انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی

در این نوشته از دلبرانه می خواهیم ۷ انشا در مورد امید به زندگی کوتاه و بلند را خدمت شما دانش آموزان عزیز ارائه نماییم.

چنانچه برای انجام تکالیف مدرسه به دنبال نمونه هایی برای انشا در مورد امید به زندگی هستید تا انتها با ما همراه باشید .

در ادامه مجموعه ای از چندین انشا مختلف ادبی کوتاه و طولانی را برای شما آماده و جمع آوری کرده ایم.

امیدوایم که مورد پسند و استفاده شما قرار گیرد …. با آرزوی موفقیت برای تمامی دانش آموزان عزیز

موضوع انشا در مورد امید به زندگی جدید و زیبا

انشا در مورد امید به زندگی

انشا کوتاه در مورد امید به زندگی

امید چراغی است که تمام دنیا را روشن نگه داشته است. راستی آیا می شود دنیا را بدون امید تصور کرد؟

و آیا این جمله درست است که بعضی ها از روی ناتوانی می گویند: ” من کاملاْ نا امید شده ام”…. به اعتقاد من حتی در تاریک ترین لحظه های زندگی، در تاریک ترین روزهای عمر، باز هم ذره ای امید پیدا می شود که بتواند قسمت کوچکی از این دنیای بی کران را روشن کند.

و اگر همین ذره با بقیه ی  ذره ها در کنار هم باشند و دست به دست هم دهند، می توانند دنیا را روشن کنند. این امید ها می توانند دنیایی بسازند که ذره ای از آن تاریک نماند.

به راستی که امید روشنی بخش تاریکی هاست!


انشا ادبی در مورد امید به زندگی

امیدوار بودن و یا نبودن ما تنها به خودمان یا در حقیقت به طرز فکر و نگرش ما به زندگی باز می گردد.

بعضی از افراد بیان می کنند که داشتن امید با وجود مشکلات فراوان زندگی امری غیر ممکن به نظر می رسد آیا واقعا داشتن امید در زندگی تا به این حد دشوار است مسلما خیر.

داشتن امید به زندگی چیزی نیست که ما بدون هیچ تلاشی بتوانیم آن را بدست بیاوریم قطعا برای داشتن هر چیزی در زندگی باید تلاش کرد امیدواری نیز از این قاعده مستثنی نیست اینکه بگوییم چون در زندگی مشکل هست دیگر نمی توان به زندگی امیدوار بود کلام مناسبی به نظر نمی رسد.

چرا که اگر بدین شکل به زندگی بنگریم پس قطعا نباید در دنیا هیج فرد امیدواری وجود داشته باشد یقینا داشتن امید در شرایط سخت زندگی کار آسان و راحتی نیست.

بی شک بزرگترین هنر هر انسانی امیدوار بودن در شرایط سخت و دشوار زندگی است البته باید بدانیم که داشتن امید دلیل بر این نیست که ما دیگر هرگز ناامید نخواهیم شد چرا که حتی صبور ترین و مقاوم ترین انسان ها نیز گاهی در زندگی دچار یاس و ناامیدی می شوند بدیهی است.

افرادی که به زندگی نگاه مثبت دارند کمتر دچار ناامیدی می شوند چرا که این افراد در برابر مشکلات انعطاف پذیری بالایی دارند و خیلی سریع خود را باشرایط پیش آمده وفق می دهند.

پس باید بدانیم که امیدوار بودن نیاز به نیروی خارق العاده ای ندارد و هر انسانی قادر به داشتن روحیه عالی خواهد بود به شرط آنکه نگاه و فکر مثبت داشته باشد پس اگر می خواهید از غصه ها و مشکلات زندگی رها شوید از همین لحظه شروع کنید و برای داشتن روحیه عالی تلاش کنید.


امید به زندگی یعنی چی؟

انشا امید به زندگی یعنی چی؟

امید یعنی بدونی٬ تا هستی میتونی تغییر کنی و دنیا رو تغییر بدی.

امید یعنی بدونی٬ خداوند دوستت داره و اگه به تو زمان داده

معنیش اینه که توی این فرصت میشه یه کارایی کرد.

امید یعنی این که همیشه بخشش خداوند را از اشتباه خود بزرگتر بدانیم.

امید یعنی این که اگر دانه ی زندگی صد بار از دستمان رها شد٬

باز هم برای برداشتن و به مقصد رساندن آن به ابتدا برگردیم این بار٬ محکم تر گام برداریم.

مطالب خواندنی, امید به خدا

هر چیزی از جنس خداست.

می دونی چرا؟دلیلشو میدونی

چون جز خدا چیزی وجود نداره!

و نقطه ی مقابل خدا «هیچی»یه.

پس هر چیزی لیاقت اینو داره که عاشقش بشی!

البته اینو فراموش نکن: گاهی اوقات خشم هم یکی از جلوه های عشقه!

امید یعنی اینکه بدونی:

برای انجام کارهای بزرگ همیشه نمیشه یک گام بزرگ برداشت

بعضی وقتا هم باید یه عالمه گام کوچیک برداریم


انشا درباره امید به زندگی

انشا درباره امید به زندگی

بعضی اوقات ممکن است فرد همه ی امید به زندگی را از دست بدهد…..این اتفاق ممکن است به دلیل شکست های متوالی در زندگی باشد. نتیجه ی آن ایجاد دردی وصف ناپذیر است.طلاق،شکست در فعالیت اقتصادی، اخراج از کار ، از دست دادن عزیزان و….از جمله اتفاقاتی هستند که می توانند امید در زندگی را از بین ببرد. در نهایت شما احساس می کنید به اخر خط نزدیک شده اید و انگیزه ای برای ادامه دادن ندارند.

زمانی که ما دجار شکست بزرگی می شویم، بخش اعظم امیدی که کمکم در زندگی به دست آورده ایم را از دست می دهیم. مانند قدرت اراده، چشمهی امید ما هم می تواند به راحتی خشک و نابود شود.وقتی تنها کاری که پس از یک شکست بزرگ انجام میدهید دچار نگرانی واسترس شدن و فکر کردن به ترس هایتان است،از دست دادن همهی امیدتان اتفاق محتملی خواهد بود.

شکست بخشی از چرخه ی زندگی است. شکست به ما می آموزد که ما انسانهای کاملی نیستیم.حتی اگر در اثر تصمیمات غلط یا اتفاقات بد احساس شکست کنیم، باز هم نباید همه ی امیدمان را از دست بدهیم. شکستها مارا برای زندگی بهتر و درخشانتر آماده میکنند. شاید این موضوع در همان روزها احساس نشود، ولی گذر زمان برای ما اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد.

با تمام این اوصاف وقتی که احساس میکنیم کل دنیای ما ویران شده است، جه اتفاقی میافتد؟ چگونه امید را در دلمان زنده نگه داریم؟ چگونه در آینده در مقابل از دست دادن تمام امیدمان مقاومت کنیم؟

۵ راه ساده و سرراست برای زنده نگهداشتن امید وجود دارد

  1. ارزیابی مجدد شرایط
  2. قلب خود را سرشار از قدردانی و شکرگزاری کنید
  3. بی طرفانه به شرایط موجود نگاه کنید
  4. به حمایت دیگران تکیه کنید
  5. باور داشته باشید

امیدوارم که از این انشا که جنبه آموزشی هم داشت خوشتان آمده باشد .


انشا با موضوع امیدوار بودن

انشا با موضوع امیدوار بودن و امید به زندگی

درنا امیدی بسی امید است. پایان شب سیه سپید است.

امید باعث ادامه ی زندگی وحیات هر انسانی میشود انسان با امید زنده است و زندگی میکند تا زمانی که امید در دل هر انسانی‌‌ وجود دارد آن انسان قدرت زیست وحیات دارد وبدون امید قدرت زندگی از انسان گرفته می شود.

کم کم روحیه زندگی در وجود انسان کشته می شود ویاس نا امیدی بروجودش غلبه میکند سختی ها ومشکلات زیاد میشود وتحمل آنها سخت ودشوار. طوری که هر چیز کوچکی باعث رنجش وناراحتی شخص میشود ومشکلات را بزرگ میبیند وناتوانی وعجز بر او غلبه میکند وکم کم افسرده میشود اما زمانی که امیدواری در دل شخص شعله ور میشود نیرو وتوان جدیدی در او به وجود می آید و شخص قادر به ایستادن در برابر سختی ها و چیره شدن بر آنهاست وحتی اعتماد به نفسش را دوباره به دست می آورد و تاریکی و ناملایمات زندگی را کنار میزند وشوق زندگی پیدا می کند.

خداوند بزرگ می فرماید: ناامیدی از بزرگترین گناهان است. پس باید همیشه به رحمت ومهر پروردگار عظیم امید داشت واز زندگی وگرفتاری های آن نهراسید.‌


 

انشا جدید در مورد امید به زندگی

فرقی نمی کند در چه سنی باشیم همه ی ما معنی این دو کلمه یعنی «امید» و «نا امیدی » را به خوبی می دانیم، گاهی در زندگی بی نهایت به همه چیز و همه کس امیدوار شده و گاهی نیز از همه چیز نا امید شده و بدترین حس دنیا را تجربه می کنیم.

زمانی که امیدوار هستیم انگیزه ی تلاش و حرکت ما صد چندان شده و باعث می شود با برنامه ریزی و هدف گذاری صحیح در زندگی حرکت کنیم اما امان از روی که ناامیدی و یاس در خانه ی دل مان ریشه کند، آن وقت تنها چیزی که نصیب مان می شود غم، اندوه و آه و اشک است و متاسفانه بسیاری از ما فکر می کنیم توان بیرون آمدن از این شرایط را نداریم و همین باعث می شود مدت های طولانی در همان حال بمانیم.

زندگی هر انسانی پر از اتفاقات خوب و بد است، گاهی این اتفاقات آن قدر بد است که هیچ پایانی را برای آن نمی توانیم تصور کنیم اما زمانی که آن لحظات سخت به پایان می رسد و به آرامش نسبی می رسیم می بینیم که می توانستیم عملکرد بهتری در آن شرایط داشته باشیم اما به علت ناامیدی نتوانستیم تصمیمات درستی بگیریم.

باید بدانیم که نوع نگاه، تلاش ما و توکل و امید به خداوند می تواند زندگی خوبی را برای مان فراهم کند پس در شرایط سخت نیز بایستی با تکیه بر خداوند به راه خود ادامه داده و دچار نا امیدی نشویم.

خداوند متعال نا امیدی را از گناهان کبیره شمرده است زیرا انسان نا امید زندگی و عمر خود را به بطالت می گذراند و کار مفیدی انجام نمی دهد، باید بدانیم که خداوند همواره کنار ماست و تنهای مان نمی گذارد پس در روز هایی که خود را تک و تنها حس کرده و غمگین هستیم امید به رحمت الهی می تواند راه گشای ما باشد و انگیزه ی گذر از هر سختی را به ما بدهد.


انشا درباره امید به زندگی داشتن

انشا درباره امید به زندگی داشتن

وقتی چشمم به روزنه ی کوچکی در دل تاریکی افتاد که از آن باریکه ای نور فضای تاریک محیط را دگرگون می کرد، امیدها در دلم زنده شد. دیگر می توانم زنده بمانم، چون نوری هست. باید تلاشم را مضاعف کنم.

این قسمتی از داستانی است که فردی در داخل معدنی فروریخته گرفتار شده بود. امید و امیدواری واژه های آشنایی هستند برای همه ی ماها. همه ی ماهایی که دائماً در برابر مشکلات کوچک و بزرگ از خود ضعف نشان می دهیم و گاهی دیگر حتی نا امید.

ما دائماً در حال استفاده کردن از این واژه ها هستیم اما شاید حتی معنی آنها را نیز درست درک نکرده باشیم. وقتی که دیگر از روزمرگی ها و آشفتگی های دور و برمان خسته می شویم، آهی از سر حسرت و ناچاری می کشیم که همین نشان دهنده نا امیدی در ماست و می تواند تاثیراتی بیش از آنچه که فکر می کنیم برما بگذارد، زیرا از پس هر آهی، آهی دیگر می آید.

ما نباید خود را آنگونه که نیستیم بدانیم ولی نباید از آنچه که هستیم هم غافل شویم. امید و امید داشتن به آینده یکی از اصولیست که می تواند اهداف بلند مدت ما را تحقق بخشد، زیرا امید تنها وسیله ایست که می توان با آن بر خستگی ها، دلزدگی ها و تکرار ها چیره شد.

در دین مبین اسلام، به امید و امیدواری اهمیت زیادی داده اند تا آنجا که علی بن ابیطالب می فرمایند:« بزرگترین گناه ناامیدی است.»

امروزه افرادی که دچار ناامیدی و دلخستگی می شوند را به روان پزشکان معرفی می کنند ولی به نظر من تنها راه غلبه بر ناامیدی فقط و تنها فقط توکل است. زیرا با توکل بر خدا تمامی گرفتاری ها آسان گشته.

گاهی انسانها از برای مشغله های فکری و روحی دچار سردرگمی هایی می شوند که خود را نمی توانند از آن ها رها سازند. شاید توکل همان باریکه ی نوری باشد که از روزنه ای کوچک فضای تاریک اطرافمان را، می تواند روشن کند.

نتیجه گیری:

با توجه به گفته های فوق امید و امیدواری در هر کار و عملی یا هر رفتاری لازم و ضروری است. نمی توان بدون داشتن امید کاری را به نحو احسن انجام داد.


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.