حمل بار زیاد از استانبول به تهران

حمل بار زیاد از استانبول به تهران

یکی از جذابیت‌های سفر به استانبول، خرید سوغات و لباس‌های رنگارنگ برای خود و خانواده است. گاهی اوقات به‌قدری محو خرید خواهید شد که ممکن است فراموش کنید که احتمال اضافه‌بار برای شما وجود دارد. البته نوع سفر شما هم در تعیین اضافه‌بار اثرگذار است. اما درصورتی‌که با بلیط تهران استانبول به این شهر توریستی رفته باشید و حالا قصد بازگشت به شکل هوایی داشته باشید، باید با قوانین اضافه‌بار ایرلاین‌ها آشنا باشید.

درعین‌حال گاهی اوقات در جشنواره‌های تخفیفی و فصلی در فروشگاه‌های مختلف استانبول ممکن است خرید برخی از لباس‌ها یا اکسسوری‌ها مقرون به‌صرفه و اقتصادی به نظر برسد؛ اما زمانی که قصد انتقال آن‌ها را به ایران دارید، با هزینه زیادی بابت اضافه‌بار روبرو می‌شوید. بنابراین نه‌تنها باید به قیمت بلیط استانبول به تهران توجه کنید، بلکه هزینه اضافه‌بار هم باید به آن اضافه شود. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه قصد دارم قوانین اضافه‌بار در پروازهای ترکیه را بررسی کنم. همچنین درصورتی‌که بخواهید بار اضافی را به شکل دیگری به ایران منتقل کنید، راه‌های مختلف بررسی می‌شود.

مقررات حمل بار دستی در ایرلاین‌های ترکیه‌ای

ترکیش ایرلاینز به‌عنوان یکی از معتبرترین و مهم‌ترین ایرلاین‌های ترکیه محسوب می‌شود که بیشتر پروازها نیز توسط این شرکت هواپیمایی انجام می‌شود. به همین دلیل بررسی قوانین حمل بار در این شرکت می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند.

به‌صورت کلی در قوانین این ایرلاین آمده است که هر مسافر که از پرواز کلاس اکونومی استفاده می‌کند، مجاز به حمل کیف یا کوله‌پشتی با ابعاد مجاز۲۴×۴۰×۵۵ سانتی‌متر و وزن ۸ کیلوگرم در کابین هواپیما است. همچنین درصورتی‌که از صندلی‌هایی در کلاس بیزینس استفاده کند، امکان حمل بار دستی تا دو برابر ظرفیت ذکر شده را دارد. اما در شرایطی که بخواهید بار سنگین بیشتری با این ایرلاین حمل کنید، قوانین کمی متفاوت است که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

حمل بار زیاد از استانبول به تهران

مقررات ایرلاین‌های ترکیه‌ای برای حمل بار زیاد و سنگین

حالا که قصد  دارید سفر خود را در استانبول به پایان برسانید و بعد از پرس‌وجو درباره قیمت بلیط استانبول تهران به ایران بازمی‌گردید، بهتر است قوانین حمل بار اضافی در پروازها را بدانید تا با مشکلی روبرو نشوید. به‌صورت کلی بیشتر ایرلاین‌ها از قوانین مشابهی در حمل‌ونقل بار تبعیت می‌کنند. البته برخی از ایرلاین‌ها با توجه به نوع کلاس پروازی ممکن است اجازه حمل بار بیشتری برای مسافران فراهم کنند؛ اما به‌صورت کلی وزن استاندارد برای هر مسافر تغییر نمی‌کند.

در حال حاضر در پروازهای اکونومی، مسافران می‌توانند تا ۲۰ کیلوگرم بار همراه داشته باشند و این عدد در کلاس پروازی بیزینس تا ۳۰ کیلوگرم افزایش پیدا می‌کند. اما درصورتی‌که میزان وزن چمدان‌های همراه شما بیشتر از این ارقام باشد، متحمل اضافه‌بار می‌شوید و باید هزینه اضافه‌بار بپردازید.

در حال حاضر مبلغ تعیین‌شده برای اضافه‌بار در ایرلاین‌ها بر اساس کشور مقصد و قوانین آن تعیین می‌شود. به‌طور مثال اگر بخواهید از استانبول به ایالات‌متحده سفر کنید و چند چمدان بار اضافی همراه داشته باشید، باید برای هر چمدان مبلغی بین ۱۶۰ تا ۴۰۰ دلار بپردازید و این واقعا گران است. البته این هزینه برای بار اضافی در سفر به ایالات‌متحده به دلیل قوانین محدودیت بار در این کشور است. اما در کشورهایی که چنین محدودیت‌هایی وضع نشده، هزینه بار اضافی کمتر خواهد شد.

به عبارت دیگر اگر محدودیت‌های بار اضافی وجود نداشته باشد و شما چند چمدان بار اضافی با خود همراه داشته باشید، به ازای هر کیلوگرم بار اضافی باید مبلغی بین ۸ تا ۳۲ یورو بپردازید. درعین‌حال خبر خوب این است که برخی وسایل مانند تجهیزات موسیقی و وسایل ورزشی شامل قوانین اضافه‌بار نمی‌شوند و در بیشتر ایرلاین‌ها مانند ترکیش ایرلاین مجبور به پرداخت هزینه برای حمل آن‌ها در طول پرواز نخواهید بود.

حمل بار از استانبول به ایران

درصورتی‌که در سفر به استانبول سوغاتی‌های متعددی خریده باشید یا اینکه به دلیل سفر تجاری و کاری به این شهر رفته باشید، ممکن است بخواهید ابزارها و وسایلی از این شهر بخرید و به ایران بیاورید. در این صورت حمل آن‌ها با پرواز مسافری اصلا مقرون به‌صرفه نخواهد بود و هزینه زیادی متحمل می‌شوید. به همین دلیل بهترین پیشنهاد این است که از پروازهای باری کمک بگیرید تا هزینه‌ها کاهش پیدا کند.

برای حمل بار از استانبول به تهران نیز روش‌های مختلفی شامل زمینی و هوایی وجود دارد و قیمت هرکدام نیز متفاوت از دیگری است. در روش حمل بار به‌صورت زمینی، مسافت بین تهران و استانبول حدود ۲۵۰۰ کیلومتر است و حمل بار بین ۷ تا ۱۰ روز زمان می‌برد. اما ممکن است این زمان حتی تا دو هفته نیز طول بکشد. بنابراین اگر می‌خواهید این روش را انتخاب کنید، بهتر است زمان دو هفته را هم به‌صورت تقریبی در نظر بگیرید.

روش آسان و سریع دیگر این است که از حمل بار هوایی کمک بگیرید. در این صورت بعد از دریافت بلیط هواپیما تهران استانبول و برگشت به ایران، به‌سرعت می‌توانید تمام کالاهای خریداری شده را در اختیار بگیرید. درعین‌حال این روش بیشتر مناسب کسانی است که بار کمتری همراه دارند و می‌خواهند زمان تحویل آن را کوتاه کنند. درنهایت اینکه مدت‌زمان حمل بار به‌صورت هوایی از استانبول تا تهران حدود ۲ روز طول می‌کشد.

عوامل موثر در تعیین قیمت حمل بار از استانبول تا تهران

برای محاسبه قیمت حمل بار باید عوامل متعددی مانند زمینی یا هوایی بودن حمل بار، وزن بار، حجم بار، کلاس خطر بار، هزینه‌ی بیمه‌ی تکمیلی، شرکت هواپیمایی حمل بار و هزینه‌های گمرک و ترخیص بار را در نظر گرفت. هرکدام از این عوامل می‌توانند تغییراتی در قیمت نهایی حمل بار ایجاد کنند. به همین دلیل بهتر است قبل از حمل بار، قوانین و شرایط آن را مطالعه نمایید تا بهترین و مقرون به‌صرفه‌ترین گزینه را انتخاب کنید.


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.