسب خانم هایی که باسن کوچکی دارند یا خانم های قد بلند. 

حتما با آستین فانوسی آشنا هستد این مدل در انتهای قسمت آستین گشاد میشود و سپس با یک سرآستین ، کش یا بند جمع میشود و حالتی فانوسی شکلی روی دست شما درست میکند. خیلی ها مثل من طرفدار این مدل فانتزی و دلبر دخترانه هستند. اما باید بدانید این مدل در قسمت میانی اندام ایجاد برجستگی میکند پس اگر اندام های میانی شما ، مثل شکم و باسن لاغر است میتواند به خوبی این ایراد با پوشاند .اما اگر برعکس شما باسن بزرگی دارید یا کلا قد کوتاه هستید بهتر است محتاطانه تر سراغ  مدل آستین فانوسی بروید.

مدل آستین لباس مجلسی

مدل آستین لباس مجلسی (۱۱)

 

۶- مدل استین خفاشی  >> مناسب خانم های لاغر و چاق بسته به انتخاب نوع پارچه .

آستین خفاشی هم دیگر توصیف کردن ندارید بالهای خفاش را تصور کنیدو تمام . این مدل از دهه هفتاد وارد فرهنگ لباس پوشیدن ما شد و همچنان محبوب و پرطرفدار است. این که دوست داشته باشید آستین خفاشی را به صورت جداگانه بدوزید یا سرهم ( روی سرشانه ) سلیقه وانتخاب شماست اما یک قاعده کلی در مورد آن وجود دارد و این که متاسفانه این مدل محبوب هم بیشتر مناسب خانم های لاغر و قد بلند است نه خانم های تپل با قد کوتاه . اما این قاعده استثنا هم دارد اگر جنس پارچه های لخت و ریزش دار استفاده شود میتواند برای خانم هیکیلی هم مناسب باشد چون قسمت های درشت اندام مثل سینه و باسن و شکم را میپوشاند و حس راحتی بیشتری به شما میدهد.

مدل آستین لباس مجلسی

مدل آستین لباس مجلسی (۱۵)

 

۷- مدل استین ژیگو  >> مناسب خانم هایی با اندام ظریف و شانه های افتاده. 

حتما اسم آستین ژیگو را شنیده اید اما شاید معنی آن را ندانید ژیگو یعنی ران گاو یا گوساله ! خبر بد این که این مدل هم برای خانم ظریف با بازو و بالاتنه لاغر مناسب است چرا که بالای آستین در قسمت سرشانه پف پفی و چین چینی است و پایین لاغر و جمع شده پس اگر شما به طور طبیعی چهار شانه و درشت اندام هستید این مدل آستین اصلا مناسب شما نیست چون شما را بالا تنه شما را شبیه قهرمانان های زیبایی اندام میکند!

مدل آستین لباس مجلسی

مدل آستین لباس مجلسی (۷)

 

۸- مدل استین رگلان  >> مناسب خانم هایی با بازوهای چاق یا سرشانه های پهن . 

اگر بپرسید چرا فقط مدل آستین های مناسب خانم های لاغر و ظریف را معرفی میکنیم باید بگوییم این یکی مدل برای خانم درشت هیکل با سرشانه های بزرگ است ، استین رگلان این ویژگی را دارند که شروع برش آن به جای این که از سرشانه باشد از بالاتر مثلا یقه است این باعث میشود سرشانه ها حالتی افتاده پیدا کنند و درشتی بازوها یا سرشانه های پهن را بپوشاند این مدل در لباس های اسپرت و راحت یا اصطلاحا کژوال خیلی متداول تر است. اما میتوانید به سلیقه خودتان در لباس های مجلسی هم از آن استفاده کنید. به طور کلی این مدل شانه ها را کشیده تر می کند به همین دلیل برای افراد با شانه های پهن، قد بلند و یا چاق مناسب است.

مدل آستین لباس مجلسی

مدل آستین لباس مجلسی (۲)

 

۹- مدل استین پقی  >> مناسب لباس های عروسکی دخترانه و خانم هایی با بازو و سرشانه ظریف

اولین نکته در مورد آستین پفی این است که تنوع زیادی دارد و بسیار پرطرفدار می باشد.هر چند از جهت قد و اینکه مدل پفی آن ازکجای آستین شروع شده باشد انواع مختلفی دارد ( آستین پفی بلند، آستین پفی کوتاه، آستین پفی از سر شانه و  آستین پفی مچ دار ) اما به صورت کلی برای لباس های عروسکی دخترانه و لباس عروس بسیار پرکاربرد است .همانطور که گفته شد اگر شانه های پهن یا بازوهای درشتی دارید این مدل آستین مناسب شما نیست.

مدل آستین لباس مجلسی

مدل آستین لباس مجلسی (۶)

 

۱۰- مدل استین خمره ای  >> مناسب مانتو و لباس مجلسی برای خانم هایی با بازوهای لاغر .

مدل آستین خمره ای هم که معرف حضور شما هست . در این مدل از قسمت مچ تا نزدیکی های آرنج تنگ است و در قسمت بازو ها به صورت پف دار دوخته میشود و البته معمولا در قسمت ساق دکمه های کنار هم دوخته می شود. این مدل کاملا کلاسیک و خاص دیده میشود و طرفداران خاص خودش را دارد. اگر چه این مدل آستین بجز لباس مجلسی برای مانتو هم مورد استفاده قرار میگرد. اما به خاطر پر چین و پفی بودن در قسمت بازو شاید برای خانم هایی که بازو های بزرگ و سرشانه های پهنی دارند مناسب نباشد .

مدل آستین لباس مجلسی

مدل آستین لباس مجلسی (۱۷)

 

۱۱- مدل استین سرشانه افتاده  >> مناسب اغلب فرم های اندام است. 

با این مدل آستین هم آشنا هستید ؟ این مدل از قسمت زیر استخوان شانه شروع می شود و معمولا با مدل یقه دکلته همانگ میشود. گذشته از این که مدل آستینی جذاب برای پیراهن ها و لباسهای مجلسی و لباس شب است برای افرادی که بالا تنه و شانه های استخوانی دارند گزینه مناسبی است.اما خوشبختانه مختص این دسته نیست و از آنجایی که باعث بلندتر نشان داده شدن قد گردن می شود برای همه اندام ها حتی خانم هایی تپل و قد کوتاه قابل توصیه است.

مدل آستین لباس مجلسی

مدل آستین لباس مجلسی (۲۶)

 

۱۲- مدل استین فرشته ای >> مناسب اغلب فرم های اندام است. 

برای توصیف مدل آستین فرشته ای باید گفت طوری دوخته میشود که اگر دست ها از دو طرف بدن باز شود آستین ها دقیقا مانند دو بال دیده میشوند. این مدل به خاطر ملاحت و زیبایی آن و مناسب بودن برای اغلب فرم های اندام و بدن طرفداران زیاد هم برای دوخت شومیز و لباس مجلسی و هم لباس های کژوال دخترانه دارد. توصیه میشود برای دوخت این مدل از پارچه های لخت مثل حریر و ریون و کرپ کمک بگیرید.

مدل آستین لباس مجلسی

مدل آستین لباس مجلسی (۲۱)

 

معرفی انواع آستین ها از جهت اندازه:

(حلقه ای ، کاپ، کوتاه ، سه ربع و بلند) 

آستین حلقه ای:

  • این مدل آستین که به آن ring sleeve نیز می گویند فقط سرشانه ها را می پوشاند
  • به علت نداشتن آستین راحتی زیادی دارند و با انواع جنس های پارچه دوخته می شود.

آستین کاپ: 

  • این مدل شبیه به لبه کلاه می ماند و کمی شانه ها را نسبت به مدل حلقه ای بیشتر می پوشاند.
  • با انواع سبک ها مثل مدرن و فانتزی ، کلاسیک ، هندی ، و غربی ست می شود.
  • استخوان های ترقوه را برجسته تر و زیباتر نشان می دهد مخصوصا با یقه های باز.

آستین کوتاه:

  • قد این مدل از مدل کاپ بلندتر است و علاوه بر شانه ها پوشاننده بازو ها هم می باشد .
  • به اکثر استایل ها می آید مثل اسپرت و یا حتی کلاسیک! و انواع مختلف و مدل های متنوعی دارد.

آستین لباس سه ربع:

  • قد این آستین تا نصف فاصله آرنج تا مچ می­باشد.به همین دلیل له آن آستین دستبندی
  • هم می گویند. مناسب ترین لباس با این مدل لباس هایی با یقه بلند می باشد.

آستین بلند:

  • قد آن بلند است و دقیقا تا روی مچ دست است.آنها یک الگوی آستین دارند که باعث می شود
  • بازوهای شما کشیده به نظر برسند. با انواع استایل ها مناسب است مثل بلوز ، پیراهن ، تاپ ،
  • و حتی لباس عروس! در واقع ، تقریباً در مورد هر چیزی.

 

مدل آستین لباس مجلسی (۱)

مدل آستین لباس مجلسی (۲) مدل آستین لباس مجلسی (۴)

مدل آستین لباس مجلسی (۵) مدل آستین لباس مجلسی (۱۰) مدل آستین لباس مجلسی (۱۲) مدل آستین لباس مجلسی (۱۳) مدل آستین لباس مجلسی (۱۴) مدل آستین لباس مجلسی (۱۶) مدل آستین لباس مجلسی (۱۸) مدل آستین لباس مجلسی (۱۹) مدل آستین لباس مجلسی (۲۰) مدل آستین لباس مجلسی (۲۲) مدل آستین لباس مجلسی (۲۳) مدل آستین لباس مجلسی (۲۴) مدل آستین لباس مجلسی (۲۵) مدل آستین لباس مجلسی (۲۷) مدل آستین لباس مجلسی (۲۸) مدل آستین لباس مجلسی (۲۹) مدل آستین لباس مجلسی (۳۰) مدل آستین لباس مجلسی (۳۱) مدل آستین لباس مجلسی (۳۲) مدل آستین لباس مجلسی (۳۳) مدل آستین لباس مجلسی (۳۴) مدل آستین لباس مجلسی (۳۵) مدل آستین لباس مجلسی (۳۶) مدل آستین لباس مجلسی (۳۷) مدل آستین لباس مجلسی (۳۸) مدل آستین لباس مجلسی (۳۹) مدل آستین لباس مجلسی (۴۰) مدل آستین لباس مجلسی (۴۱) مدل آستین لباس مجلسی (۴۲) مدل آستین لباس مجلسی (۴۳) مدل آستین لباس مجلسی (۴۴) مدل آستین لباس مجلسی (۴۵) مدل آستین لباس مجلسی (۴۶) مدل آستین لباس مجلسی (۴۷) مدل آستین لباس مجلسی (۴۸) مدل آستین لباس مجلسی (۴۹) مدل آستین لباس مجلسی (۵۰) مدل آستین لباس مجلسی (۵۱) مدل آستین لباس مجلسی (۵۲) مدل آستین لباس مجلسی (۵۳) مدل آستین لباس مجلسی (۵۴) مدل آستین لباس مجلسی (۵۵) مدل آستین لباس مجلسی (۵۶) مدل آستین لباس مجلسی (۵۷) مدل آستین لباس مجلسی (۵۸) مدل آستین لباس مجلسی (۵۹) مدل آستین لباس مجلسی (۶۰)

مدل استین برای لباس مجلسی (۱) مدل استین برای لباس مجلسی (۲) مدل استین برای لباس مجلسی (۳) مدل استین برای لباس مجلسی (۴) مدل استین برای لباس مجلسی (۵) مدل استین برای لباس مجلسی (۶) مدل استین برای لباس مجلسی (۷) مدل استین برای لباس مجلسی (۸) مدل استین برای لباس مجلسی (۹) مدل استین برای لباس مجلسی (۱۰) مدل استین برای لباس مجلسی (۱۱) مدل استین برای لباس مجلسی (۱۲) مدل استین برای لباس مجلسی (۱۳) مدل استین برای لباس مجلسی (۱۴) مدل استین برای لباس مجلسی (۱۵) مدل استین برای لباس مجلسی (۱۶) مدل استین برای لباس مجلسی (۱۷) مدل استین برای لباس مجلسی (۱۸) مدل استین برای لباس مجلسی (۱۹) مدل استین برای لباس مجلسی (۲۰) مدل استین برای لباس مجلسی (۲۱) مدل استین برای لباس مجلسی (۲۲) مدل استین برای لباس مجلسی (۲۳) مدل استین برای لباس مجلسی (۲۴) مدل استین برای لباس مجلسی (۲۵) مدل استین برای لباس مجلسی (۲۶) مدل استین برای لباس مجلسی (۲۷) مدل استین برای لباس مجلسی (۲۸) مدل استین برای لباس مجلسی (۲۹) مدل استین برای لباس مجلسی (۳۰) مدل استین برای لباس مجلسی (۳۱) مدل استین برای لباس مجلسی (۳۲) مدل استین برای لباس مجلسی (۳۳) مدل استین برای لباس مجلسی (۳۴) مدل استین برای لباس مجلسی (۳۵) مدل استین برای لباس مجلسی (۳۶) مدل استین برای لباس مجلسی (۳۷) مدل استین برای لباس مجلسی (۳۸) مدل استین برای لباس مجلسی (۳۹) مدل استین برای لباس مجلسی (۴۰) مدل استین برای لباس مجلسی (۴۱) مدل استین برای لباس مجلسی (۴۲) مدل استین برای لباس مجلسی (۴۳) مدل استین برای لباس مجلسی (۴۴) مدل استین برای لباس مجلسی (۴۵) مدل استین برای لباس مجلسی (۴۶) مدل استین برای لباس مجلسی (۴۷) مدل استین برای لباس مجلسی (۴۸) مدل استین برای لباس مجلسی (۴۹) مدل استین برای لباس مجلسی (۵۰) مدل استین برای لباس مجلسی (۵۱) مدل استین برای لباس مجلسی (۵۲) مدل استین برای لباس مجلسی (۵۳) مدل استین برای لباس مجلسی (۵۴) مدل استین برای لباس مجلسی (۵۵) مدل استین برای لباس مجلسی (۵۶) مدل استین برای لباس مجلسی (۵۷) مدل استین برای لباس مجلسی (۵۸) مدل استین برای لباس مجلسی (۵۹) مدل استین برای لباس مجلسی (۶۰)

 آستین به انگلیسی Sleeve

بیشتر بخوانید : 

مدل آستین بلند | ۱۱۰ مدل انواع شومیز و بلوز آستین بلند دخترانه

مدل آستین کوتاه | ۵۵ عکس انواع «آستین کوتاه» شومیز دخترونه

مدل آستین مانتو | ۷۰ ایده شیک و خاص برای آستین مانتو

۱۲۰ مدل لباس مجلسی آستین دار متنوع مخصوص مهمانی

مانتو آستین کیمونو | ۲۵ مدل مانتو شیک آستین کیمونو جلو باز


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.