جاهای دیدنی ازمیر، شهر اروپایی ترکیه

ازمیر شبیه هیچ نقطه دیگری از جهان نیست. جایی که روم، یونان و فرهنگ شرقی به هم پیوند خورده است. ازمیر یعنی صبح را در کوه‌های حکاکی‌ شده یونان سپری کنی و ظهر به یک کلیسای رومی قرون ‌وسطا بروی، بعد از ظهر در ویرانه‌های یک شهر هزارساله قدم بزنی و شب را در کافه‌ های شرقی عثمانی بگذرانی. اگر دوست دارید به قلب تاریخ سفر کنید، تنها چیزی که به آن نیاز دارید بلیط پرواز تهران ازمیر است. برای آشنایی با جاهای دیدنی ازمیر در این مقاله با ما همراه باشید.

پاموکاله

شنا کردن در آب‌های گرم پاموکاله درست شبیه زندگی کردن در دنیای فیلم‌های دیسنی و مارول است. شما درست مثل یک ابرقهرمان در آب‌هایی راه می روید که املاح و مواد معدنی‌شان به ۲۰۰ سال قبل از میلاد بازمی‌گردد. اگرچه بیشتر مردم این منطقه را به اسم پاموکاله می‌شناسند، اما اسم اصلی این شهر هیراپولیس است. هیراپولیس قرن‌ها پیش در زمان امپراطوری روم با یک زمین‌لرزه از بین می‌رود و خرابه‌های آن به دست آب سپرده می‌شود.

پاموکاله یکی از زیباترین جاهای دیدنی ازمیر است. پاموکاله پر از پلکان‌های سفید و درخشانی است که آب گرم از میان آن‍‌ها پایین می‌ریزد. گوش دادن به صدای آب، راه رفتن در چشمه‌ های آب گرم آب گرمآااتنو دیدن تمدن از بین ‌رفته رومی از آن دسته تجربه‌هایی است که در کمتر نقطه‌ای از جهان تکرار می‌شود.

البته خبر خوب این است که هیچ‌کس اجازه ندارد با کفش وارد آب شود، چرا که موادمعدنی سال‌هاست در این چشمه‌های آب گرم ته‌نشین شده‌اند. پس اگر قصد دارید به پاموکاله بروید، کفش‌هایتان را برای پا گذاشتن در آب دربیاورید. اگر هنوز برای چک کردن پرواز تهران ازمیر مردد هستید، کافی است نگاهی به عکس ‌های پاموکاله بیندازید. شما قطعا از تصمیم خود مطمئن خواهید شد.

تئاتر هیراپولیس

نشستن روی صندلی ‌های سالن تئاتری که ۲۰۰ سال قبل از میلاد ساخته شده چه حسی دارد؟ کافی است لحظه‌ای چشمانتان را ببینید تا صدای بگومگوها را به زبان یونانی بشنوید. این ساختمان قرن‌ها پیش بیشتر از ۲۰ هزارنفر تماشاچی داشته است!

اگر کمی دقت کنید می‌توانید حتی ویرانه‌های ساختمان پشت صحنه را هم ببینید. شما در ازمیر ترکیه هستید، اما انگار درست در قلب آتن ایستاده‌اید. ساختمان تئاتر هیراپولیس از آن مکان‌هایی است که قبل از این فقط در فیلم‌های تخیلی پادشاهان روم و یونان دیده‌اید.

مهم نیست که چقدر به تاریخ علاقه دارید، بازدید از آثار باستانی چقدر برایتان جالب است یا چه تصوری درباره جاهای دیدنی ازمیر دارید، عظمت هیراپولیس هرکسی را شوکه می‌کند. اگر برای تماشای یک تئاتر خیالی در ۲۰۰۰ سال پیش آماده هستید، همه کاری که باید انجام دهید خرید یک بلیط پرواز تهران ازمیر است.

کلیسای سنت پلی‌کارپ

این کلیسا در قرن ۱۷ ام میلادی ساخته شده و جالب است بدانید که هنوز به کاربری‌اش به عنوان کلیسا ادامه می‌دهد. عجیب‌تر این که سنت پلی کارپ در سال ۱۹۲۲ وقتی آتش تمام ساختمان‌های مجاورش را سوزاند هیچ آسیبی ندید. این کلیسا به شکل جادویی سال‌هاست که سراپا ایستاده است.

اگر روزی به ازمیر سفر کردید، حتما سری به کلیسا ازمیر بزنید. تمام دیوارهای این کلیسا پر از نقاشی‌های باشکوه و رنگارنگ است. اما چیزی که شکوه این تصاویر را بیشتر می‌کند، نور لوسترهای شمعی بزرگی است که به نقاشی‌ها و گچ بری‌های باستانی تابیده می‌شود. اگر به آرامشی از جنس رم باستان نیاز دارید، همین حالا با اولین پرواز تهران ازمیر خودتان را سنت پلی کارپ برسانید. این جا جز صدای مناجات‌هایی از ۲۰۰ سال پیش هیچ‌چیز آرامش‌تان را بر هم نمی‌زند.

کوه سیپیلوس

زنی سنگی که بالای یک کوه هزاروپانصد متری گریه می‌کند؛ این معروف‌ ترین تصویر کوه سیپیلوس ازمیر است. درباره کوه سیپیلوس افسانه‌ها و داستان‌های زیادی وجود دارد؛ اما چیزی که با چشم قابل دیدن و با دست لمس می‌شود، صخره‌ای به شکل یک زن گریان حکاکی شده است. یونانی‌ها در افسانه‌هایشان این زن را نیوبه صدا می‌زنند. زنی اسرارآمیز که عظمت کوه سیپیلوس را دوبرابر می‌کند. سفر به ازمیر بدون دیدن نیوبه چیزی کم دارد! اگر از زندگی مدرن خسته شده‌اید، بهترین راه فرار در این لحظه پرواز تهران ازمیر است. جایی که می‌توانید خودتان را به کوه سیپیلوس برسانید، از پایین به این زن سنگی هزارساله نگاه کنید، نامش را صدا بزنید و منتظر جواب نیوبه باشید. دیدن زن سنگی از نزدیک و صدا زدنش اگر سفر کردن در رویا نباشد، همچنان تجربه اسرار‌آمیزی خواهد بود.

بازار کمرالتی

اگر دوست دارید ازمیر واقعی را از نزدیک ببینید، باید به بازار کمرالتی بروید. این بازار در شلوغ ترین نقطه ازمیر قرار دارد. کمرالتی در زمان عثمانی‌ها ساخته شده و معماری، مغازه‎ها و حتی جنس محصولاتش هنوز عطر و بوی همان زمان را دارد. کافه‌ های ترکی قدیمی، بوی غذای محلی، وسایل سنتی و مساجد عثمانی، همه‌چیز از سال‌ها پیش دست نخورده مانده است. بازار کمرالتی بیشتر از آنکه بازار باشد یک ماجراجویی عمیق در دل فرهنگ و تاریخ ازمیر به شمار می‌رود. مغازه‌ها، فروشنده‌ها و حتی مردم در این بازار هر لحظه شما را شگفت‌زده می‌کنند.

آسانسور ازمیر

آسانسور ازمیر جذاب ترین آسانسور دنیاست. آسانسوری که فروشگاه، کافه و رستوران دارد! این آسانسور را تاجران یهودی سال ۱۹۰۷ برای جابه‌جایی راحت مردم در بالای یک تپه ساختند. آسانسور ازمیر در ابتدا با فشار آب کار می‌کرد، البته اگر امروز بخواهید از آن دیدن کنید می‌توانید مطمئن باشید که به سیستم الکتریکی مجهز شده است. اگر می‌خواهید زیباترین نمای این آسانسور ببینید باید بعد از غروب آفتاب به دیدنش بروید. نمای آسانسور ازمیر در شب تماشایی‌تر خواهد بود. از این گذشته شما می‌توانید از بالای آسانسور تصویر فوق‌العاده‌ای از تمام شهر ازمیر ببینید. اگر این شانس را نداشتید که در پرواز تهران ازمیر نمای شگفت‌انگیز این شهر جادویی را از بالا ببینید آسانسور ازمیر این فرصت را به شما می‌دهد.

برج ساعت ازمیر

از لندن تا پراگ، از مونیخ تا مسکو و از اتاوا تا بمبئی، دنیا پر از ساعت‌های عجیب است. ساعت‌هایی که بالای برج‌های بزرگ ساخته شده اند. ساعت‌هایی که به میدان تبدیل شده‌اند و ساعت‌هایی که به مردم نشان می‌دهد همه‌چیز می‌گذرد.

اما اگر بخواهید متفاوت‌ترین برج ساعت دنیا را ببینید، ما به شما برج ساعت ازمیر را پیشنهاد می‌دهیم. دلیل این تفاوت نمای سنتی برج ساعت است. این ساعت ساختمانی شرقی دارد و با معماری تمام برج ‌های ساعت فرق می‌کند. برج ساعت نماد شهر ازمیر محسوب می‌شود که توسط یک معمار فرانسوی ساخته شد. یک ارتفاع بیست و پنج متری که با فواره‌های آب در اطرافش و چراغ‌ های روشن درست در قلب ازمیر قرار گرفته است.

افه‌سوس، تاریخ فراموش شده رومیان

تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که خانه‌ مریم مقدس کجاست؟ احتمالا از پاسخ این سوال تعجب می‌کنید، اما این منطقه خیلی نزدیک‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید: شهر ازمیر ترکیه! واقعیت این است که خیلی از مورخان بر اساس نوشته‌های کتاب مقدس شهر افه‌سوس در ازمیر را خانه‌ مریم، مادر حضرت عیسی مسیح می‌دانند. البته این اصلا تعجبی ندارد. شهر افه سوس در زمان روم باستان دومین شهر بزرگ جهان بوده است.

اگر به تاریخ علاقه داشته باشید، حتما اسم معبد آرتیمیس به گوشتان خورده است. این معبد یکی از عجایب هفتگانه دوره باستان است که آن هم در شهر افه سوس قرار دارد. اگر روزی گذرتان به ازمیر خورد حتما باید از افه سوس دیدن کنید. کتابخانه سلسوس، غار هفت‌خوابه‌ها، کلیسای مریم، مسجد ایزابی، باسیلیکای سنت جان و معبد هادریان، شما را به سفری قبل از میلاد می‌برند. البته برای این ماجراجویی عجیب قدم اول باید سفر کردن باشد. اگر شما هم فکر می‌کنید ازمیر چیزهای زیادی برای گفتن دارد، چمدانتان را جمع کنید و با اولین پرواز تهران ازمیر تجربه سفر در تاریخ را به خودتان هدیه بدهید.

تکنیک هایی برای خرید ارزان ترین بلیط پرواز تهران ازمیر

اگر می‌خواهید ارزان ترین بلیط یا ارزان ترین زمان سفر به ازمیر را پیدا کنید، باید سری به نمودار قیمتی فلای تودی بزنید. این سایت یک نمودار قیمتی دارد که ارزان ترین قیمت، قیمت متوسط و بیشترین قیمت پرواز را در بازه‌های مختلف نشان می‌دهد. کافی است چند لحظه به این نمودار نگاه کنید تا متوجه شوید بهترین بازه و حتی بهترین روز خرید بلیط چه زمانی است. حالا برای پیدا کردن قیمت دقیق بلیط‌ ازمیر می‌توانید به تقویم قیمتی بلیط هواپیما فلای تودی سری بزنید. شما می‌توانید قیمت بلیط پرواز تهران ازمیر را تا یک ماه آینده چک کنید و بهترین روز را برای حرکت انتخاب کنید.

اگر به هر دلیلی بخواهید بلیط پرواز را کنسل کنید، به راحتی و در چند دقیقه می‌توانید بلیط را به شکل آنلاین کنسل کنید. مهم نیست چه زمانی قصد خرید بلیط پرواز تهران ازمیر یا رزرو هتل را داشته باشید، هرساعتی از شبانه‌روز و هر روزی از هفته که باشد، می‌توانید با فلای تودی تماس بگیرید. پشتیبانی ۲۴ ساعته این سایت در خدمت شما است.


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.