چگونه آرایشی با ماندگاری بالا داشته باشیم؟

آیا می خواهید در تابستان آرایش بادوام تری داشته باشید؟

از ریختن و پخش شدن آرایشتان در هوای گرم ناراحت هستید؟

چرب شدن آرایش و براق شدن آن آزارتان می دهد؟

قطعا هیچ خانمی دوست ندارد دائم کیف لوازم آرایشش را با خود همه جا حمل کند و آرایشش را تجدید کند. بسیاری از خانم ها هم بیشتر زمان خود را در بیرون از منزل و ساعت ها در محیط کاری هستند و امکان تجدید میکاپ و زمانی برای تمیز و مرتب کردن آرایش را ندارند. در کنار تمامی این موارد، تجدید این کار در حالت کلی هم زمانبر است و هم آزاردهنده است.

فیکساتورها همانند کانتور و هایلایتر که مکمل یکدیگر و آرایش شما هستند، تکمیل کننده میکاپ بوده و استفاده از هرگونه مدل این محصول چه بصورت مایع و چه پودری برای بالا بردن دوام آرایش شما نیاز است. اگر که شما به دنبال آرایش هایی تمیز و بدون نقص هستید به شما توصیه می کنیم در ابتدای آرایش از پرایمر و زیرساز و در انتهای آن از تثبیت کننده ها استفاده کنید.

با روش ها و استفاده از فیکساتورهای آرایشی که برای این منظور طراحی شده اند، می توان به میکاپی بادوام تر رسید و زمان تجدید آرایش را طولانی تر کرد.

برای رسیدن به جواب تمامی سوال ها در بالا و یادگیری تکنیک ها و روش های اصولی آرایش ماندگار با این مطلب الانزا همراه باشید.

چگونه آرایشی با ماندگاری بالا داشته باشیم؟

  • پوستتان را پاکسازی و لایه برداری کنید.

پاکسازی و شست و شو روزانه پوست نه تنها پوستی صاف، شفاف و نرم و لطیف را به ارمغان می آورد، بلکه پوست را آماده میکاپ می کند؛ لوازم آرایشی به خوبی روی پوست می نشینند و آرایش تمیزتری خواهید داشت.

حتی اگر آرایشی هم ندارید، روزانه پوستتان را با پاک کننده های صورت و سازگار با پوست بشویید، به این ترتیب تمامی آلودگی ها از روی پوست برداشته می شوند. پاکسازی روزانه پوست، تمامی چربی ها را از بین برده، پوست دچار مشکلاتی از قبیل جوش، آکنه و اگزما نمی شود.

در صورتی که آرایش دارید، حتما قبل از خواب، صورتتان را بشویید. فیس براش های دستی و برقی، ابزاری مفید و کارآمد در پاکسازی عمیق تر پوست هستند.

بعد از شست و شو کامل، می توانید از تونرها برای تمیزتر شدن پوست کمک بگیرید. تونرها به دلیل فرمولاسیون ویژه ای که دارند، آلودگی هایی که قابل مشاهده نیستند را نیز پاک می کنند.

انواع ماسک ها می توانند به لایه برداری و پاکسازی بهتر پوست کمک کنند. هفته ای دو بار از ماسک های لایه بردار استفاده کنید.

  • با پرایمر زیرسازی کنید.

بعد از شست و شو صورت، زیرسازی درست و اصولی، بهترین راه برای رسیدن به آرایش ماندگار است. برای زیرسازی از پرایمر استفاده کنید. پرایمرهای فاقد چربی نسبت به سایر پرایمرها در اولویت هستند.

پرایمر هم تمامی لک ها و جای جوش ها را کاور می کند و هم دوام میکاپ را بالاتر می برد. یک زیرسازی خوب با پرایمر، آرایش را تا ساعت ها روی پوست حفظ می کند. پرایمر به عنوان یک پایه برای ماندگاری بیشتر کرم پودر و پنکیک عمل می کند.

  • کرم پودر مات و فاقد چربی بزنید.

کرم پودر مات و فاقد چربی

نکته حائز اهمیت در انتخاب کرم پودر، مات و فاقد چربی بودن آن است. کرم پودرهای مات نسبت به کرم پودرهای معمولی و براق، ماندگاری بیشتری دارند. کرم پودرهای مات، حتی در تابستان و هوای گرم، نمی ریزند، پاک نمی شوند و ظاهر طبیعی و مات خود را حفظ می کنند.

از آن جایی که پوست های چرب، به خودی خود چرب هستند، بایستی از کرم و لوازم آرایشی استفاده کنند که چربی پوستشان را تشدید نکند.

کرم پودرهای مات و فاقد چربی بهترین گزینه برای پوست های چرب هستند. توجه داشته باشید برای رسیدن به یک میکاپ بی نقص و تمیز، بایستی کرم پودر را با براش آرایشی مخصوص کرم پودر که سری بزرگی دارد، پخش کنید، در این حالت کرم پودر خیلی تمیز و یکنواخت در تمامی قسمت ها پخش می شود، علاوه بر این پوست به واسطه دست ها آلوده نمی شود.

نکته دیگر در استفاده از کرم پودر برای رسیدن به آرایش ماندگار، میزان کرم پودر است. یک لایه نازک از کرم را روی صورت پخش کنید.

استفاده بیش از حد از این محصول، علاوه بر ماسیده شدن، از دوام آرایش هم می کاهد. بعد از پخش کردن کرم پودر به وسیله براش آرایشی، در این مرحله می توانید از پنکیک استفاده کنید.

  • آرایش سبک به جای آرایش سنگین

آرایش های سبک نسبت به آرایش های غلیظ و سنگین دوام و ماندگاری بیشتری دارند.
یک پنکک خوب و مطلوب، محصولی است که از درجه کیفی بالایی برخوردار باشد. از متریال خوبی تهیه شده باشد و حساسیتی ایجاد نکند.
آرایش های ملایم و سبک ساعت های بیشتری بدون تغییر روی پوست می مانند. برای آرایش های سبک، پرایمر، پنکک و کرم پودرهایی با فرمولاسیون سبک انتخاب کنید.

  • پنکیک مات بزنید.

چرب و روغنی شدن پوست، از ماندگاری آرایش می کاهد. بنابراین اگر بین مدل های مختلف پنکیک مردد مانده اید، مدلی را انتخاب کنید که کاملا عاری از چربی و مات باشد.

این مدل پنکیک ها کوچکترین چربی روی پوست را جذب کرده و ظاهر طبیعی و ماتی به پوست داده و دوام بیشتری به آرایشتان می دهند.

  • خط چشم مایع و ضد آب انتخاب کنید.

مدادهای چشم، انتخاب های خوبی برای آرایش ماندگار نیستند؛ خیلی زود پاک می شوند و شما را به دردسر می اندازند. خط چشم های مایع و ژلی که خاصیت ضد آب دارند، مانند چسب روی پوست می مانند.

حتی در فضای استخر و یا در آب و هوای گرم و تابستانی که تعریق زیاد است، خیالتان راحت است که خط چشمتان تکان نمی خورد.

  • ریمل ضد آب انتخاب کنید.

برای تثبیت و دوام بیشتر آرایش چشم، در کنار استفاده از سایه های پودری و خط چشم ضد آب، بایستی ریمل چشمی انتخاب کنید که ضد آب باشد.

ریمل های ضد آب نسبت به سایر ریمل ها، فرمولاسیون سخت تری دارند و تنها با پاک کننده های مخصوص چشم و محلول های پاک کننده با پایه روغنی پاک می شوند.

این ریمل ها در فضای استخر، هوای گرم تابستان و هوای بارانی پاییز نمی ریزند، زیر چشم ها را سیاه نمی کنند و آرایش را خراب نمی کنند.

  • زیر رژ لب، مداد لب بزنید.

زیر رژ لب، مداد لب بزنید

مداد لب به تنهایی هم می تواند مفید و کارساز باشد. مداد لبی را انتخاب کنید که رنگی نزدیک به پایه رنگ رژ لب داشته باشد؛ در این حالت هارمونی بهتر و طبیعی تری ایجاد می شود.

هر چند اساسا مداد لب برای کشیدن خط لب و مرز لب طراحی شده، با این حال می توانید به کمک آن، رژ لبتان را ماندگارتر کنید. اگر نمی خواهید رژ لبتان زود پاک شود، پیشنهاد می کنیم ابتدا لب ها را با مقدار کمی پودر پنکیک بپوشانید، سپس خط لب را بکشید. بعد از کشیدن خط لب، روی لب ها را با مداد لب کامل بپوشانید و در نهایت رژ لب بزنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، مداد لب فاقد چربی و رژ لب مات انتخاب کنید.

  • فیکساتور یا تثبیت کننده آرایش را فراموش نکنید.

فیکساتور با نام تثبیت کننده آرایش هم شناخته می شود و همان طور که از نامش برمی آید به طور تخصصی برای ثبات بیشتر آرایش طراحی شده است.

اگر می خواهید در مراسم یا جشنی حضور داشته باشید و ساعت ها آرایشتان ثابت بماند، استفاده از تثبیت کننده آرایش را از یاد نبرید.

اگر در تمامی مراحل از لوازم آرایش سبک و فاقد چربی استفاده کنید و در نهایت فیکساتور را روی کل آرایش بزنید، دیگر نگرانی از بابت ریزش یا پاک شدن وجود ندارد.

فیکساتور را می توانید به صورت پودر یا اسپری تهیه کنید. انتخاب بین فیکساتورهای پودری شکل و اسپری فیکساتور کاملا سلیقه ای است.

اسپری های فیکساتور در سال های اخیر روانه بازار شده اند و کاربری راحت تری دارند، با این حال مدل های پودری آن متداول تر هستند.

فیکساتورها به لحاظ کاربری نیز به دو دسته تقسیم می شوند. فیکساتورهای قبل از آرایش و فیکساتورهای بعد از آرایش؛ استفاده از فیکساتورهای قبل از آرایش اجباری نیست، با این حال استفاده از آن ها می تواند نقش به سزایی در دوام آرایش داشته باشد.

برای استفاده از این مدل فیکساتورها، پیش از شروع آرایش، مقداری از آن را روی پوست تمیز اسپری کنید، با این کار منفذها به طور موقتی بسته شده و از تعریق جلوگیری می شود.

فیکساتورهای بعد از آرایش، بعد از اتمام کامل میکاپ مورد استفاده قرار می گیرند. این فیکساتورها می توانند آرایش چشم، رژ لب و مداد لب را هم فیکس کنند.

توجه داشته باشید که برای استفاده، چشم ها را کامل ببندید، سپس فیکساتور را روی کل صورت اسپری کنید تا مواد آن وارد چشم ها نشود.

جمع بندی

فرقی نمی کند پوستی چرب یا مختلط دارید و یا پوستتان معمولی و خشک است؛ مطمئنا برای شما بسیار پیش آمده که بعد از چند ساعت آرایشتان چرب و روغنی شده، ظاهر مرتب اولش را از دست داده و یا در مواردی بیشتر میکاپتان پاک شده است.

در این نوشتار سعی بر این داشتیم با ذکر اصول و تکنیک های آرایش صحیح و استفاده از لوازم آرایشی مناسب، شما را در رسیدن به آرایش ماندگارتر کمک کنیم.

انواع و اقسام محصولات آرایشی سبک، فاقد چربی و ضد آب نظیر پنکیک، کرم پودر، مداد لب و فیکساتور از برندهای ایرانی و خارجی را می توانید در قسمت لوازم آرایشی فروشگاه اینترنتی الانزا (https://elanza.com/) مشاهده و به صورت اینترنتی خریداری کنید.


ممکن است شما دوست داشته باشید
8 نظرات
  1. سحاب می گوید

    بسیار عالی
    مقاله کاملی بود

    1. saeed می گوید

      خوشحالم که دوست داشتید.

  2. حانيه می گوید

    مرسی ازمطالب مفیدتون، بسیار عالی

    1. saeed می گوید

      سپاس

  3. sanaz می گوید

    مطلب خوب و مفیدی بود

    1. saeed می گوید

      خوبی از خودتونه : )

  4. حانیه می گوید

    مرسی از مطالب مفیدتون

    1. saeed می گوید

      لطف شماست.

نظرات بسته شده است.