رنگ آمیزی سگ کودکانه ؛ عکس رنگ آمیزی سگ فانتزی و کارتونی

در این نوشته از دلبرانه می خواهیم تعداد زیادی تصاویر با کیفیت رنگ آمیزی سگ کودکانه را خدمت شما ارائه نماییم.

با توجه به علاقه ای که معمولا کودکان به سگ دارند به همین دلیل به کشیدن نقاشی و رنگ آمیزی آن نیز علاقه نشان می دهند.

چنانچه شما هم به دنبال تصاویر با کیفیت رنگ آمیزی سگ کودکانه برای کودک دلبند خود هستید تا انتهای این پست ما را همراهی کنید.

زیرا تعداد زیادی عکس آسان و سخت مناسب برای سنین مختلف کودکان برای شما جمع آوری کرده ایم.

امیدواریم که مورد استفاده شما قرار گیرد … از همراهی شما سپاسگزاریم

تصاویر سگ کیوت و بامزه مخصوص رنگ آمیزی کودکان

رنگ آمیزی سگ کودکانه

سگ حیوانی است که هزاران سال در کنار انسانی که از موجودی شکارچی به دامپرور و کشاورز مبدل شده زیسته و در شکل گیری تمدن یاور انسان بوده است او تنها یکی از آفریده های پروردگار است که با نگاهی موشکافانه در رفتار او می توان به عظمت آفرینش پی برد تمام کارآئی این حیوان به چگونگی شناخت و تربیت خصلت‌هایش به علاوه آشنائی با مسائل بهداشتی و بیماری‌های او که نقش اساسی در بکار گیری توانایی‌هایش در کمک به انسان عهده دار است هنوز هم نژادهای مختلفی از سگها را به منظور شکار موجودات مختلف ( از پرندگان گرفته تا خرگوش، روباه، گوزن و گراز ) بکار می گیرند، انگیزه نگهبانی سگ‌ها نیز همچنان به قوت خود باقی است.این حیوان دارای نژادهای گوناگونی است. در این مقاله سعی داریم در مورد ویژگی‌های سگ صحبت کنیم.

رنگ آمیزی سگ کودکانه (۳۱) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۳۲)

سگ ها چگونه آموزش می‌بیند؟

بخشی از سلول‌های داخلی مغز تحت عنوان سیستم لیمبیک یا کناری مسئول یادگیری غریزه و شعور حیوان هستند و درواقع کشاکش دائمی بین غریزه حیوان و آموزش‌های داده‌شده که گاهی برخلاف غریزه است در این سیستم صورت می‌گیرد و مربی با تحریک دائمی سگ مبنی بر یادگیری این بخش از دستگاه عصبی را برای غلبه بر غریزه حیوانی تحریک می‌کند. باوجوداینکه نسبت وزن مغز به‌کل بدن کمتر از ۰/۵ درصد است حدود ۲۰ درصد حجم خون برای بدن برای برآوردن نیازهای حیاتی سلول‌ها عصبی به مغز می‌رود.

رنگ آمیزی سگ کودکانه (۳۲)

سگ برای تعادل دمای خود چه می‌کند؟

یکی دیگر از ویژگی‌های سگ غدد عرق می‌باشد. غدد عرق نیز از دیگر ضمائم پوست بوده و مسئول ترشح عرق می‌باشد. البته عمده‌ترین راه تعدیل دمای بدن در سگ‌ها له‌ له زدن هست. چراکه میزان غدد عرق در پوست این حیوانات اندک بوده و این میزان نمی‌تواند به‌تنهایی پاسخ گوی تعدیل درجه حرارت بدن حیوان باشد.

پوست علاوه بر حفاظت سطح خارجی بدن، در تولید ویتامین D نیز نقش داشته و در حضور نور خورشید به ساختن این ماده حیاتی می‌پردازد.

رنگ‌دانه‌های ملانین موجود در پوست و مو باعث ایجاد تنوع رنگی در حیوانات شده و به‌ صورت ژنتیکی به ارث می‌رسند.

گیرنده‌های حرارتی شامل گیرنده‌های گرما و سرما و نیز گیرنده‌های فشار و درد، از ضمائم حسی پوست بوده و تغییرات دما، وارد شدن ضربه و فشار را به حیوان منتقل می‌کند.

رنگ آمیزی سگ کودکانه (۳۲)

دید سگ نسبت به انسان

در مقایسه ویژگی‌های سگ با ویژگی‌انسان از لحاظ دید این است که، سگ‌ها اجسام متحرک را بهتر از ما می‌بینند ولی در دیدن اجسام ثابت با مشکل روبرو هستند و این امر شاید میراثی از گذشتگان آن‌ها باشد که بر پایه نیاز خود به تعقیب شکار می‌پرداختند و کمتر از غذاهای ثابت و بی‌حرکت استفاده می‌کردند.

ازاین‌روست که سگ‌های آموزش‌دیده دستورات اشاره‌ای را بهتر از دستورهای صوتی انجام می‌دهند.

سگ‌ها گاهی قادر به تشخیص و تجزیه‌وتحلیل حرکات سریع و ناگهانی نبوده و به همین علت گاهی اقدام به حمله به صاحب خود یا دامپزشکی می‌کنند که حرکات و ضربات سریع و ناگهانی بخصوص از ناحیه پشت به آن‌ها وارد می‌کند.

رنگ آمیزی سگ کودکانه (۳۲) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۳۳)

مقایسه شنوایی در انسان و سگ

انسان توانایی تفکیک ۱۰ صدا در ثانیه را داراست و این میزان در سگ‌ها معادل ۶۰۰ صدای مختلف در ثانیه است؛ بنابراین قدرت تفکیک و تجزیه‌وتحلیل صدا در سگ‌ها ۶۰ برابر انسان است.

آن‌ها قادر به تشخیص صداهایی از فاصله ۲۳ متری هستند که انسان از ۵ متری به‌سختی آن‌ها را می‌شنود. دامنه شنوایی سگ‌ها از ۱۵ تا ۵۰ هزار هرتز است که این میزان در انسان ۲۰ تا ۲۰ هزار، در خفاش بیش از ۱۰۰ هزار و در پستانداران دریایی بیش از ۴۰۰ هزار هرتز می‌باشد.

رنگ آمیزی سگ کودکانه (۳۳)

ساختار مو

ساختار مو به‌ طورکلی از سه لایه و از داخل به خارج به ترتیب از مغز مو، قشر مو و کوتیکول مو تشکیل‌شده است.

عضلات راست کننده مو از ضمائم مو به شمار آمده و شامل رشته‌های عضلانی صاف به ضخامت تقریباً ۰/۱ میلی‌متر می‌باشد.

هر چه موها ضخیم‌تر باشند، قطر این عضله نیز بیشتر است.

انقباض این عضله در اثر ترس، سرما، دفاع یا حمله باعث سیخ شدن موها می‌شود.

غدد چربی از دیگر ضمائم پوست به شمار رفته و با ترشح دائم چربی باعث چرب شدن پوست و مو شده و علاوه بر اینکه از تبخیر آب بدن ممانعت می‌کند، از خرد شدن و کنده شدن لایه شاخی پوست نیز جلوگیری به عمل می‌آورد.

هر فولیکول مو با یک یا چند غده چربی در ارتباط بوده و ترشحات این غدد توسط مجرای کوتاه و پهنی به گردن مو میرسد.

رنگ آمیزی سگ کودکانه (۳۳)

تنفس سگ

از دیگر ویژگی‌های سگ ، در مورد تعداد تنفس در شرایط سنی مختلف است. تعداد تنفس به‌ طور میانگین ۱۳ تا ۴۰ بار در دقیقه است که این میزان در سگ‌های جوان ۱۸ تا ۲۰، در سگ‌های بالغ ۱۶ تا ۱۸ و در سگ‌های پیر ۱۴ تا ۱۶ بار در دقیقه است و با نگاه کردن به قفسه سینه و دقت در نحوه تنفس، می‌توانید تعداد و کیفیت تنفس را بررسی کنید.

فعالیت بدنی، دمای هوا، چاقی، هیجان، عصبانیت، شادی و حالات روحی غیرعادی باعث تأثیرگذاری در ریتم تنفسی حیوان می‌شود. تنفس بسیار سریع، کند، صدادار و یا با سختی می‌تواند نشان‌دهنده بروز بیماری باشد.

رنگ آمیزی سگ کودکانه (۳۳)

ساختار چشم سگ

تمامی سطح چشم توسط غشائی به نام صلبیه پوشیده شده است. قرنیه در قسمت جلویی چشم قرارگرفته و محل ورود تشعشعات نوری به داخل چشم به‌حساب می‌آید.

نوری که از اشیاء منعکس می‌شود پس از ورود به داخل کره چشم، از درون عدسی که در نزدیکی بخش جلویی چشم قرار دارد عبور کرده و وضوح تصاویر از طریق تغییر میزان تحدب عدسی تنظیم می‌شود.

این کار به‌ وسیله عضلاتی که می‌توانند شکل لنز را تغییر دهند صورت گرفته و کنتراست دید را ایجاد می‌نماید.

اعصاب حساس به نور در قسمت پشت کره چشم در بخش شبکیه، امواج نورانی و رنگ آن‌ها را به‌صورت پیام‌های الکتریکی ترجمه نموده و از طریق عصب بینایی به مغز منتقل می‌کنند.

رنگ آمیزی سگ کودکانه (۳۳) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۳۴)

عکس رنگ آمیزی سگ کودکانه

رنگ آمیزی سگ کودکانه (۳۴) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۳۵) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۳۶)

دانلود رنگ آمیزی سگ کودکانه

رنگ آمیزی سگ کودکانه (۳۶) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۳۷)

رنگ آمیزی سگ کودکانه آسان

رنگ آمیزی سگ کودکانه (۳۷) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۳۸)

رنگ آمیزی سگ کودکانه سخت

رنگ آمیزی سگ کودکانه (۳۸)

رنگ آمیزی سگ کودکانه (۳۸) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۳۹) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۴۰) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۴۱) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۴۲) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۴۳) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۴۴) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۴۵) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۴۶) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۴۷) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۱) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۲) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۳) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۴) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۵) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۶) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۷) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۸) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۹) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۱۰) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۱۱) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۱۲) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۱۳) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۱۴) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۱۵) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۱۶) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۱۷) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۱۸) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۱۹) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۲۰) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۲۱) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۲۲) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۲۳) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۲۴) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۲۵) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۲۶) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۲۷) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۲۸) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۲۹) رنگ آمیزی سگ کودکانه (۳۰)


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.