دعای حرز امام جواد چیست | برکات و دعای حرز امام جواد همراه متن کامل

در این نوشته از دلبرانه قصد داریم دعای حرز امام جواد را برای شما عزیزن درج نماییم.

این دعا را که خیلی از بزرگان به همراه داشت آن با خود توضیه فروانی کردند برکات فراوانی دارد.

اگر شما هم به دنبال این هستید که در مورد این دعا و برکات آن بیشتر بدانید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

در این مجموعه سعی کرده ایم که علاوه بر متن کامل دعای حرز امام جواد فضائل آن را هم درج نماییم.

امیدواریم که مورد توجه شما عزیان قرار گیرد. در ادامه با ما همراه باشید….

دعای حرز امام جواد چیست | برکات و دعای حرز امام جواد همراه متن کامل

دعای حرز امام جواد

دعای حرز امام جواد چیست؟

مشهور ترین دعا برای دف بلایای زمینی و آسمانی حرز امام جواد (ع) میباشد.

امام جواد ع در همان باره می فرمایند: خویش را به همان دعا، حرز کن که در شرایطی که نیزه اهل زمین علیه تو شورش کنن ع از نیزه آنها مراقبت باشی.

همین حرز به ویژه در دفع جادو و طلسمات و خلاصی از نیات شریر دشمنان مجرب و از ناحیه ابعاد بزرگان توصیه گردیده میباشد.

هنگامی که قصد استفاده حرز امام جواد ع بر بازو را دارید برای نتیجه گرفتن از ویژگی حرز امام جواد علیه السلام ابتدا وضو بگیرید

و سپس دو نماز دو رکعتی بخوانید؛ در هر رکعت پس از حمد، هفت بار « آیت الکرسی »، هفت بار آیه «شهدالله » (۱۸ سوره آل عمران)،

هفت بار سوره مبارکه شمس، هفت بار سوره مبارکه لیل و هفت بار سوره اخلاص را قرائت نمایید.

نمازتان که به اتمام رسید دعا را به بازوی دست راست خویشتان ببندید.

بیشتر بخوانید >> عکس شهادت امام جواد

حرز امام جواد علیه السلام

دعای حرز امام جواد (ع) یکی از دعاهایی است که بر حسب روایات مختلف بسیار سفارش شده و خواص بسیاری از جمله برای دفع بلا و چشم زخم ‌و … دارد.

دعای حرز امام جواد(ع)

دعای دفع بلا

“بسم الله الرحمن الرحیم”

یا نُورُ یا بُرْهانُ یا مُبینُ یا مُنیرُ یا رَبِّ اِکْفِنی الْشُّرُورَ وَ افاتِ الدُّهُورِ وَ اَسْئَلُکَ النَّجاهَ یَوْمَ یُنْفَخُ فِی الصُّورِ 

ای نور و ای دلیل روشن و ای آشکارکننده ای نوربخش پروردگارا کفایتم کن از شرور و آفات روزگار واز تو خواهم رهایی را در روزی که دمیده شود در صور

امام جواد (ع) :

خود را به این دعا حرز کن که اگر لشکرهای روم و ترک را ملاقات کنی و همگی به همراه جمیع اهل زمین علیه تو قیام کنند، از ایشان به تو بدی نرسد و از همه آن ها ایمن باشی.

آیت الله بهجت می فرمایند:

من در مورد ختومات از استادم (مرحوم آیت الله قاضی) چیزی نمی پرسیدم، اما گاهی خود ایشان می فرمودند. از جمله سه عمل را:

اول حرز امام جواد(ع) که باید به بازو بسته شود و خاصیت آن ( خصوصا برای باطل کردن سحر و طلسم) فقط در صورت بسته شدن به بازوست…

خواص دعای حرز امام جواد (ع)

  • دفع بلایا:

در بین ادعیه و احراز مشهور ترین حرز برای دفع بلا حرز امام جواد (ع) است.

با توجه به متن حرز شاید بتوان از مصادیق دفع بلا مواردی را نام برد از جمله:

دور شدن نگاه و زبان سوء دشمن دفع شرور مردم، سلاطین،شیاطین، جنیان،غولان،حفظ از فریب و دشمنی و حیله، حفظ از جراحت و فساد و غرق شدن و هلاکت و شکست خوردن، حفظ آبرو ،حفظ از قتل و انتقام و قطع شدن، حفظ از بیماری وناخوشی وآزار، حفظ از فقر و گرسنگی و عطش،حفظ از وسوسه،حفظ از نقصان در دین و معیشت در زندگی و…

  • دعا جهت چشم زخم:

امام صادق(ع):«اگر نبش قبر برای شما ممکن بود(و علت مرگ ها را می فهمیدید )برای شما آشکار می شدکه علت بیشتر مرگها چشم زخم است»

و همچنین از پیامبر اکرم(ص)نقل شده است:«که چشم زخم مرد را در قبر وشتر را در دیگ قرار می دهد.»

شاید بتوان یکی از مهمترین اثرات این حرزبرای دفع چشم زخم تجربه شده است.

  • دعای دفع طلسم و جادو:

شیخ بهایی در تعریف سحر این چنین می گوید:تمزیج قوای عالیه فعاله با سافله منفعله سحر می باشد.

تاثیر سحر و جادو

و علامه مجلسی در مورد تأثیرسحر می گوید:

آنچه برای ما از آیات و روایات معلوم شد این است که برای سحر یک نوع تأثیر آن هم در بعضی آن هم در بعضی از اشخاص و ابدان(ج بدن)است مثل ایجاد دوستی و عداوت و اندوه و شادی (بحارج ۶۰ ص ۳۱).
وهمچنین می گوید:سحر به عوذات (دعاهای مأثور مثل حرز امام جواد (ع) )و آیات و توکل به خدا دفع می شوند (بحار ج۶۰ ص۴۱)

آیت الله بهجت می فرمایند:«برای جلوگیری از چشم زخم یا باطل شدن سحرهمراه داشتن حرز امام جواد(ع)مفید است(گوهرهای حکیمانه ص۱۳)

شرایط ساخت حرز امام جواد علیه السلام

۱ – پوست آهو

در روایت امده است که حضرت امام جواد (ع) بعد از تقاضای مامون نسبت به نوشتن حرز توسط حضرت ، پوست آهویی از سرزمین تهامه طلب کردند و دعای حرز را بر روی آن نوشتند.

۲ – قاب نقره

بعد از نوشتن دعا بر روی پوست آهو حضرت به فرستاده مأمون فرمودند : ”به مامون بگو لوله ای از نقره ی خالص تهیه کند و بر آن دعای ”یا مشهورا فی السماوات و الارضین . . . ” را بر روی آن حک کنند“.

ابن طاووس می‌گوید : ”در روایت است که منظور از مشهورا فی السماوات والارضین . . .“ مولای ما امیرالمومنین (ع) است.

۳ – قمر در عقرب نبودن

حضرت در ادامه به فرستاده می‌فرمایند: ”بهتر است که هنگام بستن حرز قمر در عقرب نباشد”، رعایت کردن این نکته هنگام نوشتن حرز و خواندن نماز حرز نیز مطلوب است.

۴ – به بازوی راست بستن

در روایت، حضرت قبل از چگونگی خواندن نماز می‌فرمایند: ”و به مامون بگو این حرز را به بازوی راست خود ببندد” و در همین زمینه آیت اله بهجت از استاد خود نقل می‌فرمایند:

من در مورد ختومات از استادم (مرحوم آیت الله قاضی) چیزی نمیپرسیدم. اما گاهی خود ایشان می‌فرمودند. از جمله سه عمل را:

اول حرز امام جواد علیه‌السلام که باید به بازو بسته شود و خاصیت آن، (خصوصاً برای باطل‌ کردن سحر و طلسم) فقط در صورت بسته‌شدن به بازو است.

۵ – نماز حرز امام جواد (علیه السلام) :

توضیح :

۱.نماز حرز اما جواد (ع) شامل ۲ نماز دو رکعتی است که مجموعا ۴ رکعت می شود که هر نماز یک سلام دارد.

۲.این ۲ نماز، قبل از اولین بار بستن حرز به بازو خوانده می شود.

۳.این ۲ نماز به نیت نماز حرز امام جواد (ع) خوانده می شود.

۴.در هر رکعت از این ۴ رکعت بعد از حمد

۷ بار ایت الکرسی (ایه های ۲۵۵و ۲۵۶و۲۵۷ سوره بقره)

و ۷ بار ایه ی ۱۸ سوره آل عمران («شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لا إِلـٰهَ إِلّا هُوَ وَالمَلـٰئِکَهُ وَأُولُوا العِلمِ قائِمًا بِالقِسطِ ۚ لا إِلـٰهَ إِلّا هُوَ العَزیزُ الحَکیمُ»)

و ۷ بار سوره شمس (سوره ۹۱ قرآن)

و ۷ بار سوره لیل (سوره ۹۲ قرآن)

و ۷ بار سوره توحید خوانده می شود.

۵.بهتر است بین دو نماز فاصله زیادی نیافتد.

۶.اگر نمی‌توانید تمام نماز را ایستاده بخوانید آن مقدار از قرائت را که نمی‌توانید، نشسته و مابقی نماز را به طور معمولی ادامه دهید.

۷. در صورتی که از خواندن این نماز معذورید و نمیتوانید این نماز را بخوانید و یا حرز را برای بچه نابالغ گرفته اید، میتوانید کسی را از طرف صاحب حرز نائب کنید تا نماز را به نیابت از شخص بخواند.

حرز کبیر :

حرز دیگری در روایات آمده که از امام جواد رسیده مهم تر و مشهور تر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ الرَّحْمـنِ الرَّحِیمِ مَالِکِ یوْمِ الدِّینِ إِیاکَ نَعْبُدُ و إِیاکَ نَسْتَعِینُ اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِیمَ صِرَاطَ الَّذِینَ أَنعَمتَ عَلَیهِمْ غَیرِ المَغضُوبِ عَلَیهِمْ وَلاَ الضَّالِّینَ أَ لَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ سَخَّرَ لَکُمْ ما فِی الْأَرْضِ وَ الْفُلْکَ تَجْرِی فِی الْبَحْرِ بِأَمْرِهِ وَ یمْسِکُ السَّماءَ أَنْ تَقَعَ عَلَی الْأَرْضِ إِلَّا بِإِذْنِهِ إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ لَرَؤُفٌ رَحِیمٌ‏ اللَّهُمَّ أَنْتَ الْوَاحِدُ الْمَلِکُ الدَّیانُ‏ یوْمَ الدِّینِ تَفْعَلُ مَا تَشَاءُ بِلَا مُغَالَبَهٍ وَ تُعْطِی مَنْ تَشَاءُ بِلَا مَنٍّ وَ تَفْعَلُ مَا تَشَاءُ وَ تَحْکُمُ مَا تُرِیدُ وَ تُدَاوِلُ الْأَیامَ بَینَ النَّاسِ وَ تُرْکِبُهُمْ طَبَقاً عَنْ طَبَقٍ أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الْمَکْتُوبِ عَلَی سُرَادِقِ الْمَجْدِ وَ أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الْمَکْتُوبِ عَلَی سُرَادِقِ السَّرَائِرِ السَّابِقِ الْفَائِقِ الْحَسَنِ الْجَمِیلِ النَّضِیرِ رَبَّ الْمَلَائِکَهِ الثَّمَانِیهِ وَ الْعَرْشِ الَّذِی لَا یتَحَرَّکُ وَ أَسْأَلُکَ بِالْعَینِ الَّتِی لَا تَنَامُ وَ بِالْحَیاهِ الَّتِی لَا تَمُوتُ وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الَّذِی لَا یطْفَأُ وَ بِالاسْمِ الْأَکْبَرِ الْأَکْبَرِ الْأَکْبَرِ وَ بِالاسْمِ الْأَعْظَمِ الْأَعْظَمِ الْأَعْظَمِ

الَّذِی هُوَ مُحِیطٌ بِمَلَکُوتِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ بِالاسْمِ الَّذِی أَشْرَقَتْ بِهِ الشَّمْسُ وَ أَضَاءَ بِهِ الْقَمَرُ وَ سُجِّرَتْ بِهِ الْبُحُورُ وَ نُصِبَتْ بِهِ الْجِبَالُ وَ بِالاسْمِ الَّذِی قَامَ بِهِ الْعَرْشُ وَ الْکُرْسِی وَ بِاسْمِکَ الْمَکْتُوبِ عَلَی سُرَادِقِ الْعَرْشِ وَ بِاسْمِکَ الْمَکْتُوبِ عَلَی سُرَادِقِ الْعِزَّهِ وَ بِاسْمِکَ الْمَکْتُوبِ عَلَی سُرَادِقِ الْعَظَمَهِ وَ بِاسْمِکَ الْمَکْتُوبِ عَلَی سُرَادِقِ الْبَهَاءِ وَ بِاسْمِکَ الْمَکْتُوبِ عَلَی سُرَادِقِ الْقُدْرَهِ وَ بِاسْمِکَ الْعَزِیزِ وَ بِأَسْمَائِکَ الْمُقَدَّسَاتِ الْمُکَرَّمَاتِ الْمَخْزُونَاتِ‏ فِی عِلْمِ الْغَیبِ عِنْدَکَ وَ أَسْأَلُکَ مِنْ خَیرِکَ خَیراً مِمَّا أَرْجُو وَ أَعُوذُ بِعِزَّتِکَ وَ قُدْرَتِکَ مِنْ شَرِّ مَا أَخَافُ وَ أَحْذَرُ وَ مَا لَا أَحْذَرُ یا صَاحِبَ مُحَمَّدٍ یوْمَ حُنَینٍ وَ یا صَاحِبَ عَلِی یوْمَ صِفِّینَ أَنْتَ یا رَبِّ مُبِیرُ الْجَبَّارِینَ وَ قَاصِمُ الْمُتَکَبِّرِینَ أَسْأَلُکَ بِحَقِ‏ طه‏ وَ یس وَ الْقُرْآنِ الْحَکِیمِ‏ وَ الْفُرْقَانِ الْحَکِیمِ أَنْ تُصَلِّی عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَشُدَّ بِهِ عَضُدَ صَاحِبِ هَذَا الْعَقْدِ وَ أَدْرَأُ بِکَ فِی نَحْرِ کُلِّ جَبَّارٍ عَنِیدٍ وَ کُلِّ شَیطَانٍ مَرِیدٍ وَ عَدُوٍّ شَدِیدٍ وَ عَدُوٍّ مُنْکَرِ الْأَخْلَاقِ وَ اجْعَلْهُ مِمَّنْ أَسْلَمَ إِلَیکَ نَفْسَهُ وَ فَوَّضَ إِلَیکَ أَمْرَهُ وَ أَلْجَأَ إِلَیکَ ظَهْرَهُ

اللَّهُمَّ بِحَقِّ هَذِهِ الْأَسْمَاءِ الَّتِی ذَکَرْتَهَا وَ قَرَأْتَهَا وَ أَنْتَ أَعْرَفُ بِحَقِّهَا مِنِّی‏ وَ أَسْأَلُکَ یا ذَا الْمَنِّ الْعَظِیمِ وَ الْجُودِ الْکَرِیمِ وَلِی الدَّعَوَاتِ الْمُسْتَجَابَاتِ وَ الْکَلِمَاتِ التَّامَّاتِ وَ الْأَسْمَاءِ النَّافِذَاتِ وَ أَسْأَلُکَ یا نُورَ النَّهَارِ وَ یا نُورَ اللَّیلِ وَ نُورَ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ وَ نُورَ النُّورِ وَ نُوراً یضِی‏ءُ بِهِ کُلُّ نُورٍ یا عَالِمَ الْخَفِیاتِ کُلِّهَا فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ الْأَرْضِ وَ السَّمَاءِ وَ الْجِبَالِ:وَ أَسْأَلُکَ یا مَنْ لَا یفْنَی وَ لَا یبِیدُ وَ لَا یزُولُ وَ لَا لَهُ شَی‏ءٌ مَوْصُوفٌ وَ لَا إِلَیهِ حَدٌّ مَنْسُوبٌ وَ لَا مَعَهُ إِلَهٌ وَ لَا إِلَهَ سِوَاهُ وَ لَا لَهُ فِی مُلْکِهِ شَرِیکٌ وَ لَا تُضَافُ الْعِزَّهُ إِلَّا إِلَیهِ وَ لَمْ یزَلْ بِالْعُلُومِ عَالِماً وَ عَلَی الْعُلُومِ وَاقِفاً وَ لِلْأُمُورِ نَاظِماً وَ بِالْکَینُونِیهِ عَالِماً وَ لِلتَّدْبِیرِ مُحْکِماً وَ بِالْخَلْقِ بَصِیراً وَ بِالْأُمُورِ خَبِیراً أَنْتَ الَّذِی خَشَعَتْ لَکَ الْأَصْوَاتُ وَ ضَلَّتْ فِیکَ الْأَوْهَامُ‏ وَ ضَاقَتْ دُونَکَ الْأَسْبَابُ وَ مَلَأَ کُلَّ شَی‏ءٍ نُورُکَ وَ وَجِلَ کُلُّ شَی‏ءٍ مِنْکَ وَ هَرَبَ کُلُّ شَی‏ءٍ إِلَیکَ وَ تَوَکَّلَ کُلُّ شَی‏ءٍ عَلَیکَ وَ أَنْتَ الرَّبِیعُ فِی جَلَالِکَ وَ أَنْتَ الْبَهِی فِی جَمَالِکَ وَ أَنْتَ الْعَظِیمُ فِی قُدْرَتِکَ وَ أَنْتَ الَّذِی لَا یدْرِکُکَ شَی‏ءٌ وَ أَنْتَ الْعَلِی الْکَبِیرُ الْعَظِیمُ وَ مُجِیبُ الدَّعَوَاتِ قَاضِی الْحَاجَاتِ مُفَرِّجُ الْکُرُبَاتِ وَلِی النَّقِمَاتِ‏

یا مَنْ هُوَ فِی عُلُوِّهِ دَانٍ وَ فِی دُنُوِّهِ عَالٍ وَ فِی إِشْرَاقِهِ مُنِیرٌ وَ فِی سُلْطَانِهِ قَوِی وَ فِی مُلْکِهِ عَزِیزٌ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ احْرُسْ صَاحِبَ هَذَا الْعَقْدِ وَ هَذَا الْحِرْزِ وَ هَذَا الْکِتَابِ بِعَینِکَ الَّتِی لَا تَنَامُ وَ اکْنُفْهُ‏ بِرُکْنِکَ الَّذِی لَا یرَامُ وَ ارْحَمْهُ بِقُدْرَتِکَ عَلَیهِ فَإِنَّهُ مَرْزُوقُکَ‏ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏ بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ الَّذِی لَا صَاحِبَهَ لَهُ وَ لَا وَلَدَ بِسْمِ اللَّهِ قَوِی الشَّأْنِ عَظِیمِ الْبُرْهَانِ شَدِیدِ السُّلْطَانِ مَا شَاءَ اللَّهُ کَانَ وَ مَا لَمْ یشَأْ لَمْ یکُنْ أَشْهَدُ أَنَّ نُوحاً رَسُولُ اللَّهِ وَ أَنَّ إِبْرَاهِیمَ خَلِیلُ اللَّهِ وَ أَنَّ مُوسَی کَلِیمُ اللَّهِ وَ نَجِیهُ وَ أَنَّ عِیسَی ابْنَ مَرْیمَ‏ رُوحُ اللَّهِ‏ وَ کَلِمَتُهُ‏ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیهِ وَ عَلَیهِمْ أَجْمَعِینَ وَ أَنَّ مُحَمَّداً ص خَاتَمُ النَّبِیینَ لَا نَبِی بَعْدَهُ‏ وَ أَسْأَلُکَ بِحَقِّ السَّاعَهِ الَّتِی یؤْتَی فِیهَا بِإِبْلِیسَ اللَّعِینِ یوْمَ الْقِیامَهِ وَ یقُولُ اللَّعِینُ فِی تِلْکَ السَّاعَهِ وَ اللَّهِ مَا أَنَا مُهَیجُ مَرَدَهٍ اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ‏ وَ هُوَ الْقَاهِرُ وَ هُوَ الْغَالِبُ لَهُ الْقُدْرَهُ السَّابِقَهُ وَ هُوَ الْحَکِیمُ الْخَبِیرُ اللَّهُمَّ وَ أَسْأَلُکَ بِحَقِّ هَذِهِ الْأَسْمَاءِ کُلِّهَا وَ صِفَاتِهَا وَ صُورَتِهَا وَ هِی

سُبْحَانَ الَّذِی خَلَقَ الْعَرْشَ وَ الْکُرْسِیَّ وَ اسْتَوَی عَلَیْهِ أَسْأَلُکَ أَنْ تَصْرِفَ عَنْ صَاحِبِ کِتَابِی هَذَا کُلَّ سُوءٍ وَ مَحْذُورٍ فَهُوَ عَبْدُکَ وَ ابْنُ عَبْدِکَ وَ ابْنُ أَمَتِکَ‏ وَ أَنْتَ مَوْلَاهُ فَقِهِ اللَّهُمَّ یَا رَبِّ الْأَسْوَاءَ کُلَّهَا وَ اقْمَعْ عَنْهُ أَبْصَارَ الظَّالِمِینَ وَ أَلْسِنَهَ الْمُعَانِدِینَ وَ الْمُرِیدِینَ لَهُ بالسُّوءَ وَ الضُّرَّ وَ ادْفَعْ عَنْهُ کُلَّ مَحْذُورٍ وَ مَخُوفٍ وَ أَیُّ عَبْدٍ مِنْ عَبِیدِکَ أَوْ أَمَهٍ مِنْ إِمَائِکَ أَوْ سُلْطَانٍ مَارِدٍ أَوْ شَیْطَانٍ أَوْ شَیْطَانَهٍ أَوْ جِنِّیٍّ أَوْ جِنِّیَّهٍ أَوْ غُولٍ أَوْ غُولَهٍ أَرَادَ صَاحِبَ کِتَابِی هَذَا بِظُلْمٍ أَوْ ضُرٍّ أَوْ مَکْرٍ أَوْ مَکْرُوهٍ أَوْ کَیْدٍ أَوْ خَدِیعَهٍ أَوْ نِکَایَهٍ أَوْ سِعَایَهٍ أَوْ فَسَادٍ أَوْ غَرَقٍ أَوِ اصْطِلَامٍ أَوْ عَطَبٍ أَوْ مُغَالَبَهٍ أَوْ غَدْرٍ أَوْ قَهْرٍ أَوْ هَتْکِ سِتْرٍ أَوِ اقْتِدَارٍ أَوْ آفَهٍ أَوْ عَاهَهٍ أَوْ قَتْلٍ أَوْ حَرَقٍ أَوِ انْتِقَامٍ أَوْ قَطْعٍ أَوْ سِحْرٍ أَوْ مَسْخٍ أَوْ مَرَضٍ أَوْ سُقْمٍ أَوْ بَرَصٍ أَوْ جُذَامٍ أَوْ بُؤْسٍ أَوْ فَاقَهٍ أَوْ سَغَبٍ أَوْ عَطَشٍ أَوْ وَسْوَسَهٍ أَوْ نَقْصٍ فِی دِینٍ أَوْ مَعِیشَهٍ فَاکْفِهِ بِمَا شِئْتَ وَ کَیْفَ شِئْتَ وَ أَنَّی شِئْتَ إِنَّکَ عَلی‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیرٌ وَ صَلَّی اللَّهُ عَلَی سَیِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَجْمَعِینَ وَ سَلَّمَ تَسْلِیماً کَثِیراً وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّهَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ.

 


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.