روش های بزرگ کردن سینه

موارد توضیحات
موارد استفاده از عمل افزایش حجم سینه برای زیبایی، جایگزین بافت سینه در افرادی که به علت سرطان سینه شان تخلیه شده.
مزایای عمل فرم دهی عالی، افزایش حجم برای سینه های کوچک.
عوارض احتمالی عمل پس زدن بافت پروتز، آتروفی نسج پستان و شل شدگی آن در صورت بزرگ بودن بیش از حد پروتز
سن مناسب یا توصیه شده بعد از بلوغ کامل سینه ها. معمولاً از ۱۸ سالگی به بالا.
بیهوشی دارد یا خیر؟ بله.
بعد از عمل بستری نیاز دارد؟ خیر؛ ترخیص ۲ ساعت بعد از انجام عمل.
مدت زمان عمل ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت.
احتمال موفقیت ۱۰۰ درصد.
مدت دوران نقاهت بستگی به این دارد که پروتز زیر عضله ی سینه گذاشته شود یا روی آن. معمولاً بین ۳ تا ۷ روز.

 

پروتز سینه

اگر از بزرگی سینه های خود راضی نیستید، اصلاً نگران نباشید. پروتز سینه یک جراحی زیبایی برای بزرگ کردن حجم سینه هاست. طی این عمل، پزشک پروتز در داخل بافت سینه هایتان قرار می دهد تا سینه ها به حجم مدنظرتان برسد. همچنین می توان با تزریق کردن چربی دیگر نواحی بدن به سینه ها، به حجم مورد نظر رسید، اما برای عمل پروتز سینه معمولاً پروتزهایی از جنس سیلیکون مورد استفاده قرار می گیرد.

روش های بزرگ کردن سینه

پروتز سینه را می توان زیر عضله ی سینه یا روی آن کار گذاشت؛ اما بهتر است پروتز را زیر عضله قرار داد. در این صورت سینه ها طبیعی تر به نظر می رسند و عوارض عمل پروتز سینه نیز تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

بطور کلی چهار روش برای عمل پروتز سینه وجود دارد:

  • زیر عضله ای کامل (ساب پکتورال)
  • زیر غده ای (ساب گلاندولر)
  • ساب فاسیال
  • دوگانه یا dual- plane یا partial subpectoral

مزایای پروتز سینه

عمل پروتز سینه زیر عضله ای یا ساب پکتورال

در عمل پروتز سینه زیر عضله ای یا ساب پکتورال پروتز زیر عضله قرار می گیرد. این روش نسبت به سایر روش ها مدرن تر است و مزایای خاص خود را نیز دارد. از مزایای عمل پروتز سینه زیر عضله ای یا ساب پکتورال می توان به این مورد اشاره کرد که نمای قسمت فوقانی سینه ها بهبود پیدا می کند و این در جذابیت سینه هایتان بسیار تاثیر مثبتی دارد. همچنین در روش پروتز زیر عضله ای بافت سینه ها آسیبی نمی بیند و در ماموگرافی بهتر مشخص می شود.

اگر بخواهیم به معایب عمل پروتز زیر عضله ای بپردازیم، می توان گفت احتمال کمی وجود دارد که در اثر انقباض عضله ی پکتورالیس پروتز دچار تغییر حالت و بد شکلی شود. هرچند این اتفاق خیلی نادر است. همچنین ممکن است در اثر دیسکسیون زیر عضله ای، افزایش درد را تجربه کنیم.

عمل پروتز سینه زیر غده ای یا ساب گلاندولر

در این روش، پروتز زیر غده قرار می گیرد. این کار ممکن است به دلیل کاهش درد بعد از عمل و همچنین بخاطر سهولت دیسکسیون برایتان گزینه ای بهتر به نظر بیاید، اما در حقیقت معایبی را به همراه دارد که عبارتند از:

  • ایجاد اختلال در ماموگرافی
  • احتمال ایجاد چین خوردگی
  • نمای قسمت فوقانی سینه ها جذاب نمی شود
  • افزایش احتمال انقباض کپسولی

عمل پروتز سینه ساب فاسیال

از مزایای این روش می توان به این مورد اشاره کرد که احتمال انقباض کپسولی را کم می کند و درد بعد از عمل را هم تخفیف می دهد. این روش جراحی سختی محسوب می شود؛ زیرا لازم است در دیسکسیون دقت بالایی به کار رود چون که ضخامت لایه فاسیال بسیار کم می باشد. بنابراین عملاً این روش فراگیر و کاربردی نیست.

عمل پروتز سینه دوگانه یا dual plane

در این روش پروتز سینه هم در قسمت زیر عضله و هم در قسمت زیر غده قرار می گیرد. این روش تمامی نقاط ضعف پروتز زیر عضله ای را برطرف می کند. بنابراین پروتز توسط عضله به خوبی حمایت می شود و از افتادگی سینه ها بر روی عضله جلوگیری می شود.

لازم به ذکر است که آن چه در بین بیماران به عنوان روش پروتز زیر عضله ای شناخته می شود، همان روش پروتز دوگانه یا زیرعضله ای نسبی است که به عنوان روش زیر عضله ای جا افتاده است.

در حال حاضر روش پروتز سینه دوگانه بهترین روش برای پروتز سینه است و موفقیت بیشتری در پی دارد. همچنین ماندگاری بیشتری نسبت به سایر روشها دارد.

نتایج عمل پروتز سینه

در اکثر مواقع عمل پروتز سینه موفقیت آمیز است و ارضه ی خاص ایجاد نمی کند؛ لذا بیماران اکثراً راضی اند. اما شرایط از فردی به فرد دیگر می تواند متفاوت باشد. این تفاوت ها که شامل مواردی مانند سن، سلامتی کلی، توانایی بدن برای بهبودی، فرم سینه های فعلی، موقعیت نیپل سینه ها و بافت پوست سینه ها است، می تواند نتیجه ی عمل پروتز سینه را تحت تاثیر قرار دهد.

به یاد داشته باشید که تا مدتی بعد از عمل پروتز سینه، ممکن است ظاهر سینه ها به چشمتان غیرطبیعی بیاید. چنین اتفاقی به این دلیل روی می دهد که بافت پوست، عضله و سینه ها در اثر قرار قرار گرفتن پروتز دچار کشیدگی شده است. اما این اصلا جای نگرانی ندارد، چرا که با گذشت زمان سینه ها شکل طبیعی تری پیدا خواهند کرد.

همچنین ممکن است در احساس سینه هایتان متوجه تغییراتی شوید. البته طبیعی است که نواحی مختلف سینه در مقایسه با قبل عمل حساسیت کمتری داشته باشند. اما اکثراً این گونه تغییرات در احساس موقتی است، هرچند در بعضی موارد معدود می تواند دائمی نیز باشد.

بنابراین نتیجه ی نهایی عمل پروتز سینه، طی دو تا سه ماه بعد از عمل مشخص می شود. لذا لطفاً بعد از عمل صبور باشید و نتیجه ی عمل را بلافاصله بعد از آن قضاوت نکنید.

انواع پروتز سینه

انواع پروتز سینه می توان طبق معیار های مختلفی دسته بندی کرد. پروتز ها بر اساس میزان برجستگی، شکل ظاهری و جنس آنها تقسیم بندی کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا با جزئیات بیشتری به شرح انواع پروتز سینه بپردازیم.

انواع پروتز سینه بر اساس میزان برجستگی

پروتز ها بر اساس میزان برجستگی به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

  1. پروتز با برجستگی کم
  2. پروتز با برجستگی زیاد
  3. پروتز با برجستگی خیلی زیاد

برجستگی یا پروفایل یک پروتز به این معناست که در قائده ی برابر، پروتز چه میزان برآمدگی دارد.

انواع پروتز سینه بر اساس شکل ظاهری

به لحاظ شکل ظاهری می توان پروتز ها را به دو مدل گرد و اشکی تقسیم کرد:

  • پروتز سینه گرد

اگر دوست دارید سینه هایتان برجسته تر به نظر برسد، پروتز سینه گرد همان چیزی است که دنبالش می گردید. می توان روی این نوع پروتز ها جراحی اصلاحی انجام داد که نوعی مزیت محسوب می شود. دیگر مزیت پروتز مدل گرد این است که در صورت چرخش، هیچ تغییر شکلی در سینه ها ایجاد نمی شود.

  • پروتز سینه اشکی

پروتز سینه اشکی جلوه ی طبیعی تری نسبت به پروتز مدل گرد برای سینه هایتان به ارمغان می آورد. اگر سینه هایتان بافت کم حجمی دارد و تقریباً سینه تان صاف و تخت است، پروتز اشکی برای شما بسیار مناسب است.

پروتز سینه در تهران

انواع پروتز سینه بر اساس جنس

جنس لایه ی بیرونی همه ی انواع پروتزهای سینه از سیلیکون می باشد، اما مواد داخل پروتز ها با یکدیگر متفاوت اند. بنابراین پروتز های سینه را می توان بر اساس جنس آنها به دو دسته ی زیر تقسیم کرد:

  • پروتز سالینی (آب نمکی)

جنس این نوع پروتز همان طور که از اسمش پیداست، از آب و نمک استریل شده است.

مزایای پروتز سالینی

  1. از آنجایی که آب و نمک به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد، بنابراین در صورت پارگی پروتز و نشت مواد آن به داخل بدن، جای نگرانی وجود ندارد. چرا که بدون هیچ مشکلی جذب بدن می شود نمی تواند آسیب زا باشد.
  2. از دیگر مزایای این نوع پروتز می توان به صرفه ی اقتصادی آن اشاره داشت؛ زیرا هزینه ی پروتز سالینی نسبت به نوع دیگر آن کمتر است.
  3. برای کارگذاری اش برش های کمتری مورد نیاز است.

معایب پروتز سالینی

  1. غیر طبیعی بودن هنگام لمس.
  2. احتمال خالی شدن به صورت خود به خودی.
  3. احتمال چین خوردگی بالا.
  4. افراد زیر ۱۸ سال نمی توانند از آن استفاده کنند.

پروتز سیلیکونی

ماده ی سازنده ی پروتز سیلیکونی از جنس سیلیکون است. سیلیکون هیچ ضرری برای بدن به همراه ندارد و سازگاری خوبی با بافت های بدن دارد، چرا که به طور طبیعی نیز در بدن یافت می شود.

مزایای پروتز سیلیکونی

  1. احتمال خالی شدن خود به خودی بسیار کم.
  2. احتمال چین خوردگی کمتر.
  3. طبیعی بودن هنگام لمس.

معایب پروتز سیلیکونی

  1. هزینه بیشتر نسبت به سیلیکون سالینی.
  2. برش بر روی سطح خارجی پوست برای کارگذاری پروتزها.

عمل پروتز سینه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر دوست دارید سینه های بزرگ تر و خوش فرم تری داشته باشید، پس شما کاندیدای عمل پروتز سینه هستید. همچنین اگر به علت بیماری سرطان سینه یا بیماری های مربوط به بافت پوست سینه، مجبور به تخلیه ی سینه هایتان شده اید، می توانید از پروتز سینه استفاده کنید تا فرم ایده آل سینه هایتان را بازیابی کنید.

ممکن است در اثر افزایش سن بارداری و شیردهی زیاد، فرم سینه ها تغییر کند و تقارن خود را از دست بدهد. اگر چنین شرایطی را تجربه می کنید، عمل پروتز سینه راه حلی است که مناسب شماست. ممکن است در اثر بارداری، شیردهی و کاهش وزن، حجم سینه هایتان کاهش پیدا کند. در این صورت نیز پروتز سینه انتخابی ایده آل است.

اگر افتادگی سینه ها بعد از زایمان و کوچک بودن آن ها خاطرتان را مکدر کرد و شما را نگران زیبایی سینه هایتان می کند، فراموش نکنید که عمل پروتز سینه این مسائل را رفع می کند. این جراحی برایتان سینه هایی جذاب به ارمغان می آورد، مخصوصاً اگر در کنارش لیفت سینه هم انجام دهید.

سن مناسب برای عمل پروتز سینه

ملاک تعیین سن مناسب برای عمل پروتز سینه بلوغ کامل سینه ها می باشد. یعنی سینه باید مرحله ی رشدش را تکمیل کرده باشد. بعد از مرحله ی بلوغ سینه ها، می توانید این عمل را انجام دهید. طبق آمار های موجود، بیشتر افرادی که برای عمل پروتز سینه به کلینیک ها مراجعه می کنند، در محدوده ی سنی ۲۰ تا ۴۰ سال قرار دارند. اما محدودیت سنی ای (غیر از بلوغ کامل سینه ها) برای این عمل وجود ندارد.

عمل پروتز سینه برای چه کسانی ممنوع می باشد؟

  • اگر بیماری داخلی جدی دارید، از این عمل صرف نظر کنید.
  • اگر انتظارات غیر واقعی از این عمل دارید و تا زمانی که تصورات واقع بینانه از این عمل ندارید، از آن پرهیز کنید.
  • اگر سابقه سرطان پستان در خانواده درجه ۱ و ۲ تان وجود دارد، دست نگه دارید؛ چرا که پروتز می تواند در تصاویر ماموگرافی تداخلات احتمالی ایجاد کند. هرچند روش های خاصی در ماموگرافی وجود دارند که باعث می شوند پروتز تاثیری تصاویر ماموگرافی نداشته باشد.

شیر دهی بعد از پروتز سینه

یکی از دغدغه های به حق افرادی که قصد جراحی پروتز سینه دارند این است که آیا شیردهی بعد از پروتز سینه دچار اختلال می شود یا خیر. در جواب باید بگوییم که جای نگرانی نیست. پروتز سینه اختلالی در شیردهی ایجاد نمی کند و باعث از بین رفتن غدد مترشحه شیر نمی شود؛ اما برعکسش ممکن است. یعنی در صورتی که در زمان شیردهی پستان دچار عفونت شود، ممکن است بر روی پروتز اثرگذار باشد و باعث سفت تر شدن آن شود.

شیردهی ممکن است باعث افتادگی سینه ها شود؛ بنابراین حتی اگر سینه هایتان را پروتز کرده باشد، باز هم امکان دارد کمی دچار افتادگی و تغییر فرم شود.

عوارض پروتز سینه

عمل پروتز سینه یک جراحی زیبایی ساده است و معمولاً بی خطر است و مشکل خاصی را به همران ندارد. اما در موارد بسیار نادر ممکن است بدن بیمار بافت پروتز را پس بزند. این اتفاق پس از گذشت حدود ۶ ماه ازعمل، نمایان می شود و می توان بدون جراحی و با درمان طبی این مشکل را برطرف کرد.

عوارض دیگری که ممکن است متوجه بیماران شود، بیشتر مربوط به نامتناسب بودن سایز پروتز است. استفاده پروتز خیلی بزرگ باعث فشار زیاد به بافت سینه ها و در نهایت آتروفی نسج پستان می شود. بزرگی پروتز می تواند باعث ایجاد چین و چروک روی بافت سینه ها نیز شود. همچنین استفاده از پروتز بزرگ می تواند شل شدگی پستان را به همراه داشته باشد.

پروتز سینه در تهران

اگر به دنبال پروتز سینه در تهران هستید، دکتر کامبیز ایزدپناه یکی از بهترین متخصص های پیکرتراشی است. جهت مشاوره و رزرو نوبت از طریق سایت drkambizizadpanah.com اقدام نمایید.


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.