خرید آنلاین مکمل غذایی و ورزشی + نکات آن

هنگام خرید مکمل‌ ورزشی یا غذایی باید به چه نکاتی توجه کنید؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید، که چرا ورزشکاران، علیرغم خوردن غذای معمولی، مکمل‌های اضافی مصرف می‌کنند؟ آیا مکمل‌های ورزشی، به بهبود عملکرد ورزشکار کمک می‌کنند؟ بسیاری از ورزشکاران می‌خواهند کیفیت ورزش خود را بهبود بخشند. خوردن یک رژیم غذایی سالم یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به انجام بهتر ورزش است.

در این مقاله خرید مکمل ورزشی و غذایی را از داروخانه آنلاین معرفی می‌کنیم. همچنین به بررسی نکات آن می‌پردازیم. به طوری که با اطلاعات کافی، برای خرید اینترنتی مکمل‌ها، تصمیم‌گیری کنید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مکمل‌های ورزشی و اهمیت مصرف آن‌ها چیست؟

همه ما می‌دانیم که ورزش کردن با برنامه‌های سخت و تمرینات شدید، برای بدن چقدر دردناک است. این کار منجر به خستگی، تنش عضلانی و درد بیش از حد می‌شود. تغذیه بدن با مواد مغذی مورد نیاز، ضروری است. تنها داشتن یک رژیم غذایی کامل، ممکن است برای تقویت بدن کافی نباشد.

مکمل‌های ورزشی فقط برای کسانی که قصد افزایش حجم عضله دارند، نیستند. این نوع مکمل‌ها بدن را به دلیل فرسودگی ناشی از ورزش سخت، تقویت می‌کنند و با مواد مغذی مورد نیاز به بهبود آن کمک می‌کنند. از مکمل‌های ورزشی به پودر پروتئین، کراتین، کافئین و گلوکزامین می‌توان اشاره کرد.

این مکمل‌ها که بیشتر به صورت قرص یا پودر مصرف می‌شوند، می‌توانند در شیر، آب یا حتی آب میوه‌ها به شکل شیک‌ها و اسموتی‌های خوشمزه مخلوط شوند. مکمل‌های ورزشی، اسید‌های آمینه مورد نیاز را برای ساخت بافت عضلانی ایجاد می‌کنند. همچنین برای سلامت ورزشکاران، حفظ تناسب اندام و تأمین انرژی مورد نیاز برای برنامه تمرین روزانه، ضروری هستند.

مکمل غذایی چیست؟

مکمل غذایی چیست؟

مکمل‌های غذایی در درجه اول برای تکمیل رژیم غذایی با مواد مغذی مورد نیاز برای یک زندگی سالم مصرف می‌شوند. بیشتر مواد موجود در مکمل‌های سلامت از محصولات طبیعی به دست می‌آیند تا احتمال ابتلا به بیماری‌های مرتبط با سبک زندگی یا مشکلات سلامتی را کاهش دهند. این مکمل‌ها به صورت کپسول یا پودر و حتی ژل‌های نرم مصرف می‌شوند. ویتامین‌ها، مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، منیزیم و مکمل‌های گیاهی برخی از نمونه‌های مکمل‌های غذایی هستند.

فواید مکمل‌های ورزشی چیست؟

در زیر فواید مصرف مکمل‌های ورزشی آورده شده است. با این حال، بهتر است هر مکملی را با راهنمایی متخصصان سلامت و تغذیه یا مربیان معتبر باشگاه مصرف کنید.

  • باعث رشد عضلات و ماهیچه‌ها می‌شوند.
  • برای تقویت و افزایش استقامت بدن مفید است.
  • به کاهش خستگی هنگام تمرین کمک می‌کند.
  • برای کاهش درد عضلات بعد از تمرین مؤثر است.
  • سیستم ایمنی بدن ورزشکار را تقویت می‌کند.

فواید مکمل‌های ورزشی

چه عواملی را باید هنگام خرید مکمل ورزشی یا غذایی در نظر گرفت؟

در حال حاضر، مکمل‌های ورزشی و غذایی برای ورزشکاران، بیش از هر زمان دیگری ضروری هستند. برای خرید مکمل، باید بررسی‌های لازم را انجام دهید. همچنین اطمینان حاصل کنید که مکمل‌های اصلی را می‌خرید و استفاده از آن‌ها مؤثر و مفید است. در ادامه نکاتی را معرفی می‌کنیم که هنگام خرید مکمل ورزشی یا مکمل‌های غذایی به آن‌ها توجه کنید.

عناصر و مواد تشکیل دهنده مکمل‌ها را بررسی کنید.

قبل از خرید مکمل ورزشی، مطمئن شوید که مواد تشکیل دهنده محصولات را می‌شناسید. هیچ مکملی را بدون بررسی برچسب و اطلاعات محصول انتخاب نکنید. توصیه می‌شود، همه مواد تشکیل دهنده و تأثیر آن‌ها بر بدن خود را بدانید. قبل از تصمیم‌گیری با متخصصان داروخانه آنلاین دکتر حکمتی مشورت کنید. این مسأله مهم است، زیرا گاهی افراد به برخی از عناصر آلرژی دارند. در نتیجه شناخت درست محصولات می‌تواند به ما کمک کند.

طبق توصیه دکتر مصرف کنید.

واکنش بدن ما به مکمل‌های غذایی یا ورزشی متفاوت است. بنابراین، هنگام تصمیم‌گیری در مورد خرید مکمل ورزشی نظر پزشک را در اولویت قرار دهید.

مقدار دقیق مصرف مکمل را بدانید.

مکمل­ها مانند هر داروی دیگری، باید طبق دستور مصرف شوند. شما باید مکمل‌هایی بخرید که به وضوح میزان دوز مصرف را برای هر سن و جنسیت، مشخص کرده باشند. از مصرف خود سرانه مکمل‌ها خودداری کنید. دریافت مشاوره تخصصی رایگان از داروخانه آنلاین دکتر حکمتی به شما کمک می‌کند. زیرا اثر بخشی هر مکمل غذایی یا ورزشی به میزان دوز مصرفی نیز بستگی دارد.

از مکان معتبر خریداری کنید.

مصرف مکمل غذایی و مکمل ورزشی به صورت مستقیم با سلامت انسان در ارتباط است. فروش آنلاین این مکمل‌ها بسیار زیاد است. در نتیجه برای خرید مکمل غذایی اصل از یک داروخانه آنلاین معتبر اقدام کنید. مکمل‌های تولید داخل، مجوز وزارت بهداشت ایران را دارند. همچنین تمام مکمل‌های ورزشی وارداتی باید دارای کد اصالت کالا و برچسب تأییدیه از سازمان غذا و دارو باشند. با بررسی این کد می‌توانید از قانونی بودن آن مطمئن شوید.

قیمت مکمل‌های ورزشی

قیمت مکمل‌های ورزشی و غذایی را مقایسه کنید.

قیمت بالای یک مکمل ورزشی به معنای کیفیت بهتر آن نیست، بنابراین بهتر است قبل از خرید مکمل ورزشی، این محصولات و برند‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

به تاریخ انقضای مکمل‌ها دقت کنید.

به تاریخ تولید و انقضای مکمل‌های غذایی و ورزشی دقت کنید. هرگز مکمل‌هایی که تاریخ انقضای آن به اتمام رسیده است، را مصرف نکنید. ممکن است اثرات جبران ناپذیری بر بدن شما داشته باشند.

سخن پایانی

همانطور که در بالا مطالعه کردید، مکمل‌ها می‌توانند به رفع نیاز‌های تغذیه‌ای مربوط به شیوه زندگی یا شرایط پزشکی شما کمک کنند. استرس‌ها، عوارض پزشکی و زندگی پر انرژی همگی می‌توانند نیاز بیشتری را در بدن شما به مواد معدنی یا ویتامین‌های بسیار خاص، ایجاد کنند. مکمل‌ها همچنین می‌توانند به رفع کمبود‌های موجود در همان غذایی که می‌خورید، کمک کنند. علاوه بر این، مکمل می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن و کاهش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی طولانی مدت کمک کند.

با مراجعه به سایت فروش آنلاین داروخانه دکتر حکمتی، مشاوره تخصصی رایگان برای خرید مکمل غذایی یا ورزشی دریافت کنید. داروخانه دارو بیوتی با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان، مجوز رسمی از سازمان غذا و دارو دارد. این داروخانه در زمینه فروش محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل‌های غذایی و ورزشی، شیر خشک، فرآورده‌های طبیعی و سنتی و ملزومات پزشکی به صورت آنلاین فعالیت می‌کند. ‌امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله به شما برای تصمیم‌گیری بهتر در مورد خرید مکمل ورزشی و غذایی از داروخانه آنلاین کمک کند.


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.