گردوی با پوست

تویسرکان یکی از شهرستانهای استان همدان که در جنوب کوه الوند واقع شده است و دارای محصولات کشاورزی باکیفیتی می‌باشد. که در این میان تولید گردو در این ناحیه، از اهمیت ویژهای برخوردار بوده و به دلیل همین باغات گردو سرسبزی و زیبایی چشمنوازی را ایجاد کرده و توانسته کل نیاز گردوی کشور را به‌درستی فراهم آورد. اگر شما عزیزان هم تمایل به خرید گردوی باکیفیت و اصیل ایرانی دارید، می‌توانید در این مطلب با ما همراه باشید تا دلیل کیفیت بالای این گردو را متوجه شوید و پس از به دست آوردن اطلاعات لازم برای خود و عزیزانتان دست به خریدی شایسته بزنید.

خرید گردوی ایرانی

گردو یکی از مغذیترین مغزهای آجیل بوده که از قدیم تا اکنون در صبحانه و عید نوروز ما ایرانیها جا داشته است. گردو بسیاری از املاح و آنتیاکسیدانهای قوی را به همراه دارد که برای سلامت افراد نیز مناسب می‌باشد. گردو، در بسیاری از موارد به‌صورت خام و یا پخته در غذاها و شیرینیهای ایرانی استفاده میشود. به همین دلیل بسیاری از خانواده‌ها به دنبال گردوی اصیل ایرانی و باکیفیت هستند. خرید گردو در کل کشور به‌صورت آنلاین نیز به دو صورت با گردو باپوست و مغز گردو صورت می‌پذیرد.

خرید گردوی ایرانی

اینکه افراد گردو باپوست و یا تنها مغز آن را ترجیح میدهند، کاملاً به سلیقه افراد و نوع کاری که انجام میدهند بستگی دارد. گرچه در این زمینه عوامل دیگری نیز دخیل خواهند بود. خرید گردوی ایرانی بدون پوست از جهاتی بهتر است، چون تازگی و رنگ گردو کاملاً مشخص بوده و افراد راحتتر میتوانند انتخاب کنند. البته باید گردوی بدون پوست از جای مطمئنی خریداری شود. چون در این صورت این اطمینان حاصل می‌گردد که گردو مدت طولانی در معرض هوای آزاد نگهداری نشده است. از طرفی مرکزی که گردو از آن خریداری میشود، باید مورد بررسی قرار گیرد و تمام گواهینامههای مرتبط با بهداشت را کسب کرده باشد، تا از خرید مغز گردوی خوب اطمینان حاصل نمود.

ازنظر مسائل اقتصادی نیز مغز گردو به‌صرفه‌تر خواهد بود، بهخصوص برای کسانی که در این زمینه مصرف بیشتری دارند و یا تولید کننده شیرینی و کیک هستند. مغز گردو وقتی ازنظر سلامتی و کیفیت در رنج بالایی قرار داشته باشد، اقتصادیتر می‌باشد. چراکه از رنگ و بوی آن میتوان اطمینان حاصل کرد و مشکل پوک بودن و یا سیاهی گردو را در بر نخواهد داشت.

البته برخی خرید گردو ایرانی باپوست را انتخاب کرده که آن‌هم در جای خود میتواند اهمیت داشته باشد. مثلاً اینکه مدت زمان زیادی میخواهند گردو را نگهداری کنند، که در این زمان باید توجه داشته باشند، که با گرم شدن هوا باید برای گردو دمای مطلوبی را فراهم کنند.

برای خرید گردو ایرانی علاوه بر کیفیت و بهداشتی بودن آن باید به رنگ، بو و چربی گردو و همچنین اندازه آن توجه داشت. به این دلیل که گردوهای ایرانی اندازه کوچک و بزرگ داشته و همه در سایزی یکسان قرار نمی‌گیرند. و گردو چه با پوست و چه به‌صورت مغز آن باید در دمای مناسبی نگهداری شود؛ مثلاً مغز گردو از همان ابتدای خرید باید در ظرف دربسته و فریزر یا یخچال قرار گیرد.

گردو خشک‌شکن چیست؟

یک کار مهمی که باید در رأس کارگاههای مربوطه قرار گیرد، این است که پوست چوبی گردو را نباید به هیچ‌عنوان قبل از فرایند شکستن خیس کنند. در این صورت، به چنین مغزی که از گردوهای دارای پوست چوبی کاملا خشک استخراج می‌شود اصطلاحاً خشکشکن می‌گویند. این کار باعث شده که گردو، مقاومت زیادی از خود نشان دهد و بر کیفیت و رنگ و مزه آن تأثیر می‌گذارد و از طرفی اگر مدت طولانی در انبار و یا مراکز مختلف با دماهای متفاوت نگهداری می‌شود، از بیماریهای قارچی و باکتریایی و حشرات در امان باشد.

گردو خشک‌شکن چیست؟

تویسرکان قلب تولید گردوی ایران

گردوی تویسرکان از گردوهای معروف ایرانی بوده که علاوه بر خوش‌خوراک و چرب بودن کیفیت بالایی نیز دارند. این گردو به دو صورت باپوست و بدون پوست در بازار به فروش میرسند. مغز گردو انواع مختلفی دارد، نظیر مغز گردوی سفید، که برای خریدار جذابیت بیشتری دارد. مغز گردوی خورشتی که مناسب خورش فسنجان بوده و رنگ تیرهتری دارد. البته این تیره بودن به معنای کم کیفیتی گردو نبوده است، فقط نسبت به مغز سفید قیمت کمتری دارد.

مغز گردوی تویسرکان کاملاً بهصورت تازه و دستچین شده هست و جزو کالاهای درجه‌یک محسوب میشوند. به علت کیفیت فوق‌العاده و اندازه درشت آن، بسیار مشهور بوده و در رده محصولات صادراتی کشور قرار دارد.

از ابتدای مهر تا اوایل تیر، گردوها در انبار نگهداری میشوند. نکته مهمی که دراین‌بین حائز اهمیت است و باغداران به آن توجه ویژه دارند، درجه حرارت و مقدار رطوبتی است که برای گردوها در انبار نیاز می‌باشد. نگهداری گردو باید به طریقی باشد که هم باغدار ضرر نکند و هم خریدار بتواند گردوی مرغوبی را تهیه کند. تمام مراکزی که در تویسرکان مشغول به تهیه مغز گردو هستند، همه نکات لازم را برای تهیه گردوی مرغوب به کار می‌گیرند. علاوه بر نوع و مدت نگهداری، به بهداشتی بودن مغز گردو نیز توجه خاص دارند، تا از این نظر مشکلی ایجاد نشود.

مغز گردوهای تویسرکان از بو، رنگ و طعم بینظیری برخوردار هستند و چربی مطلوبی را دارند. و هرساله بر تعداد افرادی که از این مرکز گردو خریداری میشود، افزوده میگردد.

نتیجهگیری:

مجموعه خشکبار سنجاب یک تولیدی خصوصی بوده، که از سال ۹۵ در شهر تویسرکان در حوزه خشکبار فعالیت خود را آغاز نموده است. هدف این مجموعه شناساندن خشکبار مرغوب ایرانی و عرضه گردو و بادام باکیفیت تویسرکان بوده و با استفاده از علم و تکنولوژی روز دنیا و استانداردهای موجود می‌باشد. این مجموعه با بهره گرفتن از پرسنل مجرب و آگاهی به‌روز، توانسته نامی نیک در این حوزه برای خود ایجاد کند. رضایت مشتریان را در اولویت کار خود قرار داده و توانسته افراد زیادی را مجذوب خود کند؛ چراکه محصولات علاوه بر مرغوبیت از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند. اگر شما هم تمایل به خرید و بازدید ازاین‌گونه محصولات را دارید می‌توانید به سایت خشکبار سنجاب مراجعه فرمایید و یا تماس برقرار کنید و بعد از مشاوره، خریدی عالی را رقم بزنید.

آدرس: همدان، تویسرکان، بلوار بهشتی

تلفن تماس: ۰۸۱۳۴۹۲۳۰۲۵ | ۰۹۲۰۱۲۰۰۱۴۸

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.