زمان و تاریخ دقیق واریز یارانه نقدی آذر ماه ۹۵ اعلام شد

زمان و تاریخ دقیق واریز یارانه نقدی آذر ماه ۹۵ اعلام شد

زمان و تاریخ دقیق واریز یارانه نقدی آذر ماه 95 اعلام شد

یارانه آذر ماه ۹۵

زمان واریز یارانه ها ، تاریخ واریز یارانه نقدی آبان ۹۵ ،آذر ۹۵ و دی ماه ۹۵ یارانه ها را کی می ریزن  ،یارانه ها کی واریز می شود

در اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه ها آمده است، ضمن عرض تبریک به مناسبت تقرب ایام میلاد باسعادت حضرت ختمی مرتبت پیامبر اکرم (ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع) و آ غاز هفته وحدت، به اطلاع مردم شریف ایران می رساند «هفتادمین» مرحله یارانه نقدی مربوط به آذر ماه سال جاری همانند ماه های گذشته به ازای هر نفر ۴۵۵۰۰۰ ریال ساعت ۲۴ روز پنج شنبه مورخ ۱۳۹۵/۰۹/۲۵ به حساب سرپرستان محترم خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد بود.

اعلام اولویت های حذف یارانه ۲۴ میلیون پردرآمد

پورابراهیمی از مشخص شدن اولویت های حذف یارانه ۲۴ میلیون پردرآمد خبر داد و گفت: دولت مجوزهای لازم برای شناسایی وضعیت درآمدی، هزینه و دارایی افراد را در اختیار دارد. سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ در باره معیار حذف یارانه ۲۴ میلیون خانوار پردرآمد ایرانی نیز گفت: بخش عمده حذف یارانه این افراد با تمرکز بر درآمد آنان است که در گروههای ذیل قرار دارند:

گروه اول:
کلیه تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد سالیانه آنها حداقل ۳۵ میلیون تومان است.

گروه دوم :
نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، قضات ، اعضای هیات علمی دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی و دولتی و غیر دولتی، پزشکان و دندانپزشکان .

گروه سوم:
کلیه کارکنان دولت و قوای سه گانه ، شهرداری ها و کلیه موسسات عمومی و موسسات عمومی غیردولتی و کلیه کارکنان نیروهای مسلح و بازنشستگان کشوری و لشکری، کلیه حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران مشمول تأمین اجتماعی و همه دریافت‌کنندگان حقوق و مستمری بخش دولتی و غیردولتی که دریافتی سالیانه آنها از ۳۵ میلیون تومان بیشتر است.

گروه چهارم:
کلیه مدیران و اعضای هیات مدیره و بازرسان شرکت های دولتی و غیردولتی و وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیردولتی، کلیه مدیران و اعضای هیات مدیره و روسا و معاونین مناطق و شعب بانک ها و بیمه ها و موسسات مالی و اعتباری، کلیه کارکنان و اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی که دریافتی سالانه آنها بیشتر از ۳۵ میلیون تومان است.

گروه پنجم:
کلیه ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز از دریافت یارانه منع شدند.

گروه ششم:
کلیه کسانی که در ۳ دهک بالای درآمدی هستند و در گروههای یاد شده ذکر نشدند.

همچنین براساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه ها، مبلغ یارانه این مرحله نیز همانند ماه های گذشته برای هر مشمول ۴۵۵ هزار ریال است که به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت می شود.

محمدباقر نوبخت در پاسخ به این سوال که نظر دولت برای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها برای سال آینده (۱۳۹۵) چیست، تأکید کرد: بر اساس تبصره‌ای که در لایحه بودجه ۹۵ در نظر گرفتیم دولت تصمیم دارد قانون هدفمندی یارانه‌ها را همانند گذشته استمرار دهد.

براساس لایحه اصلاح قانون بودجه ۹۵ که از سوی دولت به مجلس ارائه شده، مشخص شد که دولت قصد ندارد یارانه ثروتمندان را حذف کند.

علی ربیعی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، در مورد شاخص حذف افراد از یارانه و اینکه تاکنون چند نفر از دریافت یارانه حذف شده‌اند، گفت: در بحث یارانه ابتدا خلاف قانون اجرا شد. اگر زمینه‌های دقیق آن ملاحظه نشود به راه غلط خواهیم رفت. حدود ۲۸ پایگاه اطلاعاتی را در این یکسال اخیر سامان دادیم و با آنها گفت وگو کردیم و چیز جدیدی بوجود نیاوردیم.

وی ادامه داد:ما درآمد و هزینه را در سه فرمول می گذاریم. مسکن، خودرو، درآمد و حتی سفر می تواند دارایی شما محسوب شود البته سفرهایی که بابت ماموریت می روند را جدا کردیم. هرچند یکی از اشکالاتی که بوجود آمده بود این بود کارگرانی که در خارج بوده و حذف شده بودند را بازگرداندیم. ما از طریق پایگاه ها دسترسی به فعالیت های اقتصادی داریم اما به حسا‌بهای بانکی سرک نکشیدیم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۲٫۱ میلیون نفر را حذف قطعی کردیم که ۸۰ درصد شکایت نکردند. در ارتباط با آن ۲۰ درصد هم زمانی که نشانشان دادیم چه اموالی در اختیار دارند، ۱۰ درصدشان قبول کردند و رفتند اما آن ۱۰ درصد هم می گفتند که بله شاید این اموال را داشته باشیم اما در خانه بیمار سرطانی یا دانشجو و یا تحصیلکرده بیکار داریم.

ربیعی افزود: شیوه اعتراض را خیلی روان کردیم، فرد می گوید من این اموال را دارم و ما از وی تعهد می گیریم که چنانچه نتواند اثبات کند ما آن میزان پرداختی را از آنها خواهیم گرفت. در مرحله آخر هم به تحقیقات میدانی خواهیم رفت که تاکنون به این مرحله ورود نکرده‌ایم.

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که چه میزان از افراد باید از دریافت یارانه حذف شوند، اظهار کرد: ما می خواهیم به تکلیف قانونی که مجلس برای دولت در نظر گرفته، برسیم. طبق قانون مجلس حدود ۶ میلیون نفر باید از دریافت یارانه حذف شوند. در کرج بسیاری یارانه‌های خود را به بهزیستی دادند و از این طریق سالانه ۵ میلیارد تومان در اختیار بهزیستی کرج قرار گرفته شده است.

زمان و تاریخ دقیق واریز یارانه نقدی آذر ماه 95 اعلام شدیارانه نقدی ۲۴ میلیون ایرانی در سال ۹۵ قطع می شود.

براساس مصوبه مجلس دولت موظف است یارانه گروه‌های پردرآمد را حذف کند میدری: تعداد و قیمت خودرو خانوار، محل سکونت، سفرخارجه و ارزش معاملات ملکی معیارهای شناسایی پردرآمدهاست شغل افراد در شناسایی و حذف یارانه‌ها از دیگر شاخص‌هایی است که به آن استناد خواهد شد.
مسؤولان دولت یازدهم برای چندمین بار آمار حذفیات یارانه نقدی را تغییر دادند و این بار از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر سخن گفتند.
به گزارش «وطن امروز» تاکنون چندین آمار مختلف درباره حذف شدگان از لیست یارانه ها اعلام شده که از ۲ میلیون نفر تا ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر متغیر بوده است.
روز گذشته رئیس سازمان هدفمندی در گفت وگو با ایرنا، آمار ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را تایید کرد و درباره اینکه چرا آمارها اینقدر با هم متفاوت و متغیر است سخنی نگفت.
رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه ها، آمار هدفمندی یارانه ها در دولت یازدهم را برای نخستین بار اعلام کرد و گفت: علاوه بر پرداخت یارانه نقدی، بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال برای کمک به بخش های مختلف تولیدی، صنعتی و ارتقای نظام سلامت و خدمات پرداخت شده است.
اکبر ایزدی گفت: از ابتدای اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها در اواخر سال ۱۳۸۹ تا پایان بهمن ماه امسال نزدیک به ۲ تریلیون و ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به مردم پرداخت شده و این رقم نزدیک به بودجه عمرانی ۵ سال کشور است.
ایزدی اظهار داشت: یک تریلیون و ۶۰۰ هزار میلیارد ریال یارانه پرداختی از محل اصلاح قیمت ها و ۵۳۰ هزار میلیارد ریال نیز از محل بودجه عمومی مصوب توسط مجلس شورای اسلامی بوده است، ۵۷ هزار میلیارد ریال نیز توسط دولت قبل از بانک مرکزی استقراض شد ضمن اینکه بهمن ماه امسال به تعداد ۷۵ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۸۲۹ نفر یارانه پرداخت شده است.
وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه دولت معمولا برای تامین منابع مالی پرداخت نقدی با مشکل روبه رو است، چرا برای حذف افراد غیرنیازمند اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است؟ گفت: هر چند بدون اغراق پایگاه های اطلاعاتی موجود در سازمان هدفمندسازی یارانه ها از جمله بزرگ ترین پایگاه اطلاعاتی در کشور است که همواره مورد استناد بسیاری از وزارتخانه ها و دستگاه ها در کشور قرار می گیرد اما قابل اتکا نبودن اطلاعات ارسالی از سوی برخی دستگاه ها و به روز نبودن برخی اطلاعات ارسالی از سوی دستگاه های ذی ربط بویژه سازمان امور مالیاتی و سازمان ثبت اسناد که از بانک های اطلاعاتی اصلی هستند، سبب شده کار با مشکل مواجه شود و میزان خطای ناشی از شناسایی را بالا ببرد.
رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه ها به تاکید رئیس جمهوری مبنی بر عدم حذف یارانه هیچ نیازمندی اشاره کرد و افزود: این امر سبب شد عملیات حذف با دقت و حساسیت خاصی انجام شود. وی ادامه داد: در همین زمینه تاکنون توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی یارانه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر که به عنوان افراد غیرنیازمند تشخیص داده شدند از آمار یارانه بگیران حذف شده است که از این تعداد حدود ۸۷۰ هزار نفر به حذف یارانه خود اعتراض کردند که پس از بررسی، یارانه حدود ۵۶۱ هزار نفر از معترضان دوباره برقرار شده است.
کدام آمار؟ کدام زمان؟ طبق اظهارات رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها، حدود ۲۵ درصد افراد به حذف خود اعتراض می کنند و یارانه حدود ۲۰ درصد افراد حذف شده دوباره برقرار می شود.
این بدان معناست که دولت در شناسایی افراد پردرآمد و تفکیک آنها از نیازمندان با خطای زیادی مواجه است. دولت ملاک مشخصی برای حذف ندارد اما طبق اخبار واصله افرادی که مالک حتی یک واحد مسکونی هستند ثروتمند خوانده می شوند و یارانه شان قطع می شود! از طرفی حدود ۶ ماه است که آمار حذفیات دولتی ها حول ۳ میلیون نفر می چرخد .

وزارت کار اطلاعیه جدیدی خطاب به حذف شدگان از دریافت یارانه نقدی صادر کرد.

وزارت کار در اطلاعیه ای خطاب به حذف شدگان از دریافت یارانه اعلام کرد: با توجه به ضرورت به روز رسانی اطلاعات در سامانه، به اطلاع می رساند که خانوارهایی که یارانه آنها از ماه های گذشته قطع شده از روز یکشنبه مورخ ۹۴.۶.۱ و خانوارهایی که یارانه آنها از مردادماه قطع شده، از روز چهارشنبه مورخ ۹۴.۶.۶ به سامانه ثبت اعتراض مراجعه کنند.
براساس اعلام وزیر کار، یارانه حدود ۲ میلیون ایرانی تا پایان مردادماه قطع شده است. ربیعی همچنین گفته است که براساس معیارها و شاخص‌های موجود یارانه نقدی کارگران و بازنشستگان حذف نمی شود، این در حالی است که پیگیری‌های خبرنگار مهر حاکی از آن است که یارانه برخی از بازنشستگان که حقوق ماهیانه آنها به یک میلیون تومان می رسد، حذف شده است.

 ثبت اعتراض حذف شدگان یارانه نقدی / yaraneh10.ir

اطلاعات تماس سازمان هدفمندی یارانه ها تهران-خیابان فلسطین شمالی- پائین تر از تقاطع زرتشت – نبش کوچه دانشکیان – پلاک ۴۸۵ – کد پستی(۱۴۱۵۸۴۴۹۳۳) ۰۲۱۸۸۸۰۴۵۳۷ تلفن



ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.