قیمت مبل راحتی ارزان

قیمت مبل راحتی ارزان

همه ما به فکر ساختن فضایی دنج و آرام در قسمتی از خانه خود هستیم. برای محقق شدن این هدف، استفاده از مبلمان راحتی و کاناپه راه‌حل مناسبی است! خواندن یک کتاب یا دیدن یک فیلم بر روی یک کاناپه راحت بسیار لذت‌بخش است. مسلماً برای همه افراد کیفیت و قیمت مبل راحتی ارزان، دو فاکتور مهم و تأثیرگذار در هنگام خرید آن می‌باشد. بدیهی است که نمونه موردنظر باید از کیفیت ساخت بالایی نیز برخوردار باشد تا بتوان برای مدت زمان بیشتری از آن استفاده کرد. درعین‌حال که صرفه‌جویی در هزینه‌ها اولویت زیادی دارد. پس باید به دنبال مبلمان راحتی زیبا ، خوش‌ساخت و باکیفیت باشید، اما قرار نیست که هزینه زیادی را صرف آن کنید!

قیمت مبل راحتی ارزان بر چه اساسی تعیین می‌گردد؟

مبل راحتی، نشیمنی بسیار نرم با ارتفاع کم، دسته‌های پهن و بالشتی از جنس خود مبل دارد. فاکتورهای زیادی در قیمت مبل راحتی ارزان تأثیرگذار هستند. این پارامترها عبارت‌اند از:

۱.  ساختار مبلمان

یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در قیمت مبل راحتی، ساختار یا بدنه مبلمان می‌باشد. برای ساخت این نوع از مبلمان، چوب کمتری مورد استفاده قرار می‌گیرد که معمولاً در ظاهر مبلمان مشخص نیست. همین موضوع موجب می‌گردد تا از قیمت پایین‌تری نسبت به مبل کلاسیک یا استیل برخوردار باشد. مبلمان راحتی معمولاً دارای دسته‌های پهن و پایه‌های کوتاهی است و تکیه‌گاه آن‌ها هم نسبتاً کوتاه می‌باشد. ازآنجایی‌که این مدل برای استراحت اعضای خانواده کاربرد دارد، پس باید از مقاومت بالاتری برخوردار باشد.

اسکلت‌بندی یا کلاف و اندازه پایه‌ها از پارامترهای مهم در افزایش و یا کاهش کیفیت آن خواهند بود. هم‌سطح بودن پایه‌ها با یکدیگر، یکی از نکات فنی مهم در هنگام خرید مبلمان است که معمولاً توجهی به آن نمی‌شود. درصورتی‌که پایه‌های مبل از اندازه برابری برخوردار نباشند (یعنی در یک سطح قرار نگیرند) میزان فشار نایکسانی به قسمت‌های عقب و جلوی مبل وارد می‌گردد و پس از مدتی دچار شکستگی خواهند شد.

۲.  فوم به‌کاررفته یکی از دلایل قیمت مبل راحتی ارزان 

چگالی فوم‌ها عامل سختی یا راحتی در قسمت نشیمن‌ مبلمان به شمار می‌روند. یک فوم پلی یورتان چندلایه باکیفیت باید علاوه بر حفظ ساختار ارتجاعی خود در ساعات طولانی، احساس آرامش و راحتی را برای فرد به ارمغان آورد.

فوم‌های پلی یورتان در اصطلاح به دو گروه سرد و گرم تقسیم‌بندی می‌شوند. فوم گرم معمولاً طول عمر کمتری نسبت به نوع سرد دارد و به‌مرور گود می‌رود. معمولاً فوم‌های گرم در صنایع بسته‌بندی و ابرهای قابل شستشو کاربرد دارند.

برای تشخیص نوع فوم به‌کاررفته در مبلمان به شیوه زیر عمل کنید:

با انگشت خود به قسمتی از فوم فشار وارد کنید و بعد از چند ثانیه انگشت خود را بردارید، اگر جای انگشت روی فوم باقی نماند، فوم سرد است و درصورتی‌که جای فرورفتگی بر روی آن به‌جای ماند، فوم گرم می‌باشد.

۳.  پارچه رومبلی

از دیگر فاکتورهای قیمت مبل راحتی ارزان، جنس پارچه می‌باشد. پارچه‌ای با قیمت مناسب باید از ویژگی‌های زیر برخوردار باشد:

  • ثبات رنگی بالایی داشته باشد.
  • ترجیحاً فاقد پرزهای بلند باشد.
  • قابل شستشو باشد و قابلیت حذف لکه‌های چربی و آلودگی را داشته باشد.

خوشبختانه در بازار، تنوع پارچه‌های مبلی از لحاظ جنس و طرح زیاد است و نیاز سلایق مختلف را برطرف می‌سازد. تعدادی از جنس‌های پارچه مناسب برای رومبلی عبارت‌اند از:

  • جیر
  • کتان
  • مخمل
  • چرمی
  • مازراتی
  • نخی یا پنبه‌ای

۴.  سازگاری با بدن انسان از دیگر علل قیمت مبل راحتی

«ارگونومی» نام علمی است که برای طراحی اشیایی که به‌نوعی با انسان در ارتباط هستند، کاربرد دارد. به‌کارگیری اصول این علم در طراحی یک کاناپه بسیار حائز اهمیت است. شیوه طراحی باید گونه‌ای باشد که به زاویه مناسب کمر و گردن در هنگام نشستن و قرارگیری کامل پاها بر روی زمین توجه گردد تا تجربه‌ای بهینه از نشستن ایجاد نماید.

فضاسازی در دکوراسیون داخلی

قبل از فضاسازی باید به سبک دکوراسیون خود بیندیشید! طرفداران سبک یا مکتب مینیمالیسم (ساده گرایی)، به خرید مبل راحتی علاقه زیادی دارند. طرفداران این مکتب از تجمل‌گرایی می‌پرهیزند و زیبایی را در سادگی می‌بینند. مبل راحتی کاملاً فاقد هرگونه زرق‌ و برق است، به همین دلیل انتخاب مناسبی برای دکوراسیون خانه این افراد می‌باشد.

طراحی محیطی صمیمانه با مبل ال

اگر متراژ سالن پذیرایی شما زیاد است، با فضاسازی می‌توانید یک دکوراسیون زیبا و خیره‌کننده را طراحی نمایید. هنر شما در چیدمان مبلمان آشکار خواهد شد. از شلوغ کردن فضا بپرهیزید! تعادل یک جنبه مهم در طراحی داخلی محسوب می‌گردد. اگر تعادل و هارمونی میان وسایل و فضا رعایت نشود، به‌طور حتم نتیجه دلخواه حاصل نخواهد شد. استفاده از مبلمان راحتی که به شکل L طراحی شده‌اند، معمولاً بهترین انتخاب برای ایجاد فضایی صمیمی و دوستانه در گوشه‌ای از اتاق پذیرایی می‌باشد.

طراحی مبل ال به‌گونه‌ای است که امکان تغییر محل قرارگیری مبل‌ها و حتی برداشتن قسمت‌های مختلف آن وجود دارد. برخی مدل‌های آن را می‌توان به‌عنوان تخت خواب نیز مورداستفاده قرار داد و از این قابلیت بیشترین بهره را برد. همین موضوع باعث تقاضا و فروش بیشتر این مبل‌ها شده است. این مبلمان به دلیل کارایی زیاد و کاربردی بودن آن، یک گزینه مقرون‌به‌صرفه برای خانواده‌ها به شمار می‌روند.

در هنگام خرید مبل ال به‌تناسب رنگی آن با ست مبلمان رسمی خود توجه نمایید. اگر به رنگ‌های فانتزی نظیر نارنجی، سرخابی، فیروزه‌ای و قرمز علاقه‌مند هستید، منعی وجود ندارد اما مراقب باشید تا کنتراست رنگی شدیدی ایجاد نگردد.

خرید مبل ال

طراحی محیطی رسمی با مبلمان سلطنتی

قسمتی از سالن پذیرایی خود را به مبلمان سلطنتی (استیل) اختصاص دهید. دیزاین این بخش باید کاملاً تشریفاتی صورت پذیرد. ویژگی‌های منحصربه‌فرد این نوع از مبلمان، مهم‌ترین دلیل تمایز با سایر سبک‌ها می‌باشد. جالب است بدانید در حال حاضر خرید مبل سلطنتی تنها برای منازل کاربرد ندارد و در مکان‌های لوکس مانند هتل‌های چند ستاره، لابی برج‌ها، مراکز خرید معروف و سالن‌های آرایشی لاکچری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های مبل سلطنتی چیست؟

  • عموماً برای دیزاین آن از کوسن استفاده می‌کنند.
  • هزینه ساخت به دلیل منبت‌کاری و حکاکی بر روی چوب بالاست.
  • ست مبل‌های سلطنتی معمولاً۹ نفره هستند و دو صندلی میزبان دارند.
  • دارای ظاهری رسمی و با وقار است و برای دکوراسیون‌های تجملاتی و لوکس مناسب‌تر است.
  • دسته‌ها و پایه‌های ظریفی دارد و برای جلوه بیشتر محیط خانه یک گزینه مناسب به شمار می‌رود.

چه عواملی باعث اختلاف قیمت مبل راحتی ارزان و استیل می‌گردد؟

مبلمان استیل از قیمت بالاتری نسبت به مبل راحتی برخوردار هستند. دلیل این موضوع به عوامل زیر بازمی‌گردد:

کار دست بر روی چوب

علت اصلی تفاوت قیمت زیاد مبل راحتی ارزان با مبلمان استیل به منبت‌کاری بر روی آن بازمی‌گردد. منبت‌کاری یکی از هنرهای سنتی ایرانی است که ذهن خلاق یک هنرمند با کمک دستان خود، آن را رقم می‌زند. دلیل سلطنتی و اشرافی بودن مبلمان استیل نیز همین منبت‌کاری بر روی تاج، دسته و پایه‌های مبل می‌باشد. خرید مبل سلطنتی، می‌تواند هنر اصیل ایرانی را به خانه شما بیاورد.

منبت‌کاری به حکاکی‌های ریز و درشت بر روی چوب می‌گویند که هرچه ظرافت آن‌ها بیشتر و نیز کار دست باشد (از دستگاه‌های مخصوص استفاده نشود)، ارزش بالاتری خواهد داشت.

خرید مبل سلطنتی

جنس چوب

برای ساخت مبل استیل از چوب مرغوب و درجه‌یک استفاده می‌شود. به همین دلیل طول عمر بالاتر و استحکام بیشتری دارند. عمده چوب‌های مورداستفاده در ساخت مبل سلطنتی راش، گردو، توسکا، ممرز و توت است.

از دیگر تفاوت‌های مبلمان راحتی و استیل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مبلمان استیل، وزن و سطح ارتفاع بالاتری نسبت به مبلمان راحتی دارند.
  • جذابیت بصری مبلمان استیل بسیار بالاست و حالت رسمی و جدی به فضا می‌دهند.
  • برخلاف مبلمان راحتی که برای اتاق نشیمن طراحی شده‌اند، برای سالن‌های پذیرایی مجلل و لوکس کاربرد دارند.
  • رنگ چوب در مبلمان استیل متفاوت است اما پرطرفدارترین رنگ، طلایی می‌باشد که نمادی از وقار و اصالت است و گران‌بها بودن یک وسیله را یادآور می‌شود.

آیا قیمت مبل راحتی می‌تواند با مدل‌های استیل برابری کند؟

در برخی موارد دیده می‌شود که قیمت مبل راحتی با مدل‌هایی که از چوب بیشتری ساخته شده‌اند برابری می‌کند. لذا باید به نوع چوب به‌کاررفته در مدل‌های استیل شک کنید چون ممکن است از درجه کیفی بسیار پایینی برخوردار باشند.

نحوه چیدمان مبلمان راحتی

همان اندازه که قیمت مبل راحتی ارزان حائز اهمیت است، زیبایی بصری آن نیز قابل توجه است. زیبایی بصری مبلمان با چیدمان صحیح آن افزایش می‌یابد و به دکوراسیون شما شکوه و جذابیت می‌بخشد.

چیدمان مبل راحتی در سالن نشیمن مربع

برای چیدمان فضاهای مربع شکل در ابتدا سعی نمایید از رنگ‌های هماهنگ و مشابه کمک بگیرید و نقطه کانونی را پیدا کنید. منظور از نقطه کانونی نقطه‌ای می‌باشد که تلویزیون و یا گاهاً شومینه در آن قرار می‌گیرد. پس از تعیین آن نقطه، ست مبلمانتان را روبروی نقطه کانونی چیدمان کنید.

استفاده از رنگ‌های شاد را برای نشیمن‌های کوچک و همچنین طراحی صحیح نورپردازی را هیچ‌گاه فراموش نکنید.

در هنگام خرید مبلمان، بررسی نکات فنی را فراموش نکنید!

زیبایی یک مبل نباید شما را از بررسی نکات فنی آن بازدارد. یک مبل باکیفیت می‌تواند از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد. پس ملاک خرید خود را بر روی قیمت نگذارید! برخی از قیمت‌ها کاذب هستند و نشانه باکیفیت بودن محصول نیستند. مراکز فروش معتبر زیادی وجود دارند که می‌توانید بهترین مدل‌ها را با قیمتی مناسب برگزینید. فروشگاه معتبر آنلاین خانه چین ارائه‌دهنده انواع مبلمان باکیفیت و ارزان با طرح‌های متنوع برای سلایق متفاوت می‌باشد.


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.