کاربرد پلکسی در کیک

کاربرد پلکسی در کیک

پلکسی یا پلکسی گلاس ظاهری بسیار شفاف دارد. و یک نوع متریال می باشند و می توان گفت پلکسی می تواند حتی از شیشه هم شفاف تر باشد. به همین دلیل کاربرد های بسیار گسترده ای در صنایع مختلف دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی کاربرد پلکسی در کیک بپردازیم. صفحات پلکسی در صنعت دیزاین کیک نیز قابل استفاده است و کاربرد دارد. به دلیل ویژگی هایی مثل مقاومت بالای ورق پلکسی گلاس و همچنین مقاومت در برابر شرایط جوی و نور آفتاب پلکسی بسیار در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. در این بخش به کاربرد پلکسی در کیک خواهیم پرداخت

کاربرد پلکسی در کیک و صنعت قنادی بسیار گسترده است. با وجود پلکسی می توان دور کیک را به صورت استوانه ای شکل در آورد به طوری که بسیار محکم و مبا استحکام باشد. و شما می توانید یک کیک کاملا منظم ،صاف و یکنواخت داشته باشید. همچنین در تزییات کیک که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد نیز کاربرد دارد و می توان کیک های زیبایی با وجود پلکسی گلاس خلق نمود.

پلکسی کیک یا صفحه پلکسی یک وسیله پرکاربرد در قنادی ها و کیک پزی ها می باشد. ظاهر آن شفاف و مانند شیشه می باشد اما به تیزی شیشه نیست و به راحتی می توان با آن دور کیک را به صورت یک دست صاف نمود زیرا ظاهر آن خشک و صاف می باشد.به همین دلیل کاربردی است و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

پلکسی کیک چیست ؟

برای بررسی کاربرد پلکسی در کیک در ایتدا باید بدانید پلکسی کیک چیست و از چه متریالی ساخته شده است. پلکسی کیک یک صفحه از جنس ترموپلاستیک می باشد که از شیشه شفاف تر می باشد و گاهی به جای شیشه نیز در صنایع مختلف استفاده می شود.

مانند شیشه باعث عبور نور می شود و در صنایع تزییناتی و دکوری نیز مورد استفاده قرار می گیرد. پلکسی کیک در کیک پزی ها و شیرینی پزی ها در ساختن و تولید کیک های عروسی و جشن تولد و مناسبت های خاص کاربرد دارد. و اگر به تمیز بودن ظاهر کیک اهمیت بسیاری می دهید این وسیله بسیار کاربردی می باشد و یکی ار کاربرد های پلکسی در کیک همین نظم دادن به کیک می باشد.

همچنین پلکسی کیک در هموار کردن کیک ها نیز کاربرد دارد و با استفاده از پلکسی کیک می توان ناهمواری های کیک را کاملا از بین برد و کیکی با سطح صاف و هموار را تولید نمود. و می توان با استفاده از پلکسی کیگ را به قسمت های مساوی تقسیم نمود. بنابراین یک کاربرد پلکسی در کیک همان تقسیم بندی کیک به طور مساوی است.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت پلکسی کیک

پلکسی کیک در مقایسه با کاربردی که در قنادی ها دارد قیمت و هزینه آن بسیار مقرون به صرقه می باشد به همین دلیل است که کاربرد بسیاری در صنایع مختلف به خصوص در کیک پزی ها دارد. یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار نوع برند پلکسی کیک می باشد. برای اطلاع از قیمت دقیق پلکسی کیک می توانید با شرکت های معتبر فروش پلکسی تماس حاصل نمایید.

ضخامت پلکسی کیک : یکی از عوامل مهم در قیمت پلکسی کیک ضخامت و مقدار حجم پلکسی گلاس می باشد. همچنین تعیین ضخامت پلکسی کیک موجب کاربرد بیشتر آن می شود

برند پلکسی کیک : همان طور که گفته شد یکی از عوامل مهم تاثیر بر قیمت پلکسی گلاس کیک برند تولید کننده پلکسی می باشد که در ادامه به آن اشاره می شود. برای مثال قیمت برند پلکسی کیک ایرانی با قیمت پلکسی ریچانگ که یک برند تایوانی است متفاوت می باشد. و برای اطلاع از قیمت ها می توانید با شرکت های معتبر فروش پلکسی کیک تماس بگیرید.

ابعاد پلکسی  کیک :هر یک از سایز های مورد استفاده از پلکسی کیک کاربرد متفاوتی در کیک ها دارند بنابراین قیمت آن ها نیز متفاوت می باشد و هرچه بزرگتر باشد به طور طبیعی قیمت پلکسی کیک نیز بیشتر است.

کاربرد پلکسی در کیک

کاربرد پلکسی کیک در تزیینات کیک

همان طور که گفته شد پلکسی گلاس فقط برای یکنواخت کردن دور کیک استفاده نمی شود و کاربرد های دیگری نیز در تولید و ساخت کیک دارند. پلکسی به دلیل شفافیت بالا و تولید در رنگ های متنوع و مدل های مختلف در تزیینات کیک نیز مورد استفاده قرار می گیرد و باعث زیبا تر شدن کیک ها می شود. پلکسی گلاس در ورق هایی برای جایگذاری کیک نیز تولید و عرضه می شود. بنابراین کاربرد پلکسی در کیک با ساخت پلکسی های جدید روز به روز بیشتر می شود. و پلکسی های بسیاری در صنایع مختلف نیز تولید می شوند که کاربرد بسیاری نیز دارند.

طرز استفاده پلکسی کیک در قنادی

در ابتدا باید بدانید قطر صفحه پلکسی باید با قطر کیک یکسان باشد و در صورت عدم یکسان نبودن کیک منظم و زیبا در نمی آید. می توان کمی خامه بر روی پلکسی ریخت و بعد کیک را قرار داد تا کیک جا به جا نشود.

در مرحله دوم دوباره روی کیک برای گذاشتن طبقه دوم کیک خامه بریزید و پلکسی گلاس کیک را متوازن با پلکسی اولی قرار دهید در این صورت به راحتی و به تمیزی می توانید کیک تان را تزیین کنید.

امروزه تمامی آشپزان و قنادان حرفه ای برای درست کدن کیک خود از پلکسی استفاده می کنند. به این دلیل که مقرون به صرفه است و مانند شیشه شفاف است و می توان آن طرفش را مشاهده کرد. و برای تمیز و یکنواخت کردن کیک خشک می باشد.

ویژگی های پلکسی در کیک

ویژگی های پلکسی در کیک

ویژگی های بسیار زیاد پلکسی در کیک باعث کاربرد پلکسی در کیک به صورت گسترده می شود. بنابراین در ادامه به بررسی ویژگی های پلکسی در کیک می پردازیم.

  • هموار بوذن صفحه پلکسی کیک : یک دست بودن و ناهموار نبودن پلکسی کیک باعث کاربرد زیاد آن در صنایع مختلف و همچنین در قنادی ها شده است. با این ویژگی به راحتی می توان کیک را صاف و یک دست نمود.
  • مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه :پلکسی گلاس از شیشه مقاوم تر و منعطف تر است بنابراین دیر تر در مقابل فشار و ضربه از بین می رود.
  • عبور نور بالا : مانند شیشه شفاف است و این ویژگی باعث شده است که به جای شیشه مورد استفاده قرار بگیرد. بدین ترتیب در صنایع تزیینی مانند تزیینات کیک کاربرد دارد.
  • مقاوم در برابر حرارت : پلکسی گلاس در برابر حرارت مقاوم است و این یک ویژگی مهم است که باعث می شود در پخت و تولید کیک از آن استفاده شود.
  • وزن سبک :یکی دیگر از ویژگی های مهم پلکسی گلاس سبک بودن وزن آن می باشد که منجر به حمل و نقل راحت و کابرد پلکسی در کیک می شود.

بنابراین کاربر د پلکسی در کیک با متریال شفاف و سبکی که دارد در صنایع تزییناتی و دکوری نیز کاربردی است که یکی از این صنعت ها صنعت شیرینی پزی یا قنادی می باشد. و یکی دیگر از مواردی که این پلکسی را پر کاربرد کرده است مقرون به صرفه بودن آن می باشد. در ابتدای تولید پلکسی تفکر این گونه بود که می توان از پلکسی گلاس به جای شیشه استفاده نمود اما امروزه و با مرور زمان با پلکسی گلاس محصولات بسیار کاربردی و با ویژگی های مطلوبی ساخته می شود که در حوزه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.