رنگ آمیزی زنبور عسل ؛ ۴۵ عکس مخصوص رنگ آمیزی کودکان سنین مختلف

در این نوشته از دلبرانه می خواهیم تعداد ۴۵ عکس مخصوص رنگ آمیزی زنبور عسل برای کودکان خدمت شما ارائه نماییم.

اگر به دنبال تصاویر با کیفیت برای رنگ آمیزی زنبور عسل هستید که برای کودکان خود دانلود یا پرینت نمایید تا انتهای این پست ما را دنیال کنید.

مجموعه از عکس های ساده و سخت برای رنگ آمیزی های سنین مختلف کودکان را برای شما جمع آوری کرده ایم .

امیدواریم که مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد … از همراهی شما سپاسگزاریم …

تصاویر رنگ آمیزی زنبور عسل برای کودکان زیر ۸ سال

رنگ آمیزی زنبور عسل

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ أَوْحی‏ رَبُّکَ إِلَی النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذی مِنَ الْجِبالِ بُیُوتاً وَ مِنَ الشَّجَرِ وَ مِمَّا یَعْرِشُونَ۶۸ثُمَّ کُلی‏ مِنْ کُلِّ الثَّمَراتِ فَاسْلُکی‏ سُبُلَ رَبِّکِ ذُلُلاً یَخْرُجُ مِنْ بُطُونِها شَرابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوانُهُ فیهِ شِفاءٌ لِلنَّاسِ إِنَّ فی‏ ذلِکَ لَآیَهً لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ

و پروردگارت به زنبورهاى عسل الهام کرد که از کوه ها، درختان و جایگاه هایى که مردم براى تهیّه عسل برپا مى کنند، خانه هایى برگیرید.

سپس از انواع میوه ها بخورید، آن گاه راه هایى را که پروردگارتان معیّن کرده است رام و فرمانبردار بپویید.

از شکمِ آنها آشامیدنى رنگارنگى بیرون مى آید که در آن درمان بیمارى مردم است. به یقین، در اینها براى مردمى که مى اندیشند نشانه اى بر یکتایى خداست.

رنگ آمیزی زنبور عسل (۴۴)

آشنایی با زنبور عسل 

زنبور عسل یکی از حشرات مفید برای انسان است که متعلق به رده دوبالان می‌باشد. زنبور عسل خیلی پیش از انسان در روی زمین بوجود آمده و زندگی می‌کرده است. زنبور عسل حدود ۱۵۰ میلیون سال قبل وجود داشته و مشغول زاد و ولد بوده است.

منتها با این تفاوت که در آن فاقد یک زندگی اجتماعی بوده و مثل خیلی از زنبورهای غیر عسلی امروزی ، زندگی انفرادی داشته و هر زنبور لانه مخصوص بخود را داشته و در آن زندگی می‌کرده است.

کندو محلی است که زنبورها در آن تولد یافته ، کار کرده ، خواهران و برادران خود را پرورش داده و مواد غذایی لازمه را در آن انبار و ذخیره می‌کنند. زنبور عسل دارای نژادهای مختلف است و ساختمان بدنی پیچیده‌ای دارند.

رنگ آمیزی زنبور عسل (۱)

ساختار بدن زنبور عسل

  • سر

در جلوترین قسمت بدن قرار داشته و شامل اعضای زیر است: دو عدد چشم مرکب ، سه عدد چشم ساده ، دو عدد آنتن و دهان با خرطوم. بزرگی چشمها وسیله‌ای است که زنبوردار به کمک آن به راحتی می‌تواند زنبور نر را از کارگر تشخیص دهد.

زیرا چشمهای زنبور نر بزرگتر بوده و از عقب سر بهم می‌رسند، ولی در زنبور کارگر و ملکه بهم نمی‌رسند.

کار آنتنها ، لمس کردن و بوییدن است. زنبور به کمک خرطوم ، شهد را از روی گلها جمع آوری و از راه دهان به داخل کیسه عسلی می‌فرستد.

رنگ آمیزی زنبور عسل (۲)

سینه

از سه حلقه کیتینی درست شده و اعضای زیر به آن اتصال دارند: چهار عدد بال یا پر که دو عدد آنها بالهای جلویی و دو عدد دیگر بالهای عقبی هستند.

شش عدد پا که جفت عقب آن دارای حفره‌هایی به نام سبد می‌باشند و زنبور عسل در دوران فعالیت خود گرده‌های گل در آن پر و با خود به کندو حمل می‌کند.

این سبدها در کارگران بزرگتر از نرها هستند.

رنگ آمیزی زنبور عسل (۳۶)

شکم

در قسمت انتهایی بدن قرار داشته، از ۶ حلقه کیتینی پشتی و ۶ قطعه شکمی تشکیل شده است. در انتهای شکم مخرج برای دفع مدفوعات دیده می‌شود.

از راه همین مخرج ، زنبور قادر است خاری را که در داخل بدنش جای دارد، خارج کرده و نیش بزند. زنبور نر نمی‌تواند نیش بزند، چون اصلا نیش ندارد.

رنگ آمیزی زنبور عسل (۳)

غده های مهم زنبور عسل

در داخل دو طرف سر کارگر یک جفت غده‌ای به نام غده‌های شیری وجود دارد که از خود ماده‌ای به نام شیر یا ژله شاهانه ترشح می‌کند و با آن ملکه و لاروهای خیلی جوان را تغذیه می‌نمایند.

رنگ آمیزی زنبور عسل (۴)

غده‌های بزاقی

همراه با یک جفت غده سینه‌ای بوسیله یک کانال مشترک ، ترشحاتشان را به داخل دهان زنبور می‌ریزند.

ترشحات این غده‌ها در موقع لارو بودن صرف تنیدن به دور خود شده و پس از رشد و تبدیل به یک زنبور کامل ، نقش غده بزاق دهان را در زندگیشان بازی می‌کنند.

رنگ آمیزی زنبور عسل (۵)

غدد زیر آرواره‌ای

که در کارگران خیلی کوچک و غیرفعال بوده و در ملکه بسیار بزرگ و فعال است. ماده‌ای بوسیله این غده ترشح می‌شود که با بوی مخصوصش باعث تمیز ملکه از سایر زنبورها می‌شود.

رنگ آمیزی زنبور عسل (۶)

غده‌های مومی

در زیر شکم زنبورها ۴ جفت غده‌های مومی وجود دارد که سه جفتش فعال هستند و موم ترشح می‌کنند و بکار ساختن سلولها و شان می‌خورند.

رنگ آمیزی زنبور عسل (۷)

غده‌های بویایی

در پشت زنبورها غده‌ای به نام غده بویایی دیده می‌شود که کارش تشخیص بوهاست.

هر کندو بوی خاصی دارد و زنبوران هرکندو با بوییدن کندوی خود راه را پیدا می کنند .

حتی اگر زمانی زنبورداری بخواهد ملکه کندو را عوض کند باید ملکه را چند روز در قفسه ای گذاشته ودر داخل کندو کرده تا چند روز هم بو شودند یا برای تقویت کندو باید دو کندو را به بوی بخار ماده ای هم بو سازد و مقداری زنبور به کندو ضعیف دهد .

البته زنبور نر در هر کندویی که دلش بخواهد میرود.

میزان استفاده از تکنیک بوییدن زنبور در تشخیص کندوی خود ۸۰ درصد است و ۲۰ درصد آن یافته های ذهن خود مبنی بر راه هایی که رفته و برگشته و رنگ کندو خود است .

رنگ آمیزی زنبور عسل (۸)

غده‌های مخزنی

سه عدد غده در مخزن به نام غده‌های مخزنی ، مدفوعاتی را که در آنجا ذخیره شده‌اند، مرتب ضد عفونی می‌کنند.

رنگ آمیزی زنبور عسل (۹)

نژادهای زنبور عسل

زنبور هندی Aspis Indica

کمی کوچکتر از زنبور عسل معمولی بوده ، قدر کارگرش ۱۳ میلیمتر می‌باشد. سلولهایی را که با موم در روی شانها درست می‌نماید از سلولهای زنبور عسل کوچکتر هستند.

رنگ آمیزی زنبور عسل (۱۰)

زنبور درشت Apis Dorsata

در هندوستان و چین زندگی نموده و بزرگترین نوع زنبور عسلی است که تاکنون شناخته شده است. به حالت وحشی زندگی کرده و در زیر شاخه‌های درخت شانش را می‌چسبانند. سالانه چند بار از نقطه‌ای به نقطه دیگر کوچ می‌نمایند.

رنگ آمیزی زنبور عسل (۱۱)

زنبور ریزApis Florea

از همه زنبورها کوچکتر بوده و فقط یک شان درست می‌کنند که مثل زنبورهای درشت به زیر شاخه درخت می‌چسباند به حالت وحشی در هندوستان و جنوب ایران یافت می‌شوند.

رنگ آمیزی زنبور عسل (۱۲)

زنبور عسل معمولی Apis Meaifica

همان زنبور عسل معمولی است که فقط آنها را در دهات و شهرها برای تولید عسل در کندوها نگهداری می‌کنند.

خواصی را که از یک نژاد خوب باید انتظار داشت عبارتند از: آرام باشند و نیش نزنند، پر محصول باشند، بچه به اندازه لازم بدهند، گلهای شهددار را به سرعت پیدا کنند، در مقابل امراض مقاوم باشند،

مصرف عسل زمستانی آنها کم باشد، رشد سالانه‌شان را هر چه زودتر شروع کرده و سریع به حداکثر رشدشان برسند.

از مهمترین نژادهای این زنبور می‌توان به زنبور عسل اروپای مرکزی ، زنبور سیاه ، زنبور ایتالیایی قفقازی و زنبور نژاد ایرانی (مدا) نام برد.

رنگ آمیزی زنبور عسل (۱۳)

موجودات داخل کندو

موجودات داخل کندو به ۳ قسمت تقسیم می شوند

  1. ملکه
  2. زنبوران کارگر
  3. زنبوران نر

در هر کلنی زنبور ، ملکه مادر تمام کلنی است . در هر کندو یک ملکه وجود دارد .(البته به روش هایی می توان دو ملکه هم کرد که دیگر بحث تخصصی می شود و از معرفی ساده زنبور عسل جدا خواهیم شد ) رژیم اصلی غذایی ملکه ژله رویال (شیر زنبور عسل ) است که ممکن اصل ملکه به خاطر این رژیم غذایی عمرش از ۷ تا ۱۰ سال باشد ولی زنبوران دیگر این طور نیست . زنبور ملکه نیش دارد ولی برای نیش زدن انسان به کار نمی برد و برای از بین بردن حریف خود استفاده می کند .

رنگ آمیزی زنبور عسل (۱۴)

 

زنبوران کارگر

اکثر جمعیت کندو اند .حدود ۵۰تا ۶۰ هزارزنبور کارگر در یک کندو ممکن است وجود داشته باشد .

کارگران همان خواهران ملکه اند که تخم دان آن ها رشد نکرده است . کارگران مسئول کار های کندو هستند و این زنبوران نیش دارندو به انسان هم نیش می زنند.

زنبوران کارگر تا بیست روز اول تولدشان در کندو به وظایفی مثل ۱- پرستاری از نوزادان ۲- موم سازی و تولید عسل از شهد هایی که دیگر زنبوران به کندو اورده اند .

بعد از بیست روز به چرا در علف زار ها مشغول و شهد گیاهان و گرده (ماده ای پروتئینی برای زنبورکه همان گامت نر گیاهان است .

اگر عسل را برنج فرض کنیم گرده چیزه مثل مرغ و گوشت است .)را جمع آوری و به کندو می آورد و یا به نگهبانی از کندو می پردازد .

رنگ آمیزی زنبور عسل (۱۵)

زنبوران نر به تعداد ۴۰۰ تا ۵۰۰ عدد در زمان بهار اند و در هیچ زمان دیگرپیدا نمی شوند . چون کار اصلی انها جفت گیری ملکه و کار اصلی دیگر آنها بخور وبخواب است و زمانی که میزان شهد بیابان روبه کاهش می رود زنبوران کارگر ، نر ها را می کشند .

رنگ آمیزی زنبور عسل (۱۶)

آفات و بیماریهای زنبور عسل

از مهمترین بیماریها می‌توان به لوک آمریکایی ، لوک اروپایی ، نوزما ، کنه دونی ، یبوست ، شپشک زنبور عسل و کرم موم خوار اشاره کرد.

رنگ آمیزی زنبور عسل (۱۷)

عکس رنگ آمیزی زنبور عسل

رنگ آمیزی زنبور عسل (۱۸)

دانلود رنگ آمیزی زنبور عسل

رنگ آمیزی زنبور عسل (۱۹)

رنگ آمیزی زنبور عسل فانتزی

رنگ آمیزی زنبور عسل (۲۰)

رنگ آمیزی زنبور عسل کارتونی

رنگ آمیزی زنبور عسل (۲۱)

رنگ آمیزی زنبور عسل روی گل

رنگ آمیزی زنبور عسل (۲۲)

رنگ آمیزی زنبور عسل ساده

رنگ آمیزی زنبور عسل (۲۳)

رنگ آمیزی زنبور عسل سخت

رنگ آمیزی زنبور عسل (۲۴)

رنگ آمیزی زنبور عسل آسان

رنگ آمیزی زنبور عسل (۲۵)

رنگ آمیزی زنبور عسل (۲۶)

رنگ آمیزی زنبور عسل (۲۷)

رنگ آمیزی زنبور عسل (۲۸)

رنگ آمیزی زنبور عسل (۲۹)

رنگ آمیزی زنبور عسل (۳۰)

رنگ آمیزی زنبور عسل (۳۱)

رنگ آمیزی زنبور عسل (۳۲)

رنگ آمیزی زنبور عسل (۳۳)

رنگ آمیزی زنبور عسل (۳۴)

رنگ آمیزی زنبور عسل (۳۵)

رنگ آمیزی زنبور عسل (۳۷)

رنگ آمیزی زنبور عسل (۳۸)

رنگ آمیزی زنبور عسل (۳۹)

رنگ آمیزی زنبور عسل (۴۰)

رنگ آمیزی زنبور عسل (۴۱)

رنگ آمیزی زنبور عسل (۴۲)

رنگ آمیزی زنبور عسل (۴۳)


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.