جنیفر لارنس برای دومین سال متوالی پردرامدترین بازیگر هالیوود شد

پردرامدترین بازیگر هالیوود ۲۰۱۵

جنیفر لارنس برای دومین سال پیاپی به عنوان پردرآمدترین بازیگران زن هالیوود در صدر فهرست سالانه نشریه “فوربس” قرار گرفته است. ملیسا مک‌کارتی و اسکارلت جوهانسون رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

جنیفر لارنس تنها ۲۵ سال دارد اما به نوشته مجله “فوربس” پردرآمدترین هنرپیشه زن در جهان به شمار می‌رود. بازی در مجموعه فیلم‌های “عطش مبارزه” شهرت این هنرپیشه جوان را بیش از پیش کرد. جنیفر لارنس تنها در فاصله یک ساله ژوئن ۲۰۱۴ تا ژوئن ۲۰۱۵ از طریق بازی در فیلم‌های سینمایی و تبلیغات تجاری ۵۲ میلیون دلار درآمد داشته است.

جنیفر لارنس

جنیفر لارنس بازیگر موفق مجموعه فیلم‌های «بازی‌های گرسنگی» با پیش گرفتن از ملیسا مک‌کارتی و اسکارلت جوهانسون بار دیگر به عنوان پردرآمدترین بازیگر زن سال شناخته شد.

به گزارش مهر به نقل از گاردین، نشریه فوربس بار دیگر فهرست پردرآمدترین بازیگران سال را منتشر کرد و امسال برای دومین سال پیاپی جنیفر لارنس را به عنوان پردرآمدترین بازیگر زن جهان معرفی کرد.

لارنس ۲۶ ساله در یک سال گذشته ۴۶ میلیون دلار درآمد داشت و با وجود این که درآمد وی نسبت به سال قبل ۱۱.۵ درصد کمتر بود، باز هم جایگاه نخست پردرآمدها را کسب کرد.

لارنس درعین حال جوان‌ترین بازیگر این فهرست هم هست و پس از او ملیسا مک‌کارتی کمدین به لطف فروش بالای فیلم‌هایی مانند بازسازی «شکارچیان روح» ساخته پل فیگ شاهد افزایش ۴۳.۵ درصدی درآمد خود به نسبت سال پیش بود. او سال پیش نفر سوم این فهرست بود و امسال ۱۰ میلیون دلار بیشتر از سال پیش کسب کرد.

اسکارلت جوهانسون جایگاه سوم را کسب کرد و یک مکان پایین تر از سال پیش ایستاد. او بخشی از درآمد ۲۵ میلیون دلاری خود را برای بازی در نقش بیوه سیاه از مجموع فیلم‌های «انتقام‌جویان» کمپانی مارول به دست آورده و چندی پیش به عنوان پول‌سازترین بازیگر زن تاریخ سینمای آمریکا شناخته شده است. تحلیل وبسایت اکس آفیس موجو این نتیجه را از عملکرد وی استخراج کرده بود.

جنیفر آنیستون با درآمد ۲۱ میلیون دلاری و فن بینگ‌بینگ ستاره چینی سینما در مکان‌های بعدی جای دارند. آنیستون درآمدش را به نسبت سال پیش ۲۷.۳  درصد افزایش داده است. او معمولا در ردیف ۵ بازیگر اول پردرآمد سال جای دارد.

شارلیز ترون که با فیلم «مد مکس: جاده خشم» خوش درخشید با درآمد ۱۶.۵ میلیون دلاری و ایمی آدامز که با فیلم «بتمن دربرابر سوپرمن: طلوع عدالت» در نقش لوییس لین به پرده سینما بازگشت، با درآمد ۱۳.۵ میلیون دلاری در مکان بعد جای دارد.

ساندرا بولاک که با بازی در فیلم «جاذبه» پردرآمدترین بازیگر زن سال ۲۰۱۴ بود یکی از غایبان بزرگ این فهرست در ۵ ردیف اول است. آنجلینا جولی پردرآمدترین بازیگر زن سال ۲۰۱۳ نیز دیگر غایب بزرگ فهرست است.

فوربس این فهرست را با اطلاعات موسسه نیلسن، باکس‌آفیس موجو، پایگاه اینترنتی آی‌ام‌دی‌بی و سخنان مدیران و وکلای هنرمندانی که درآمدی بیش از ۱۰ میلیون دلار دارند، تهیه کرده است.

جولیا رابرتز با ۱۲ میلیون دلار، میلا کونیس با ۱۱ میلیون دلار و دیپیکا پادوکن در ردیف‌های بعدی جای دارند. پادوکن بازیگر بالیوودی برای اولین بار به این فهرست راه یافته است و درآمد ۱۰ میلیون دلاری کسب کرده است.

https://delbaraneh.com/wp-content/uploads/2016/08/febd4c7954e74e37a3712b17ae8c1d1f.jpg

به گزارش نشریه فوربس جنیفر لارنس، بازیگر ۲۶ ساله هالیوود و برنده جایزه اسکار با درآمد ناخالص ۴۶ میلیون دلار در ۱۲ ماه گذشته، برای دومین بار پیاپی به عنوان پردرآمدترین هنرپیشه سال شناخته شده است.

او بخش بزرگی از این درآمد را از طریق فیلم ‌”عطش مبارزه” (Hunger Games) و پیش‌پرداخت فیلم فضایی “مسافران” Passengers)) که قرار است در اوایل سال ۲۰۱۷ در آلمان به روی پرده سینما بیاید، کسب کرده است. در آمد این بازیگر نامزد اسکار در سال ۲۰۱۵ مبلغ ۵۲ میلیون دلار برآورد شده بود.

لارنس از زمان آغاز فعالیت‌های بازیگری خود تا کنون یک جایزه اسکار و ۳ جایزه گلدن گلوب به دست آورده است.
ملیسا مک‌کارتی با ۳۳ میلیون دلار و اسکارلت جوهانسن با ۲۵ میلیون دلار، رتبه‌های دوم و سوم پردرآمدترین بازیگران زن هالیوود در فهرست فوربس را به خود اختصاص داده‌اند.

انتظار می‌رود فهرست بازیگران مرد پردرآمد هالیوود که قرار است روز پنجشنبه (۲۵ اوت / ۴ شهریور) منتشر شود، بار دیگر برتری دستمزد بازیگران مرد را نسبت به بازیگران زن نشان دهد.

سال ۲۰۱۴ خبر تفاوت‌ دستمزد بازیگران مرد و زن هالیوود، در پی هک شدن و لو رفتن یکی از ایمیل‌های کمپانی سونی پیکچرز در صدر اخبار قرار گرفت. طبق این خبر دستمزد جنیفر لارنس در فیلم ” فشار آمریکایی” از بازیگران مرد همتای او کمتر بود.

پاتریشیا آرکت، هنرپیشه آمریکایی که در سال ۲۰۱۵ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد، در هنگام دریافت جایزه از نابرابری جنسیتی حاکم بر هالیوود در پرداخت دستمزد به بازیگران زن و مرد سخن گفته بود.

جنیفر لارنس


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.