آیا استفاده از بالش بارداری در زمان حاملگی خوب است یا خیر؟

بارداری یکی از مهم ترین دوران زندگی برای خانم ها می باشد که باید موارد و نکاتی را رعایت کنند تا جنین به سلامت پا به این دنیا بگذارد. در زمان حاملگی و بارداری تمام مراحل رشد جنین وابسته به مادر و عادت های او بوده که یکی از موارد مهم، نحوه خوابیدن و استراحت کردن مادر است.

معمولا در این دوران رفتن به سمت استفاده از بالش های حاملگی بسیار مورد توجه می باشد. در همین راستا قصد داریم شما را به طور کامل با بالش بارداری آشنا کنیم و به خوب بودن یا نبودن استفاده ی از آن در دوران حاملگی پاسخ دهیم، پس تا پایان ما را همراهی کنید.

بالش بارداری چیست؟

در طول حاملگی، بدن از لحاظ فیزیکی تغییر می کند و بالش بارداری برای این دوران طراحی شده است. ساختار بالش بارداری به گونه ای می باشد که خواب را به واسطه طراحی اش، برای مادران باردار راحت می کند، طراحی این بالش به این صورت است که بدن را همراه با انحناهایش به طور کامل حمایت می کند و فشار وارد بر کمر و قسمت های مختلف بدن را در دوران بارداری کاهش می دهد.

دلایل اهمیت استفاده از بالش بارداری

دلایل زیادی می تواند استفاده از بالش بارداری را به امری ضروری تبدیل کند که در زیر با این موارد اشاره شده است.

  • بارداری با افزایش وزن همراه است و همین دردهای عضلانی را به همراه خواهد داشت. بالش بارداری بهترین وسیله برای کاهش این نوع دردها می باشد زیرا با طراحی خاص و منحصر به فردی که دارد، تمام قسمت های بدن را پوشش می دهد و این یعنی کاهش دردهای عضلانی.
  • با افزایش مدت زمان حاملگی و رشد جنین، نحوه ی خوابیدن شما سخت خواهد شد و بالش های معمولی خواب راحت را برای شما به همراه نخواهند داشت، اما استفاده از این نوع از بالش ها خوابی راحت را برای مادران به دنبال دارد.
  • خوابیدن به پهلو یکی از مواردی است که توسط پزشکان به خانم های باردار توصیه می شود زیرا در خون رسانی به جنین تاثیر مثبت دارد. این امر با استفاده از بالش های بارداری به راحتی قابل انجام است زیرا شکم و پهلو را پوشش می دهد و از نرمی خاص خود برخوردار است.

تفاوت های میان بالش های معمولی و بارداری را بهتر بشناسید.

دلیل طراحی بالش های بارداری و ساخت آن ها، عدم پاسخگویی بالش های معمولی برای دوران بارداری و خواب راحت مادران عزیز می باشد و همین سبب ایجاد تفاوت میان این دو بالش شده است که این تفاوت ها عبارتند از:

  • بالش های معمولی ابعاد کوچک تری دارند و همین به معنای آن است که نمی توانند تمام قسمت های بدن را پوشش دهند و در هنگام خواب بر اثر غلت خوردن، فشارهای زیادی را بر کمر و … وارد می کنند.
  • بالش های بارداری با طراحی خاص خود در انواع و ابعاد مختلفی تولید می شوند که همین امر باعث می شود برخلاف بالش های معمولی، قسمت های مختلف بدن را در زمان بارداری پوشش دهند.
  • خواب راحت در دوران حاملگی توسط بالش های بارداری اتفاق می افتد نه بالش های معمولی.

انواع بالش های بارداری

بالش های بارداری در انواع مختلفی تولید می شوند و می توان با نیاز و خواسته ی خود، هر کدام را انتخاب کرد. انواع بالش های بارداری عبارتند از:

بالش بارداری طولی یا تمام قد

نام این بالش ها، نشان دهنده طراحی و ساختار آن ها می باشد. این بالش ها، دراز و طولی هستند و بدن را در همین راستا حمایت می کنند، با توجه به انعطاف قابل قبولی که دارند به راحتی در آغوش کشیده می شوند و خوابی راحت را فراهم می کنند. بالش های طولی دست ها و پاها را کامل پوشش می دهد ولی کمر را کمتر حمات می کنند.

انواع بالش های بارداری

بالش بارداری کل بدن

با رشد جنین خوابیدن در دوران بارداری دشوار می شود اما بالش های بارداری کل بدن، این مشکل را حل کرده اند.

نظر پزشکان این است که استفاده از این نوع بالش در سه تا شش ماهگی سبب خواب راحت در این دوران خواهد شد.

بالش های بارداری کل بدن در دو نوع زیر ساخته شده اند.

بالش بارداری به شکل C

این نوع بالش شبیه به حرف انگلیسی C طراحی شده است و قسمت های مختلف بدن را مورد پوشش خود قرار می دهد.

بالش بارداری به شکل C

بالش بارداری به شکل U

این نوع بالش نیز شبیه به حرف U می باشد و سبب خوابی راحت می شود.

بالش بارداری به شکل U

بالش بارداری به شکل گوه

این نوع بالش بارداری نیز در ایجاد یک خواب راحت تاثیر مثبت دارد و ابعاد کوچکتری نسبت به دیگر بالش های بارداری دارد. بالش بارداری گوه ای شکل بیشترین قسمتی که پوشش می دهد، کمر و شکم است که هم باعث کاهش کمر درد و هم باعث می شود که به شکم و در نتیجه جنین فشار وارد نشود.

به طور کلی این دسته از بالش های بارداری سبب تسکین دردهای کمر و عضلات، ستون فقرات و … خواهد شد زیرا تمام این قسمت ها را از بدن پوشش می دهند.

استفاده از بالش بارداری در زمان حاملگی به همه ی افراد توصیه می شود یا خیر؟

حال که فواید و انواع بالش های بارداری ذکر شد، می توان فهمید که استفاده از آن در زمان بارداری مفید است یا خیر. جواب این سوال کاملا واضح و پاسخ بله است. اگر چه می توان با بالش های معمولی دوران حاملگی را گذراند، اما با توجه به اینکه در دوران حاملگی، وزن و فیزیک بدن بانوان عوض می شود بالش های معمولی نمی توانند حمایت کامل را از بدن شما انجام دهند و ممکن است بعدها عوارض آن نمایان شود.

در مقابل بالش های بارداری به طور تخصصی برای این دوران طراحی شده اند و مانع از به وجود امدن هر گونه درد در قسمت هایی چون کمر، ستون فقرات و … خواهند شد زیرا بیشتر قسمت های بدن را پوشش می دهند و خوابی راحت را برای استفاده کنندگان به همراه خواهند داشت


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.