تلاش یک سعودی وهابی برای آتش زدن کعبه خانه خدا +علت

تلاش یک سعودی وهابی برای آتش زدن کعبه خانه خدا +علت

تلاش یک فرد برای آتش زدن کعبه , فیلم آتش زدن کعبه , کعبه خانه خدا , کلیپ تلاش سعودی برای آتش زدن کعبه

تلاش یک سعودی وهابی برای آتش زدن کعبه خانه خدا +علت
تلاش یک سعودی وهابی برای آتش زدن کعبه خانه خدا +علت

کعبه خانه خدا

فیلم تلاش یک سعودی برای آتش زدن کعبه خانه خدا در عربستان سعودی که فردی که قصد داشت با بنزین کعبه را به آتش بکشد بازداشت شد.

کاربران شبکه های اجتماعی، فیلمی از بازداشت فردی دیوانه که با بنزین قصد آتش زدن خانه کعبه را داشت، منتشر کردند.

بسیاری از زائران در این فیلم، از نیروهای امنیتی می خواهند تا این مرد را اعدام کنند. همچنین پس از انتشار این خبر، هشتگ “دستگیری فردی که قصد سوزاندن کعبه را داشت” درصدر توئیت های عربستان قرار گرفت.

ماجرای به آتش کشیدن کعبه توسط یزید

لشکر شام در بالاى کوه‏هاى مکه که مشرف بر خانه‏ها و مسجدالحرام بود، اجتماع کردند و با منجنیق، پیوسته سنگ و نفت بر مکه و مسجد مى‏افکندند.

در سال ۶۴ ه‍ به دستور یزید خانه کعبه را با منجنیق خراب کردند. این فاجعه یازده روز قبل از هلاکت یزید به وقوع پیوست. تتمه المنتهی: ص ۶۳

به گزارش سرویس علمی وفرهنگی خبرگزاری حوزه سوم ربیع الاول یاد آور هجوم لشکریان یزید به کعبه و تخریب  آن می باشد .شیخ عباس قمی در کتاب وقایع الایام  در این خصوص می نویسد:

در روز سوم ، سال  ۶۴ه ق، واقعه به آتش کشیدن  مکه اتفاق افتاد.

مسلم بن عقبه با لشکر شام به قصد قتل‌عام اهل مدینه و سرکوب قیام آنان حرکت کرد و  ۲۸ ذى‏حجه با حمله به مدینه، ظلم های بسیار و قتل‌عام‌های فجیعی انجام داد و  پس  از آن به امر یزید به قصد دفعِ قیام  عبدالله بن زبیر به سوی  مکه حرکت کرد.

ابن زبیر از کسانى است که بعد از مرگ معاویه با یزید بیعت  نکرد و با حضور در مکه مردم را به بیعت خویش فرا خواند.

چون ابن عقبه به مکانی  معروف «بقدید» رسید، به درک واصل شد . حُصَیْن بن نُمَیْر پس از او امیر لشکر شد و با آن گروه به مکه رفت و دور مکه را احاطه کرد.

عبدالله بن زبیر با مختار بن ابى عبیده و جمعى دیگر که با وى بیعت کرده بودند، به خانه خدا پناه بردند.

 لشکر شام در بالاى کوه‏هاى مکه که مشرف بر خانه‏ها و مسجدالحرام بود، اجتماع کردند و با منجنیق، پیوسته سنگ و نفت بر مکه و مسجد مى‏افکندند پارچه هایی  از پنبه و کتان به نفت آلوده مى‏ساختند و بر خانه خدا مى‏انداختند  و آنها را آتش می زدند تا آنکه کعبه معظّمه سوخت و بناى آن منهدم گشت و دیوارهاى آن فرو ریخت و شاخ‏هاى گوسفندى که به جهت فداى اسماعیل آمده بود و بر سقف آویخته بودند، هم سوخت»

ابوحَرّه مدینى در این خصوص شعری سروده است:

ابن نَمیرٍ بِئسَ ما تَوَلّى             قَد أحرَقَ المُقامَ وَالمُصَلّى

پسر نمیر چه کار زشتی را انجام داد که مقام ابراهیم و محل نماز را آتش زد

بعد از این حادثه خداوندِ منتقمِ قهّار، یزید را مهلت نداد و به جهنم فرستاد وقتی خبر مرگش به مکه رسید. ابن نمیر دست از جنگ برداشت و با لشکر خویش به جانب شام روانه شد.

البته بعد از این ماجرا، هنگامی که عبدالملک بن مروان به فرمانروایی رسید در سال ۷۲ ه ق برای شکست دادن عبدالله بن زبیر به مکه حمله کرد و بعد از هشت ماه محاصره آنجا، کعبه را ویران نمود و عبدالله بن زبیر را کشت(تاریخ طبری ج ۶  ص ۱۸۹)


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.