نقاشی سیزده بدر | ۷۰ نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در

سیزده بدر یا همان روز طبیعت روزی است پر از خاطره های ماندگار و شیرین از زمان کودکی تا حالا … در این روز با به دامن پر مهر و زیبای طبیعت پناه میبریم و حداقل برای مدت کوتاهی از شر دغدغه ها و استرس های زندگی ماشینی خلاص شویم و چشمانمان از زیبایی و شکوه و سبزی سیراب شود … به علاوه در کنار خانواده ، دوستان و آشنایان لحظات شاد و دوستانه ای سپری کنیم و خودمان را در پایان تعطیلات نوروزی برای یک سال کاری یا تحصیلی جدید آماده کنیم. ما اینجا به مناسبت این روز دوست داشتنی ۷۰ نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی و کاربرگ سیزده بدر گرد آوری کرده ایم که با مضمون بازی و شادی و تفریح و پیک نیک در طبیعت میتواند برای شما مفید باشد.

نقاشی روز طبیعت کودکانه

۷۰ نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده بدر و روز طبیعت

بسم الله الرحمن الرحیم 

۷۰ نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی سیزده بدر

۷۰ نقاشی و رنگ آمیزی کودکانه سیزده به در

حالا که زمان کودکی ماه گذشته و دوران پیک های نوروزی به فراموشی سپرده شده است ، خیلی از معلمان و مربیان سعی میکنند با دادن تکالیفی مثل نقاشی هفت سین ، انشا عید نوروز و … دانش آموزان را با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی در جشن باستانی نوروز آشنا تر کنند . به همین مناسبت ما هم ۷۰ نقاشی ساده و آسان رنگ شده و رنگ نشده در مورد سیزده بدر در اینجا گرد آوردیم که امیدواریم برای شما مفید باشد…

نقاشی سیزده بدر کرونایی

شاید از خودتان بپرسید برای سیزده بدر نقاشی چی بکشم؟؟ ما این موضوعات را پیشنهاد میکنیم:

  1. نقاشی یک خانواده که در روز سیزده بدر در طبیعت زیبا در کنار هم هستند .
  2. نقاشی کودکانی که در دامن طبیعت مشغول بازی و شادی هستند
  3. نقاشی یک پارک مشغول که هر کسی در آن مشغول بازی و تفریح است .
  4. نقاشی خانواده کنار دریا که مشغول تفریح در سیزده بدر هستند .
  5. نقاشی یک خانواده در جنگل که مشغول غذا درست کردن و تاب بازی و … هستند.
  6. نقاشی پیک نیک و چادر زدن یک خانواده در کنار درختان و گل ها در سیزده بدر.
  7. نقاشی کودکانی که در روز طبیعت در حال جمع آوری زباله ها از طبیعت هستند.
  8. نقاشی خطرات و کارهای نادرست در زمان پیک نیک در طبیعت.
  9. نقاشی سیزده بدر ردر زمان کرونا یا کاریکاتور های مفهویم در این مورد.
  10. نقاشی درست کردن غذا هایی مثل آش رشته یا خوردن خوراکی و میوه در طبعیت.

شما چه پیشنهاد یا ایده ای برای نقاشی سیزده به در دارید؟

نقاشی سیزده بدر

نقاشی آسان سیزده بدر (۱)

فلسفهٔ سیزده‌بدر

به‌طور کلی در میان جشن‌های ایرانی جشن «سیزده‌بدر» کمی مبهم است، زیرا مبنا و اساس دیگر جشن‌ها را ندارد. در کتاب‌های تاریخی اشارهٔ مستقیمی به وجود چنین مراسمی نشده‌است، اما در منابع کهن اشاره‌هایی به «روز سیزدهم فروردین» هست. گفته می‌شود ایرانیان باستان در آغاز سال نو پس از دوازده روز جشن‌گرفتن و شادی‌کردن که به یاد دوازده ماه سال است، روز سیزدهم نوروز را که روز فرخنده‌ای‌ست به باغ و صحرا می‌رفتند و شادی می‌کردند و درحقیقت با این ترتیب رسمی بودن دورهً نوروز را به پایان می‌رسانیدند.

نقاشی سیزده بدر کلاس اول

نقاشی آسان سیزده بدر (۲)

تیر روز

در گاهشماری ایرانی، هر روز ماه، نام ویژه‌ای دارد. به‌عنوان مثال، روز نخست هر ماه، اورمزد روز و روز سیزدهم هر ماه تیر روز نامیده می‌شود و متعلق به ایزد تیر است. تیر در زبان اوستایی «تیشتَریَه» خوانده می‌شود، و هم نام تیشتر، ایزد باران می‌باشد. با توجه به اطلاق گرفتن نام ایزد باران، می‌توان گفت که تیر در نزد ایرانیان باستان نمادی از رحمت الهی بوده‌است. تیر در کیش مزدیسنی مقام بلند و داستان شیرین و دلکشی دارد و جشن بزرگ تیر روز از تیرماه نیز که جشن تیرگان است به نام او می‌باشد.

نقاشی سیزده بدر راحت 

نقاشی آسان سیزده بدر (۳)

دیرینه‌شناسی سیزده‌بدر

روز طبیعت (سیزده‌بدر) سنت ایرانیان باستان به مناسبت پیروزی ایزد باران بر دیو خشکسالی اَپوش می‌باشد؛ و از قبل از اشو زرتشت (۱۸۰۰ قبل از میلاد) مرسوم بوده، چنان‌که در کتاب «از نوروز تا نوروز» پژوهش و نگارش آقای کوروش نیکنام آمده. سیزدهمین روز از ماه فروردین، تیر یا تِشتَر نام دارد. ایزد تیر یا تشتر که در اوستا، یَشتی هم به نام آن وجود دارد ایزد باران است و در باور پیشینیان پیش از آشو زرتشت برای این که ایزد باران در سال جدید پیروز شود و دیو خشکسالی نابود گردد باید مردمان در نیایش روز تیر ایزد از این ایزد یاد کنند و از او در خواست باریدن باران نمایند.

نقاشی سیزده بدر مبارک برای پیش دبستانی

نقاشی یک خانواده در حال پیک نیک در سیزده بدر

نگاهی به ریشهٔ اصلی جشن سیزده‌بدر

در ایران باستان پس از برگزاری مراسم نوروزی سیزدهم که به ایزد باران تعلق داشت مردم به دشت و صحرا و کنار جویبارها می‌رفتند و به شادی و پایکوبی می‌پرداختند و آرزوی بارش باران را از خداوند می‌نمودند.

نقاشی بچگانه سیزده بدر 

نقاشی آسان سیزده بدر (۵)

سیزده بدر نزد زرتشتیان ایران

اکنون هم زرتشتیان از بامداد روز تِشتَر ایزد و فروردین ماه، سفره نوروزی را برمی‌چینند، خوردنی‌ها و مقداری آجیل و شیرینی‌های باقی‌مانده در سفره نوروز را با خود به طبیعت می‌برند، و شِشه سبزه‌های موجود در سفره را با خود برمی‌دارند و به دشت و صحرا و کنار چشمه‌ها یا آب‌های روان می‌روند.  سبزهٔ خود را در کنار جویبارها به آب روان می‌سپارند و آرزو می‌کنند که سالی پربرکت و خرم داشته باشند. تا پسین آن روز را بیرون از خانه هستند و در طبیعت و میان سبزه و صحرا به شادمانی می‌پردازند.

نقاشی سیزده به در 

نقاشی آسان سیزده بدر (۶)

(توضیح: در اسطوره‌های ایرانی، ایزد باران همواره به‌صورت اسبی با دیو خشکسالی که دیو اپوش نام دارد در جنگ و مبارزه است و اگر تیر ایزد پیروز شود، باران می‌بارد و چشمه‌ها می‌جوشند و رودها روان می‌گردند و سرسبزی را به ارمغان می‌آورند).

نقاشی سیزده به در کودکانه

نقاشی آسان سیزده بدر (۷)

تعطیلی

سیزده بدر همیشه تعطیل است ؟ سیزده نوروز در ایران تعطیل رسمی است.

نقاشی سیزده بدر با کرونا

نقاشی آسان سیزده بدر (۸)

بخشنامهٔ ۱۳۴۷ خورشیدی

در بخشنامه ۱۰۱۶ مورخ اول آبان ۱۳۴۷ به کلیه وزارتخانه‌ها و موسسات و بنگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت و بر طبق تصمیم جلسه مورخ ۱۶ اسفند ۱۳۴۶ هیئت وزیران، در فهرست تعطیلات رسمی در ایران؛ روز سیزده نوروز تعطیل رسمی اعلام شده بود.

نقاشی در مورد سیزده به در

نقاشی آسان سیزده بدر (۹)

واژه‌ی سیزده‌بدر

مشهور است که واژهٔ سیزده‌بدر به‌معنای «در کردن نحسیِ سیزده» است. اما وقتی به معانی واژه‌ها نگاه کنیم برداشت دیگری از این واژه می‌توان داشت. «در» به‌جای «دره و دشت» می‌تواند جایگزین شود. به‌عنوان مثال، علامه دهخدا، واژهٔ «در و دشت» را مخفف «دره و دشت» می‌داند.

چو هر دو سپاه اندرآمد ز جای تو گفتی که دارد در و دشت پای
یکی از معانی واژهٔ «به»، «طرف و سوی» است.

نقاشی درباره سیزده به در

نقاشی آسان سیزده بدر (۱۰)

سیزده بدر یعنی چی؟

پس با نگاهی کلی می‌توان گفت واژهٔ «سیزده‌بدر» به‌معنای «سیزدهم به‌سوی در و دشت شدن» می‌باشد که همان معنی بیرون‌رفتن و در دامان طبیعت سرکردن را می‌دهد. البته در مورد درستی معنی این واژه همچنان اختلاف نظر وجود دارد.

نقاشی سیزده بدر آسان

نقاشی آسان سیزده بدر (۱۱)

پیشینه سیزده بدر

در کتاب‌های تاریخی پیش از قاجار اشاره‌ی مستقیم و دقیقی به وجود چنین مراسمی نشده‌است اما مهرداد بهار در کتاب «از اسطوره تا تاریخ» خود اشاره‌ای کوتاه به جشن و پایکوبی مردم در اماکن عمومی و حتی بی‌روپوش و روبنده در خیابان آمدن زنان در دوران صفوی می‌کند. که این موضوع نزدیک به آیین‌های سیزده به در می‌باشد.

نقاشی روز سیزده به در

نقاشی آسان سیزده بدر (۱۲)

سیزده بدر دورهٔ قاجار

عبدالله مستوفی در کتاب شرح زندگانی من چگونگی انجام این مراسم در دورهٔ قاجار را با جزئیات شرح داده‌است. ادوارد یاکوب پولاک هم دربارهٔ مراسم سیزده‌بدر چنین می‌نویسد: سرانجام روز سیزدهم، یعنی آخرین روز عید فرامی‌رسد. مطابق با یک رسم کهن، گویا تمام خانه‌ها در چنین روزی معروض خطر ویرانی هستند. به همین دلیل همه از دروازهٔ شهر خارج می‌شوند و به باغ‌ها روی می‌آورند. ناصرالدین شاه قاجار در سفرنامه‌اش به تَرکِ شهر در سیزدهمین روز نوروز، اشاره می‌کند.

نقاشی برای سیزده به در

نقاشی آسان سیزده بدر (۱۳)

آیین‌های سیزده‌بدر

ایرانیان مقیم هند سبزه ۱۳ بدر را در رودگنگ و یموناجمنا می‌اندازند ، این رویداد دارای آیین‌های ویژه‌ای است که در درازای تاریخ پدید آمده و اندک اندک چهره سنت به خود گرفته‌است. از آن جمله می‌توان آیین‌های زیر را برشمرد.

  • گره زدن سبزه
  • سبزه به رود سپردن
  • خوردن کاهو و سکنجبین
  • پختن خوراک‌های گوناگون به ویژه آش رشته
  • پرتاب ۱۳ عدد سنگ به ویژه مناطق (کرد نشین)

نقاشی آسان سیزده بدر (۱۴)

سبزه گره زدن

یکی از آیین‌های این روز سبزه گره زدن است که بیش‌تر جوانان در این روز این کار را انجام می‌دهند. گره زدن سبزه به معنای گره زدن زندگی با طبیعت است که همیشه سبز و شاداب باقی بمانیم.

نقاشی های سیزده به در

نقاشی آسان سیزده بدر (۱۵)

فلسفهٔ سبزه گره زدن

افسانهٔ آفرینش در ایران و مسئلهٔ نخستین بشر و نخستین شاه و دانستن روایاتی دربارهٔ کیومرث حائز اهمیت زیادی است. در اوستا چندین بار از کیومرث سخن به میان آمده و او را اولین پادشاه و نیز نخستین بشر نامیده‌است. گفته‌های حمزه اصفهانی در کتاب سنی ملوک الارض و الانبیا صفحات ۲۹–۲۳ و گفته‌های آثارالباقیه بر پایهٔ همان آگاهی است که در منابع پهلوی وجود دارد.

نقاشی روز طبیعت

نقاشی سیزده بدر کنار رودخانه

مشیه و مشیانه که دختر و پسر دوقلوی کیومرث بودند، روز سیزدهم فروردین برای اولین بار در جهان با هم ازدواج نمودند. در آن زمان چون عقد و نکاحی شناخته شده نبود آن دو به وسیلهٔ گره زدن دو شاخهٔ مورد، پایهٔ ازدواج خود را بنا نهادند و چون ایرانیان باستان از این راز به‌خوبی آگاهی داشتند، آن مراسم را – به ویژه دختران و پسران دم بخت – انجام می‌دادند و امروز هم دختران و پسران برای بستن پیمان زناشویی نیت می‌کنند و علف گره می‌زنند.

نقاشی روز طبیعت و هوای پاک

نقاشی سیزده بدر (۲)

سیزده بدر در مناطق کرد نشین

در مناطق کردنشین، در پایان روز سیزده‌بدر ۱۳ عدد سنگ را به پشت سر پرتاب می‌کنند؛ بدین معنا که آرزو می‌کنند بلایا و شومی‌ها از شخص دور شود و به‌ازای هر سنگ یک آرزوی نیک می‌کنند.

نقاشی روز طبیعت برای کودکان

نقاشی سیزده بدر (۳)

شعر زیبا در مورد سیزده بدر

سیزده بدر که می رسه ، نوبت عاشق شدنه

نوبت آش رشته و سبزه به آب سپردنه

قرار نانوشته ای با بوسه های تب زده

بادبادکای رنگی و سبزه های گرده زده

هنوز به گوشم می رسه صدای تو با عشق و تب

صدای دخترای شهر تو خنده های نیمه شب

نقاشی سیزده بدر با کرونا 

نقاشی سیزده بدر (۴)

شعر در مورد سیزده بدر

سیزده بدر است و من هوایی شده ام!

احیاگر سنت خدایی شده ام

گر قافیه را باخته باشم، نه عجب

مثنی و ثلاث و رباعی شده ام

نقاشی روز طبیعت برای کلاس اول

نقاشی سیزده بدر (۵)

شعر در مورد سیزده بدر

آمیخته شد نگاه من با نوروز

با هر گل این بهار آتش افروز

تا سال دگر دست به دستت باشم

صد سبزه گره زدم به یادت امروز

نقاشی روز طبیعت کلاس اول

نقاشی سیزده بدر (۶)

شعر درباره ۱۳ بدر

باور نکنید هر چه را که من می گویم:

بابا آب داد بابا نان داد!

این تنها دروغی بود در خاطره بهار

از یک پدر در به در

که من تا انتهای افق

به روز سیزده بدر

بلد بودم

نقاشی سیزده بدر ساده

نقاشی سیزده بدر (۷)

شعری در مورد سیزده بدر

باز هم امسال (سیزده بدر) من به دنبال گره ای هستم به سبزه ای…

در این روز … سبزه ای پر رنگ با گره هایی زیاد از دستان همان دخترک شرقی پا لخت…

آن دخترکی که لب پای رودخانه احساسم… رو به سوی من ایستاده بود…

و آرامش وجودم را با حضورش به هم زد و رفت.

نقاشی روز طبیعت و درختکاری

نقاشی سیزده بدر (۸)

شعر در مورد ۱۳ بدر

منم زخمی دلتنگی در این سیزده بدر

همچو مجنون بی لیلا، هر کو در به در

این غم جانسوز عشقت نازنین

ندانم کی زمان، آید به پایانش دگر

نقاشی روز طبیعت سیزده بدر

نقاشی سیزده بدر (۹)

شعر درباره سیزده بدر

آرزوهایت را به دلم گره بزن نکند

دیر بیایی و سیزده بدر شود

نقاشی در مورد روز طبیعت

نقاشی سیزده بدر (۱۰)

شعری درباره سیزده بدر

کمی سیزده کمی نحسی

به دور دار این حال بد مستی

حالم خراب است

رفتی و پشت سر گذاشتی

سیزده های نحسی

هر بار که طی می کنم سیزده ها

به یاد می آوردم تو را

هر بار به یاد می آورم من زخمی را

نقاشی سیزده بدر کودکانه

نقاشی سیزده بدر (۱۱)

شعر سیزده بدر

نمی دانم رفتن نحس است یا سیزده ها

هر چه باشد قسمت نبود ..

برو دیگر فرصتی نمانده

رفتن سرشتی با تو بود

برو قسمت نبود .

من دیگر سیزده ها را بدر کردم

نحسی اینجا جایی ندارد…

نقاشی روز طبیعت با مداد رنگی

نقاشی سیزده بدر (۱۲)

شعر طنز در مورد سیزده بدر

یه بهاری یادمه

یه روز سیزده بدر تو میون سبزه ها

من و مادر و پدر کودکی بودم کوچیک

با لباسی شیک و پیک

اون روزا یادش به خیر

روزای قشنگی بود

یه صفای ناتموم

میونش یه رنگی بود

اما این سیزده بدر

منم و خود خودم

اون همه مهر و صفا

گم شده چه بی وفا

نقاشی ساده از طبیعت در سیزده بدر

نقاشی سیزده بدر در کرونا

شعر زیبا در مورد سیزده بدر

جامه های عید را به تن کنید ، سیزده ز سر برون کنید

لحظه های شوم قرن سیزده، از این سرا برون کنید

سیزده بدر کنید

سیزده، هزار تکه می شود به دست تو

خنده سر کنید ، سیزده هزار مرتبه دعا کنید

سال، سال مرگ لشگر غم است

جامه نو کنید ، سیزده از این سرا به در کنید…

نقاشی روز طبیعت ۱۳ فروردین

نقاشی ساده و آسان کودکانه سیزده بدر

شعر زیبا در مورد ۱۳ بدر

آمدی نحسی سیزده را به در کنی

آمدی نحسی‌ات را در میان ما خوش یُمن کنی

پس با کفش‌هایت روی پشت من نیا

پاهایت را با آب و گلابی بشور

نمی‌خواهم پاهای بودارت

را روی پشتم حس کنم

نقاشی ۱۳ فروردین روز طبیعت

نقاشی سیزده به در (۲)

شعر از زبان طبیعت در سیزده بدر

به کنار نحر آب آمدی

یادت باشد، آب را گل نکنی

اینجا ماهی ای برای صید نیست

از چشمه‌های زلال و پاک

آب جویبار به اینجا رسیده است

در کنارش لحظه‌ای بنشین و به صدای بی کلام موسیقی آب گوش کن

گوش‌هایت را بازکن و چشم‌هایت را به روی

کاربرگ سیزده بدر

نقاشی سیزده به در (۳)

شعر درباره سیزده بدر

همه می روند به باغ، سیـزده به در کنند

از بد و آفت و شر، به صحت گـذر کنند !

چون که از نگاهشان، نحس و نامبارک است

سیـزده! و باید از، این عدد حذر کنند !

سیزده مثل من است! بدشگون و بدبیار

بی گناه به چشم بـد، سوی او نظر کنند !

من و این عدد فقط، جـرممان بخت بـد است

تا که می رسند به ما، فکر بـد به سر کنند !

وای از این خیال بد، که به ناروا بـرند

هرچه و هرکه بـود، ریشه اش تـبر کنند

کاربرگ کودکانه سیزده بدر 

نقاشی سیزده به در (۴)

شعر درباره ی ۱۳ بدر

و تو می روی بی من

که گره بزنی سبزه ی تمام خاطره هامان را

و دور کنی از خودت تمام مرا

سیزده فرصت خوبی است

برای دور کردن نحسی

شاید هم حق داری

گره بزن تمام خاطره هامان را

شاید سال خوبی باشد

برایت بی من…

کاربرگ با موضوع سیزده به در 

Print

شعر نو درباره سیزده بدر

عید است و زمین تـازه مسلمان شده است

از بـرکت عشـــق، دلـم گلستان شده است

گـر سیـزده عیـد گـره زنی سبــزی را

بخــت تــــو بلنــد و درد درمان شده است

کاربرگ ۱۳ فروردین روز طبیعت

نقاشی سیزده به در (۶)

شعر زیبا درباره سیزده بدر

بعد از تو سالهاست زندگی نحس است

چگونه سیزده را به در بکنم؟!

من سالهاست سبزه ای گره نزدم

شرم بر من

بعد از تو آرزویی اگر بکنم

صفای سیزده بدر

نقاشی سیزده بدر بدون رنگ

نقاشی سیزده به در (۷)

شعر طنز درباره سیزده بدر

اگه سیزده بدر هر سال تو آرزوی من بودی

امسال خودم آرزوی خودمم

تو منو آرزو کن

 کاربرگ روز طبیعت 

نقاشی بازی خانوادگی در پارک

شعری درباره ی سیزده بدر

سیزده بدر روز آشتی با طبیعت است

چقدر دلم برای صدای آبها … بوی چمنها …

عطر سحر آمیز پونه های لب جوی ها …

و گلهای علفی کوچکی که تازه روییده اند

و از پشت سنگها سرک می کشند …

تا عاشقانه ترین نگاه را به دنیایی تقدیم کنند … تنگ شده …

کاربرگ در مورد سیزده بدر 

نقاشی سیزده به در (۹)

شعر عاشقانه درباره سیزده بدر

برایت یک بغل گندم، دلی خشنود از مردم.

برایت یک بغل مریم،‌ که مست از می شوی هر دم.

برایت قدرت آرش،‌ که دشمن را زنی آتش.

برایت سفره‌ای ساده،‌ حلال و پاک و آماده.

برایت یک غزل احساس،‌ دوبیتی‌های عطر یاس… .

… برایت هر چه خوبی هست،‌ صمیمانه دعا کردم

کاربرگ درباره سیزده به در 

نقاشی سیزده به در (۱۰)

شعری کودکانه در مورد سیزده بدر

سیزده نوروز ، میریم به صحرا

اونجا می بینیم ، گل های زیبا

رو سبزه ها می شینیم ، طبیعت را می بینیم

از اون گل های زیبا ، چندتا دونه می چینیم

به سبزه های مهربون ، آرزوهامون را می گیم

چندتا گره به سبزه ها ، با لب خندون می زنیم

بیا کنار سبزه ها ، با هم بخونیم این دعا:

خدا کنه سال جدید ، برای او برای ما

باشه پر از عشق و امید ، باشه پر از صلح و صفا

رنگ آمیزی سیزده بدر

نقاشی سیزده به در (۱۱)

شعر سیزده بدر

سیزده را همه عالم به در امروز از شهر

من خود آن سیزدهم کز همه عالم به درم

رنگ آمیزی سیزده بدر آسان

نقاشی سیزده به در (۱۲)

شعر سیزده بدر کودکانه

زمزمه بهارو باز تو گوش گلدونا بخون

خورشید مو طلایی رو صدا بزن از آسمون

یادت باشه قشنگه تموم روزهای خد

شکوفه های تازه رو بریز تو آب چشمه ها

سبزه رو از سفره بگیر ، ماهی را با خودت بیار

وقتشه بیرون بزنیم ، سیزدهمین روز بهار

سیزده بدر سیزده بدر ، کوه و کمر دشت و دمن

آرزوهاتو مو به مو به سبزه ها گره بزن

سبزه رو از سفره بگیر ، ماهی را با خودت بیار

وقتشه بیرون بزنیم، سیزدهمین روز بهار

رنگ آمیزی سیزده بدر با کرونا

نقاشی سیزده به در (۱۳)

شعر سیزده بدر

نمی دانم آرزویت چیست ؟؟

اما من برای رسیدن به آرزویت دستانم به آسمان جاری

و سبزه دلم را به نیت تو و آرزوهایت هرچه که هست گره میزنم

شعر چوپان , شعر در مورد چوپان , شعر درباره چوپان , شعر در وصف چوپان

رنگ آمیزی سیزده بدر کودکانه

نقاشی سیزده بدر کنار دریا

شعر سیزده بدری

و تو میروی، بی من، که گره بزنی، سبزه ی تمام خاطره هامان را

دور کنی از خودت، تمام مرا…!

سیزده فرصت خوبی است برای دور کردن نحسی!

“سیزبدرتون مبارک”

نقاشی سیزده بدر برای کودکان

نقاشی کودکانه سیزده بدر (۱)

متن طنز سیزده بدر

با سلام

کلاسهای آموزشی سبزه گره زنی آغاز شد !

گره ازدواج ، گره کنکور

گره جدایی ! گره ملوانی !

دوبل گره ! گره کور !

با تضمین بروارده شدن آرزو !

رنگ آمیزی سیزده بدر بدون رنگ

نقاشی کودکانه سیزده بدر (۲)

شعر درباره سیزده بدر

سبزه رو از سفره بگیر

ماهی را با خودت بیار

وقتشه بیرون بزنیم

سیزدهمین روز بهار

رنگ آمیزی سیزده بدر برای کودکان

نقاشی بازی کودکان در روز طبیعت

شعر برای سیزده بدر

باز هم سیزده سال نو از راه رسید

باز هم شادی و سر زندگی از راه رسید

آنــجا که شــمایید اگر ابــری نیــست

تندی بپرید بیرون که اصلا جا نیست

رنگ آمیزی سیزده بدر کرونایی

نقاشی کودکانه سیزده بدر (۴)

شعر در مورد سیزده بدر

نمی دانم آرزویت چیست!

اما برای رسیدن به آرزویت دستانم به آسمان جاری

و سبزه دلم را به نیت تو

و آرزوهایت، هر چه که هست، گره می زنم.

رنگ آمیزی سیزده بدر ساده

نقاشی کودکانه سیزده بدر (۵)

شعر درباره سیزده بدر

و تو میروی، بی من، که گره بزنی،

سبزه ی تمام خاطره هامان را و دور کنی از خودت، تمام مرا…!

سیزده فرصت خوبی است برای دور کردن نحسی!

رنگ آمیزی سیزده بدر کلاس اول

نقاشی کودکانه سیزده بدر (۶)

شعر کودکانه درباره سیزده بدر

سیزدتون بدر،

دشمناتون دربدر،

رفقاتون گل به سر،

خوشیهاتون صد برابر.

رنگ آمیزی سیزده بدر آسان

نقاشی پیک نیک و چادر زدن در روز طبیعت

شعر برای سیزده بدر

گل، هویت بهار است.

و بهار آیینه ی قیامت.

در این آیینه خود را تماشا کنیم . . .

سیزده بدرتون مبارک

رنگ آمیزی سیزده به در

نقاشی کودکانه سیزده بدر (۸)

شعر روز سیزده بدر

اگه قرار باشه دروغ سیزده رو در مورد من بگی ، چی میگی؟

قبل از اینکه برای یکی دیگه بفرستی

جواب منو بده !

رنگ آمیزی کودکانه ۱۳ بدر

نقاشی کودکانه سیزده بدر (۹)

شعر عاشقانه برای سیزده بدر

رو پیچ و تاب سبز سبزه ی عید

گره از بخت ما هم کور تر شد

دروغ سیزده هر ساله ی ما

عجب عیدی به نیکویی بسر شد !

رنگ آمیزی ۱۳ فروردین روز طبیعت 

نقاشی کودکانه سیزده بدر (۱۰)

شعر احساسی درباره سیزده بدر

دلم واسه سیزده بدر می سوزه….

میدونی چرا؟؟؟

همه بهش میگن نحس!

بیچاره ها خبر ندارن که تو دست ۱۳ بدر رو از پشت بستی

نقاشی کودکانه سیزده بدر (۱۱)

شعر بچگانه سیزده به در 

زمزمه بهارو باز تو گوش گلدونا بخون
خورشید مو طلایی رو صدا بزن از آسمون
یادت باشه قشنگه تموم روزهای خدا
شکوفه های‌ تازه رو بریز تو آب چشمه ها
سبزه رو از سفره بگیر ،  ماهی رابا خودت بیار
وقتشه بیرون بزنیم ،   سیزدهمین روز بهار
سیزده بدر سیزده بدر،   کوه و کمر دشت و دمن
آرزوهاتو مو بـه مو بـه سبزه ها گره بزن
سبزه رو از سفره بگیر ،  ماهی رابا خودت بیار
وقتشه بیرون بزنیم ، سیزدهمین روز بهار

نقاشی سیزده به در چی بکشم ؟    

نقاشی ورزش و دوچرخه سواری در طبیعت

شعر ۱۳ بدر

سیزده نوروز ، میریم بـه صحرا
اونجا می بینیم ، گل های زیبا
رو سبزه ها می شینیم ، طبیعت را می بینیم
از اون گل های زیبا ، چندتا دونه می چینیم
بـه سبزه های مهربون ، آرزوهامون را می گیم
چندتا گره بـه سبزه ها، با لب خندون می زنیم
بیا کنار سبزه ها ، باهم بخونیم این دعا:
خدا کنه سال جدید، برای او برای ما
باشه پر از عشق و امید ، باشه پر از صلح و صفا

نقاشی رنگ نشده واسه ۱۳ بدر

نقاشی کودکانه سیزده بدر (۱۳)

شعر زیبای کودکانه سیزده بـدر

می‌رویم سیزده بدر ، دسته بـه دسته
میبندیم بارو بنه ، بسته بـه بسته
خیلی داره مزه ، گره زدن بـه سبزه
خرم و خوش می دویم ، روی چمن ها
پشت هم مثل دوی ، آهوی صحرا
خیلی داره مزه ، گره زدن بـه سبزه

تصویر سازی و کاریکاتور سیزده بدر

نقاشی کودکانه سیزده بدر (۱۴)

رنگ آمیزی سیزده بدر

اگر کودک یا دانش آموز شما سن کمی دارد و از پس کشیدن یک نقاشی سخت در مورد تفریح و گردش و بازی در روز طبیعت یا سیزده بدر برنمیاید میتوانید از تصاویر رنگ آمیزی یا نقاشی های رنگ نشده آماده پرینت بگیرید و برای رنگ کردن در اختیار کودک یا دانش آموز خود قرار دهید تا به عنوان تمرین یا کاربرگ آن را رنگ کند. اینجا ما چند نقاشی با کیفیت برای پرینت گرفتن آماده کرده ایم که تقدیم حضور شما میکنیم .

رنگ آمیزی کودکانه سیزده بدر (۱) رنگ آمیزی کودکانه سیزده بدر (۲) رنگ آمیزی کودکانه سیزده بدر (۳) رنگ آمیزی کودکانه سیزده بدر (۴) رنگ آمیزی کودکانه سیزده بدر (۵) رنگ آمیزی کودکانه سیزده بدر (۶) رنگ آمیزی کودکانه سیزده بدر (۷) رنگ آمیزی کودکانه سیزده بدر (۸) رنگ آمیزی کودکانه سیزده بدر (۹) رنگ آمیزی کودکانه سیزده بدر (۱۰) رنگ آمیزی کودکانه سیزده بدر (۱۱)

نقاشی رنگ نشده در مورد سیزده بدر

رنگ آمیزی کودکانه سیزده بدر (۱۳) رنگ آمیزی کودکانه سیزده بدر (۱۴) رنگ آمیزی کودکانه سیزده بدر (۱۵) camping

بیشتر بخوانید : 

پیام تبریک ۱۳ بدر ؛ متن زیبا سیزده بدر مبارک صمیمانه

تاریخچه و فلسفه سیزده به در در ایران باستان چه بوده است؟

پروفایل سیزده بدر | ۴۰ عکس نوشته زیبا و عاشقانه تبریک ۱۳ بدر

متن تبریک عید نوروز | ۱۲۰ متن کوتاه و بلند نوروز برای استوری و پست اینستا

نقاشی هفت سین | ۶۵ نقاشی و رنگی آمیزی عید نوروز و سفره هفت سین کودکانه


ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. سامان می گوید

    خیلی خفن و عالی بودن
    ممنون ازتون

    1. saeed می گوید

      نظر لطفتونه 🙂

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.