طرز تهیه کوردن بلو خانگی | آموزش تصویری پخت کوردن بلو در خانه

کوردن بلو خانگی |طرز تهیه کوردن بلو در خانه

کوردن بلو یک غذای خوشمزه و محبوب است که هم در رستوران ها و فست فود ها هم به صورت نیمه آماده در فروشگاه ها به فروش میرسد. اما قطعا کوردن بلو خانگی طعم و عطر و تازگی خاصی دارد. طرز تهیه کوردن بلو ساده و سریع است ولی کمی نیاز به مهارت شما در آشپزخانه دارد . کوردن بلو یک غذای فرانسوی می باشد که می توانید آن را در خانه به عنوان یک وعده غذایی نسبتاً ساده و جذاب برای ناهار یا شام تهیه کنید.

طرز تهیه کوردن بلو دو نفره

مواد لازم برای کوردن بلو خانگی :

  • سینه مرغ
  • پنیر سوئیسی یا پنیر گودار ورقه ای
  • ژامبون خرد شده به قطعات نازک ترجیحاً ژامبون دودی
  • مقداری نان خرد شده مخصوص سوخاری ترجیحاً طعم دار
  • نمک و فلفل برای مزه دار کردن
  • خلال دندان چوبی
  • روغن زیتون یا کره

بسم الله الرحمن الرحیم 

آموزش تصویری گام به گام پخت کوردن بلو

 

طرز تهیه کوردن بلو خانگی (آموزش گام به گام تصویری)

 

  1. از قبل فر را روی دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت یا ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار دهید و یک قالب کره هم درآماده کنید. البته می توانید از اسپری مخصوص پخت و پز یا روغن زیتون به جای کره استفاده کنید تا کالری غذای شما کاهش پیدا کند.

 

آموزش تصویری درست کردن کوردن بلو در خانه (۱)

 

  1. سینه مرغ بدون استخوان و بدون پوست را به قطعاتی یک اندازه مسطح کنید. سینه مرغ را بین دو عدد پلاستیک بپوشانید و آن را با استفاده از ابزار مخصوص مسطح کنید تا ضخامت آن به حدود ۲-۳ سانتی متر برسد. بهترین کوردون بلو، کوردن بلویی است که نازک باشد و قطعات آن اندازه ژامبون پنیر و مرغ مساوی باشد.

طرز تهیه کوردن بلو خوشمزه

آموزش تصویری درست کردن کوردن بلو در خانه (۲)

 

  1. می‌توانید از یک چاقوی تیز برای باز کردن سینه استفاده کنید. مطمئن باشید که به طور کامل سینه را از وسط نصف نکرده‌اید. اگر هاون مخصوص به گوشت ندارید، می توانید سینه های مرغ را کمی ضخیم تر شبیه به حالت ساندویچی برش دهید. مراقب باشید که وسط سینه را به طور کامل برش ندهید.

 

آموزش تصویری درست کردن کوردن بلو در خانه (۳)

 

  1. یک الی دو قسمت از پنیر سوئیسی (یا گودا یا هر پنیر دلخواه ) و ژامبون را داخل شکاف مرغ قرار دهید. می توانید هرچقدر که می خواهید از این مواد استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که باید بتوانید سینه مرغ را با دست به خوبی ببندید که ژامبون و پنیر موقع پخت بیرون نریزد.

طرز تهیه کوردن بلو تصویری

آموزش تصویری درست کردن کوردن بلو در خانه (۴)

 

  1. سپس مرغ را به‌ صورت رولی با پنیر و ژامبون داخل خودش ببندید. آن را کاملا سفت بپیچید تا هوا وارد آن نشود و پنیر و ژامبون از داخل آن بیرون نریزد. سپس مرغ را از قسمت بالا هم ببندید تا پنیر و ژامبون سر جای خودشان قرار بگیرند.

 

آموزش تصویری درست کردن کوردن بلو در خانه (۵)

 

  1. از خلال دندان چوبی برای بستن کوردون بلو استفاده کنید. با استفاده از فشار دادن خلال دندان چوبی حداقل دو عدد در هر دو طرف، رول های مرغ را بسته نگه دارید.  می توانید به سادگی از خلال دندان استفاده کنید تا مطمئن شوید که مواد جای خودش باقی می ‌ماند و پنیر و ژامبون از داخل آن بیرون نمی ریزد.

طرز تهیه کوردن بلو آماده

آموزش تصویری درست کردن کوردن بلو در خانه (۶)

 

  1. یک عدد بشقاب را با خرده نان و کاسه دیگر را با تخم مرغ هم زده را کنار خود قرار دهید. با استفاده از چنگال یا قاشق باید کوردن بلو را داخل تخم مرغ هم بزنید تا این دو ماده را به خوبی با هم ترکیب کنید. در نتیجه این دو کاسه را کنار هم نگه دارید تا کار شما سریعتر انجام شود و کوردن بلو را با آن پوشش دهید. اگر به چاشنی نیاز دارید، اکنون زمان اضافه کردن آن است. نمک و فلفل دو عامل کلیدی هستند که البته رزماری، آویشن و پونه کوهی هم می تواند گزینه های مناسبی باشد .

طرز تهیه کوردن بلو در خانه 

آموزش تصویری درست کردن کوردن بلو در خانه (۷)

 

  1. سپس سینه های مرغ رول شده را داخل تخم مرغ هم زده بکنید و اجازه دهید تا آب اضافی آن کاملاً بچکد. سپس آن را به نان بزنید و اجازه دهید که رطوبت تخم مرغ باعث جذب و چسبیدن توسط نان شود.

طرز تهیه کوردن بلو در فر

آموزش تصویری درست کردن کوردن بلو در خانه (۸)

 

  1. سریعاً با استفاده از دستان خود به آرامی مرغ را به نان ها فشار دهید و اجازه دهید که مرغ به طور کامل به خرده نان ها آغشته شود.

 

آموزش تصویری درست کردن کوردن بلو در خانه (۹)

 

۱۰. مرغ های رول شده را نزدیک به هم داخل یک ظرف پیرکس یا ظرف مخصوص فر قرار دهید و ۴۵ دقیقه آنها را درون فر بپزید. قسمت بیرون مرغ باید رنگ قهوه‌ای طلایی پیدا کند. قسمت داخلی هم باید چسبنده باشد. زمانی که پخت آنها تمام شد ، اجازه دهید که ۳ تا ۴ دقیقه در همان حالت باقی بماند و بعد آن را میل کنید.

طرز تهیه کوردن بلو خانگی

آموزش تصویری درست کردن کوردن بلو در خانه (۱۰)

 

نکات مهم در مورد 

  1. میتوانید قبل از پختن، درون فر برای برشته شدن، اول مرغ ها را سرخ کنید. در رستوران ها قبل از پختن مرغ، اول آن ها را سرخ می کنند تا از ترد و برشته شدن آنها مطمئن شوند. بعد از اینکه آنها را داخل خرده نان ها یا همان آرد سوخاری کردید، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را روی حرارات ملایم بگذارید. سپس مرغ را از همه طرف بپزید تا کل بیرون مرغ به رنگ قهوه ای در بیاید. سپس آن را داخل یک ظرف کره ای درون فر بگذارید.
  • اگر از قبل مرغ را سرخ کرده اید، دمای فر را کمتر از ۱۹۰ درجه سانتی گراد یا ۳۷۵ درجه بگذارید.
  • اگر مرغ را از قبل سرخ کرده اید، برای پختن درون فر، فقط ۲۰ الی ۲۵ دقیقه کافی خواهد بود.
  • اما اگر مرغ را سرخ نگرده اید دمای ۱۹۰ و زمان ۴۵ دقیقه مناسب است.

طرز تهیه کوردن بلو در منزل

آموزش تصویری درست کردن کوردن بلو در خانه (۱۱)

 

  1. مرغ ها را داخل یک نوع گوشت دیگر رول کنید و دیگر آن را داخل خرده نان ها نکنید. چربی طبیعی گوشت دوم باعث پخت بهتر گوشت مرغ می شود. سپس دوباره سینه رول شده مرغ را ببندید و با خلال دندان آن را ثابت نگه دارید. سپس می توانید آن را مانند حالت طبیعی بپزید.

آموزش تصویری درست کردن کوردن بلو در خانه 

آموزش تصویری درست کردن کوردن بلو در خانه (۱۲)

 

  1. به جای پنیر سوئیسی می توانید از یک پنیر جدید دیگر استفاده کنید. پنیر سوئیسی سفت است و می تواند زیر حرارت شکل خودش را حفظ کند. اما پنیرهای ذوب شده مانند پنیر چدار، موزارلا پنیر گودا و پنیر خامه ای هم می توانند در این مورد خوب عمل کنند.

طرز تهیه کوردن بلو ساده 

آموزش تصویری درست کردن کوردن بلو در خانه (۱۳)

 

  1. می توانید از گوشت های دیگر به جای ژامبون استفاده کنید. می توانید از یک نوع گوشت دودی دیگر که بیشتر دوست دارید، استفاده کنید. گزینه ها بی انتها هستند. اما عموما گوشت باید حالت نمکی و نازک داشته باشد و طعم آن شبیه به طعم دودی باشد.

طرز تهیه کوردن بلو با مرغ

آموزش تصویری درست کردن کوردن بلو در خانه (۱۴)

 

  1. می توانید از سس های دیگر مثل سس سفید هم استفاده کنید. اما شما نیز می توانید در این مورد تنوع ایجاد کنید. اکثر کوردون بلوهایی که در رستوران سرو می شوند، با سس خامه ای ساده هستند که طعم غذا را نمکی تر می کنند. برای درست کردن سس، می توانید از ترکیب آرد، کره، شیر، خردل، نمک و فلفل استفاده کنید:
  • ۲ قاشق غذاخوری کره را روی حرارت ملایم قرار دهید.
  • ۲ قاشق غذاخوری آرد اضافه کنید.
  • صبر کنید که رنگ آن قهوه ای طلایی شود .
  • این کار ۱ الی ۲ دقیقه زمان می برد.
  • ۱ الی نصف فنجان شیر، ۲ قاشق غذاخوری دیجون، کمی نمک و فلفل اضافه کنید .
  • اجازه دهید که خوب ترکیب شوند.
  • زیر گاز را کم کنید تا به غلظت مورد نظر شما برسند.
  • همچنین می توانید مقداری رزماری تازه و آویشن هم اضافه کنید.

طرز تهیه کوردن بلو با گوشت

آموزش تصویری درست کردن کوردن بلو در خانه (۱۵)

طرز تهیه کوردن بلو سریع

منبع wikihow / ترجمه اختصاصی سایت دلبرانه 

تهیه کوردن بلو خانگی 

بیشتر بخوانید : 

طرز تهیه کوردن بلو مرغ (درون فر و سرخ شده ) + ۳ سس مخصوص

آموزش کوردن بلو گوشت (بیف کوردن بلو با سس مخصوص)


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.