رنگ آمیزی کودکانه اژدها ؛ عکس های اژدها برای رنگ آمیزی کودکان

در این نوشته از دلبرانه میخواهیم ۵۰ رنگ آمیزی کودکانه اژدها در حالت مختلف خدمت شما ارائه نماییم.

یکی از کاراکترهایی که معمولا در کتاب های داستان و کارتون ها از آن استفاده می شود اژدها است.

به همین دلیل کودکان زیادی با توجه به خوصویات اژدها به این کاراکتر علاقه زیادی دارند.

از همین رو کشیدن نقاشی آن و رنگ آمیزی آن برای آنها خوشایند است و به آن علاقه نشان می دهند.

چنانچه شما هم به دنبال تصاویر با کیفیت از رنگ آمیزی کودکانه اژدها برای کود خود هستید تا انتها با ما همراه باشید.

در ادامه مجموعه ای از تصاویر سیاه و سفید و خام مناسب برای نقاشی و رنگ آمیزی را برای شما جمع آوری کرده ایم.

امیدواریک که مورد پسند شما قرار گیرد … از همراهی شما سپاسگزاریم …

تصاویر اژدها برای رنگ آمیزی کودکان سنین مختلف

رنگ آمیزی کودکانه اژدها

اِژدِها یکی از موجودات افسانه‌ای در فرهنگ‌های جهان است. اژدها در اساطیر جهان جایگاه ویژه‌ای دارد.

رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۴۲)

تعریف اژدها

اژدها از جمله مشهورترین موجودات افسانه‌ای در میان ملل مختلف محسوب می‌شود. در تعریف رایج جانوری است بسیار تنومند با بدنی خزنده مانند، که در برخی داستان‌ها و افسانه‌ها توانایی‌هایی مانند پروازکردن یا پرتاب آتش را نیز دارد.

در فرهنگ غرب اژدها را بیشتر به صورت یک دیو درنده‌خو و بدذات توصیف می‌کنند که نمادی از پلیدی است و قصد آسیب رساندن به انسان‌ها را دارد.

بر خلاف فرهنگ غرب، در فرهنگ کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا، اژدها جانوری مقدس و نیکو است که خرد و دانش فراانسانی دارد.

رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۴۳)

در فرهنگ فارسی اژدها را چنین توصیف می نمایند

ماری بزرگ و شکل سوسمار گونه با دو بالی نیرومند گشوده همچون شاهین و عقاب که هم در آسمانها پر میگشاید و هم بر زمین میخرامد و نگهبان گنجهای پنهان زمین است و گدازه ای آتشین از دهان پر هیبت اش به بیرون می گدازد .

چنگ ها و پنجه هایش شیر گونه و دُمش همچون شلاقی مقتدر از فلس ها و تیغهای برنده و با دم و باز دمی آتشین .

در معابد ایران نیز نشانهایی از اژدها در شکل و شمایل های گوناگون و متنوعی وجود دارد که از آن جمله میتوان به معبد { داش کسن } در استان زنجان با دو اژدهای پیچ خورده شگفت انگیز اشاره نمود که بر دیواره معبد نقش زیبا و شگفت انگیزی از این عنصر روحانی وجود دارد .

در خاور میانه اژدها نماد اقتدار و حقیقت و عظمت است و معادل برج اسد ( شیر ، مرداد ) و حاکم ساعات هفت تا نه بامداد و مسیرهای جنوب ، شرق و جنوب شرقی است و انرژی حیاتی در این ساعات به اوج خود میرسد.

رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۴۴)

واژه‌شناسی اژدها در فارسی

ریشه دو واژه اژدها و اژی دهاک یکی است و صورت‌هایی دیگری چون «اژدر»، «اژدرها» و «اژدهات» دارد و به معنی «ماری بزرگ با دهان فراخ و گشاد» است.

اژدها که در اوستایی «اَژی» (aži)، در پهلوی «اَز» (az)و در سانسکریت «اَهی» (ahi) خوانده و نامیده می‌شود، به معنای «مار ترسناک و سهمگین» است.

در متن‌های کهن ایرانی، گاه این واژه به گونه عام به کار می‌رود.

رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۴۵)

اژدها واقعیت دارد؟

اژدهاها در فیلم و سریال‌های فانتزی مختلفی در سراسر دنیا به کار گرفته شده‌اند و می‌توان آن‌ها را معروف‌‌ترین مخلوقات افسانه‌ای دنیا دانست و حتی قرن‌ها مردم آن‌ها را واقعی فرض می‌کرده‌اند. قصه‌های اژدها در چین و هند تا اروپا و آمریکا وجود دارد و این موجود تاریخچه‌ای غنی در کتاب‌های و فیلم‌ها دارد.

اینکه برای اولین بار داستان اژدهاها چه زمانی و کجا بوجود آمده است، کاملاً مشخص نیست، ولی همین قدر می‌دانیم که در یونان باستان و عهد سومریان از مارهای بزرگ پرنده نام برده شده است. به گفته‌ی محققین، در دوران باستان اژدهاها به شکل مارهای غول‌پیکر به تصویر کشیده شده‌اند و می‌توانسته‌اند با نفس سمی خود دشمنان را از بین ببرند. به‌طور کل در طول تاریخ اژدهاها نیز مانند همه‌ی موجودات افسانه‌ای، در برخی موارد مفید و محافظ به تصویر کشیده شده‌اند و در دیگر موارد موجودات مضر و خطرناک بوده‌اند.

رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۴۶)

اژدها و مسیحیت

زمانی که مسیحیت در دنیا بروز کرد، اژدها به‌عنوان نماینده‌ی شیطان شناخته شد. در قرون وسطی هر کسی که از اژدها چیزی می‌شنید آن‌را از روی انجیل می‌شناخت و اکثر مسیحیان بر اساس نوشته‌های دینی تصور می‌کردند که اژدها واقعاً وجود دارد. حیوانی که در یکی از انجیل‌ها به تصویر کشیده شده است، شباهت زیادی به اژدها دارد.

رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۴۷)

اعتقاد به اژدها چگونه شکل گرفت؟

اعتقاد به اژدها نه تنها بر اساس افسانه‌ها، بلکه بر اساس شنیدن شواهدی است که مردم حداقل تصور دیدن آن‌ها را داشته و تعریف کرده‌اند. قرن‌های متمادی انسان‌ها نمی‌دانستند استخوان بزرگ کشف شده در سراسر دنیا متعلق به چه موجودی است و به همین دلیل اژدهاها بهترین گزینه برای نسبت دادن استخوان‌ها به آن‌ها بوده‌اند، زیرا مردم دایناسورها را نمی‌شناخته‌اند.

رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۴۸)

خصوصیات اژدها در نظر مردم چگونه است؟

اکثر مردم خصوصیات اصلی اژدهاها را می‌شناسند، ولی تصور آن‌ها از اژدها تا حدود زیادی با یکدیگر متفاوت است. برخی از اژدهاها بال دارند، ولی برخی دیگر بال ندارند. برخی از اژدهاها حرف می‌زنند و نفسشان آتشین است، ولی برخی دیگر از آن‌ها این توانایی‌ها را ندارند. برخی از اژدهاها کوچک هستند، ولی برخی دیگر از آن‌ها بسیار بزرگ هستند. برخی از اژدهاها زیر اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند، ولی برخی دیگر از اژدهاها فقط در غارها و دل کوه‌ها یافت می‌شوند.

رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۴۹)

اژدها در فرهنگ‌های مختلف جهان

در برخی فرهنگ‌ها مانند هند، سر اژدها مانند فیل است، ولی در خاورمیانه سر اژدها مانند شیر یا حتی پرندگان است. در برخی از فرهنگ‌ها اژدهاها چند سر مشابه مار دارند. رنگ بدن آن‌ها نیز از سبز گرفته تا قرمز و سیاه و حتی زرد و آبی و سفید تغییر می‌کند.

رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۱)

اژدها در نگارگری

از آن جا که نگارگران دورهٔ اسلامی، برای ترسیم جانوران خیالی، از طرح‌های سنتی یکسانی استفاده می‌کرده‌اند و به ندرت، آن جاندار را به خلاف آنچه که گذشتگان کشیده بودند، می‌کشیدند، تصویر اژدها در نگارگری‌های دورهٔ اسلامی، تصویر واحدی است.

در این تصویر، اژدها، به شکل ماری بزرگ ترسیم می‌شود که دست و پاهایی همچون شیر دارد. بر روی کتف‌ها و بالای پاهای این جانور، پشم‌هایی دیده می‌شود. پشتش حالتی شبیه پولک دارد و زیر شکمش، خط‌هایی موازی است. اژدها در هیچ‌یک از نگارگری‌های ایرانی، بال ندارد؛ ولی در اسطوره‌ها و داستان‌های عامیانه بالدار هم در نظر گرفته شده‌است، همان‌طور که در فرهنگ دهخدا آمده :جانوری اساطیری به‌شکل سوسماری عظیم دارای دو پر، که آتش از دهان می‌افکنده و پاس گنجهای زیرزمین می‌داشته‌است.

سر اژدها، معمولاً همچون سر گرگ است. پوزه‌ای دراز و دهانی بازدارد که زبان باریکش از آن بیرون است. گاهی نیز شعلهٔ آتشی از آن می‌جهد.

با توجه به شباهت زیاد اژدهای نگارگری‌های اسلامی با اژدهای نگارگری چینی و نیز با توجه به این که تصویر کردن اژدها در نگارگری‌های اسلامی، پس از دورهٔ تیموریان و انتقال فرهنگ چینی توسط مغولان به ایران، رواج یافت، می‌توان حدس زد که طرح اژدهای نگارگران اسلامی بعد از مغول، بر گرفته شده از اژدهای چینی است.

رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۲)

دانلود رنگ آمیزی کودکانه اژدها

رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۳)

عکس رنگ آمیزی کودکانه اژدها

رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۴)

رنگ آمیزی کودکانه اژدها کارتونی

رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۵)

رنگ آمیزی کودکانه اژدها آسان

رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۶)

رنگ آمیزی کودکانه اژدها سخت

رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۷) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۸) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۹) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۱۰) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۱۱) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۱۲) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۱۳) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۱۴) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۱۵) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۱۶) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۱۷) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۱۸) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۱۹) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۲۰) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۲۱) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۲۲) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۲۳) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۲۴) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۲۵) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۲۶) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۲۷) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۲۸) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۲۹) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۳۰) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۳۱) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۳۲) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۳۳) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۳۴) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۳۵) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۳۶) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۳۷) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۳۸) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۳۹) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۴۰) رنگ آمیزی کودکانه اژدها (۴۱)


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.