خرید لباس کار یکسره از فرتاک تابان

لباس کار یکسره

لباس ایمنی در محل کار مهم است زیرا از کاربران در برابر هرگونه خطرات بهداشتی و ایمنی در محل کار محافظت می کند. PPE (تجهیزات حفاظتی شخصی) نیز نامیده می شود، احتمال آسیب، بیماری و مسائل قانونی را کاهش می دهد و محیط کاری ایمن و شاد را برای همه تضمین می کند. اهمیت لباس کار محافظ در محل کار را نمی توان به اندازه کافی مورد تاکید قرار داد. با توجه به اینکه این روزها بیشتر صنایع تمرکز زیادی بر سلامت و ایمنی دارند. معمولاً لباس ها از نواحی ظریف مانند کلاه ایمنی برای سر و چکمه های محکم برای پا محافظت می کنند. آنها همچنین از ویژگی هایی مانند بینایی و شنوایی و همچنین دهان و بینی برای جلوگیری از استنشاق مواد خطرناک محافظت می کنند.

برای خرید لباس ایمنی مناسب به چه نکاتی توجه کنیم

بسیاری از صنایع مختلف از لباس کار محافظ برای ایمن نگه داشتن کارکنان خود استفاده می کنند. کارفرمایان موظفند این پوشش محافظ را برای کارکنان خود تهیه کنند. این امر به محافظت از کارکنان و کارفرمایان کمک می کند. تجهیزات حفاظتی برای برخی از نقش های شغلی اغلب یک الزام قانونی است، حتی اگر برخی از افراد احساس می کنند “این کار مانع حرکت یا بهره وری آنها می شود.”

لباس کار محافظ برای کاهش مواجهه کارگر با تعدادی از خطرات پوشیده می شود. خطر ناحیه ای از بدن که نیاز به محافظت دارد و همچنین مواد مورد استفاده را تعیین می کند. برای مثال، مواد شیمیایی می‌توانند بسیار خطرناک باشند، بنابراین در وهله اول، ماسک‌های تنفسی از افراد در برابر تنفس در هوای آلوده محافظت می‌کنند. برای اکثر صنایع زمانی استفاده می شود که محل کار تهویه مناسب لازم را نداشته باشد. همچنین لباس محافظ برای جلوگیری از تماس عوامل شیمیایی با پوست وجود دارد. برخی از مواد شیمیایی تحریک‌کننده هستند و اگر پوست را لمس کنند، می‌توانند باعث چندین بیماری یا شرایط مختلف شوند که شدت آن تا سرطان پوست متغیر است. اشعه ماوراء بنفش، درجه حرارت بالا و تابش خورشید نیز می تواند باعث آسیب به پوست شود. در نهایت، ماشین آلات می توانند به پوست آسیب هایی به شکل خراشیدگی، کوفتگی، پارگی و سوختگی ناشی از اصطکاک وارد کنند.

اهمیت رنگ لباس کار یکسره چیست؟

جوشکاران باید برای محافظت از خود در برابر اشعه ماوراء بنفش، شعله‌های باز، جرقه‌ها و فلز داغ به سراغ لباس‌هایی بروند که سنگین ‌وزن، محکم بافته شده یا از ۱۰۰% پنبه یا پشم ساخته شده‌اند، بروند. پوشیدن پیراهن های آستین بلند که دارای دکمه های سرآستین و یقه برای محافظت بیشتر از گردن هستند، ایده آل است. جیب های پیراهن باید بسته باشد تا از جمع شدن فلز داغ یا جرقه جلوگیری شود. پوشاندن جیب ها با فلپ نیز کارساز خواهد بود. در مورد انتخاب رنگ، برای جلوگیری از انعکاس نور، لباس تیره بپوشید.

رنگ انواع لباس کار را بر اساس موقعیت کارگاه و محیط انتخاب می ‌کنند. رنگ بندی های متفاوتی از لباس کار وجود دارد که هر یک از آنها برای مکان های متفاوت مناسب هستند. به طور کلی باید بدانید که یکی از نیازهای اصلی کارکنان لباس مناسب می باشد. در صورتی که آنها لباس مناسب به تن داشته باشند می توانند با خیال راحت تمامی فعالیت های کاری خود را انجام دهند.

اگر شلوار می پوشید، مطمئن شوید که پاهای شلوار سرآستین ندارند، زیرا سرآستین ها می توانند جرقه ها را جمع کنند. تمام لبه های فرسوده، سوراخ ها و پارگی های لباس را بررسی کنید – مطمئن شوید که همه آنها تعمیر شده اند. برای محافظت از ساعد و مچ دست بهتر است از آستین یا دستکش چرم استفاده کنید. چرم یک عایق عالی برای جوشکاری است. پیش بند چرمی نیز بپوشید تا سینه و پهلوی شما هنگام ایستادن یا نشستن محافظت شود.

اگر با کاربرد دقیق و صحیح لباس کار آشنا باشید خواهید دانست که بهترین ویژگی مناسب لباس کار چیست. چرا که ویژگی‌های مناسب لباس کار در عملکرد صحیح آن نسبت به کاربردش خلاصه میشود. شما نیز با قدری دقت و تفکر در کاربرد لباس کار میتوانید حدس بزنید که بهترین ویژگی مناسب لباس کار چیست. لباس کار باید بتواند در شرایط و محیطی که مورد استفاده قرار میگیرد بهترین عملکرد را داشته باشد. بهترین عملکرد نیز زمانی مشخص میشود که لباس بتواند از شخص به خوبی محافظت کند و شرایط خوبی را برای وی فراهم کند.

در ادامه سرنخ هایی از بهترین ویژگی‌های لباس کار در اختیارتان قرار میدهیم تا بدانیم ویژگی مناسب لباس کار چیست:

  • مناسب با کاربرد آن باشد
  • جنس پارچه آن استاندارد و مقاوم باشد
  • راحت و ایمن باشد

بهترین ویژگی لباس کار مناسب، تناسب آن با کاربردش است. به عبارتی باید در انتخاب لباس کار به تناسب آن با محیطی که قرار است استفاده شود دقت داشته باشید. امروزه برای هر شغل لباس کار های متفاوتی تعریف شده است و هر شغلی لباس کار مخصوص به خود را دارد. برای مثال لباس کاری که برای محیط های شیمیایی تهیه میشود با لباس کاری که لوله کش ها استفاده میکنند بسیار متفاوت است. لباس کاری که متناسب با کاربردش نباشد، کارایی لازم را نخواهد داشت.

یکی از معیارهایی که میتوان لباس کار را نسبت به کاربرد آن تشخیص داد، رنگ آن است. رنگ لباس کار مشخص میکند که آن برای چه مشاغلی مناسب بوده و در چه محیط‌هایی میتواند مورد استفاده قرار بگیرد. برخی از لباس کار ها با توجه به کاربردشان دارای کلاه ایمنی و دستکش نیز میباشند. متعلقات دقیق و به جا از دیگر ویژگی‌های لباس کار مناسب است.


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.