برای خرید گروهی بلیط قطار چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای خرید گروهی بلیط قطار چه مدارکی مورد نیاز است؟

مسافرت های گروهی، تنها سفرهای خانوادگی و دوستانه را در برنمی‌گیرند. گاه این سفرها به طور خاص برای تیم های ورزشی، هیئت های علمی، کارکنان یک شرکت و غیره برنامه ریزی می‌شوند و هزینه های زیادی را بر دوش سازمان ها می‌گذارند. از این رو طبیعی است که سازمان ها و ارگان های مختلف همواره به دنبال راهی برای کاهش این هزینه ها باشند. هزینه هایی که قطعاً با انتخاب وسیله نقلیه مناسب، به درستی قابل مدیریت هستند.

همین امر نیز موجب می‌شود تا کمتر سازمان و ارگانی به سمت رزرو بلیط هواپیما برای کارکنان خود برود. در این میان اما بلیط قطار طرفداران بیشماری دارد چرا که این وسیله نقلیه، هم ارزان و هم ایمن است. از این گذشته امکان خرید گروهی بلیط نیز در قطار مهیا است. به همین دلیل شاید بتوان قطار را در زمره مناسب ترین و کم هزینه ترین وسایل نقلیه برای سفرهای گروهی به شمار آورد. اما اصطلاح خرید گروهی به چه نوع خریدهایی اطلاق می‌شود و مدارک مورد نیاز برای این نوع خرید چیست؟ برای یافتن پاسخ با قاصدک ۲۴ در ادامه مطلب ” برای خرید گروهی بلیط قطار چه مدارکی مورد نیاز است؟ ” همراه باشید.

خرید اینترنتی بلیط قطار برای سفرهای دسته جمعی

اگر قطار را برای سفر خانوادگی خود انتخاب کرده اید و قصد دارید بلیط آن را به صورت اینترنتی بخرید، بد نیست بدانید که شما در هر خرید نهایتاً مجاز به تهیه ۶ بلیط هستید. البته به طور دقیق تر باید بگوییم که تعداد بلیط مجاز در هر خرید بین عدد ۴ تا ۶ متغییر است و این اختلاف نیز به نوع قطارها وابسته است. به طور مثال مسافری که یک قطار ۴ تخته را برای سفر خود انتخاب کرده است تنها مجاز به ثبت مشخصات ۴ مسافر در هر خرید خود است. در حالی که مسافران قطارهای ۶ تخته و سالنی می‌توانند در هر خرید تا ۶ بلیط را رزرو کنند.

البته بدیهی است که در سفرهای دسته جمعی، همیشه تعداد همسفران شما به اندازه ظرفیت یک کوپه قطار نخواهد بود و گاه ممکن است شما مجبور به رزرو یک کوپه و نیم یا حتی دو کوپه باشید. خب در این صورت باید از چه ترفندی برای خرید بلیط استفاده کنید؟ اول از همه باید بگوییم که هیچ تضمینی برای رزرو بلیط قطار برای همه همسفران شما در کوپه های متوالی وجود ندارد. چرا که این کار به صورت سیستمی صورت می پذیرد و ممکن است سامانه رزرو بلیط طراحی شده توسط کارگزار ریلی مورد نظر شما، به طور کاملاً خودکار، ۶ مسافر از ۸ مسافر موجود را در یک کوپه از یک واگن جای دهد و بلیط دو نفر باقی مانده را در دو واگن جلوتر رزرو نماید. اما نگران نباشید چرا که اگر شما بلیط قطار خود را برای ایامی غیر از پیک سفر رزرو کنید، می توانید شانس خود را برای همجواری با سایر اعضای گروه افزایش دهید. از این گذشته یکی دیگر از ترفندهایی که می توانید در این زمینه به کار بگیرید، خرید بلیط قطار در ساعات خلوت تر روز است. بر این اساس مثلاً اگر شما بلیط قطار بندرعباس خود را در ساعت ۱ یا ۲ شب خریداری نمایید شانس بیشتری برای رزرو دو کوپه متوالی نسبت به خرید همین بلیط، در ساعت ۱۰ صبح دارید!

خرید اینترنتی بلیط قطار

برای خریدهای اینترنتی نیز نیاز به مدارک خاصی ندارید اما فراموش نکنید که تنها با بلیطی که به نام شما صادر شده است می‌توانید سوار قطار شوید. پس اطلاعات کامل خود و همسفرانتان را به علاوه یک کارت بانکی عضو شتاب و آدرس یک ایمیل معتبر در اختیار داشته باشید تا بتوانید برای سفر خود، بلیط قطار تهیه کنید. در غیر این صورت با در اختیار داشتن بلیط غیرهمنام، به عنوان مسافر بدون بلیط تلقی می‌شوید و در صورت سوار شدن به قطار باید معادل ۱.۵ برابر هزینه بلیط را به عنوان کرایه پرداخت نمایید.

خرید گروهی بلیط قطار از مراکز فروش حضوری و سامانه دریافت بلیت گروهی رجا

گاهی در سفرهای گروهی تعداد مسافران از ظرفیت سه کوپه مسافری نیز بیشتر است. بدیهی است که در این شرایط خریدار نمی‌تواند سه یا ۴ بار به سامانه های خرید بلیط سفر نظیر قاصدک ۲۴ مراجعه نموده و هر بار نام گروهی از مسافران را در سیستم ثبت نماید. در چنین شرایطی که تعداد مسافران از ۱۸ نفر بیشتر است به خریدار توصیه می‌شود که یا با در دست داشتن مدارک شناسایی همسفران خود به یکی از مراکز فروش حضوری مراجعه نماید و یا از سامانه دریافت بلیت گروهی رجا کمک بگیرد.

این سامانه که برای خرید بلیط چارتر قطار راه اندازی شده است به خریدار امکان می‌دهد که کلیه بلیط های مورد نظر خود را به صورت یکجا خریداری کرده و به نوعی هر چند کوپه از قطار را که نیاز دارد، چارتر نماید. بدین ترتیب هم مسافر، بلیط ارزان قیمت تری را خریداری کرده است و هم امکان قرار گرفتن تمامی اعضای گروه در کنار هم برای او فراهم شده است. البته ناگفته نماند خریداری که قصد خرید گروهی بلیط قطار و به اصطلاح چارتر کردن این وسیله نقلیه را دارد باید حداقل ۱۴ روز مانده به تاریخ سفر خود، این درخواست را در سامانه رجا ثبت نماید.

در این روش خرید گروهی بلیط قطار نیز تنها کافی است تا سرپرست تیم، اطلاعات شناسایی تمامی اعضای گروه را در اختیار داشته باشد تا با ثبت آدرس یک ایمیل معتبر و پرداخت از طریق درگاه بانکی، به نسخه پی دی اف بلیط های خریداری شده دست پیدا کند. البته لازم به ذکر است برای راحتی بیشتر مسافران و جلوگیری از بروز هر نوع مشکل بهتر است خریدار از تمامی بلیط ها، نسخه چاپی تهیه نماید. بدین ترتیب مسافران می‌توانند این نسخه را همراه با کارت شناسایی معتبر خود، به هنگام سوار شدن، به مامور قطار ارائه دهند و بدون کوچکترین مشکلی، سفر خود را آغاز کنند.

خرید گروهی بلیط قطار

در پایان یادآور می‌شویم در قاصدک ۲۴ علاوه بر بلیط قطار می‌توانید بلیط اتوبوس و هواپیما مورد نیاز خود را نیز به صورت آنلاین خریداری نمایید.

بیمه مسافرتی، امکان رزرو هتل به صورت آنلاین و خرید تور نیز از جمله دیگر خدمات مجموعه قاصدک ۲۴ متعلق به شرکت فرش تا عرش قاصدک کارمانیا است که به شما در تجربه یه سفر لذت بخش کمک می‌کند.

 

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.