آموزش بازی مافیا بطور کامل + نقش های آن (۶ نفره تا ۱۲ نفره)

آموزش کامل بازی مافیا و نقش های آن (آموزش مرحله به مرحله)

بازی و سرگرمی از گذشته تا کنون بخش دوست داشتنی و لذت بخش دورهمی های خانوادگی و دوستانه بوده است ، اینجا به معرفی یکی از جذاب ترین و البته پیچیده ترین بازی هایی که تا کنون انجام داده اید میپردازیم . البته باید دقت کنید که این آموختن این بازی ممکن است کمی پیچیده به نظر بیاید اما بعد از یک یا دو دور بازی کاملا متوجه ریزه کاری ها و ترفند های آن میشود و از آن لذت خواهید برد.دقت کنید تنها آموزش بازی مافیا و نقش های آن کافی نیست ، بعد از آموختن بازی مافیا ، این هوش و زیرکی و توانایی استدلال شماست که تعیین کننده است.

قبل از هر چیز باید بگوییم بازی مافیا انواع مختلفی دارد که در همه جای جهان محبوب و رایج است ، پس ممکن است روش بازی ما با بازی شما متفاوت باشد ، در مورد سبک بازی خودتان و نقش ها و ریزه کاری هایش برای ما توضیح دهید. 

بسم الله الرحمن الرحیم 

mafia

 

تاریخچه و معرفی بازی مافیا : 

مافیا Mafia ، (به نام بازی گرگینه هم شناخته می شود) یک بازی دسته جمعی است .

این بازی توسط فردی به نام دیمیتری دیویدوف در سال ۱۹۸۶ ایجاد شده است.

آموزش بازی مافیا سیتی

این بازی درگیری بین دو گروه را تشکیل می دهد:

  1. اقلیت آگاه (مافیا)
  2. اکثریت ناآگاه (شهروندان)

در ابتدای بازی ، به هر بازیکن مخفیانه نقشی داده میشود .

این موضوع را فقط خود شخص متوجه میشود و مسئول بازی .

آموزش بازی مافیا در خانه

این بازی دارای دو مرحله متناوب است:

اول نقش شبانه : که در مافیا ها آن کسانی که دارای قدرت قتل شبانه هستند ممکن است مخفیانه بازیکنان دیگر را بکشند )

دوم نقش روزانه : که در آن بازیکنان بازمانده در مورد هویت بازیکنان با هم بحث می کنند و برای حذف یک مظنون رای گیری میکنند.

دوره های شب و روز ادامه پیدا میکند تا یک گروه برنده شود.

این بازی تا زمانی که یکی از این دو اتفاق رخ دهد:

  • مافیا ها یکی یکی شهروندان را حذف کنند تا تعداد مافیا و شروندان مساوی شود = در این صورت گروه مافیا پیروز شده است .
  • شهروندان با شناسایی مافیا ها همه آنها را تا آخرین نفر حذف کنند . = در این صورت گروه شهروندان پیروز شده اند.

آموزش بازی مافیا با کارت

اموزش بازی مافیا (۲)

 

توضیح کلی در مورد بازی مافیا :

اول یک توضیح کلی در مورد حال و هوا و آموزش بازی مافیا خواهیم گفت بعد از آن به صورت گام به گام نحوه شروع و پیشرفت این بازی به همراه نکات و ریزه کاری ها و ترفند های این بازی را با شما در میان خواهیم گذاشت .

بازی مافیا بازیکنان به دو دسته تقسیم میشوند :

  1. اکثریت شهروند
  2. اقلیت مافیا

آموزش بازی مافیا شبکه سلامت

گرداننده (رئیس یا روای بازی) و وظایف او : 

این بازی یک گرداننده دارد. گرداننده چه وظایفی دارد؟

  • نقش ها را تقسیم میکند.
  • بازی را مدیریت میکند.
  • کسانی که تقلب یا تخلف کنند اخراج میکند.
  • شب و روز را اعلام میکند .
  • به طور مخفیانه از هر نقش میخواهد که بازی خود را انجام دهد.
  • نقش هر کس در بازی را فقط خود فرد و گرداننده یا بازی میداند.
  • مافیا ها همان شب اول با دستور رئیس به هم معفری میشوند و همدیگر را میشناسند.
  • اما شهروندان متوجه نمیشوند که دیگری چه نقشی دارد و باید در طول بازی با حدس و استدلال به آن برسند.
  • به همین علت است که به شهروندان (اکثیریت ناآگاه) و به مافیا (اقلیت آگاه) میگوییم .

آموزش بازی مافیا کلاسیک

هدف شهروندان در بازی چیست : 

در دست گرفتن شهر و از بردن مافیا ها . ( کی این اتفاق می افتد ؟ زمانی که همه افراد مافیا تا آخرین نفر توسط شهروندان شناسایی و با رای گیری از شهر اخراج شود . در این صورت برنده بازی شهروندان خواهند بود.

هدف مافیا در بازی چیست ؟ 

از بین بردن شهروندان تا وقی کاملا به شهر مسلط شوند . ( کی این اتفاق می افتد ؟ برعکس شهروندان ، مافیا لازم نیست همه اعضای طرف مقابل را از بین ببرد ، همین که به اندازه ای از تعدا شهروندان کم کند تا با مافیا مساوی شوند کافی است .مثلا اگر ۴ نفر مافیا داشته باشیم و ۸ نفر شهروند ، همین که تعداد شهروندان به ۴ نفر برسد ، مافیا بازی را بده است!)

آموزش بازی مافیا و شهروند

مراحل بازی ( روز ، شب ) 

روز :

در مرحله روز تک تک اعضا به نوبت شروع به اتهام زنی به هم ( حدس زدن این که چه کسی مافیا و چه کسی شهروند است ) دفاع از خود و دیگری و… میکنند پس از اتمام روز ، رئیس بازی برای تک تک اعضا رای گیری میکند تا کسی که بیشتر ظن به مافیا بودن او میرد را پیدا کرده و با رای گیری او را اخراج کنند. همانطو که متوجه شدید در روز هیچ کس از نقشی که دارد صحبت نمیکند. همه وانمود میکنند شهروند هستند و تلاش میکنند دیگران را هم قانع کنند.

اگر کسی نقش دیگران را بداند چه میشود ؟ دیگر بازی معنی ندارد . چون فلسفه بازی همین مخفی بودن نقش ها و شناسایی مافیا از طریق سعی و خطاست اگر کسی با تقلب بفهمد بقیه چه نقشی دارند باید از بازی اخراج شود.

شب : 

در بخش شب اول همه بازی کنان با بستن چشم ها اصطلاحا به خواب میروند بعد با دستور رئیس ابتدا مافیا از خواب بیدار میشوند و با همدیگر مشورت میکنند که چه کسی را از بازی حذف کنند ( اصطلاحا به چه کسی شلیک کنند) و البته موارد بیشتر که بعدا در موردش مفصل صحبت میکنیم. بعد گرداننده تک تک نقش را از خواب بیدار میکند تا وظیفه خود را انجام دهند ( در مورد نقش ها و وظایفشان بیشتر توضیح میدهیم . )

این مراحل شب و روز همین طور تکرار میشود تا بازی به نفع یک گروه ( مافی یا شهروندان ) تمام شود.

آموزش بازی مافیا ساده

نقش ها در بازی مافیا : 

راوی یا رئیس بازی که نقش مدیریت بازی و جلوگیری از تقلب و بی نظمی در بازی دارد .

اعضای گروه مافیا : 

گاد فادر یا پدرخوانده :

سردسته مافیاست و کسی است که تعیین میکند هر شب چه کسی کشته شود. یک تفاوت دیگرش با بقیه مافیا ها این است که اگر کارآگاه در مورد او استعلام کند راوی باید جوال منفی بدهد .(مثلا اگر شما گاد فادر باشید و در شب کارآگاه در از گرداننده بازی بپرسد آیا این شما مافیا هستید یا نه راوی جواب منفی خواهد داد و هویت شما را پنهان خواهد کرد.)

چگونه بازی مافیا را درست کنیم

مافیا ساده یا معمولی :

این اعضا مثل بقیه مافیا ها شب بیدار میشوند و بقیه مافیا های شهر را میشناسند اما وظیفه و ویژگی دیگری نداند. در واقع تنها کاری که باید بکنند این است که روز ها تلاش کنند با حرف و استدلال هویت خود را پنهان کنند.

آموزش بازی مافیا به زبان ساده

اعضای گروه شهروندان:

شهروند ساده :

این اعضا نقش خاصی در شب ندارند ( به عبارت دیگر وظیفه یا عملکرد خاصی برای انجام ندارند ) فقط باید در طول روز تلاش کنند با نکته سنجی و دقت اعضای مافیا را شناسایی کرده و با دعوت و ترقیب دیگران در رای گیری درست او را از شهر اخراج کرده و البته دقت کنند به جای مافیا شهروندان دیگر را اخراج نکنند .

چگونه بازی مافیا را یاد بگیریم

شهردار:

فقط یک بار میتواند کسی که در جریان رای گیری روزانه حذف شده است را نگه دارد (رای گیری را ملغی کند) یا فردی که با او مشکوک است را بدون رای گیری از بازی اخراج کند. (نکته این است که اگر خود شهردار در ابتدای بازی مورد اتهام بقیه اعضا قرار بگیرد و رای گیری بر حذف او باشد نمیتواند رای گیری را ملغی کند. )

چگونه بازی مافیا را انجام دهیم

دکتر :

همانطور که در بالا گفتیم گروه مافیا هر شب یکی از اعضا را حذف میکند ( اصطلاحا به او شکلیک کرده و او را میکشد.) وظیفه دکتر این است که حدس بزند آن شب مافیا چه کسی را هدف قرار داده تا جان او را نجات دهد . مثلا فرض کنید شخصی در یک شب توسط اعضای مافیا حذف شود ولی دکتر در مورد آن شخص درست حدس بزند و جان او را نجات دهد او در هنگام صحب حذف نخواهد شد. دکتر میتواند جان خودش را هم نجات دهد اما فقط یک بار . اما جان بقیه را هر چند بار که باشد میتواند نجات دهد.

چگونه بازی مافیا را ببریم

کارآگاه :

کارآگاه یکی از نقش های جذاب در بازی مافیاست به این صورت که باید از روای یا گرداننده بازی بپرسد فلان بازیکن مافیا است یا نه و راوی باید او را تایید کند یا رد کند ( با علامت لایک یا دیس لایک ) . بنابراین اگر کسی که در موردش سوال کرده بود مافیا بود میتواند وقتی روز شد به بقیه شهروندان کمک کند که او را با رای گیری از بازی حذف کنند . اما یک استثنا وجود دارد. گادفادر یا پدرخوانده استثنا است . یعنی حتی اگر کارآگاه در مورد کسی که در بازی گادفادر است سوال کند . راوی جواب منفی میدهد و کارآگاه را گمراه میکند.

چگونه مافیا بازی کنم

حرفه ای (اسنایپر یا تک تیرانداز) : 

اسنایپر یا حرفه ای هم نقش جذابی در بازی مافیا دارد ، او میتواند هر شب به یکی از اعضای مافیا (کسی که حدس میزند مافیا باشد) شلیک کند و او را حذف کند . اما مشکل اینجاست که اگر اشتباه حدس بزند خودش از بازی حذف میشود . به این ترتبی رئیس یا گرداننده بازی هر شب از حرفه ای میپرسد آیا میخواهد به کسی شلیک کند ، اسنایپر تصمیم میگیرد به کسی شکلیک کند یا نه . ( اگر به کسی که شکلیک کرد مافیا بود ، مافیا حذف میشود و اگر حدسش اشتباه بود و مافیا نبود خود حرفه ای یا اسناپر از بازی حذف میشود. )

چگونه در بازی مافیا صحبت کنیم

جان سخت (رویین تن یا زره پوش):

یکی دیگر از نقش های بازی مافیا است . این نقش همان طور که از اسمش برمیاید جان سخت است .به این ترتیب که اگر در یک شب مافیا به او شلیک کنند کشته نمیشود (البته اگر مافیا دو بار به او شکلیک کنند کشته خواهد شد. ) اما این تنها ویژگی نقش جان سخت نیست . یک ویژگی دیگر که میتواند خیلی برای گروه شهروندان مفید باشد این است که ۲ بار در طور بازی میتواند از رئیس یا گرداننده بازی استعلام بگیرد. یعنی بپرسد تا اینجای بازی چند نفر از هر گروه و چه نقش هایی حذف شده اند. مثلا با استعلام گروه متوجه میشوند ۲ مافیا یک شهردار و یک کاراگاه حذف شده اند.

چگونه در بازی مافیا برنده شویم

روان شناس:

روان شناس یکی از نقش های فرعی گروه شهروندان است که شاید به اندازه بقیه نقش ها جذاب و موثر نباشد اما اگر تعداد بازیکنان زیاد بود میتواند به یک نفر تعلق بگیرد. روان شناس میتواند هر شب از گرداننده بازی بخواهد یک نفر را در طول یک دور بازی ساکت کند . این فرد در طول روز بعد نمیتواند در جریان بحث و گفت و گو (اتهام زنی و دفاع و استدلال) بقیه اعضا مشارکت کند. اما در رای گیری ها شرکت خواهد کرد.

چگونگی آموزش بازی مافیا 

نقش های دیگر :

مثل کشیش، خبرنگار ، مذاکره کننده ، منافق، رویین تن ، ناتاشا ، جاسوس ، درد  … که اگر تعدا بازی کنندگان به اندازه کافی زیاد باشد میتوانید برای سخت تر و جذاب تر کردن بازی از آنها هم استفاده کنید.

آموزش بازی mafia city

چطوری مافیا بازی کنیم

 

آموزش گام به گام بازی مافیا : 

در بالا در مورد اصول بازی و نقش های بازی مافیا به طور کلی صحبت کردیم حالا به صورت مرحله به مرحله به شما میگوییم چطور بازی را شروع کنید ، ادامه دهید و به پایان برسانید.

بازی مافیا را چطور شروع کنیم ؟ 

  • قبل از هر چیز باید یک نفر را به عنوان گرداننده بازی انتخاب کنید (به او روای ، گاد، مدیر هم میگویند )
  • راوی بازی را مدیریت میکند و اعلام شب و روز و عملکرد نقش ها و جلوگیری از تقلب به عهده اوست .
  • حالا باید به تعداد افراد بازی نقش ها را مشخص کنید.
  • طبیعتا هر چه تعداد بازیکنان بیشتر باشد نقش ها بیشتر و بازی جذاب تر است .
  • اما شما با تعداد کم هم میتوانید این بازی را با نقش های محدود تر بازی کنید.

مثلا فرض کنید شما ۱۰ نفر هستید:

  • یک نفر راوی یا گرداننده بازی میشود.
  • ۳ نفر مافیا (گادفادر ، ۲ مافیا ساده)
  • ۶ نفر شهروند (شهردار- دکتر- کاراگاه-تک تیرانداز- جان سخت – شهروند ساده)

چطور هر کسی بفهمد در بازی چه نقشی دارد؟ 

  • به این صورت که گرداننده بازی اسم هر ۱۰ نقش را روی کاغذ مینویسد،
  • کاغذ ها را تا کرده و بر میزدند و به هر کس یک کاغذ میدهد.
  • (یا میتوانید از کارت های آماده استفاده کنید)
  • بعد هر کسی به صورت پنهانی کاغذ را باز کرده و متوجه نقش خود میشود.
  • حالا که هر کس نقش خود را میداند بازی شروع میشود.

اموزش کامل بازی مافیا

شروع بازی مافیا :

بازی مافیا : شب اول

بازی از شب شروع میشود. گردانندده از همه بازیکنان میخواهد چشم های خود را ببندند. سپس فرمان میدهد که گروه مافیا چشم های خود را باز کنند. در شب اول مافیا به کسی شلیک نمیکند و کسی کشته نمیشود . فقط اعضای مافیا پنهان از بقیه با هم آشنا شده و همدیگر را میشناسند.

آموزش مرحله به مرحله بازی مافیا

بازی مافیا : روز اول

حالا دوباره با اعلام گرداننده بازی همه چشم های خود را باز میکنند و بازی شروع میشود. دقت کنید تا اینجا مافیا ها همدیگر را میشناسند اما شهروندان عادی هم را نمیشناسند و طبیعتا به همه مشکوک هستند.

حالا قسمت اصلی بازی که صحبت و استدلال و تهمت و دفاع است شروع میشود. از یک طرف بازیکنان شروع به صحبت میکنند تا نفر آخر . هر کسی حدس خود را در مورد این که چه کسی مافیا است و چه کسی شهروند اعلام میکند . حتی مافیا ها هم برای رد گم کنی به دیگران اتهام میزنند و سعی میکنند خودشان را شهروند نشان دهند.  معمولا از روی اضطراف و استرس ، صحبت ها و دفاع ها کم کم برای اعضا مشخص میشود که چه کسانی مافیا هستند . دقت کنید در طول روز نباید در مورد نقش ها صحبت کرد (ممنوع است ) فقط باید در مورد مافیا بودن یا نبودن صحبت کنید. شما حتی میتوانید به صورت واضح از کسی بپرسید آیا او مافیا است یا نه !

بعد که صحبت ها تمام شد رای گیری آغاز میشود . ابتدا گرداننده بازی یکی یکی از افراد میخواهد بلند شوند . هر کس که بلند شد دیگران رای میدهند که او مافیا است یا نه . کسانی که بیشترین رای را آوردند (مضنونین یا کسانی که بیشترین شک به آنها وجود دارد) فرصت دارند از خود دفاع کنند. بعد از دفاع رای گیری اصلی انجام میشود و یک نفر با بیشترین رای حذف میشود . کسی که حذف میشود نباید هنگام خروج در مورد نقش خود صحبت کند ( مثلا بگوید من مافیا بودم یا کارآگاه بودم یا …)

کارت ها :

فردی که اخراج شده هنگام خروج میتواند یک کارت بردارد و به دستور آن عمل کند ( در مورد کارت ها و عملکرد آن در قسمت بعدی صحبت میکنیم. این قسمت ضروری نیست اما میتواند بازی را جذاب تر کند.)

راهنمای بازی مافیا

بازی مافیا : شب دوم 

دوباره با اعلام گرداننده بازی شب میشود و همه چشم های خود را میبندند .

گرداننده ابتدا گروه مافیا را بیدار میکند:

اینبار گروه مافیا به صورت چشمی و بی صدا با هم مشورت میکنند که به کدام شهروند شلیک و او را از جریان بازی حذف کنند. معمولا تصمیم نهایی با گادفادر یا پدر خواننده که همان رئیس مافیاست انجام میشود. ( نکته : معمولا مافیا شهروندی را حذف میکنند که همه میدانند او شهروند و بی خطر است. اما گاهی مافیا کسی را حذف میکنند که به خاطر حدس های قوی احتمال دارد به سرعت اعضای مافیا را لو بدهد) بعد از حذف یک نفر با دستور گرداننده اعضای مافیا میخوابند.

گرداننده در مرحله دوم یکی یکی نقش ها بیدار میکند : 

  • مثلا اول شهردار را بیدار میکند و از او مپرسد آیا میخواهد در این دور رای گیری ملقا کند ؟ سپس دستور میدهد شهردار بخوابد .
  • بعد دکتر را بیدار میکند و از او میپرسد میخواهد جان چه کسی را نجات دهد (دکتر باید حدس بزند در آن شب مافیا به چه کسی شلیک کرده است.) سپس دستور میدهد دکتر بخوابد .
  • بعد کارآگاه را بیدار میکند و از او میخواهد حدس بزند چه کسی عضو مافیا است و گرداننده باید حدس کارآگاه را رد یا تایید کند. سپس دستور میدهد کارآگاه بخوابد .
  • بعد حرفه ای (اسنایپر ) را بیدار میکند از او میپرسد آیا میخواهد به کسی شلیک کند ( اگر به اعضای مافیا شلیک کند یکی از مافیا حذف میشوند اگر شهروندان شلیک کند خودش حذف میشود ) سپس دستور میدهد حرفه ای بخوابد .
  • بعد جان سخت را بیدارمیکند ، همانطور که گفتیم جان سخت ۲ بار میتواند در مورد حذف شده های بازی استعلام بگیرد . گرداننده از جان سخت میپرسد آیا میخواهد از امکان استعلام خود استفاده کند؟ سپس دستور میدهد جان سخت بخوابد .
  • بعد روان شناس را بیدار میکند و از او میپرسد آیا میخواهد در دور بعدی بازی کسی را بی صدا کند؟ سپس دستور میدهد روان شناس بخوابد.

سایر نقش ها هم بسته به بازی شما یکی یکی بیدار شده و نقش خود را انجام میدهند.

راهنمای مراحل بازی مافیا

نکات مهم :

  • اگر دقت کرده باشید ممکن است یک یا چند هر شب حذف شوند یا هیچ کس حذف نشود .
  • مثلا مافیا به کسی که جان سخت است شلیک کنند که کشته نشود. (فقط یکبار)
  • یا مافیا به کسی شلیک کند ولی دکتر جان او را نجات دهد ( با حدس درست)
  • یا حرفه ای به کسی که مافیا نیست شلیک کند و خودش حذف شود.
  • و بسیاری از احتمالات دیگر که با انجام یک یا دو بار بازی کاملا متوجه آن خواهید شد.

راهنمای نقش های مختلف بازی مافیا

بازی مافیا : روز دوم

حالا دوباره روز میشود و همه بازیکنان بیدار میشوند. گرداننده اعلام میکند دیشب کشته ای داشته ایم یا نه . کسی که در شب حذف میشود بر خلاف کسی که در روز حذف میشود بدون برداشتن کارت یا حرف خاصی ازبازی بیرون میرود. حالا یک روز دیگر است و بازیکنان دوباره باید با همان سیستم استهام زدن ، دفاع کردن و سعی و خطا حدس بزنند مضنون دوم گروه مافیا کیست ؟ و با رای گیری او را از بازی حذف کنند.

حتما متوجه شده اید که ممکن است در این رای گیری ها به جای مافیا شهروندان با حدس اشتباه کل بازیکنان حذف شوند. (یعنی کسی که با رای گیری روز حذف میشود همیشه مافیا نیست گاهی اعضا اشتباها به یک شهروند مضنون شده و او را حذف میکنند که به ضرر شهروندان است .

آموزش بازی مافیا در کافه

این بازی چند شب و روز ادامه دارد و کی تمام میشود؟

بازی مافیا با همین ترتیب در یک چرخه متوالی روز و شب ادامه پیدا میکند تا زمانی که یکی از این دو اتفاق بیافتد :

  1. شهروندان بتوانند تمامی افراد گروه مافیا را نابود کنند : که در این صورت شهروندان برنده این دور از بازی هستند.
  2. مافیا بتوانند یکی یکی شهروندان را حذف کنند تا زمانی که تعداد شهروندان با تعداد مافیا برابر شود : در این صورت برنده بازی گروه مافیا است.

کافی است چند بار این بازی را در جمع های دوستانه و خانوادگی انجام دهید تا متوجه شوید که مافیا به قدری جذاب است که گاهی حتی پس از پایان بازی معمولا ساعت ها در مورد آن صحبت خواهید کرد و رفتار های جالب و خنده دار اعضا را تحلیل خواهید کرد.

آموزش مراحل بازی مافیا

کارت های بازی مافیا

 

کارت های بازی بافیا : 

همانطور که در بالا گفتیم وقتی کسی با رای گیری روزانه از بازی حذف میشود ، میتواند قبل از بازی یک کارت بردارد که در جریان حذف او یا بازی موثر است . خودش با بقیه بازیکنان باید به دستوری که در آن کارت آمده است عمل کنند . این ۶ کارت نمونه ای از دستوراتی است که میتوانید از آنها استفاده کنید :

اموزش بازی مافیا

۶ کارت مافیا :

 

امیدورام توضیحات این نوشته بتواند به شما کمک کند این بازی جذاب و پیچیده و دوست داشتنی را در کنار دوستان یا خانواده خود انجام دهید و از لحظات در کنار هم بودن خود بیشتر و بیشتر لذت ببرید. شما هم در مورد شگرد ها و نکات و ریزه کاری های بازی مافیا به سبک خودتان برای ما صحبت کنید. و بگویید چطور میتوانیم این بازی را جالب تر و هیجان انگیز تر کنیم ؟

آموزش بازی مافیا ۴ نفره

اموزش بازی مافیا (۱)

آموزش بازی مافیا ۶ نفره ، آموزش بازی مافیا ۱۲ نفره

پانتومیم :

سوژه پانتومیم | ۵۰۰ سوژه باحال برای پانتومیم (سخت ، راحت ، خنده دار ، ضرب المثل )

کلمات پانتومیم خنده دار | ۱۲۰ سوژه بامزه و خنده دار برای پانتومیم یا ادا بازی

ضرب المثل برای پانتومیم | ۱۵۰ ضرب المثل سخت و راحت برای پانتومیم

کلمه پانتومیم سخت | ۱۱۰ کلمه و سوژه سخت برای بازی پانتومیم 

پانتومیم ساده برای کودکان | ۲۵۰ کلمات پانتومیم ساده و راحت

چطور اجتماعی تر باشیم ؟ ( در ۱۰ مرحله )


ممکن است شما دوست داشته باشید
94 نظرات
  1. سید رضا می گوید

    میشه گفت یکی از بهترین آموزش های هست که تو اینترنت دیدم واقعا ممنونم

    1. saeed می گوید

      خوشحالیم که دوست داشتید.
      امیدوارم این بازی جذاب رو انجام بدید و لذت ببرید.

  2. احمد رضا می گوید

    خیلی بازی سرگرم کننده و هیجان انگیزیه ممنون بابت آموزش کاملی که گذاشتید

    1. saeed می گوید

      سلام
      همینطوره ، بازی جذابیه واقعا
      خوشحالم که دوست داشتید.

  3. arman می گوید

    اگه تعداد افراد برای بازی کردن ۶ نفر باشه کاراگاه دکتر دو شهروند و دو مافیا بزاریم مشکلی نداره؟ یعنی دو تا مافیا دیگه گادفادر نباید باشه؟؟

    1. saeed می گوید

      این موضوع خیلی سلیقه ای هست
      پیشنهاد ما اینه که وقتی تعداد اعضا کم میشن شهروند و مافیای ساده رو حذف کنید نه نقش ها رو
      وجود نقش ها به جذابیت بازی اضافه میکنه
      مثلا با ۶ نفر:
      ۴ شهروند (دکتر ، کارآگاه ، اسنایپر، جان سخت)
      ۲ مافیا ( یک دکتر لکتر یا ناتاشا و یک گاد فادر )
      میتونید داشته باشید.

  4. sina می گوید

    اگه تو روز با رای گیری یه پلیس حذف شه و تعداد اعضای باقی مونده سه نفر باشن بازی چجوری میشه؟یعنی شب میشه یا نه؟

    1. saeed می گوید

      متوجه منظور شما نشدم !
      پلیس ؟؟
      منظور شما شهروند هست یا مافیا یا کارآگاه یا چی؟
      به هر حال بازی وقتی تموم میشه که یا همه مافیا ها از بازی خارج بشن که در این صورت شهروندا برنده میشن
      یا تعدا شهروند ها و مافیا ها برابر بشه که در این صورت مافیا ها برنده هستند.

      1. Saeed می گوید

        Bale tamom mishe

    2. مهدي می گوید

      ایا بعد از شلیک نهایی تک تیر انداز هم شلیک میکنه؟؟

  5. زینب می گوید

    آموزش بازی مافیا با تعداد افراد کم رو هم توضیح بدید

    1. saeed می گوید

      روش بازی تفاوتی نمیکنه دوست عزیز
      فقط ناچارا باید نقش های کمتری در بازی داشته باشید که طبیعتا از جذابیت بازی کم میکنه

  6. وحید می گوید

    آیا دکتر شهروند می تواند جان مافیا رو هم از شلیک تک تیرانداز در شب نجات بده؟
    مثلا اگه تک تیرانداز مافیا بزنه و دکتر شهروند به اشتباه جان اون مافیا رو نجات بده چه اتفاقی میوفته؟
    ممنون میشم اگه جواب بدید

    1. saeed می گوید

      بله آقا وحید میشه

  7. وحید می گوید

    سلام
    آیا دکتر شهروند می تواند نفرات مافیا رو هم نجات بده؟
    مثلا تک تیرانداز یکی از اعضای مافیا رو در شب شات می کنه و دکتر شهروند هم به اشتباه اون مافیا رو نجات میده، اون وقت چه اتفاقی میوفته؟ آیا مافیا در روز از بازی خارج میشه؟ ویا دکتر اون رو نجات داده؟

    1. saeed می گوید

      بله میتونه در این صورت اون مافیا نجات پیدا کرده و فردا به بازی ادامه میده.

  8. مصطفی می گوید

    سلام میخوام بدونم وقتی ی مافیا داره تو روز از بازی خارج میشه مثلا دکتر لکتر اگه برگه ذهن زیبا رو برداره ایا میتونه یکی از مافیا های ساده رو حدس بزنه و تو بازی بمونه !!؟ و اگه این کارو کنه بهتره یا شهروند حدس بزنه ؟

    1. saeed می گوید

      بله میتونه ولی کار اشتباهی هست ، چون خودش دستی دستی یه مافیا رو لو داده .
      ضمن این که احتمالا کسی که در روز با رای اکثریت حذف شده دوباره با همون رای اکثریت حذف میشه .
      پس فقط به باخت تیم خودش که مافیا هستند کمک کرده.

      1. علی می گوید

        اگر ۴نفر در اخر بمانند که یک مافیا و ۳ شهروند باشد.اگر یک شهروند از بازی خارج شود و دکتر شهروندان در بازی باشد آیا بازی مستقیم به دست دادن میرود یا نه بازی به شب میرود و روال شب و روز های قبل را ادامه میدهند؟

    2. احسان می گوید

      تو این حالت حدس زدن نقش هایی مثل جان سخت و کارآگاه هم کاملا اشتباهه چون بقیه شهروندان به کارآگاه میتونند به طور کامل اعتماد کنند مافیایی رو که کارآگاه اعلام میکنه رو حذف کنند. جان سخت هم وضعیتش تقریبا مثل همون است چون دیگه نه میتونند بکشنش نه میتوانند بهش رای بدن و میمونه رو سر مافیا

  9. محمد می گوید

    با سلام
    می خواستم بپرسم اگر کلا تعداد افراد ۶نفر باشه آیا باید گرداننده داشته باشند و ۵نفره بازی کنند؟
    اگر جواب مثبت است نقشها چگونه باشد بهتر است؟
    اگر جواب منفی است بدون گرداننده چطور باید بازی کرد؟

    1. saeed می گوید

      بله جواب شما مثب هست : حتما بازی باید گرداننده باشه .
      اگر شش نفر هستید پیشنهاد ما اینه :
      ۲ نفر مافیا : یک نفر پدرخوانده و یک نفر مافیا ساده یا دکتر لکتر
      ۳ نفر شهروند : شهردار، دکتر، تک تیرانداز، جان سخت

  10. خشایار می گوید

    سلام خسته نباشید
    برای اینکه یه نفر بیاد دادگاه یا رای خروج بگیره چند تا رای لازم داره ؟
    هم حالت چند کاندیدا رو بگین هم یه دونه لطفا

    1. saeed می گوید

      این مورد قابل توافق بین اعضا هست ولی معمولا باید بیشتر از نیمی از اعضا به یک نفر رای بدهند.

      1. پارسا می گوید

        سلام پیشنهاد شما برای بازی کردن با ۸ نفر چه ترکیبیه ؟ ممنون میشم هر چه زودتر جواب بدید

        1. سید می گوید

          مافیا

        2. سید می گوید

          مافیا
          پدرخوانده-دکتر لکتر-مافیای ساده

          شهروند
          دکتر-حرفه ای-جان سخت-شهردار-روانپزشک

          1. saeed می گوید

            ممنونیم

  11. جلیل حمودی می گوید

    باعرض سلام وخسته نباشید آقا عالی عالیه این بازی فقط چندتا سوال دارم
    ۱_اگه ۶نفر هستیم مافیا ومشاور درسته
    دکتر،جان سخت،تک تیرانداز،کارآگاه
    ۲_دفاع به نوبت هست یا با اجازه ی گرداننده ؟؟

    1. saeed می گوید

      بله بازی جذابی هست .
      جواب سوال اول : این موضوع به سلیقه شما بستگی داره مثلا وقتی بازیکنان کم تعداد هستند میتونید جان ساخت یا تک تیر انداز داشته باشید یا نه .
      جوال سوال دوم: دفاع از کسی شروع میشه که بیشترین رای منفی رو داشته .

  12. مهدی بیباک می گوید

    جان سخت هم میتونه اعدام شه پس؟

    1. saeed می گوید

      اعدام بشه یعنی دقیقا چی؟
      اگه منظورتون اینه که میشه حذف بشه با رای گیری یا شلیک مافیا بله میشه .

  13. امیر می گوید

    سلام؛
    آموزش هم پر ایراد بود هم معلومه نویسنده آشنایی کامل با بازی نداره، تعجب میکنم از کامنت های دوستان.
    لطفا کاری که بلد نیستید واردش نشید

    1. saeed می گوید

      برادر فرمول ساخت موشک تو ناسا که نیست میگی کاری که وارد نیستید وارد نشید!!
      یه بازیه ! هر کس به سبک خودش بازی میکنه، شما که حوضه تخصصیتونه بفرمایید اشکالش کجاست : )

  14. سید می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید
    توی تعریف جان سخت اومده که (جان‌سخت: در شب با تیر اول مافیا بیرون نرفته و در روز تنها با رأی شهروندان از بازی خارج می‌شود.) جمله دوم معنیش چیه یغنی میخواستم بدونم اگه توی رای گیری حتی یک شهروند رای بهش بده میره بیرون؟ یا اگه فقط مافیا ها بهش رای بدن توی بازی میمونه یا ن چون توی سریال شب های مافیا هیچوقت این اتفاق نیوفتاد ک بدونیم اگه جان سخت بیاد توی رای گیری چی میشه

    1. saeed می گوید

      جان سخت اگه در شب مافیا بهش شلیک کنن «برای بار اول» کشته نمیشه و تو بازی میمونه.
      برای همینم بهش میگن جان سخت!
      اما در روز مثل بقیه بازیکنا با رای اکثریت میشه که حذف بشه .

  15. A.sh می گوید

    اگه کسی از کارت ذهن زیبا استفاده کنه و نقش کسی رو درست حدس بزنه و دوباره وارد بازی بشه،اونوقت تکلیف اون کسی که نقشش درست حدس زده شده چیه؟از بازی خارج میشه یا داخل بازی میمونه و همه نقشش رو میدونن؟

    1. سید می گوید

      داخل بازی میمونه و میره روی مخ تیم حریف، حق رای هم داره توی فینال سری اول این اتفاق برای بهنام تشکر افتاد.

      1. saeed می گوید

        : )

      2. سید می گوید

        همچنین توی قسمت اول فینال سه فصل دوم برای کامبیز دیرباز

        1. میلاد می گوید

          سلام وقت بخیر،آیا دکتر میتواند دوشب متوالی یک نفر را نجات دهد؟

          1. saeed می گوید

            تا جایی که میدونم میشه ، لطفا بقیه دوستان هم پاسخ بدن

          2. سید می گوید

            بله و حتی اگه دکتر شهروندا مافیا سیو کنه اگه حرفه اونو بازم تو بازی میمونه

  16. A.sh می گوید

    اگه جان سخت بازی به هر دلیل مثلا با شلیک شب مافیا یا با شلیک حرفه ای یا با رای گیری از بازی حذف بشه بازیکنان نمیتونن استعلام وضعیت داشته باشن؟

    1. saeed می گوید

      تا جایی که میدونم میتونن.
      فقط تنها فرق جان سخت با بقیه اینه که اگه در شب مافیا بهش شلیک کنن کشته نمیشه اونم فقط یک بار.

    2. سید می گوید

      جان سخت از بازی خارج بشه استعلام وضعیت هم دیگ نداریم

  17. امیر می گوید

    سلام
    ۱ تو بازی مافیا با ۵۰ درصد رای اعضا یه نفر بالا میره یا بیستر از ۵۰ درصد
    ۲ تو بازی ۶ نفر موندن دو نفر تو دفاع هستند و حق رای به هم ندارند با دو رای یه بازی کن از بازی خارج میشه یا نه مبشه گفت دو تا که حق رای ندارند از ۴ نفر دو نفر یعنی ۵۰ درصد شده

    1. سید می گوید

      یه چیز کامل رو توضیح میدم

      برای اینکه یک یا چند نفر برن توی دفاعیه و از خودشون دفاع کنن ۵۰ درصد ارا برای تعداد زوج نفر باقی مونده توی بازی و ۵۰ درصد+۱ برای تعداد فرد
      مثلا اگه ۸ نفر مونده باشن با ۴ رای یکی میره توی دفاعیه
      ۵ نفر مونده باشن با ۳ رای
      اگه دو یا چند نفر برن داخل دفاعیه کسی ک رای اش بیشتر باشه خارج میشه حالا هر تعدادی مهم نیست حتی ۲ رای به ۱ رای هم اون که ۲ رای اورده اوت میشه و میره برای کارت حرکت آخر
      اگر رای مساوی شد میرن واسه قرعه مرگ و هرکس کارت تیک براش بیوفته میمونه کارت ضربدر هم از بازی خارج میشه
      حالا اگه فقط یک نفر بیاد تو دفاعیه باز همون قانون ۵۰ درصد برای تعداد زوج و ۵۰ +۱ برای فرد اجرا میشه و اگه زیر این مقدار باشه تو بازی میمونه
      یه نکته هم برای به دفاع اومدن چند نفر اینه وقتی دفاع کردن رای خروج رو باید چشماشونو ببندن
      ولی وقتی یک نفر فقط بیاد رای خروج چشارو نمیبندن

      امیدوارم توضیحاتم کامل بوده باشه

      1. saeed می گوید

        ممنون که وقت گذاشتید و توضیح دادید.

        1. سید می گوید

          خواهش میکنم

      2. مهدی می گوید

        ببخشید اگر یک شهروند تو رای گیری بیرون بره
        بعد کارت حرکت آخر اون شلیک نهایی باشه
        اگر رییس مافیا رو بزنه تو شب رییس مافیا بیرون میره؟

  18. سجاد می گوید

    سلام‌میخام بدونم اگر مافیا از بازی بیرون بره ذهن زیبا رو بکشه مثلا کارگاه رو حدس میزنه میتونه همون نانویی انجام بده و کارآگاه بندازه بیرون

    1. سید می گوید

      اگه منظورتون ناتو عه اون شخص بعد از ذهن زیبا توی بازی میمونه و بعد از شب شدن میتونه کارشو انجام بده

  19. نصر می گوید

    سلام اگر دکتر یک شهروند رو سیو کنه وحرفه ای اونو بزنه تکلیف چیه حرفه ای باید خارج بشه؟

    1. سید می گوید

      بله حرفه ای خارج میشود.

  20. سمیه می گوید

    سلام،در مراحل آخر بازی پدرخوانده،مافیا ساده،دکتر شهر،کاراگاه،باقی ماندن، تکلیف بازی به چه صورته؟

    سوال بعدی، اگر مافیا یه شهروند بزنه، و حرفه ای هم همون شهروند رو بزنه تکلیف حرفه ای چی میشه؟

    1. سید می گوید

      وقتی تعداد نقش ها مساوی بشه، مافیا برندس (اگر ۲ شهر و یک مافیا باقی بماند، آن روز سه دقیقه بدون نوبت همه صحبت میکنن و در آخر اگر شهر بازی به مافیا دست بدهد مافیا برندس و اگر شهر به شهر دست بدهد، شهر برندس)

      هم حرفه ای خارج میشود و هم شهری که توسط مافیا زده شده

  21. Mahya می گوید

    خیلی توضیحات کاملی بود
    این بازی هوش ک هرکی هوش بیشتر و دقت بیشتری داره میتونه بهتر بازی کنه و مافیا را زود تر تشخیص بده خوبه که این بازی هم در کشور ماطرفدار داره

    1. سید می گوید

      سریال شبهای مافیا رو دانلود کنید هنرمندان و ورزشکاران معروف بازی میکنن

  22. هومن می گوید

    ببخشید پیشنهاد شما برای ۷ نفر چگونه است

    1. سید می گوید

      بهتره ۸ یا ۶ باشید، ۷ نفر یجوری تعادل نداره

  23. هومن می گوید

    ببخشید پیشنهاد شما برای ۷ نفر چگونه است آیا

  24. فریدون می گوید

    چند حا خوندم که وقتی تعداد نفرات کم هست، برای اینکه تعداد مناظره ها بیشتر بشه و بازی زود از بحث و حدل نیوفته، کسانی که کشته میشن یا حذف میشن همچنان شبها چشمهاشون رو میبندتد و مثل باقی بازیکن ها حث صحبت دارند اما حق رای دادن ندارند. با این روش تعداد نظرات بالا میمونه اما قدرت رای گیری تیم ها کم و زیاد میشه.
    نظراون جیه؟

    1. سید می گوید

      جالب نیست

  25. Samir می گوید

    با سلام
    اگه تعداد مافیا ۵ و تعداد شهروندان ۶ باشه و در روز یکی از شهروندان رای خروج بگیره ، و اون شهروند کارت حرکت آخر شلیک نهایی انتخاب کنه ، اجازه داره که شلیک‌کنه و ممکن باشه مافیا بزنه یا بازی همونجا تموم میشه؟

    1. saeed می گوید

      چه سوال پیچیده ای … نظر دوستان؟

    2. سید می گوید

      سلام اولا که این تقسیم بندی اصن جالب نیست و بازی خیلی زود تموم میشه حداقل شهروند باید دو برابر مافیا باشه. بله شلیکشو انجام میده و اگه مافیا بزنه بازی ادامه پیدا میکنه

  26. علی می گوید

    سلام
    اگه پدرخوانده توسط حرفه ایی کشته بشه یا توی رای گیری بره بیرون .توی شب بقیه مافیا میتونن تیر بزنن یا نه

    1. saeed می گوید

      بله میتونن

  27. King می گوید

    آقا یه سواله چالشی
    آیا پدرخوانده میتونه توی شب به یک مافیا یا حتی خودش شلیک کنه؟!
    راجبه دلیلش نگید،که چرا باید این کارو بکنه، فقط بگید امکانش هست یا نه

    1. saeed می گوید

      تا جایی که من میدونم نه !

    2. امیر می گوید

      می تونه

    3. سید می گوید

      دیوانس مگ :/

    4. Parnaz می گوید

      خیر نمیشه هم تیمی خودشو تو شب بزنع ولی میتونه توی رای گیری ب خاطر این ک لو نره پشت دست بقیه بازی کنه

  28. امیر می گوید

    زره پوش توضیحش اشتباه است زره پوش کسی است که شب ها با تیر مافیا کشته نمی شه و در روز یکبار با رای گیری بیرون نمی ره بعد از افتادن زره با تیر مافیا کشته می شه تازه رئیس مافیا هم با شلیک تک تیر انداز از بازی خارج نمی شه.

    1. saeed می گوید

      ممنون از تذکر شما

    2. سید می گوید

      هر سناریو متفاوت هستش و قبلش مشخص میکنن

      1. saeed می گوید

        ممنون که وقت میذارید به سوالات دوستان پاسخ میدید …

  29. s می گوید

    سلام آیا مافیا موقع خروج میتونه ذهن زیبا به یک شهر بگه که مافیا هستش؟

    1. saeed می گوید

      فکر کنم بتونه ولی خوب به ضرر گروه مافیا هاست دیگه …
      برای این که خودش حذف نشه یکی از مافیا ها رو حذف کنه … چه کاریه؟

  30. میترا می گوید

    سلام خسته نباشید اگه تعداد مافیا با شهروندان مساوی باشه
    مافیا بازی رو میبره؟؟ ینی‌نباید کل شهرواندارو بیرون بندازه بعدش ببرع مطمعنین!؟

    1. سید می گوید

      بله مساوی بشه مافیا میبره و وقتی ۲ شهر باقی بمونه و ۱ مافیا ۳ الی ۶ دقیقه بحث میکنن و در آخر اگه شهر به مافیا دست بده مافیا میبره.

    2. Parnaz می گوید

      اگ ۳ نفر بمونن دوتاش شهروند باشه کِی آس میشه و باید ی شهر طبق حرفاشون با
      یکی ک مطمعنه یا فک میکنه شهره دست بده اگ دوتا مافیا باشن ک شهر باخته

  31. احمدرضا می گوید

    سلام
    تعدادبازی کنندگان مانده در یازی ۵ نفر باشه ۲ مافیا ۳ شهروند و در رای گیری یکی از شهروندان بیرون بره و بازی مساوی بشه و شخص بیرون رفته کارت شلیک نهایی بیاورد بازی به چه صورته
    بازی تمام میشه یا ک اون شخص باید شلیک نهایی خود را انجام دهد

    1. سید می گوید

      بازی ادامه پیدا میکنه تا پایان شب و بعد همه نتایج بررسی میشه و در اول روز همیشه بازی تموم میشه

  32. فرزاد می گوید

    اگر تعداد شهروند سه نفر باشد ومافیا یک نفر و در رای گیری روز یک شهروند حذف شود تنها دونفرشهروند مانده باشد و یک‌مافیا آیا بازی به شب کشیده میشه و مافیا تیر میزند یا تو همون روز دست میدن و بازی تموم میکنند؟

  33. سید می گوید

    شب میشه

  34. zzaaazazazaaazaza@gmail.com می گوید

    سلام.به عنوان کسی که ۱۷ سال این بازی رو انجام داده،خیر نمی تواند.چون توسط گاد(یا گرداننده) تأیید نمی شود و مافیا خارج می شود.

    توضیح کارت ذهن زیبا به طور صحیح و کامل:اگر شخصی که در خواب نیم روز خارج می‌شود یه این کارت دست پیدا کند،باید یک شخص را انتخاب کند و نقش آن بازیکن را بگوید.اگر اشتباه باشد آن شخص خارج می‌شود حتی اگر خودش مافیا باشد و برای دفاع از گروهش یک شهروند را مافیا اعلام کند.و اگر صحیح باشد داخل بازی می‌ماند.منظور از نقش ساید (گروه شهروند یا مافیا) بازیکن نیست.مثل اینکه آن شخص باید بگوید برای مثال چه شخصی کارآگاه است.

  35. شاهرخ می گوید

    لطفا جواب بدید . اگه تو بازی ۶ نفره دو مافی بمونه و دو شهروند چی میشه ؟ رای گیری قبوله یا رای گیری نمیشه ؟ یه توضیح بدید

    1. سید می گوید

      شب این اتفاق بیوفته روز که بشه بازی تمومه دیگه رای گیری نمیشه بعد از رای گیری این اتفاق بیوفته بازم بازی تمومه دیگه شب نمیشه

  36. کافه گیم می گوید

    ممنون از این مطلب کاربردی

  37. محمد می گوید

    اگر تعداد نفرات بازی فرد بود مثلا ۹نفر بعد شخص با چند رای توی دفاعیه میرود یا اخراج میشود؟

    1. سید می گوید

      اگر نصف تعداد عدد طبیعی نبود و نیم داشت به بالا گرد میشه پس ۹ میشه ۵

    2. سید می گوید

      ۵۰ درصد برای تعداد زوج ۵۰ درصد + ۱ نفر برای تعداد فرد
      پس برای ۹ نفر میشه ۵ رای خروج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.