نقاشی شیر کودکانه ؛ ۷۰ تصویر شیر مهربان و وحشی برای رنگ آمیزی

در این نوشته از دلبرانه می خواهیم ۷۰ نقاشی شیر کودکانه،ساده و سخت برای سنین مختلف مخصوص کودکان خدمت شما ارائه نماییم.

چنانچه می خواهید برای فرزند خود چندین نقاشی از شیر که کودکان علاقه زیادی به این حیوان دارند،جمع آوری کنید تا او رنگ آمیزی کند ما را تا انتهای این پست دنبال کنید.

تعداد زیادی نقاشی شیر را برای شما جمع آوری کرده ایم که می توانید ضمن گرفتن ایده برای نقاشی فرزندتان آنها را دانلود کرده و پرینت بگیرد؛

و در اختیار کودک خود قرار دهید تا وی نقاشی کند.همانطور که می دانید نقاشی و رنگ آمیزی با عث بروز خلاقیت های کودک می شود.

برای مشاهده ۷۰ نقاشی شیر کودکانه تا انتهای این پست با ما همراه باشید.

امیدواریم که مورد استفاده شما قرار گیرد …. از اینکه ما را انتخاب کردید از شما سپاسگزاریم…

تصاویر شیر برای نقاشی های کودکانه و ایده گرفتن

نقاشی شیر کودکانه

نقش رنگ ها در فرهنگ و آموزش و غذای کودکان چیست؟

رنگ چیست ؟

شاید این که بپرسیم رنگ چیست ؟ یک سئوال بی ارزش و پیش پا افتاده باشد اما در پس این سادگی ظاهری دریایی از معانی نهفته است .

چنانچه بسیاری عقیده دارند  که رنگ تنها نور انعکاس یافته از اجسام به چشم ما نیست ، بلکه به معنای واقعی اش مفهوم زندگی است .

چرا که زندگی بدون رنگ در اصل یک زنده بودن واقعی نیست ، بلکه نوعی مردن است .

زیرا همان طور که گفتیم رنگ همان نوراست و نور هم نخستین پدیده ی جهان هستی است که در ابعاد گوناگونی انعکاس یافته است .

رنگ ها در ملل مختلف از اهمیت خاص و ویژه ای بر خوردارند و حتی در بسیاری مواقع جزو ایده های آن ملت ها محسوب می شوند و مدعای این مطلب وجود رنگ های گوناگون در پرچم کشورهاست  که هرکدام ایده ، عقاید ، باورها و تمام هستی ملی وعقیدتی خویش را از طریق زبان رنگ روی تکه پارچه ای بیان داشته اند .

بی شک نخستین عامل طبیعت که انسان آن را شناخت ، رنگ ها بودند و نخستین رنگی که آدم با دیدن آن معنای زندگی را فهمید رنگ سفید و بعد رنگ سیاه بود .

چنانچه به مرور زمان تمام پدیده ها را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با همین رنگ ها نامگذاری کرد .

به طور مثال ، آدم های خوب را با رنگ سفید شناخت و آدم های بد و زشت را نمادی از رنگ سیاه دانست و به موازات آن آدم های متوسط هم خوب و هم بد را با رنگ خاکستری مورد کنکاش قرار داد . جالب آن که دنیای رنگ ، پا را ازاین هم فراتر نهاده و از دیر باز در ممالک شرق خصوصاً چین و هند ، طبی تحت عنوان « رنگ درمانی » مطرح بوده و این مطلب به ظاهر کهن امروز با اقتدار هر چه تمام تر به طی طریق خود ادامه می دهد .

و جالب تر آن که دنیای پزشکی مدرن گاهی اوقات تسلیم یافته های قدیمی و کهن این نوع طب می شود .

به عنوان مثال تنها راه درمان کودک مبتلا به سرخک قرار دادن او در معرض نور قرمز است یا نه ، از نظر طب هندی رنگ نارنجی توانایی جنسی را افزایش داده و حالت خوش بینی در شخص ایجاد می کند و یا جالب تر آن که طبق طب چینی ، رنگ قرمز تند ، اعصاب و خون را تحریک کرده و با اثرات مضر سر ، مبارزه می کند که تمام این ها با ادله های لازم و کافی به اثبات رسیده اند . حال با این اوصاف سئوالاتی برای همگان مطرح می شود و آن این است که آیا ما در امور مختلف به خصوص امر آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان از میان مقولات مختلف به مقولۀ رنگ توجۀ جدی و قابل تأملی نشان می دهیم؟

آیا در انتخاب رنگ لباس دانش آموزان یا رنگ آمیزی مراکز آموزشی که این آینده سازان جامعه در آن جا مشغول تحصیل علم اند ، دقت علمی و ریزه کاری های روان شناسی را داریم ؟ و ….

به واقع اگر کمی تأمل در باب روان شناسی رنگ ها ، خصوصاً بر طیف گسترده کودکان و نوجوانان داشته باشیم ، در پاره ای مواقع جواب سئوالات فوق قابل کنکاش است که در جای خود نیازمند دقت نظر و رفع نقایص از آنهاست . اما قبل ازهر چیز و پرداختن به هر نکته ای چه خوب است جملۀ معروف بقراط ، حکیم یونانی را در خاطر داشته باشیم که می گوید « انسان باید روح وجسم خود را موزون سازد » .

نقاشی شیر کودکانه (۱)

 

نقش رنگ ها در آموزش

هیچ کس نمی تواند منکر اثرات رنگ ها در امر آموزش باشد ، زیرا همۀ رنگ ها د رهمه حالات به خصوص زمانی که ذهن آدمی تمرکز پیدا می کند و سلول های مغزی اش شروع به ضبط و نگهداری داده های جدید می کنند ، در تمام افراد بشری یکسان عمل می کنند . پس با توجه به بیان فوق باید در تمام مراحل آموزش به اهمیت رنگ ها واقف بود و با توجه به این آگاهی و سعی و اهتمام داشت که هر رنگ را درجای خود استفاده کرد تا اثرات مثبت آن به مرور زمان قابل رؤیت  باشد .

باید با یک سری تمهیدات مناسب کاری کرد که بین کودک و نوجوان با دنیای رنگارنگ پیرامون او نوعی تعادل ایجاد شود و در سایۀ این دوستی و شیفتگی امر یادگیری به سهولت و با لذت انجام گیرد . در واقع این یک امر پذیرفته شده است که والدین و اولیای مدارس وظیفه دارند که با استفادۀ درست و روانشناسی شده از رنگ ها ی مختص گروه سنی کودک و نوجوان زمینۀ بسیار مناسبی فراهم سازند تا دانش آموزان با انبساط خاطر و نوعی آرامش درونی و بیرونی به مقولۀ یادگیری بپردازند و به عنوان مثال : کلاسی که با رنگ گرم وشاد رنگ آمیزی شده به مراتب آموزش و یادگیری در آن به سهولت و با سرعت بیشتری انجام می گیرد تا کلاسی که با رنگ تیره رنگ آمیزی شده و به نوعی کسالت و در خود فرو رفتن را پدیدار می سازد .

بنابراین برای نیل به هدفی خوب و سازنده واستفادۀ بهینه از رنگ ها در امر آموزش کودکان و نوجوانان باید از طرق مختلف و در محل های خاص کودک و نوجوان از رنگ های متناسب با روحیات آن ها استفاده کرد .

نقاشی شیر کودکانه (۲)

نقش رنگ در غذای کودکان

تحقیقات متخصصان تغذیه نشان می دهد مواد شیمیایی گیاهی که تظاهر رنگ های گوناگون در سبزی ها و میوه های مختلف را موجب می شوند ، اثرهای سودمند و چشمگیری بر سلامت انسان دارند .

رنگ های درخشان میوه ها و سبزی ها در حقیقت نشان دهند ه مواد مفیدی اند که کودکان در یک تغذیه سالم به آن ها نیاز دارند . مصرف این مواد مفید توسط کودکان موجب می شود در آینده از سلامت بیش تری برخوردار باشند و آهنگ رشد مناسبی در پیش گیرند .

هم چنین مصرف میوه ها و سبزی های تازه مقاومت بدن آن ها را در برابر بسیاری از بیماری ها افزایش می دهد.

متأسفانه این روزها ، اغلب مواد فرآوری شده و حاوی افزودنی های مختلف ، میان وعده ها و غذای اصلی کودکان را تشکیل می دهند . استفادۀ بچه ها از موادی مانند پفک ، چیپس و شکلات های مختلف ، بیش از رساندن فایده ای به آن ها ، زمینۀ مشکلات عدیدۀ بعدی ، از قبیل : پوسیدگی های وسیع دندان ها و فقر مواد مورد نیاز بدن آن ها را فراهم می کند .

مصرف غذاهای فرآوری شده وپرچرب ، احتمال ابتلای کودکان به بیماری های قلبی ، دیابت و بیماری های خطرناک دیگری از قبیل انواع سرطان ها را در بزرگسالی ، تا حد قابل توجهی افزایش می دهد .

اما رژیم های غذایی و عادات تغذیه ای ،اغلب اکتسابی اند و آن چه برای کودکان در دوران کودکی مهیا می شود ، در واقع زمینه ساز نحوۀ تغذیۀ آن ها در       سال های آتی و بزرگسالی است .

از این رو اطلاع رسانی و آموزش خانواده ها از همان ابتدای تشکیل یک خانوادۀ جوان در ایجاد عادت غذایی صحیح در اجتماعی ، نقش بسزایی دارد .

در این جاست که می توان این عادت اجتماعی را که به نوعی عادت تغذیه ای فرهنگی تبدیل شده است ، اصلاح کرد .

مصرف پنج وعده سبزی و میوۀ تازه در روز ، از دوران کودکی ، می تواند بنیانگذار سلامت فرد در تمام طول عمر باشد .

در روز از دوران کودکی می تواند بنیانگذار سلامت فرد در تمام طول عمر باشد . اما باید اعتراف کرد که وادار کردن کودکان به خوردن میوه ها و سبزی ها به جای این همه خوراکی های شور وشیرین که در سوپر مارکت ها و خانه ها در دسترس آن ها قرار دارند ، کار دشواری است .

پیش از هرچیز والدین باید بدانند که پافشاری در جایگزین کردن این مواد با خوراکی های مفید ، مؤثرترین روش است و در سنین اولیه باید فقط مواد غذایی سالم و میوه ها و سبزی های تازه را در اختیار آن ها قرار داد تا به تدریج به این طعم ها عادت کنند .

یک روش دیگر ، جذاب ساختن غذاهای مفید با استفاده از رنگ های زنده و شاداب سبزی ها و میوه های گوناگون است .

خوشبختانه در میان نعمت های فراوان الهی ، رنگ های گوناگون و بی شماری را می توان یافت که اغلب برای جذاب ترکردن غذاهای کوکان سودمندند . در زیر پیش نهادهایی برای تأمین رنگ های گوناگون را ملاحظه می کنید که می توانند در تهیه غذایی اشتها آور و سالم برای کودکان مفید باشند .

رنگ های درخشان میوه ها و سبزی ها در حقیقت نشان دهندۀ مواد مفیدی اند  که کودکان در یک تغذیه سالم به آن ها نیاز دارند.

مصرف این مواد مفید توسط کودکان موجب می شود در آینده از سلامت بیش تری برخوردار باشند و آهنگ رشد مناسبی در پیش گیرند .

نقاشی شیر کودکانه (۳)

  فواید و ارزش های نقاشی

توجه به ارزش های روان شناختی هنر به طورعام و نقاشی به طور خاص ، واثرهای فردی وجمعی آن دارای پیشینه ای دیرین است ومیراثی گرانبها از نظریات صاحب نظران و متخصصان تعلیم و تربیت دارد .

در این میان ، نقاشی را می توان وسیله ای برای بیان عواطف ، گرایش ها، آرزوها ، نگرانی ها و تعارضات ونیز زمان نقاشی کردن را لحظاتی برای احساس آرامش و کاستن از هیجانات به شمار آورد .

نقاشی کودکان را وسیله ای برای تشخیص و ارزیابی ویژگی ها و مشکلات شخصی ، روشی برای درمان و تجربه ای هنری برای احساس رضایتمندی و تکامل فردی نیز می دانند .این همه از طریق بیان احساسات واقعی و تمایلات  پنهان ،و به سبب ابراز و برون ریزی عواطف و هیجانات امکان پذیراست .

هم چنین از نقاشی برای سنجش توانمندی ذهنی کودکان استفاده می شود . به عبارت دیگر « غالباً وجوه زندگی کودک در بازی یا نقاشی ظاهر می شود » .

از دیدگاه پیاژه نیز نقاشی چیزی در حد فاصل بازی و تصویر ذهنی است که کودک به واسطۀ آن دنیای واقعی خود را بازنمایی می کند .

کاربردهای نقاشی حتی شامل کودکان دچار محرومیت حسی ، معلولیت ذهنی و اختلال در زمینۀ سازش با محیط زندگی نیز می شود .

برای استفاده از فواید و ارزش های نقاشی باید « کودک بتواند آزادانه به بیان بپردازد .د راین میان نقاشی خانواده ، به ویژه به کودک امکان می دهد تا تمایلات واپس زده به ناخودآگاه خویش را فرافکنی کند و از این طریق از احساسات واقعی خود نسبت به بستگانش به راحتی سخن بگوید . »

کودک در نقاشی « موجودیت خود و دیگران یا چگونگی احساس زیستن خود و دیگران را فرافکنی می نماید .»

نقاشی شیر کودکانه (۴)

نقاشی شیر کودکانه (۵)

نقاشی شیر کودکانه (۶)

عکس نقاشی شیر کودکانه

نقاشی شیر کودکانه (۷)

نقاشی شیر کودکانه (۸) نقاشی شیر کودکانه (۹)

 

نقاشی شیر کودکانه (۱۰)

 

نقاشی شیر کودکانه ساده

نقاشی شیر کودکانه (۱۱)

نقاشی شیر کودکانه (۱۲)

نقاشی شیر کودکانه (۱۳)

نقاشی شیر کودکانه (۱۴)

نقاشی کودکانه شیر جنگل

نقاشی شیر کودکانه (۱۵)

نقاشی شیر کودکانه (۱۶)

نقاشی شیر کودکانه (۱۷) نقاشی شیر کودکانه (۱۸)

نقاشی شیر کودکانه (۱۹)

نقاشی شیر کودکانه (۲۰)

نقاشی شیر کودکانه (۲۱)

نقاشی شیر کودکانه (۲۲)

نقاشی شیر کودکانه (۲۳)

نقاشی شیر کودکانه (۲۴)

نقاشی شیر کودکانه (۲۵)

نقاشی شیر کودکانه (۲۶)

نقاشی شیر کودکانه (۲۷)

نقاشی شیر کودکانه (۲۸)

نقاشی شیر کودکانه (۲۹)

نقاشی شیر کودکانه (۳۰)

نقاشی شیر کودکانه (۳۱) نقاشی شیر کودکانه (۳۲)

 

نقاشی شیر کودکانه (۳۳)

نقاشی شیر کودکانه (۳۴)

نقاشی شیر کودکانه (۳۵)

نقاشی شیر کودکانه (۳۶)

نقاشی شیر کودکانه (۳۷)

نقاشی شیر کودکانه (۳۸)

نقاشی شیر کودکانه (۳۹)

نقاشی شیر کودکانه (۴۰)

 

نقاشی شیر کودکانه (۴۱)

نقاشی شیر کودکانه (۴۲)

نقاشی شیر کودکانه (۴۳)

نقاشی شیر کودکانه (۴۴)

نقاشی شیر کودکانه (۴۵)

نقاشی شیر کودکانه (۴۶)

نقاشی شیر کودکانه (۴۷)

نقاشی شیر کودکانه (۴۸)

نقاشی شیر کودکانه (۴۹)

نقاشی شیر کودکانه (۵۰)

نقاشی شیر کودکانه (۵۱)

نقاشی شیر کودکانه (۵۲)

نقاشی شیر کودکانه (۵۳)

نقاشی شیر کودکانه (۵۴)

نقاشی شیر کودکانه (۵۵)

نقاشی شیر کودکانه (۵۶)

نقاشی شیر کودکانه (۵۷)

نقاشی شیر کودکانه (۵۸)

نقاشی شیر کودکانه (۵۹) نقاشی شیر کودکانه (۶۱)

نقاشی شیر کودکانه (۶۲)

نقاشی شیر کودکانه (۶۳)

نقاشی شیر کودکانه (۶۴)

نقاشی شیر کودکانه (۶۵)

نقاشی شیر کودکانه (۶۶)

نقاشی شیر کودکانه (۶۷)

نقاشی شیر کودکانه (۶۸)

نقاشی شیر کودکانه (۶۹)

 


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.