نقاشی کودکانه کفشدوزک ؛ ۲۲ عکس نقاشی کفشدوزک آسان و سخت

در این نوشته از دلبرانه می خواهیم تعدادی عکس با کیفیت از نقاشی کودکانه کفشدوزک را خدمت شما عزیزان ارائه نماییم.

با توجه به اینکه بچه ها به این حشره کوچک و زیبا را در دشت و صحرا می بینند و علاقه به آن دارند بسیاری دارند؛

به همین دلیل به رنگ آمیزی و نقاشی این حشره نیز علاقمند هستند اگر کودک شما هم اینچنین است با ما همراه شوید.

در ادامه مجموعه ای از بهترین تصاویر نقاشی کودکانه کفشدوزک با عالی ترین کیفیت را برای شما جمع آوری کرده ایم.

امیدواریم که مورد رضایت و استفاده شما قرار گیرد … از همراهی شما سپاسگزاریم …

تصاویر نقاشی کفشدوزک برای کودکان سنین مختلف

نقاشی کودکانه کفشدوزک

۵۰۰ گونه مختلف کفشدوزک در امریکا و بیش از ۵۰۰۰ گونه در کل جهان وجود دارد. اکثر کفشدوزک ها گوشتخوار هستند. جوانتر ها و حشره های نوزاد وقتی که دما ۵۵ درج فارنهایت یا پایینتر باشد، نمی توانند پرواز کنند.

کفشدوزک ها برای شکارچیانشان بسیار بد مزه هستند. بعضی از آنها بوی بسیار بدی از طریق مفصل های پایشان ایجاد می کنند.

وقتی که احساس خطر می کنند خودشان را به مردن می زنند و اکثر شکارچیان، حشراتی را که تکان نمی خورند یا مرده اند را نمی خوردند.

این یکی از روشهای این حشره برای دفاع از خود در برابر دشمن است.

نقاشی کودکانه کفشدوزک (۶)

سودمندی کفش دوزک برای محیط زیست

کفش دوزک برای زیست بوم بسیار سودمند است و آن‌ها را در کشاورزی رایج و بیشتر کشاورزی زیستی برای از میان بردن آفات و قارچ‌ها بکار می گیرند.

کفشدوزک‌ها بویژه در از بین بردن شته‌ها بسیار موثر هستند. و میتوان از آن‌ها به عنوان روش دفع آفات بیولوژیک استفاده کرد.

عکس نقاشی کفشدوزک (۱)

چند نکته درباره زندگی کفشدوزک ها

حتما شما هم در طبیعت یا احتمالا در باغچه خانه‌تان کفشدوزک‌‌ها را روی گیاهان مختلف دیده‌اید. همین حشره کوچک و دوست‌داشتنی با آن پشت کروی قرمز رنگ که معمولا چندتایی خال سیاه هم رویش هست؛ درست مثل یک بانوی قرمزپوش با یک ردای خال‌خالی. اگر با دقت به ظاهرشان نگاه کنید متوجه می‌شوید که تعداد این خال‌ها در کفشدوزک‌‌های مختلف، متفاوت است؛ حشره‌شناسان از روی همین ویژگی، گونه کفشدوزک‌ را تشخیص می‌دهند.

حتی گاهی ردای این حشرات به جای قرمز، در بعضی گونه‌ها زرد هم می‌تواند باشد. این حشرات در فرهنگ بسیاری از کشورها نماد خوشبختی هستند و در ادبیات برایشان افسانه‌ها و ترانه‌های کودکانه ساخته‌اند. جالب اینکه باغبان‌ها هم این حشرات را دوست دارند، زیرا در کار از بین بردن آفت‌های باغ و مزرعه با آنها همکاری می‌کنند.

به هرحال کفشدوزک‌‌ها حسابی جای خود را بین مردمان جهان، چه در ادبیات و فرهنگ و چه در مزارع باز کرده‌اند. بد نیست ما هم سری به زندگی آنها بزنیم و با این آفریده‌های جالب بیشتر آشنا شویم.

زندگی این حشرات مانند همه حشرات از یک تخم شروع می‌شود و پس از طی مرحله لارو و شفیره، بالاخره حشره بالغ ظاهر می‌شود. اما آنچه جالب‌تر است، حقایق خواندنی‌ای است که درباره این سوسک‌های زیبا وجود دارد؛ حقیقت‌هایی که شاید شما تاکنون چیزی از آن نشنیده باشید. پس برای دانستن آنها تا انتهای این مطلب دانستنیها همراه ما باشید.

عکس نقاشی کفشدوزک (۲)

دفاع عجیب کفشدوزک از خود

کفشدوزک‌‌ها برای دفاع از خود در زمان تهدید شدن، روش عجیبی دارند. اگر مزاحم یک کفشدوزک‌ شوید – مثلا از روی گیاهی برشان دارید یا وقتی آنها با یک موجود شکارچی روبه‌رو شوند – از مفصل زانوی پاهای خود خون ترشح می‌کنند. البته خون حشرات با خون مهره‌داران متفاوت است.

در علم حشره‌شناسی به خون حشرات «همولنف» گفته می‌شود که برخلاف مهره‌داران نقش همولنف در تنفس و رساندن اکسیژن به بافت‌ها بسیار ناچیز است.

ضمنا رنگ خون یا همولنف حشرات همیشه قرمزرنگ نیست و بسته به رنگدانه‌ای که در مایع همولنف وجود دارد، می‌تواند زرد، قهوه‌ای، نارنجی و حتی بی‌رنگ باشد. در کفشدوزک‌‌ها همولنف یک مایع سمی و بدبو به رنگ زرد است.

شاید دیده باشید که کفشدوزکی که روی دستان شما راه می‌رود، در مسیر خود اثر زردرنگی به جا می‌گذارد، این همان خون حشره است که در شرایط خطر از زانوهایش ترشح می‌شود. کفشدوزک‌ با این‌کار در نظر شکارچیانش حشره‌ای مریض و مردنی جلوه می‌کند و غالبا شکارچیان خوردن این‌گونه حشرات را ترجیح نمی‌دهند.

عکس نقاشی کفشدوزک (۳)

رنگ براق کفشدوزک‌

رنگ تند و براق کفشدوزک‌‌ها مثل رنگ در بعضی دیگر از حشرات یک هشدار جدی برای دشمنانش است که قصد حمله به او را دارند.

پرنده‌های حشره‌خوار و دیگر جانوران در طول زندگی یاد گرفته‌اند که حشرات به رنگ قرمز و سیاه وعده غذایی مناسبی نیستند و باید از خوردن آنها صرف‌نظر کنند.

عکس نقاشی کفشدوزک (۴)

زمستان‌ها در خواب

کفشدوزک‌‌های بالغ زمستان‌ها غیرفعال می‌شوند و نوعی از خواب زمستانی را تجربه می‌کنند. گروهی از آنها در ابتدای زمستان با کوتاه‌تر شدن روزها و کاهش دما به دنبال یک پناهگاه امن، مثلا در پای درختان و یا زیر برگ‌های ریخته شده روی زمین می‌گردند تا در آنجا دور هم جمع شوند و به صورت یک گروه بزرگ از کفشدوزک‌‌ها به خواب زمستانی بروند.

در این تجمع زمستانی، حتی ممکن است هزاران کفشدوزک‌ در یک محل جمع شوند تا بتوانند گرمای لازم برای زنده ماندن را در کلونی خود ایجاد کنند. جالب اینکه بعضی از انواع این حشرات – مثل کفشدوزک‌‌های آسیایی – داخل خانه‌های مسکونی را برای گذراندن زمستان انتخاب و با این‌کار برای ساکنان خانه ایجاد مزاحمت می‌کنند و در نتیجه لقب «حشره مزاحم» را برای خود کسب می‌کنند.

عکس نقاشی کفشدوزک (۵)

ردای قرمز با خال‌های سیاه

حتما شما هم وقتی کفشدوزکی را دیده‌اید، خال‌هایش را شمرده‌اید. به احتمال زیاد آنهایی که شما در طبیعت اطرافتان پیدا می‌کنید، هفت نقطه دارند. حشره‌شناسان به این گونه از کفشدوزک‌‌ها، کفشدوزک‌ هفت- نقطه‌ای می‌گویند. اینها همان‌هایی هستند که گوشتخوارند و دوست ما محسوب می‌شوند.

اما بعضی کفشدوزک‌‌ها گیاهخوارند و خود آفت محصولات کشاورزی هستند که معمولا ۱۲ یا تعداد بیشتری از خال‌های سیاه را می‌شود روی بدن آنها شمرد. البته این کفشدوزک‌‌های گیاهخوار را بیشتر در مزارع می‌توان دید تا در طبیعت شهر. برخلاف تصور بعضی افراد، از روی تعداد خال‌های کفشدوزک‌ نمی‌توان سن این حشره را حدس زد، تعداد این خال‌ها و موقعیت آنها، در کنار رنگ قاب بال، فقط در رده‌بندی و شناسایی آنها به دانشمندان کمک می‌کند؛ مثلا کفشدوزک‌ هفت – نقطه‌ای روی هر قاب بالش سه و نیم خال دارد.

نقاشی کفشدوزک (۱)

کفشدوزک های آسیایی

بچه کفشدوزک ها ۸/۳ اینچ طول و ۴/۱ اینچ عرض دارند. نام اصلی آنها کفشدوزک های رنگارنگ است. و هرکدام از آنها در رنگ و ظاهر کاملا متفاوت هستند.

چهار بال کوچک آنها عموما زرد- نارنجی و یا نارنجی- قرمز است و عموما دانه های سیاه رنگی دارد.

لکه ها اکثرا کوچک هستند و کفشدوزک ها می توانند حتی تا ۱۸ لکه هم داشته باشند البته گاهی اوقات حتی یک لکه هم ندارند، بدون خالها اکثرا رنگ متمایل به زرد دارند در حالیکه خالدار ها عموما متمایل به زرد دارند در حالیکه خالدار ها عموما متمایل به قرمز هستند.

کفشدوزک های آسیایی ۲ تا ۳ سال عمر می کنند.

نقاشی کفشدوزک (۲)

عکس نقاشی کودکانه کفشدوزک

نقاشی کفشدوزک (۳)

دانلود نقاشی کودکانه کفشدوزک

نقاشی کفشدوزک (۴)

نقاشی کودکانه کفشدوزک ساده

نقاشی کفشدوزک (۵)

نقاشی کودکانه کفشدوزک کارتونی

نقاشی کفشدوزک کودکانه (۱)

نقاشی کودکانه کفشدوزک فانتزی

نقاشی کفشدوزک کودکانه (۲)

نقاشی کفشدوزک کودکانه (۳)

نقاشی کفشدوزک کودکانه (۴)

نقاشی کفشدوزک کودکانه (۵)

نقاشی کودکانه کفشدوزک (۱)

نقاشی کودکانه کفشدوزک (۲)

نقاشی کودکانه کفشدوزک (۳)

نقاشی کودکانه کفشدوزک (۴)

نقاشی کودکانه کفشدوزک (۵)


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.