آشنایی با فرش مدرن

گذر زمان، دکوراسیون و سبک معماری خانه‌ها را از سنتی به سمت فضاهای اروپایی و مدرن سوق داده است. تغییر در سبک آپارتمان نشینی، دکوراسیون منازل و وسایل را دستخوش تغییر کرده و المان‌های مختلف دکوراسیون را حائز اهمیت نموده است. فرش نیز مانند سایر وسایل با تغییرات به وجود آمده در سبک دکوراسیون، در مسیر تغییر قرار گرفته اند و در مدل‌های مختلفی طراحی و تولید شده‌اند. فرش مدرن، یکی از سبک‌های امروزی فرش می‌باشد که با طرح و نقشی کاملا نوین، باعث شده است مکمل بسیاری از سبک‌های دکوراسیون به شمار آید. در زمان خرید فرش مدرن، باید نکات مختلفی در نظر گرفته شود. از این رو در ادامه این نکات را به صورت کامل برای شما شرح می‌دهیم تا بتوانید مناسب‌ترین فرش را برای خانه خود و کاملا مناسب با سبک دکوراسیون قالب در محیط انتخاب کنید.

آشنایی با فرش مدرن

معرفی فرش ماشینی مدرن

فرش‌های ماشینی که امروزه در بازار مشاهده می شوند، تنوع بسیار زیادی از نظر طرح و نقشه دارند. اما به طور کلی در دو دسته فرش سنتی و فرش کلاسیک یا همان مدرن، تقسیم بندی می شوند. فرش‌های ماشینی سنتی همان طرح‌هایی را شامل می‌شوند که توسط استادکاران از گذشته تا به امروز در حال تولید بوده‌اند و در واقع جزو اولین طرح‌ها به شمار می‌آیند.

طرح‌های سنتی از ابهت بسیار زیادی برخوردار می‌باشند و وجود یک تخته فرش سنتی در منازل ایرانی و گنجاندن آن در دکوراسیون، عضوی جداناپذیر می‌باشد.

مهم ترین طرح‌های سنتی شمال طرح‌های اسلیمی با داشتن شاخه و برگ و گلبرگ ظریف و متعدد، بته جقه‌هایی که در هنر اسلامی و تاریخی زیاد به چشم می‌خورد و سایر نقوش و طرح‌های سنتی می‌شود.

اما دسته دوم فرش‌های ماشینی که شامل فرش‌های مدرن و کلاسیک می شود، در طی سال‌های اخیر وارد صنعت دکوراسیون شده اند. هم چنین با استقبال بی نظیری از سوی مصرف‌کنندگان مواجه شده اند. این دسته از فرش‌ها، طرح‌ها و نقش‌های مختلف و بسیار متنوع‌تر از مدل‌های سنتی دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به فرش اسپرت اشاره کنیم.

فرش اسپرت

فرش اسپرت، یکی از پر استفاده‌ترین مدل‌های فرش مدرن به شمار می‌آید. طرح و نقش این نوع فرش، بسیار متنوع بوده و می‌تواند برای سبک دکوراسیون مدرن و اسپرت، گزینه مناسبی به شمار آید. همین‌طور می‌توانید از طرح‌های مختلف آن برای اتاق کودک ونوجوان و یا اتاق خواب والدین نیز استفاده کنید. فرش اسپرت، طرح‌بندی و رنگ‌بندی بی‌نظیری داشته و برای افرادی که می‌خواهند نقطه کانونی دکوراسیون خانه خود را فرش قرار دهند، گزینه بی‌نظیری است.

فرش طرح مدرن ایرانی، فرش فانتزی

طرح مدرن ایرانی با دکوراسیون‌های سنتی و قدیمی سازگاری چندانی ندارد. این نوع از فرش‌های بیش تر برای خانه های آپارتمانی و سبک‌های جدید و مدرن امروزی مناسب می‌باشند. فرش مدرن فانتزی با الهام گرفتن از تمام اشکال هندسی بافته شده است. همین طور در بافت آن از رنگ‌های شاد و جذاب استفاده شده است که می‌توان با استفاده از آن در دکوراسیون، جلوه‌ای جذاب‌تر به خانه داد.

فرش مدرن و فانتزی در چند دسته‌بندی مختلف قرار می‌گیرد که از مهم‌ترین آن ها می‌توانیم به فرش شنل، فرش شگی، فرش فریز، فرش اتاق کودک یا همان فرش عروسکی نام ببریم. البته لازم به ذکر است که به تازگی محصولی جدید به این دسته‌بندی های تحت عنوان فرش ترک اضافه شده است که رنگ زمینه آن بسیار جالب توجه‌تر از سایر مدل‌ها است.

به همین خاطر باید در زمان خرید فرش حتما رنگ زمینه را مد نظر قرار دهید تا در زمان قرار دادن آن کنار سایر بخش‌ها و اجزای دکوراسیون، هماهنگی لازم در دکوراسیون خانه شما برقرار شود. در غیر این صورت ناهماهنگی آن ها با یکدیگر می‌تواند خیلی زود شما را دلزده و خسته کند.

فرش‌های مدرن علاوه بر تنوع بسیار زیادی که در طرح و نقش دارند، با متریال‌های مختلف نیز تهیه می‌شوند. الیاف به کار گرفته شده در بافت این دسته از فرش‌ها کاملا خاص بوده و اغلب دارای طول بلندی می‌باشند. الیاف آکرولیک هیت ست، پلی استر و بی سی اف از مرسوم‌ترین متریال‌ها برای باف فرش مدرن به شمار می‌آیند.

خرید فرش مدرن

نکاتی در رابطه با خرید فرش مدرن

همان طور که پیش تر اشاره شد، خرید فرش یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید در زمان خرید فرش مدرن، نکات مختلفی را مد نظر قرار دهید تا پس از استفاده از فرش و قرار دادن آن در کنار سایر اجزای دکوراسیون، هماهنگی لازم به وجود آید که در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

توجه به رنگ زمینه و طرح

یکی از موارد حائز اهمیت و بسیار مهم در زمان خرید فرش مدرن، توجه به رنگ زمینه آن می‌باشد. توجه داشته باشید که پیش از خرید فرش مدرن، باید رنگ قالب دکوراسیون محل قرار گیری آن را مشخص کنید. پس از تعیین رنگ قالب دکوراسیون، بهتر است به سراغ نزدیک‌ترین رنگ در همان تناژ رنگی بروید. در غیر این صورت ناسازگاری بصری در دکوراسیون ایجاد شده و می‌تواند خسته کننده به شمار آید.

مشخص کردن ابعاد و متراژ

یکی دیگر از موارد مهمی که باید در زمان تهیه نمودن فرش برای خانه به آن توجه کنید، ابعاد مورد نیازتان می‌باشد. در نظر داشته باشید که باید مناسب‌ترین ابعاد و متراژ را از فرش مدرن تهیه کنید. در این زمینه می‌توانید از یک طراح دکوراسیون داخلی کمک بگیرید تا بسته به محیط قرارگیری فرش، متراژ مناسب خریداری شود.

انتخاب طرح و نقش

بهتر است بسته به محلی که تصمیم دارید فرش را پهن کنید، طرح و نقش مناسبی را انتخاب کنید. به‌طور مثال اگر می‌خواهید برای اتاق کودک و یا اتاق نوجوان فرش مدرن را خریداری کنید، به سراغ طرح‌های اسپرت بروید.

همین‌طور لازم است از فردی که می‌خواهید فرش را در اتاق او پهن کنید، نظرخواهی کنید تا بسته به سلیقه او، فرش خریداری شود.

تعیین بودجه

همان طور که می‌دانید قیمت‌های مختلفی از فرش مدرن در بازار موجود می‌باشد که شما باید پیش از خرید آن ها، بودجه خود را مشخص کنید. تعیین بودجه می‌تواند به شما در تعیین متراژ نیز کمک کند. چرا که هر چه متراژ فرش بیش‌تر باشد، قیمت بیش‌تری نیز به همراه خواهد داشت.

البته لازم به ذکر است که متریال استفاده شده در تهیه فرش نیز می‌تواند تاثیری چشمگیر بر روی قیمت آن داشته باشد. هر چه متریال به کار گرفته شده در فرش مدرن مرغوب‌تر و یا کیفیت‌تر باشد، فرش قیمت بیش‌تری خواهد داشت.

ضمانت پس از فروش و ضمانت کالا

برخی از استانداردهای فنی فرش و همین‌طور قابلیت‌های آن، با چشم و یا از طریق حس لامسه قابل تشخیص نمی‌باشد، از این رو بهتر است در زمان خرید فرش به مهر استاندارند سازمان ایران توجه کنید. لازم به ذکر است باید در زمان خرید فرش مدرن، ضمانتنامه معتبر را دریافت کنید. این مسئله یکی از مشخصه‌های مهم در زمان خرید فرش به شمار می‌آید.

نحوه خرید فرش مدرن از تک فرش

فروشگاه اینترنتی تک فرش، یکی از معتبرترین فروشگاه‌های فعال در حوزه فروش انواع فرش‌های مدرن می‌باشد. این امکان برای شما فراهم شده است تا بتوانید با مشاهده انواع فرش‌های مدرن در وب‌سایت و مقایسه آن‌ها با یکدیگر مناسب‌ترین فرش را برای منزل خود خریداری کنید. شما نیز می‌توانید از مشاوره رایگان پیش از خرید این فروشگاه نیز بهره‌مند شوید.

این فروشگاه، فرش های خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه از شهر کاشان و با قیمت کارخانه به دست مشتریان و مصرف کنندگان خود می‌رساند. لازم به ذکر است که شما می توانید در زمان خرید فرش مدرن، از خدمات دیگر مانند ارسال رایگان به سراسر کشور و ۷ روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی، نیز استفاده کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. فرش افرند می گوید

    با سلام و خسته نباشید .
    فرش های مدرن و فانتزی جلوه بسیار قشنگی به دکوراسیون منزل می دهند. ممنون از تیم تحریریه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.