رنگ آمیزی پلنگ کودکانه ؛ رنگ آمیزی پلنگ واقعی و بامزه برای کودک

در این نوشته از دلبرانه می خواهیم چندین تصویر رنگ آمیزی پلنگ کودکانه برای سنین مختلف خدمت شما ارائه نماییم.

چنانچه کودک شما به رنگ آمیزی پلنگ علاقه دارد و دنبال رنگ آمیزی می گردید تا انتهای این پست ما را دنبال کنید.

در ادامه مجموعه ای از تصاویر رنگ آمیزی پلنگ کودکانه با کیفیت عالی برای پرینت و دانلود برای شما جمع آوری کرده ایم.

امیدواریم که مورد استفاده شما قرار گیرد … از همراهی شما سپاسگزاریم…

تصاویر رنگ آمیزی پلنگ برای کودکان سنین مختلف

رنگ آمیزی پلنگ کودکانه

یکی از گربه سانان قشنگ جهان پلنگ است که کوچکترین حیوان در میان چهار گربه ی بزرگ رده ی Panthera است. شیر، ببر و جگوار دیگر گربه های این رده هستند. پلنگ نسبت به شیر، ببر و جگوار، پراکندگی و جمعیت و وضعیت حفاظتی بهتری دارد.

شبیه به جگوار است اما کوچکتر و لاغرتر است. موفقیت بالای این گونه در حیات وحش به قابلیت های شکارگری فرصت طلبانه اش و انطباق پذیری اش با زیست گاه های مختلف بستگی دارد.

امکان دویدن با سرعت ۸۵ کیلومتر در ساعت، توانایی بی نظیرش در بالا رفتن از درخت حتی در حالی که لاشه ی بزرگی را حمل می کند و توانایی استتار فوق العاده از قابلیت های بارز پلنگ است.

پلنگ ترکیبی از سرعت، چابکی، انعطاف و قدرت است و می تواند خود را با طعمه ها و مناطق گوناگون وفق دهد.

شنوایی پلنگ ۲ برابر انسان است و در نور ملایم، شش برابر بینایی اش بهتر از انسان است. پلنگ ها بسیار مقتدرند.

آنها بر خلاف سایر پستانداران، در هنگام احساس خطر به سرعت فرار نمی کنند.

بلکه بسیار مقتدرانه می ایستند و بعد از کمی نگاه کردن به منبع خطر، به آرامی دور می شوند.

رنگ آمیزی پلنگ کودکانه (۱۰)

مشخصات

تمام پوست پلنگ دارای خال های گرد و تو خالی گل مانند است.

پلنگ نسبت به دیگر گربه ها پاهایی کوتاه، بدنی کشیده و جمجمه ای بزرگ دارد. طول بدن پلنگ ۱۱۰ تا ۱۹۰ سانتی متر، دمش ۶۰ تا ۱۱۰ سانتی متر و ارتفاع بدنش ۴۵ تا ۷۰ سانتی متر است.

وزن پلنگ های جهان بین ۳۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم متفاوت است.

رنگ آمیزی پلنگ کودکانه (۱۱)

زیست گاه

زیستگاه او از جنگل های بارانی تا بیابان ها متغیر است. هر کجا آب و طعمه های مطلوب باشد، پلنگ هم وجود دارد. این جانور گسترده ترین پراکندگی را در بین تمام گربه سانان بزرگ جهان دارد.

پلنگ در مناطق جنگلی، بیابانی، استپی، تپه ماهوری و کوهستانی تا ارتفاع ۴ هزار متر زندگی می کند. شناگران خوبی هستند ولی مانند ببر علاقه به آب ندارند.

رنگ آمیزی پلنگ کودکانه (۱۲)

قلمرو و گروه

پلنگ ها مانند ببرها گروه ندارند و جداگانه زندگی می کنند. اما مانند اکثر جانوران گوشتخوار دارای قلمرو هستند. اندازه ی قلمروی پلنگ به عوامل گوناگونی چون جنسیت، سن، غنی بودن محل زندگی از نظر طعمه و حضور یا نبود شکارچیان بزرگ دیگر در آن بستگی دارد.

پلنگ ها به طور مداوم به اطراف قلمرو خود سرکشی می کنند و سراسر مرزهای آن را با نشانه های گوناگون مانند پشته کردن خاک، پنجه کشیدن بر روی درخت و ریختن سرگین با بوی خاص یا پاشیدن ادرار با حجم کم روی جای پنجه کشی بر درخت و روی محل پشته کردن خاک یا روی قسمت های انتهایی گیاهان و بوته ها نشانه گذاری می کنند. پلنگ ها ۶ تا ۷ روز و وقتی ماده در موسم تولیدمثل است، گرد هم می آیند.

رنگ آمیزی پلنگ کودکانه (۱۳)

زادآوری و مراحل رشد

جفت گیری پلنگ ها در اواسط زمستان انجام می گیرد و توله ها در بهار به دنیا می آیند. معمولا پلنگ های نزدیک خط استوا در تمام اوقات سال جفت گیری می کنند اما در سایر نقاط زمستان و بهار فصل جفت گیری است.

دوره بارداری پلنگ ۹۰ تا ۱۱۲ روز است. در هر زایمان ۲ تا ۳ توله و گاهی ۶ توله به دنیا می آید. نرها پس از ۱۸ ماه به دنبال قلمرو خود می روند و ماده ها پس از ۲ سال مادر را ترک می کنند.

اگرچه بیشترشان همچنان در نزدیکی مادر می مانند. بلوغ جنسی پلنگ از ۲ تا ۳ سالگی است.

پلنگ ها ۱۲ سال در حیات وحش و ۲۰ سال در اسارت زندگی می کنند. عمر پلنگ های نر بیشتر از ماده هاست.

رنگ آمیزی پلنگ کودکانه (۱۴)

رژیم غذایی و شکار

پلنگ تقریبا از هر حیوانی که بتواند شکار کند، تغذیه می کند. پلنگ با کمین کردن در مسیر طعمه، همراه با دویدن و پرش ناگهانی شکار می کند. شاید پلنگ در میان گربه های بزرگ بهترین کمین کننده باشد.

پلنگ علاوه بر بینایی بسیار قوی، ویژگی های منحصر به فردی هم دارد که می تواند با اتکا به این ویژگی ها هر وقت اراده کند به شکار هر جانوری بپردازد. مثلا موهای نرم پای پلنگ که باعث خفه شدن صدای گام برداشتن او می شود.

یا موهای ریز داخل گوش های پلنگ که در مقابل جریان باد حساسیتی فوق العاده دارند. این موها کوچکترین تغییر جهت باد را مشخص می کنند و پلنگ می فهمد که در صورت تغییر ندادن مسیرش، طعمه بویش را می فهمد و فرار می کند.

پلنگ ها مانند پراکندگی وسیعشان دارای رژیم غذایی وسیعی نیز هستند. یعنی حتی از روی فهرست طعمه های خورده شده توسط پلنگ تا حدودی می توان فهمید که در آن منطقه چه حیوانات دیگری زندگی می کنند.

پلنگ ها با از بین بردن حیوانات ضعیف و پیر در بهتر کردن نسل طعمه ها از نظر ژنتیک نقش مهمی دارند. پلنگان تنها گربه های بزرگی هستند که می توانند شکار خود را به بالای درخت ببرند.

رنگ آمیزی پلنگ کودکانه (۱۵)

رابطه با انسان

پلنگ همیشه یک گام از آدمی جلوتر است و به ندرت می توان او را در طبیعت یافت و به کمتر کسی اجازه می دهد که او را مشاهده کند. بیشتر درگیری هایی که بین آدمی و پلنگ رخ داده به خاطر دخالت آدمی در زندگی پلنگ بوده است.

پلنگ هیچ وقت دوست ندارد با انسان در فاصله نزدیک رو به رو شود و اگر نبردی بین این دو اتفاق بیافتد، پلنگ به دست ها و پاهای انسان حمله می کند که نشانگر دفاع از خود است و خیلی کم اتفاق می افتد که به سر و صورت آدمی حمله کند. چون قصدش مانند آدمیان، کشتن نیست.

رنگ آمیزی پلنگ کودکانه (۱۶)

انواع گونه ها

پلنگ های سرتاسر جهان متعلق به ۹ زیرگونه اند. این زیرگونه ها عبارتند از پلنگ آفریقا،  پلنگ آمور، پلنگ عربی، پلنگ هندی، پلنگ جاوه، پلنگ شمال چین، پلنگ هندوچین، پلنگ سریلانکا و پلنگ ایرانی.

گونه های دیگری از پلنگ به نام های پلنگ بلوچستان و پلنگ آناتولی وجود دارند که اطلاعات بسیار کمی درباره آنها موجود است و حتی شاید این دو گونه دیگر وجود نداشته باشند. پلنگ بلوچستان در بلوچستان ایران و قسمت هایی از پاکستان زندگی می کرده است که امروزه دیگر در ایران وجود ندارد.

احتمالا در سال های خیلی دور این پلنگ در هند هم می زیسته است. پلنگ آناتولی هم در شبه جزیره آناتولی زیست می کرده است که البته هنوز هم خبرهایی از وجود این پلنگ در کوه های جنوب و جنوب غرب ترکیه به گوش می رسد.

رنگ آمیزی پلنگ کودکانه (۱۷)

گربه سانی به نام پلنگ برفی در جهان وجود دارد که هنوز مشخص نیست که آیا در گونه های پلنگ قرار می گیرد یا در زیرگونه های دیگر گربه سانان جای دارد. بعضی می گویند این جانور در رده ی پلنگ شکلان است و بعضی ها عقیده دارند باید در دسته ی گربه های کوچک مانند سیاه گوش قرار بگیرد.

زیستگاه پلنگ برفی کوه های مرتفع هیمالیاست. وزن پلنگ های برفی بین ۲۷ تا ۵۴ کیلوگرم و اندازه بدنشان ۷۵ تا ۱۳۰ سانتی متر است. پلنگ برفی قادر است ۱۵ متر بپرد. این گربه ها به خاطر خز زیبا و گرمشان و همچنین به دلیل استفاده از اعضای بدنشان در طب سنتی چینی شکار می شوند.

به دلیل خوی مرموز این گربه، به طور دقیق مشخص نیست که چه تعداد از آنها در طبیعت یافت می شوند اما برآورد می شود تعداد ۳۵۰۰ تا ۷۰۰۰ قلاده پلنگ برفی در طبیعت وجود داشته باشد و ۶۰۰ تا ۷۰۰ قلاده هم در باغ وحش های جهان نگهداری می شود.

قوچ و میش، بز کوهی، گراز، خرگوش، سنجاب زمینی، موش و حیوانات اهلی طعمه های پلنگ برفی را تشکیل می دهند.

رنگ آمیزی پلنگ کودکانه (۱۸)

پراکنش و آمار

پلنگ بیشترین پراکنش را در بین تمامی گربه سانان دارد. از علف زارهای گرم و باز آفریقا تا جنگل های حاره ای و مرطوب هند و آفریقا، کوهستان های سرد و صخره ای خاورمیانه و جنگل های سرد خاور دور روسیه، محدوده ی پراکنش پلنگ است.

پلنگ ها قبلا از آفریقای جنوبی تا شبه جزیره کره در اکثر نقاط آفریقا و آسیا پراکنده بودند. تخریب زیستگاه ها و شکار از مهم ترین علل کاهش تعداد پلنگها است. در دهه ۱۹۶۰ حدود ۵۰۰۰۰۰ پلنگ در آفریقا کشته شدند.

امروزه بیشترین تراکم پلنگ در آفریقای جنوب صحرا است. فقط پلنگ های آفریقا در ساوانا و جنگل های بارانی وضعیت خوبی دارند که به راحتی از آنها فیلم برداری می شود و حتی در برخی نقاط مجوز شکار آنها صادر می شود.

پلنگ در برخی نقاط به عنوان آفت شمرده می شود. ۱۳ کشور آفریقایی مجوز دارند که به میزان ۲۵۹۰ قلاده، پروانه شکار پلنگ صادر کنند. در معرض خطرترین پلنگ در جهان، پلنگ آمور است.

رنگ آمیزی پلنگ کودکانه (۱)

عکس رنگ آمیزی پلنگ کودکانه

رنگ آمیزی پلنگ کودکانه (۲)

دانلود رنگ آمیزی پلنگ کودکانه

رنگ آمیزی پلنگ کودکانه (۳)

رنگ آمیزی پلنگ کودکانه آسان

رنگ آمیزی پلنگ کودکانه (۵)

رنگ آمیزی پلنگ کودکانه سخت

رنگ آمیزی پلنگ کودکانه (۶)

رنگ آمیزی پلنگ کودکانه ساده

رنگ آمیزی پلنگ کودکانه (۷)

رنگ آمیزی پلنگ کودکانه (۸)

رنگ آمیزی پلنگ کودکانه (۹)

 

رنگ آمیزی پلنگ کودکانه (۴)


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.