مدافعان حرم لشکر فاطمیون شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس جواد قناعتی از برگزاری مراسم تشییع و خاک‌سپاری پیکر دو شهید مدافع حرم در هفته جاری در شیراز خبر داد و گفت: شیراز، سومین حرم اهل‌بیت(ع) در ایران اسلامی دوباره میزبان مراسم تشییع کبوترهای خونین‌بال مدافع حرم از تبار فاطمیون می‌شود.

وی افزود: پیکر مطهر شهیدان احمد سلطانی و محمدنبی محمدی، از شهدای لشکر فاطمیون در ساعت ۸:۳۰ روز پنج‌شنبه، چهارم شهریورماه جاری از مقابل حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین(ع) به سمت گلزار شهدای شیراز تشییع خواهد شد.

قناعتی اظهار کرد: پیش از برگزاری مراسم تشییع و خاک‌سپاری پیکر شهدا، مراسم رؤیت و وداع خانواده‌های این شهدا با پیکر مطهر شهیدشان نیز یک روز قبل از مراسم تشییع، چهارشنبه، سوم شهریورماه جاری برگزار خواهد شد.

رئیس کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس بابیان اینکه این مراسم ساعت ۱۰:۳۰ در محل معراج شهدای این کنگره برگزار خواهد شد، از اقشار مختلف مردم ولایتمدار و متدین این استان برای حضور در مراسم‌ تشییع و خاک‌سپاری پیکرهای مطهر این شهدا دعوت کرد.


خاطره منتشر نشده «سیدحکیم» از نام های جهادی و حضور «ابوحامد» در خط مقدم جنگ
سردار شهید سید حسن حسینی با نام جهادی سید حکیم، یکی از فرماندهان ارشد و از بنیانگذاران لشکر فاطمیون بود که به عنوان معاون فرمانده تیپ دوم لشکر سرافراز فاطمیون ایفای وظیفه می کرد، او در مدت کوتاهی توانست به عنوان یک فرمانده خستگی ناپذیر میدانی خودش را در میان رزمنده ها تثبیت کند.

می گویند اثر خوردن داروهای انرژی زا زمان بر است. حالا اگر شما این داروی انرژی زا را مستقیم داخل رگ تزریق کنی به صورت آنی جواب می دهد. ابوحامد آنجا برای من حکم تزریق داروی تقویتی داخل رگ را داشت. آنی جواب داد. یکفرمانده مستقیم به خط مقدم آمده بود.
گفتمان نیوز:�سردار شهید سید حسن حسینی با نام جهادی سید حکیم، یکی از فرماندهان ارشد و از بنیانگذاران لشکر فاطمیون بود که به عنوان معاون فرمانده تیپ دوم لشکر سرافراز فاطمیون ایفای وظیفه می کرد، او در مدت کوتاهی توانست به عنوان یک فرمانده خستگی ناپذیر میدانی خودش را در میان رزمنده ها تثبیت کند. سردار دلاور فاطمیون شهید سیدحکیم در ابتدای امر مسئولیت فرماندهی یگان اطلاعات و عملیات فاطمیون را از سوی فرمانده دلاور فاطمی، سردارشهید ابوحامد عهده دار شد. نیروهایی که با سیدحکیم کار کردند و آموزش دیدند هر کدام بعدها توانستند فعالیت های عمده ای را در فاطمیون سازماندهی کنند. او در جبهات غوطه شرقی، حران، احمدیه، زمانیه، خیبرها(از یک تا ده)، دیر سلمان، دیر ترکمان، سیلو، حجیره، حماء، ادلب، تل شهید و تل خطاب به خوبی فرماندهی میدانی می کرد و در اکثریت عملیات ها پیروز بود. او بعدها از طرف ابوحامد به حماء اعزام شد و معاونت فرماندهی تیپ دوم لشکر فاطمیون را پذیرفت و سرانجام در ۱۶ خرداد ماه امسال به شهادت رسید.

فرمانده فاطمیون، سردار علیرضا توسلی اهل افغانستان ملقب به ابوحامد بود که سال ۹۳ در پی یک جنگ نابرابر و دفاع شجاعانه از حریم مقدس اهل بیت(ع) در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد. علیرضا توسلی(ابوحامد) فرمانده دلاور، باهوش و شجاع فاطمیون با مدیریت میدانی و در صحنه خود توانست مناطق بسیاری …

منبع : خاطره منتشر نشده «سیدحکیم» از نام های جهادی و حضور «ابوحامد» در خط مقدم جنگ


 


ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. زهرا می گوید

    روحشان شاد

    1. saeed می گوید

      آمین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.