بهترین سایت رزرو تور استانبول هوایی کدام است

بهترین سایت رزرو تور استانبول هوایی کدام است

کشور ترکیه منطقه‌ای زیبا است که بخشی از آن در قاره اروپا و بخش دیگر در آسیا قرار دارد. این کشور خوش آب‌وهوا سالانه شاهد حضور تعداد زیادی گردشگر است. زیباترین و بزرگ‌ترین شهر ترکیه استانبول بوده و جاذبه‌های گردشگری زیادی در آن وجود دارد. این شهر میان عموم مردم جهان از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و طرفداران زیادی علاقه‌مند به سفر به استانبول هستند. اگر شما هم قصد شرکت در تور استانبول علی بابا را دارید، این مطلب را تا پایان مطالعه کنید. در ادامه چند مورد از جاذبه‌های گردشگری این شهر و بهترین سایت برای رزرو تور استانبول هوایی را معرفی خواهیم کرد.

جاذبه‌های گردشگری استانبول

همانطورکه گفته شد استانبول بزرگ‌ترین شهر ترکیه بوده و جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. این شهر به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می‌شود و تنها شهری است که بین دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است. در استانبول جاذبه‌های گردشگری زیادی از جمله مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، مسجد سلطان احمد و بازار بزرگ استانبول وجود دارد که در ادامه چند مورد از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

مسجد ایاصوفیه

این مکان نماد شهر استانبول و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. اگر از افرادی که تاکنون به استانبول سفر کرده‌‎اند درباره این مکان بپرسید، بدون شک آن‌ها می‌گویند این مکان باشکوه‌ترین مسجدی بوده که تابه‌حال دیده‌اند. مسجد ایاصوفیه ابتدا کلیسا بوده؛ اما پس از گذر زمان و با تغییر حکومت به مسجد تبدیل شد. این مکان را حدود ۱۵۰۰ سال پیش به‌عنوان کلیسا ساختند و نام آن را کلیسای هاجیا صوفیا گذاشتند. ۹۰۰ سال بعد به‌دستور پادشاه عثمانی این کلیسا به مسجد تبدیل شد. پس از شروع حکومت مصطفی کمال پاشا، مسجد ایاصوفیه را به موزه تبدیل کردند و هنوز کاربری آن تغییر نکرده است. شاید نتوانید کسی را بیابید که هنگام سفر به ترکیه با تور استانبول، از این مکان بازدید نکند! این مسجد به‌نوعی نماد شهر استانبول به‌شمار می‌رود. مسجد ایاصوفیه در دوران امپراطوری بیزانس و عثمانی ساخته شده است. این مسجد درطول تاریخ توانسته بین ادیان اسلام و مسیحیت، پیوند ایجاد کند. مسجد ایاصوفیه در بخش اروپایی استانبول و محله سطلان احمد واقع شده است. با همه نوع وسایل‌ نقلیه می‌توانید در کم‌ترین زمان به این مکان رسیده و از آن بازدید کنید. مسجد ایاصوفیه همه روزه برای بازدید عموم باز است.

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی

این کاخ یکی از بهترین مکان‌ها برای علاقه‌مندان به تاریخ و تمدن محسوب می‌شود. قصر توپکاپی یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول است که افراد زیادی در طول سفر به ترکیه از آن بازدید می‌کنند. این کاخ سال ۱۴۷۸ به‌دستور سلطان محمد دوم ساخته شد و بین قرن‌های ۱۵ تا ۱۹ میلادی مرکز سیاسی امپراتوری عثمانی بود. با شروع سلطنت آتاتورک، این مکان هم مانند دیگر مکان‌های قدیمی ترکیه به موزه تبدیل شد. آتاتورک سال ۱۹۲۴ دستور داد کاخ توپکاپی به موزه تبدیل شود. این کاخ از بخش‌های مختلف تشکیل شده است که هرکدام از آن‌ها در دوران خود کاربری متفاوتی داشتند.

در کتب تاریخی اطلاعات کاملی درباره هربخش از قصر توپکاپی بیان شده است. این کاخ بسیار بزرگ بوده و نمی‌توانید در یک سانس دوساعته به‌طور کامل از آن دیدن کنید. اگر علاقه‌مند به تاریخ هستید، باید حداقل نصف روز خود را به‌ بازدید از این قصر باشکوه اختصاص دهید. کاخ توپکاپی پنج دقیقه با مسجد ایاصوفیه فاصله دارد و شما می‌توانید در یکی از روزهای سفر به ترکیه با یک تیر دونشان بزنید. این دو موزه مهم‌ترین مکان‌های دیدنی استانبول هستند که فاصله بسیار کمی هم با یک‌دیگر دارند. این موزه همه روزه (به‌جز روزهای تعطیل مذهبی) آماده پذیرایی از گردشگران و بازدیدکنندگان است.

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول

بسیاری از افراد هنگام شرکت در تور استانبول هوایی قصد بازارگردی و خرید دارند. بازار بزرگ این شهر بهترین پیشنهاد برای این افراد محسوب می‌شود؛ زیرا می‌توانند از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در این بازار پیدا کنند. گرند بازار استانبول بسیار وسیع بوده و مکانی گردشگری به‌شمار می‌رود. با قدم گذاشتن در این مکان، محو عظمت آن می‌شوید. یکی ‌دیگر از زیبایی‌های بازار بزرگ استانبول تنوع اجناس موجود در غرفه‌ها است. به‌طورحتم تماشای رنگ‌ها و اجناس گوناگون در یک مکان می‌تواند برای هر شخصی بسیار جذاب باشد.

بهترین سایت برای رزرو تور استانبول هوایی

تاکنون در ایران شرکت‌های زیادی برای ارائه خدمات گردشگری به‌صورت آنلاین شروع به فعالیت کرده‌اند؛ علی بابا یکی از باسابقه‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. این شرکت سال ۱۳۹۳ تاسیس شد و در مدت کوتاهی توانست به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ایران تبدیل شود. ابتدا بامراجعه ‌به سایت علی بابا می‌توانستید بلیط رزرو کنید؛ اما درحال‌حاضر می‌توانید به رزرو تور و هتل نیز بپردازید. اگر قصد رزرو تور را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به سایت علی بابا رفته و پس از وارد کردن تاریخ، مدت زمان سفر، مبدا و مقصد تور مناسب را انتخاب کنید. با فعال کردن گزینه تور لحظه آخری، این نوع تورها به شما نمایش داده خواهد شد و می‌توانید آن‌ها را رزرو کنید. با رزرو تور لحظه آخری می‌توانید تا حد زیادی هزینه سفر را کاهش دهید.

سالانه افراد زیادی به استانبول سفر می‌کنند و برخی افراد نیز قصد سفر به این شهر تاریخی را دارند. به‌همین‌دلیل ما در این مطلب به معرفی محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی این شهر و بهترین روش برای رزرو تور استانبول پرداختیم. اگر تجربه بازدید از کاخ توپکاپی، مسجد ایاصوفیه یا بازار بزرگ استانبول را داشته‌اید، نظرات خود را درباره آن‌ها با ما به‌اشتراک بگذارید.


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.