نقاشی کودکانه شتر ؛ ۳۵ تصویر شتر ساده برای نقاشی کودکان

در این نوشته از دلبرانه می خواهیم تعداد ۳۵ عکس نقاشی کودکانه شتر با بهترین کیفت را خدمت شما ارائه نماییم.

یکی از حیواناتی که کودکان برای کشیدن نقاشی به آن علاقه نشان می دهند شتر است که کشیدن و رنگ آمیزی آن کار سختی نیست؛

به همین دلیل در ادامه چندین تصویر با کیفیت از نقاشی کودکانه شتر مخصوص رنگ آمیزی برای سنین مختلف را جمع آوری کرده ایم.

امیدواریم که مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد … از همراهی شما سپاسگزاریم ….

عکس شتر برای نقاشی کودکانه با کیفیت عالی

نقاشی کودکانه شتر

در طول تاریخ زندگی بشر بر کره خاکی همواره انسان برای انجام مقاصد خویش و نیز برای تغذیه از حیوانات بهره می جسته است، و در این میان «شُتُر» جایگاه ویژه ای در زندگی آدمی داشته است. در این مختصر بر آن شدیم تا با گوشه ای از ویژگیهای این حیوان سودمند بیش از پیش آشنا گردیم.

نقاشی کودکانه شتر (۳۰)

خصوصیات شتر

لب‌های شتر دارای وسعت حرکتی خو بی است و لب بالائی به دو بخش تقسیم شده است و ملاحظه می‌گردد که لب پایینی در شترهای مسن بوضوح آویزان است. در این حیوان نیز، همانند سایر نشخوارکنندگان برروی فک پایینی شتر فقط دندان پیشین وجود دارد و این دندان‌ها در فک بالائی وجود ندارد.

دهان شتر همیشه باز است و حیوان صداهائ بلند و آزار دهنده ای از خود در می‌آورد و هنگامی که حیوان چنین صداهائی از خود در می‌آورد اگر به دهان او بنگریم در موخره دهان می‌توانیم توده ای سرخ رنگ را ببینیم که احیاناً تا بخش جلوئی دهان می‌رسد و به نظر می‌رسد که وظیفه این توده مرطوب کردن ناحیه انتهایی حنجره است و در نتیجه کمک می‌کند حیوان در برابر تشنگی مقاومت کند. (این توده با لاخص درهنگام فصل جفتگیری، که شتر نر مست بدون دلیل به دیگران حمله می‌کند، و بیضه‌ها و مثانه و اجزای دیگر بدن را گاز می‌گیرد، در خارج از دهان نیز مشاهده می‌گردد).

شتر در بالای پس سر خود غده ای نرم و مرطوب دارد که وظیفه ترشحی آ‌ن در هنگام مستی شتر است. در حالی که بقیه اجزای بدن کاملا خشک می‌باشد. در ناحیه مفصل پاها، پوست شتر کلفت و خشن می‌گردد که به آن پینه می‌گوییم.

این پینه‌ها بیشتر در جاهائی از بدن مشاهده می‌گردد که شتر بر روی آنها می‌نشیند تا باقی بدن خود رااز اصطحکاک با زمین محافظت نماید و هم چنین شتر در ناحیه جناغ سینه نیز پینه بزرگی دارد که شتر را در هنگام نشستن بر روی زمین در حفظ تعادل کمک می‌رساند.

کوهان شتر یک توده چربی است که حجم آن بر حسب شتر، سن وی و سلامتی یا بیماری وی تغییر می‌یابد.

پاهای شتر به گونه ای آفریده شده است که حیوان را در هنگام راه رفتن بر روی شن‌های نرم یاری کند، ولی به هر حال این پاها با هر گونه زمینی به جز زمین‌های گل‌آلود مناسبت دارد. اما سم‌های حیوان واضح و آشکار نبوده و در داخل بافت کراتینه کف پا فرار گرفته است.

کف پا محکم بوده و دارای ناخن‌های سخت و کوتاهی در مقدمه است و هنگامی که کف پا بر روی زمین گذاشته می‌شود به خوبی منبسط می‌گردد و باعث تثبیت پا بر روی شن‌ها می‌گردد و این در حالی است که شتر با سختی فراوان بر روی زمین‌های گلی و لغزنده راه می‌رود.

دستگاه گوارش شتر همچون سایر نشخوار کنندگان دارای معده چهارگانه است هر چند که هزار لای شتر، رشد وتوسعه چندانی نیافته است. شتر دارای رفتار خاصی است. این حیوان هر چند که حیوانی بردبار و آرام است اما احیاناً وبه صورت ناگهانی مهاجم می‌گردد (به‌ویژه در فصل جفت‌گیری) و به همین جهت بهتر است که در هنگام کار،‌شتران نرو ماده از هم جدا گردند در اوقات دیگر شترها مطیع و آرام هستند.

علی رغم اینکه در هنگام گرفتن افسار آنان و یا نهادن بار، از خود صداهای بلند آزار دهنده در می‌آورند خطری نخواهند داشت و معمولاً شتران اخته شده در مقایسه با شتران نر طبیعی آرام‌تر هستند. شتر نسبت به تحمل درد و در قبال بیماریها تا حدودی مقاوم‌تر از سایر دام‌هاست و هیچگونه علایم خستگی و ناراحتی از خود بروز نمی دهند.

به همین جهت باید که به دقت آن‌ها را تحت نظر داشت زیرا در هنگام بیماری نیزبدون هیچگونه اظهار ناراحتی هم چنان به کار خود ادامه می‌دهند.

نقاشی کودکانه شتر (۳۱)

تاریخچه شتر

شتر بیشتر از هفت هزار سال پیش اهلی گردید و از دو هزار سال پیش تاکنون هیچ گونه شتر یک کوهانه وحشی در دنیا دیده نشده است.

شتر دو کوهانه تا پیش از ۵۰۰۰ سال پیش اهلی نشده بود و هنوز نوع وحشی آن در صحرای گبی در مغولستان وجود دارد ولی شتر دو کوهانه مانند شتر یک کوهانه در توسعه تمدن در مناطق بیابانی موثر بوده است .

نقاشی کودکانه شتر (۳۲)

امتیاز شتر بر دیگر جانوران

به طور کلی شتر نقش عمده‌ای در بازرگانی و حمل کالا ی گرانبها در راههای بیابانی بی آب و آبادانی داشته که در همان مسیر‌ها در حال حاضر شهرهای فراوانی ساخته شده است. شتر در مقایسه با دیگر جانوران ، مانند اسب کاملا استثنایی است. چون نیاز بسیار کمی به آب در مسافتهای طولانی و شرایط سخت بیابان دارد.

در ضمن شکل بدن این جانور ، بسیار مناسب برای آب و هوای گرمسیری است. بدن جانور در قسمت بالای کمر باریک است و بنابراین در گرمترین ساعات روز که آفتاب کاملا عمودی می تابد سطح کمی از بدن آن در تماس با پرتو مستقیم خورشید قرار می گیرد.

نقاشی کودکانه شتر (۳۳)

اهمیت شتر

سازگاری جانور با محیط زیستش به نحوی است که حفظ تعادل مایع در بدن در هماهنگی کامل با عمل دیگر یاخته‌ها در شرایط سخت خشکی می‌باشد، آنچه نبود آن در دیگر جانوران باعث مرگشان در همان شرایط می‌گردد. کوهان برجسته شتر نیز یکی دیگر از بخش های مهم بدن اوست که در با شرایط محیطی هماهنگی کامل دارد. قبلا تصور می‌شد که کوهان محل اندوختن آب است، در حالی که می‌دانیم اینجا محلی برای اندوختن حدود پنجاه کیلوگرم چربی با دو عمل کرد متفاوت می‌باشد.

یکی به عنوان عایق گرما در پرتو سوزان خورشید و دیگری اندوخته‌ای از انرژی و آب است. زمانی که چربی می‌سوزد، هیدروژن آزاد می‌گردد که با اکسیژن موجود در هوا ترکیب شده و تولید آب می‌نماید، چیزی حدود ۲۱ لیتر آب از ۲۰ کیلوگرم چربی. این فرایند باعث ایجاد گرمای فراوانی می‌گردد، که واکنش طبیعی آن تعریف می‌باشد، ولی نتیجه نهایی آن در بدن شتر ایجاد آب برای رفع تشنگی ، مخصوصا در سفر می‌باشد که این امر بخصوص در شتر به عنوان حیوانی باربر بسیار حائز اهمیت است.

نقاشی کودکانه شتر (۳۴)

قدرت شتر

شتر در کاروان بین ۱۷۰ تا ۲۷۰ کیلوگرم بار را با سرعتی معادل ۴ – ۵ کیلومتر در ساعت حمل می‌کند. در کاروان معمولی شتر پنج روز حرکت می‌کند، و پس از آن آب و غذا دریافت می‌کند. هر شتر می‌تواند هفت روز بدون آب و غذا کار کند، در حالی که اگر کار نکند نصف این مدت را می‌تواند تحمل کند .

نقاشی کودکانه شتر (۱)

فواید دیگر شتر

شتر به غیر از خاصیت باربری عرضه کننده یک رشته تولیدات مهم می‌باشد. شیر آن بسیار چرب و پر از مواد غذایی است. گوشت آن خوراکی و از پوست آن کمربند ، صندلی و لباس تهیه می‌کنند. پشم آن برای تولید فرش و چادر و ار پیخال کاملا خشک آن به عنوان سوخت استفاده می‌گردد.

به عبارت دیگر می‌توان گقت کمتر قسمتی از شتر وجود دارد که بی‌مصرف و دور انداختنی باشد و به همین جهت چندان شگفت انگیز نیست که قبایل بادیه نشین تصور می‌کنند که شتر گرانبها ترین دارایی آنهاست.

نقاشی کودکانه شتر (۲)

گرانترین مورد استفاده شتر

نوع بهتر استفاده یا بهتر بگوییم استفاده نادرست از شتر در حمل مواد مخدر و سایر کالاهای با ارزش مانند سنگهای گرانبها و طلا می‌باشد.

این مواد را در کیسه‌های پلاستیکی قرار داده و به حیوان زبان بسته می‌دهند تا بخورد، در صورت عدم وجود آشکارساز با اشعه ایکس در گمرک مربوطه که قادر به تشخیص باشد، این مواد را بعد ار عبور از مرز یه صورت دفع طبیعی و یا با کشتن حیوان ، به دست می‌آورند.

نقاشی کودکانه شتر (۳)

واژه شتر در قرآن کریم

در قرآن کریم نیز از این حیوان چندین بار یاد گردیده است. مثلاً در سوره اعراف آیه ۷۳ آمده است که: این ناقه خداست، برای شما نشانه قدرت خداست او را بگذارید در زمین خدا بچَرد، این لغت (ناقه) هفت بار در قرآن مجید آمده است و همه درباره ناقه صالح (ع) است و خداوند در سوره قمر آیه ۲۸-۲۷ می فرماید ما ناقه را برای امتحان آنها خواهیم فرستاد، منتظر و مراقب آنها باش اگر اذیتت کنند صبر کن و به آنها بگو آب چشمه یک روز از آنِ ناقه و یک روز از آنِ قوم خواهد بود.

در روضه کافی حدیث ۲۱۴ از امام صادق (ع) نقل شده که قوم صالح به وی گفتند که به تو ایماننمی آوریم تا از این سنگ شتری حامله برای ما بیرون آوری و آن همان سنگی بود که قوم آن را تعظیم و پرستش می کردند و در هر سال نزد آن جمع شده و قربانی می کردند و همانطور که خواسته بودند خدا ناقه ای از آن سنگ بیرون آورد، خدا به صالح وحی نمود که: به آنها بگو، خدا آب را روزی برای شما و روزی برای ناقه قرار داده است، ناقه در نوبت خود همه آب را می نوشید و در آن روز همه آن قوم از صغیر و کبیر از شیر آن ناقه می خوردند و فردای آن روز بطرف آب می رفتند و ناقه در آن روز آب نمی نوشید و روزگار به همین منوال   می گذشت تا آنکه قوم عصیان کرده و ناقه را ذبح نمودند و خداوند آن قوم را عذاب نمود.

نقاشی کودکانه شتر (۴)

دانلود نقاشی کودکانه شتر

نقاشی کودکانه شتر (۵)

عکس نقاشی کودکانه شتر

نقاشی کودکانه شتر (۶)

نقاشی کودکانه شتر آسان

نقاشی کودکانه شتر (۷)

نقاشی کودکانه شتر در بیابان

نقاشی کودکانه شتر (۸)

نقاشی کودکانه شتر دو کوهان

نقاشی کودکانه شتر (۹)

نقاشی کودکانه شتر سخت

نقاشی کودکانه شتر (۱۰)

نقاشی کودکانه شتر (۱۱)

نقاشی کودکانه شتر (۱۲)

نقاشی کودکانه شتر (۱۳)

نقاشی کودکانه شتر (۱۴)

نقاشی کودکانه شتر (۱۵)

نقاشی کودکانه شتر (۱۶)

نقاشی کودکانه شتر (۱۷)

نقاشی کودکانه شتر (۱۸)

نقاشی کودکانه شتر (۱۹)

نقاشی کودکانه شتر (۲۰)

نقاشی کودکانه شتر (۲۱)

نقاشی کودکانه شتر (۲۲)

نقاشی کودکانه شتر (۲۳)

نقاشی کودکانه شتر (۲۴)

نقاشی کودکانه شتر (۲۵)

نقاشی کودکانه شتر (۲۶)

نقاشی کودکانه شتر (۲۷)

نقاشی کودکانه شتر (۲۸)

نقاشی کودکانه شتر (۲۹)


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.