رنگ آمیزی گوزن کودکانه ؛ عکس گوزن ساده و سخت برای رنگ آمیزی

در این نوشته از دلبرانه میخواهیم چندین تصویر رنگ آمیزی گوزن کودکانه با بهترین کیفیت را خدمت شما رائه نماییم.

با توجه به این موضوع که کودکان به حیوانات علاقه زیادی دارند و تمایلات آنان هنگام نقاشی و رنگ آمیزی به حیوانات بیشتر است؛

لذا در ادامه مجموعه از عکس های رنگ آمیزی گوزن کودکانه با کیفیت بالا برای پرینت و دانلود را برای شما جمع آوری کرده ایم.

امیدواریم که مورد استفاده شما قرار گیرد … از همراهی شما سپاگزاریم …

تصاویر رنگ آمیزی گوزن برای کودکان سنین مختلف

رنگ آمیزی گوزن کودکانه

گوزن‌ها حیواناتی بسیار زیبا از سلسله جانوران (Animalia) شاخه مازه‌داران(chardata) رده پستانداران(mamalia)، راسته زوج سمان(Artiodactyla)، زیر راسته نشخوار کنندگان (Ruminatia) هستند که فراوانی و انواع آن‌ها در ایران تنها به سه گونه؛

۱- گوزن‌ها مارال cervuselaphus

۲- گوزن زرد ایرانی Dama mesopotamica

۳- شوکا capreolus capreolus

رنگ آمیزی گوزن کودکانه (۲۳)

شاخ گوزن‌ها

وقتی گوزن های نر را در طی دوران فعالیت های تعین قلمرو خود مشاهده می کنیم می توان نتیجه گرفت که تنها هدف از رشد شاخ می تواند به عنوان سلاحی تهاجمی برای گوزن باشد اگر چنین به نظر می رسد که باید شکلی متفاوت از شکل فعلی خود داشته باشد در واقع گوزن بالغ با شاخ هایی کوچک و غیر طبیعی همانقدر شانس تعیین قلمرو و نگهداری از آن را دارد که رقیب او با شاخ هایی بهتر و بلندتر دارد.

نوع شش زائده آن (six – point) طراحی خوبی برای کشتن نیست از طرفی دیگر نوع با زاویه رو به عقب (شاخ های رو به عقب) بالقوه می توانند بسیار کشنده باشند. اما گوزن بالغ چه با نوع رو به عقب و یا غیر طبیعی هیچ کدام سعی در کشتن رقیبان خود ندارد. موفقیت در بارور کردن یا شدن امری است که مرتبط به هورمون ها بوده و خصوصیات شاخ نمی تواند تأثیری در آن داشته باشد.

استون هاس (ston house) معتقد است شاخ ها در همه گونه های آهوان به جهت تعدیل کردن گرمای بدن حیوان می باشد باور این موضوع در مورد غزال ها تا حدودی مشکل می باشد زیرا کاهش دما از طریق شاخ ها می تواند فقط در دوران رشد مهم باشد یعنی زمانی که آن ها در سیکل فعال خود می باشند.

در عرض جغرافیایی شمالی از دست دادن گرما از طریق شاخ ها نه تنها نیاز نیست بلکه خود می تواند بسیار نامطلوب نیز باشد. در مناطق شمال شرقی سرما زدگی شاخ های پوشیده از پرز باعث گانگرل و پوست اندازی بخش های خارجی و در طی زمستان های سخت می‌باشد.

رنگ آمیزی گوزن کودکانه (۲۴)

زمان رشد شاخ در گوزن‌ها

رشد پایه شاخ (Pedicle) از زمانی شروع می شود که غزال نر حدوداً سه ماهه می باشد. دو منطقه کوچک پریواستئوم[۱] (periosteum) ضخیم شده و در بالای جمجمه دیده می شود این مرحله با ضخیم‌تر شدن استخوان‌های زیرین ادامه یافته و در همان جا پایه شاخ(Pedicle) در طی سه ماهه ساخته می شود. در این زمان طول آن ۲ تا ۳ سانتیمتر و ضخامت آن ۵/۰ تا ۱ سانتیمتر است.

هر وقت که پایه شاخ به طور کامل شکل گیرد از همان زمان یعنی حدود ماه نوامبر (آبان) نخستین مرحله رشد شاخ اولیه(Antler) شروع می شود. وقتی رشد ثانویه با اندازه کافی برسد یعنی به طول ۱ سانتیمتر، پوست را شکاف داده و قسمتی از آن که سطحی صاف و صیقلی دارد نمایان می شود شش تا هشت هفته نزدیک به پایان ماه فوریه (بهمن) محل شاخ ها که به شکل دکمه‌ای مخروطی شکل می باشد پوشیده از پرز (velvet) شده و آماده خارج شدن می گردد.

رشد پرزها درست از لبه محل باز شدن پوست شروع شده و به آسانی از خزی که روی شاخ را پوشانده و به رنگ خاکستری و پرپشت می باشد قابل تشخیص است.

سه هورمون سیکل سالیانه رشد، کامل شدن و شکل شاخ را کنترل می کنند. تستوسترون در بیضه ها تحت تأثیر هورمون گونادوتروپین که از هیپوفیزقدامی ترشح می شود و باعث فعال شدن بیضه می شود تولید می شود.

در هر ماه آخر هورمون رشد شاخ اولیه(Antler) (AGH) از هیپوفیزقدامی ترشح شده و باعث رشد شاخ اولیه می گردد و نیز ترشح تستوسترون باعث خاتمه دادن به ترشح آن می شود.

رنگ آمیزی گوزن کودکانه (۲۵)

چگونگی رشد شاخ گوزن

در بالای جمجمه یک جفت هسته استخوانی وجود دارد (stockRose) که شاخ ها از آنجا شروع به رشد می کنند شاخها دو سال پس از فصل جفتگیری که در حدود ۱۵ تا ۲۰ بهمن با ایجاد حفره ای کوچک درپای شاخ می ریزند و معمولا به محض ریزش و شاخ های جدید در حالی که با مخمل (velvet) پوشش پوستی ظریف و کرکی حاوی منابع غنی خون برای تغیذیه و محافظت از رشد شاخ هاست.

در نخستین سال زندگی گوزن ها شاخه ای استخوانی از هر دو سوی پیشانی روی دو برآمدگی پوشیده از پوست و پشم (مخمل velvet) رشد می کند پوست شاخ را تا مرحله تشکیل آن می پوشاند سپس پاره شده و می افتد. گوزن ها معمولا مخمل را به شاخ ها یا تنه درختانی می مالند تا کاملا بریزد در لایه های فوقانی شاخ کانالهای کوچک به همراه برجستگی های دگمه مانندی به نام پرلینگ (perling) وجود دارند پایه شاخ ها جائی که شاخ های گوناگون به یک ساقه واحد می پیوندند رز (Rose) نامیده می شود.

برای رشد شاخ ها به کلسیم بسیاری احتیاج است. گوزن از کلسیمی که در طول سال در استخوان های خود ذخیره کرده برای رشد سریع شاخ های خود بهره می برد.

ممولا به همان نسبت که گوزن ها مسن تر می شوند شاخ ها نیز بزرگتر شده و انتخابات بیشتری می یابند ولی در یک سن مشخص با رسیدن به حداکثر رشد خود هر سال تحلیل می روند. شاخ گوزن ها توپر است.

رنگ آمیزی گوزن کودکانه (۲۶)

رنگ شاخ گوزن‌ها

رنگ یکی از خصوصیات شاخ است که به طور قابل توجهی متفاوت و گوناگون می باشد. ممکن است گاهی به سیاه، قهوه ای تیره ، قهوه ای فندقی، زرد مایل به قهوه ای یا خاکستری باشد. بعد از ریزش پرزهای روی شاخ(Antler) رنگ آن به سفید می زند (در این زمان آنها استخوان مرده می باشند ) و رنگ آنها در مرحله بعدی مشخص می گردد.

رنگ آنها ممکن است به علت تاثیر رزین‌های درختان، خاک و ترشحات غددی که بر روی پوست سر حیوان وجود دارند باشد. رزین درختان می تواند رنگ‌های مختلفی از نزدیک به سیاه تا قهوه ای در شاخ ها ایجاد نماید.

به نظر می رسد میزان تاریک یا روشن بودن (سایه‌های رنگ) رنگ شاخ ها بستگی به میزان منافذ لایه خارجی استخوان شاخ دارد منافذ بیشتر بر روی لایه سطحی باعث تیره‌تر شدن رنگ شاخ می شود زیرا نفوذ رنگ ها در این نوع شاخ عمیق تر صورت می گیرد گوزن‌ها اگر در پی یک یا دو هفته در زمان شکل گرفتن شاخ تنه درختی را برای مبارزه کاذب بیابند به طور معمول شاخ‌هایشان رنگ خواهد گرفت و اگر مبارزاتشان به همان درختان خشک ختم شود شاخ‌هایشان به همان رنگ سفید خواهند ماند.

رنگ آمیزی گوزن کودکانه (۱)

اهداف شاخ گوزن

از شاخ ها برای دفاع از قلمرو، جفت و یا عقب راندن شکارچیان مهاجم استفاده می شود. گوزن های نر رقیب از شاخ های خود به عنوان یک اسلحه در مسابقات جنگی ، به دست آوردن ماده ها استفاده می کنند هر چند که همیشه از آنها چنین استفاده ای نمی شود اغلب قویترین نرها که بهترین منابع غذایی را در اختیار داشته اند بهترین شاخ ها را دارا هستند زمانی که یک رقیب، نری با شاخ کامل و بزرگ چرا در یک رقابت شرکت کنی؟ در ضمن در بعضی از گونه ها ماده‌ها نرهای حاصل بزرگترین شاخ ها را انتخاب می‌کنند. در این‌صورت ماده ها خود به سمت چنین نرهایی گرایش پیدا می‌کنند.

رنگ آمیزی گوزن کودکانه (۲)

تعین سن گوزن ها

برخی ویژگی ها ما را در تخمین سن گوزن‌ها یاری می‌کنند، هر چند هنگامی که حیوانات بالغ را در کنار حیوانات جوان و بچه ها یک جا می بینیم تشخیص آن ها کاملا واضح و روشن است اما وقتی که هیچ مقیاسی در دسترس نباشد و در صورتی که شرایط دید دقیق و با تأنی و آرام را نداشته باشیم به پاره ای از تجربیات نیاز داریم. ارزیابی سن در ماده گوزن ها آسانتر از گوزن های نر است و این عمدتاً به علت تفاوت مهم آن ها در هنگام بچگی و بلوغ است.

گوزن ماده تا دو ساله شد بالغ می شود وجه تمایز آن ها در قیافه کلی و شکل صورت آن هاست. گوزن ماده بالغ اسکلت بندی سنگین تری دارد، صورت بلندتر و باریک تر و یک هیکل گرد و تپل دارد. شکل بدن و افتادگی شکمش تا حدودی بستگی به باردار بودن یا نبودن او دارد. پستان های این حیوان در طول سال به طور واضح قابل مشاهده است و این به علت شیر دادن دوره ای به بچه گوزن ها درست در طول زمستان است.

گوزن یکساله سبک تر است و بسیار خوش ترکیب و زیباست. بدون اینکه لاغر باشد باریک اندام و معمولا در وضعیت عالی با پوششی براق است. سرش پهن تر و کوتاه تر است صورتی شاداب و قیافه ای بچه مانند دارد، تمایز بین گوزن ماده بالغ و بچه گوزن ماده در طول تابستان تا زمستان که پوست آن ها تغیر می کند نسبتاً آسان است. از بین گروه گوزن ها ابتدا بچه گوزن های یک ساله به قرمز رنگ تبدیل می شوند بعد از آن ها بقیه گروه تغیر رنگ می دهند.

تفاوت زمانی برای تغیر رنگ این دو گروه تقریبا سه هفته و گاهی بیشتر است وقتی که همه گوزن های ماده در پوسته تابستانی قرار گرفتند یک تفاوت در میزان تیرگی رنگ ها در آن ها به چشم می خورد و آن هم این است که گوزن های یک ساله روشن ترند یعنی قرمز مایل به زرد در مقایسه با قرمز مایل به قهوه ای در گوزن های ماده بالغ، در گوزن های یک ساله در زمستان قسمت نشیمنگاه تا حدودی کوچکتر است، قسمت مدخل قهوه اس متمایل به زرد رنگ آن ها برآمدگی کمتری دارد. در بچه گوزن ها این قسمت تازه مشخص می شود.

تخمین سن گوزن های نر مشکل تر است زیرا آن ها با سرعت کند‌تری بالغ می‌شوند و برخی از خصوصیات سنی آن ها متغیرند.

رنگ آمیزی گوزن کودکانه (۳)

عکس رنگ آمیزی گوزن کودکانه

رنگ آمیزی گوزن کودکانه (۴)

دانلود رنگ آمیزی گوزن کودکانه

رنگ آمیزی گوزن کودکانه (۵)

رنگ آمیزی گوزن کودکانه آسان

رنگ آمیزی گوزن کودکانه (۶)

رنگ آمیزی گوزن کودکانه سخت

رنگ آمیزی گوزن کودکانه (۷)

رنگ آمیزی گوزن کودکانه کارتونی

رنگ آمیزی گوزن کودکانه (۸)

رنگ آمیزی گوزن کودکانه (۹)

رنگ آمیزی گوزن کودکانه (۱۱)

رنگ آمیزی گوزن کودکانه (۱۲)

رنگ آمیزی گوزن کودکانه (۱۳)

رنگ آمیزی گوزن کودکانه (۱۴)

رنگ آمیزی گوزن کودکانه (۱۵)

رنگ آمیزی گوزن کودکانه (۱۶)

رنگ آمیزی گوزن کودکانه (۱۷)

رنگ آمیزی گوزن کودکانه (۱۸)

رنگ آمیزی گوزن کودکانه (۱۹)

رنگ آمیزی گوزن کودکانه (۲۰)

رنگ آمیزی گوزن کودکانه (۲۱)

رنگ آمیزی گوزن کودکانه (۱۰)

رنگ آمیزی گوزن کودکانه (۲۲)


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.