انشا ۲۲ بهمن | ۱۰ انشا در مورد دهه فجر و بیست و دو بهمن

انشا ۲۲ بهمن|۱۰ انشا در مورد دهه فجر  ۲۲ بهمن و پیروزی انقلاب

در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقالب اسلامی ۱۰ متن برای استفاده به عنوان انشا ۲۲ بهمن ، دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی در اختیر شما عزیزان قرار میدهم و امیدوارم مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد.

انشا-۲۲-بهمن ۱۰

انشای درباره دهه مبارک فجر – شماره ۱

موضوع انشا ۲۲ بهمن ماه

مقدمه :

وَالْفَجْرِ ﴿۱﴾  وَلَیَالٍ عَشْرٍ ﴿۲﴾-سوگند به سپیده‏ دم ،و به شبهاى دهگانه !

با نام خداوند متعال و ذکر این دو آیه شریف از ابتدای سوره مبارکه فجر انشا خود را در مورد ۲۲ آغاز میکنم .

متن انشا :

وقتی بزرگ تر ها در مورد سال های انقلاب صحبت میکنند ، حس و حال عجیبی دارند ، از بیان شور و حرارت جوانان ، همبستگی مردم ، اتحاد نیروی های نظامی و ارتش ، شهادت و شکنجه های رهبران انقلاب و حتی وضعیت زندگی عادی مردم در کوچه و خیابان خاطرات زیادی دارند که وقتی برای ما تعریف میکنند حس میکنی آنها در یک جهان افسانه ای عجیب و غریب زندگی کرده اند . تجربیاتشان اگر چه جالب و شگفت آور است اما برای ما ملموس نیست .

نمیتوانیم درک کنیم که چطور همه آدم ها با هر عقیده و مرامی در کنار هم بودند. به هم کمک میکردند ، به هم پناه میدادند و یک صدا در برابر ظلم و استبداد شاهنشاهی ایستاده بودند. از این که بدون ترس از مرگ و شکنجه هر روز به خیابان ها می آمده اند و با تنها سلاحی که داشته اند یعنی جانشان خواستار اصلاح و تغییر زندگی شان بوده اند.

من فکر میکنم تنها چیزی که میتواند همه آدم های یک کشور را در کنار هم این اینطور متحد کند سلاح ایمان است . ایمان حقیقی که ما این روزها کمتر پیدا میکنیم، در آن روزگار انسان ها را به هم نزدیک کرده بود. طوری که هر طور که میتوانسته اند با کمترین امکانات به هم کمک میکردند تا هدف نهایی شان تحقق پیدا کند.

امروز گاهی باشنیدن خاطرات بزرگتر ها ، پدر ، مادر و حتی پدربزرگ و مادربزرگ آرزو میکنم کاش در آن روزگار زیسته بودم و طعم تلاش همگانی در جهت یک هدف والا را به جای زندگی در دنیایی که همه به فکر منافع خود هستند را تجربه میکردم . جنگیدن برای کشور،دین، عقیده و آزادی میتواند به زندگی رنگی خدایی بدهد … چیزی که این روزها جای خود را به جنگیندن برای منفعت ، رفاه شخصی، مال اندوزی و پایمال کردن حقوق دیگران داده است.

راستش با این که بزرگتر ها همیشه به ما میگویند که باید خدا را شکر کنیم که در رفاه و آسایش زندگی میکنیم و این که دیگر خبری از شلیک تیر و تفنگ و شکنجه نیست ، اما من بدون این که هیچ درک دقیقی از دهه فجر سال ۵۷ داشته باشم ، آرزو میکنم یکی از جوانان و نوجوانانی بودم که تا ۲۲ بهمن سال ۵۷ در صف های به هم پیوسته برای آزادی حقیقی میجنگیدم. یا در ۱۲ بهمن ۵۷ از شوق برگشتن رهبر انقلاب اشک میریختم…

 نتیجه گیری : 

شاید ایرانی که امروز در آن زندگی میکنیم ، دنیای ایده آلی نباشد که جوانان سال ۵۷ برای آن جان داده اند . اما من ایمان دارم ما در دامنه مسیری سخت و پر پیچ و خم هستیم که گذشتگانمان با نثار خون خود آغاز کرده اند و شادی فرزندان ما بر فراز قله های آن پرچم افتخار و آزادی و ایمان را به اهتزاز در آورند. ان شاا الله.

انشا دهه فجر

انشای درباره دهه مبارک فجر – شماره ۲

موضوع انشا ۲۲ بهمن چه روزی است ؟ 

بسم الله الرحمن الرحیم

مقدمه :

باز هم دهه فجر رسید.

روزهای پیروزی انقلاب اسلامی که برای پدر و مادرهای ما پر از خاطره است.

در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت

و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند بشمار می رود.

متن انشا :

دوازده تا بیست و دو بهمن ۱۳۵۷ دهه فجر انقلاب اسلامی و روزهای سرنوشت ساز ملت به پاخاسته ایران است. بازگشت افتخارآمیز امام خمینی به ایران اسلامی و اعلام تشکیل دولت موقت با خود نتایج مثبتی از جمله پیوستن بسیاری از ارتشیان به انقلاب و بیعت نیروی هوایی با امام بزرگوار و شکست حکومت نظامی با حضور شکوهمند مردم در صحنه به فرمان امام خمینی، فتح مراکز مهمی همچون صدا و سیما و پادگانهای نظامی و سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی را همراه داشت .

هر ساله در طول دهه فجر مراسم و یادبود های زیادی توسط طرفداران نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می‌گیرد. همچنین در سازمان‌ها و ادارات دولتی اقدام به برگزاری سمینارها و همایش‌ها می‌شود. صدا و سیمای ایران نیز غالباً به پخش نماهنگ‌ ها و تصاویر مربوط به روزهای مبارزات و تظاهرات می‌پردازد. همچنین جشنواره فجر که بزرگترین جشنواره دولتی فیلم، تئاتر و موسیقی ایران است معمولاً در طول دهه فجر برگزار می‌شود.

در مدارس نیز دانش آموزان کلاس‌های درس را با نوارهای رنگی، پرچم و عکس های زیبا از روزهای انقلاب اسلامی تزئین می‌کنند. در روز دوازده بهمن زنگ مدارس به مناسبت سالگرد ورود هواپیمای امام خمینی به ایران، در حدود ساعت نه و سی دقیقه نواخته می‌شود. در این روز بزرگترین استقبال تاریخ در تهران برگزار شد، در حدود ساعت نه و سی دقیقه بامداد روز دوازدهم بهمن ماه هواپیمای حامل امام خمینی در میان تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه مهرآباد برزمین نشست. امام خمینی در میان استقبال گسترده مردم تهران در ساعت یک بعد از ظهر وارد قطعه هفده که مدفن شهدای انقلاب بود، شد و سخنرانی خود را ایراد نمود.

در روز ۲۲ بهمن، آخرین روز از دهه فجر نیز که به عنوان تعطیل رسمی در تقویم رسمی ایران ثبت شده‌است، راهپیمایی حامیان حکومت ایران در شهرهای مختلف ایران با شکوه هرچه تمام تر برگزار می‌شود.

*دهه فجر بر همه ی ایرانیان مبارک باد*

انشا ۲۲ بهمن (۱)

انشای درباره دهه مبارک فجر – شماره ۳

موضوع انشا ۲۲ بهمن و دهه فجر روزهای فراموش نشدنی تاریخ ایران 

مقدمه : 

دهه فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ، روزهایی ماندگار و فراموش ناشدنی در تاریخ ملت بزرگ ماست. من این انشا را در مورد دهه فجر و ۲۲ بهمن با نام خداوند آغاز میکنم.

متن انشا :

دهه فجر روزهای پیروزی انقلاب اسلامی است؛ انقلابی که رساترین فریاد تاریخ، یعنی امام امت، آن را رهبری کرد و به فرجام رساند و برای حفظ آن، با تمام وجود تلاش کرد. انقلابی که مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود، که در آن عده ای قلیل، با اعتقادی وسیع و راسخ، نیروهای کفر و باطل را شکست دادند و چشم قدرتمندان را خیره ساختند.

دهه فجر، فرصت بازنگری در ارزش ها و آرمان هاست؛ وقتی که امام آمد، ستم رفت، شاه رفت و پلیدی و تباهی و سیاهی رخت بربست. وقتی که امام آمد، لاله ها سر از خاک برآوردند و فرشی برای گام های پرصلابت او شدند. وقتی که امام آمد، آزادی به خانه ها برگشت، ما استقلال خویش را باز یافتیم و جمهوری اسلامی با دست مبارک او بنیاد نهاده شد. پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بدون شک معجزه ای الهی بود که به دست معجزه گر مردی از سلاله پاک رسول خدا صلی الله علیه و آله ، به انجام رسید و چشم امید مظلومان و مستضعفان جهان را به خود خیره ساخت.

تأثیر سریع انقلاب اسلامی در منطقه و بر آشفتن شعله خشم مردم مسلمان و غیرمسلمان در بسیاری از کشورهای تحت سلطه استعمار، گواه روشنی بر این مدعاست؛  مهم ترین و اساسی ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی، قیام مردم برای خدا بود و این نکته حساسی است که از دید غربی ها و سیاست مآبان مادی گرا، خارج و از حیطه تفکر محدود آنان بیرون، و برای آنها و دنباله روان شان واژه ای نامفهوم است.

حضرت امام(ره) پیش از آن که مردم را به انقلاب بر ضد طاغوت وادارد، انقلابی در درون دل هایشان آغاز کرد. بنابراین انقلاب اسلامی ایران، انقلابی بود بر ضد تمام ارزش های به ارث مانده از دوران ستم شاهی؛ انقلابی بود در روش ها، منش ها، سنت های جاهلی.

انشا ۲۲ بهمن (۲)

انشای درباره دهه مبارک فجر – شماره ۴

موضوع انشا ۲۲ بهمن ( تحقیق دانش آموزی ) 

دهه فجر انقلاب اسلامی به روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ گفته می‌شود که طی آن سید روح‌الله خمینی بعد از تبعید پانزده ساله در دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷ به ایران وارد و در نهایت با اعلام بی‌طرفی ارتش شاهنشاهی، سلطنت پهلوی در بیست و دوم بهمن ماه منقرض شد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید. با پیروزی انقلاب اسلامی، تحولات عمیقی در داخل کشور و جهان ایجاد شد .

مهم ترین این تحولات عبارت است از:

  1. شکوفایی معنوی و گرایش مردم به سمت ارزش های اسلامی.
  2. احیای اصل امامت در قالب ولایت فقیه.
  3. گسترش آزادی های مشروع .
  4. حضور بیشتر مردم در صحنه های مختلف اجتماعی شده است.
  5.  فعال شدن حوزه و دانشگاه در صحنه های علمی و اجتماعی .
  6. وحدت دو جناح مهم و سرنوشت ساز حوزه و دانشگاه.
  7. حضور فعال زنان در انقلاب و بالا رفتن منزلت زن در ایفای نقش سیاسی.
  8. طرح مسأله استکبار ستیزی در سطح بین المللی.
  9. احیای فریضه جهاد و بیداری ملت های مظلوم در مقابل مستکبران و سلطه طلبان.
  10.  مطرح شدن اسلام در صحنه های بین المللی به عنوان قدرتی قابل توجه.

در روز ۲۲ بهمن ۵۷ سقوط نظام ۲۵۰۰ ساله استبداد و پایان شب سیاه ستم تحقق یافت و نغمه دل انگیزدر بهار آزادی، جای شهدا خالی همه جا طنین انداز شد.

در بهمن ماه ۵۷، جهان شاهد تحولی شگرف و انقلابی عظیم و مردمی در تاریخ بود. قیام ملتی مصمم و یکپارچه با قلب هایی سرشار از عشق و ایمان. در بهمن ماه، رهبر بزرگ و نستوهی، پس از سال ها دوری از وطن، قدم بر خاک گلگون میهن گذاشت که آزادی و استقلال را نصیب امتی خداخواه کرد و بدین سان بهمن ۵۷ طلوع دوباره اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله را نوید داد.

انشا 22 بهمن

انشای درباره دهه مبارک فجر – شماره ۵

موضوع انشا ۲۲ بهمن ( مروری بر وقایع بهمن سال ۵۷ )

مقدمه :

دهه فجر انقلاب اسلامی ،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت ، دهه فجر انقلاب آئینه ای است که خورشید اسلام در او درخشید .

متن انشا :

در روز ۴ بهمن ۱۳۵۷ چهارشنبه رژیم مزدور شاه برای جلوگیری از حضور امام خمینی در بین مردم ایران ارتش فرودگاه مهرآباد را به اشغال درآورد و در ۵ بهمن ۱۳۵۷ دولت بختیار ۳ روز فرودگاههای کشور را بست. اما در روز ۹ بهمن ۱۳۵۷ فرودگاه برای ورود امام خمینی بازگشایی شد و در پی اعتصابات و تظاهرات و راه‌پیمایی مردم که خواستار بازگشایی فرودگاه مهرآباد بودند. دولت بختیار فرودگاه مهرآباد را از اشغال نظامی خارج کرد.

در روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ ساعت ۹ و ۲۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه حضرت امام خمینی پس از پانزده سال تبعید پای بر خاک ایران گذاشتند. فرمانداری نظامی بر اثر فشار مردم راه‌پیمایی و تظاهرات را برای ۳ روز آزاد اعلام کرد. در روز ۲۱ بهمن دولت بختیار زمان حکومت نظامی را افزایش داده و حکومت نظامی را از ساعت ۴ بعدازظهر اعلام نمود ولی حضرت امام خمینی دستور شکستن زمان حکومت نظامی و حضور مردم در خیابانها را صادر نمودند. ‌ در تهران و شهرستانها بین سربازان گارد و مردم مسلح درگیریهای بسیار شدید رخ داد.

انشا در مورد ۲۲ بهمن و دهه فجر

روز سرنوشت فرا رسید و در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، نظام پوسیده ستمشاهی فرو ریخت و ریشه های فاسد دودمان سیاه پهلوی از این کشور اسلامی کنده شد. در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تهران صحنه جنگ خونین مسلحانه بین مردم و سربازان طرفدار رژیم پهلوی گردیده است و سرانجام با تسلیم تمامی نیروهای نظامی و پیروزی مردم مسلمان ایران رژیم ستمشاهی پس از ۵۷ سال ظلم و ستم متلاشی گردید.

مبارزه پانزده ساله ملت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی (ره) به ثمر رسید و با سرنگونی نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پیروز گردید.

انشا دهه فجر

ضمن تبریک دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی امیدوارم مجموعه انشا های جمع آوری و نگارش شده در این متن مورد توجه و استفاده شما عزیزان و همراهان سایت دلبرانه قرار گیرد. موفق باشید.

انشای درباره دهه مبارک فجر – شماره ۶

موضوع : انشای ساده درباره  ۲۲ بهمن

۲۲ بهمن روزی است که تلاش مردم ایران با رهبری امام خمینی (ره) نتیجه داد و انقلاب اسلامی ایران به طرز معجزه آسایی به نتیجه رسید. در سال ۱۳۵۷ و پس از ورود امام خمینی به ایران، مجاهدت های مردم موثر واقع شد و ۲۲ بهمن روز تبلور این پیروزی بود.

با پیروزی انقلاب در روز ۲۲ بهمن سال ۵۷ مردم فریاد الله اکبر و مرگ بر شاه سر دادند و حکومت نظامی برای همیشه لغو شد.

امام خمینی در مورد عظمت ۲۲ بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی ایران فرمودند (انقلاب ما انفجار نور بود) و این جمله بیانگر این است که با پیروزی انقلاب، گویی معجزه ای رخ داد و همه جا را نورانی و درخشان کرد.

از زمان پیروزی انقلاب تاکنون هرساله مردم با راهپیمایی در نقاط مختلف کشور، یاد و خاطره شهدای آن دوران را گرامی می دارند و به جهانیان ثابت می کنند که با وجود مشکلات و سختی ها همچنان پایبند به این انقلاب هستند و از رهبر خود امام خامنه ای پیروی خواهند کرد.

ما نیز باید برای قدردانی از زحمات این مردم و پاس داشتن خون شهدا، برای حفظ انقلاب و کشور تلاش کنیم و دنباله رو آرمان های آنها باشیم.

ensha 22 bahman (11)

انشای درباره دهه مبارک فجر – شماره ۷

موضوع : انشای درباره ایام  دهه فجر

ایام دهه فجر و ۲۲ بهمن یاداور روزهای تکرار نشدنی برای ملت ایران است.برای ما بچه هایی که در ۲۲ بهمن ۱۳۷۵ نبودیم، همبستگی و اتحاد مردم در آن زمان خیلی حیرت انگیز و ستودنی است. اینکه مردم با وجود همه تفاوت هایی که در عقاید و اهداف خود داشتند، با هم همدل و یک صدا بودند و در کنار هم برای رهایی از ستم و زورگویی تلاش کردند.

در سال ۵۷ مردم همه مردم زندگی ساده ای داشتند و با کمترین امکانات، برای رسیدن به یک هدف بزرگ زحمت می کشیدند. جوان هایی که جان خود را در این مسیر فدا کردند تا انقلاب به بار بنشیند و نتیجه از خودگذشتگی های آنها ۲۲ بهمن بود. روزی که کشور برای همیشه به استقلال رسید و جمهوری انقلاب اسلامی شکل گرفت.

اینکه بعد از گذشت چند دهه هنوز هم سالروز ۲۲ بهمن باشکوه برگزار می شود و در تقویم ایران روز تعطیلی رسمی است، به این دلیل است که ملت ایران بخوبی می داند این آسایش و آزادی بعد از سختی های فراوانی بدست آمده، خون جوان های زیادی ریخته شده و ما برای آن که ایران خانه ی خوبان شود، رنج دوران برده ایم.

ensha 22 bahman (10)

انشای درباره دهه مبارک فجر – شماره ۸

موضوع : ۲۲ بهمن

۲۲ بهمن در حقیقت نتیجه ایستادگی و جانفشانی یک ملت است. در بهمن سال ۱۳۵۷ مردم دیگر از ظلم و زورگویی خسته شده بودند و به دنبال برپایی حکومتی عادلانه و به دور از تبعیض بودند. به همین خاطر بدون اینکه از چیزی بترسند، با حضور در خیابان ها و سر دادن شعارهای انقلابی، نارضایتی خود را اعلام می کردند. شهادت و مرگ هیچ گاه باعث نشد مردم از هدف خود دست بکشند و سرانجام با ایستادگی های فراوان، سقوط رژیم شاهنشاهی را در ۲۲ بهمن رقم زدند.

۲۲ بهمن ملت ایران به پشتوانه امام خمینی ره به پیروزی دست یافت و این پیروزی برای مردم بسیار با ارزش است ، چرا که بخوبی سختی ها را لمس کرده اند و دستبابی به این پیروزی با بهای سنگینی برای آنها بدست آمده است و هر سال باشکوه تر از سال های قبل آنرا جشن می گیرند و در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می کنند .

ensha 22 bahman (2)

انشای درباره دهه مبارک فجر – شماره ۹

موضوع : ۲۲ بهمن

دهه فجر برای ما دانش آموزان نام آشنایی است که از تاریخ ورود امام خمینی به ایران تا پیروزی انقلاب اسلامی می باشد.

وقتی شاه خائن در روز ۲۶ دی ماه ۱۳۵۷ از ایران فرار می کند و امام خمینی در روز ۱۲ بهمن ماه به ایران وارد می شوند روز نامه ها با خطی بزرگ در این دو روز نوشته بودند شاه رفت، امام آمد. مردم ایران در طول این ۱۰روزبه خیابان ریختند و علیه شاه و نوکران او شعار می دادند تا اینکه انقلاب اسلامی ۲۲ بهمن ماه پیروز می شود. مردم در شب۲۲ بهمن ماه به دستور امام حکومت نظامی شاه را از بین بردند.

هر سال در چنین روز هایی جشن پیروزی انقلاب در سراسر ایران بر گزار می شود و ما نیز وظیفه داریم در مدرسه ی خود جشن کوچکی برگزار کنیم.

باز هم دهه فجر رسید. روزهای پیروزی انقلاب اسلامی که برای پدر و مادرهای ما پر از خاطره است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند بشمار می رود

دوازده تا بیست و دو بهمن ۱۳۵۷ دهه فجر انقلاب اسلامی و روزهای سرنوشت ساز ملت به پاخاسته ایران است. بازگشت افتخارآمیز امام خمینی به ایران اسلامی و اعلام تشکیل دولت موقت با خود نتایج مثبتی از جمله پیوستن بسیاری از ارتشیان به انقلاب و بیعت نیروی هوایی با امام بزرگوار و شکست حکومت نظامی با حضور شکوهمند مردم در صحنه به فرمان امام خمینی، فتح مراکز مهمی همچون صدا و سیما و پادگانهای نظامی و سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی را همراه داشت

هر ساله در طول دهه فجر مراسم و یادبود های زیادی توسط طرفداران نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می گیرد. همچنین در سازمان ها و ادارات دولتی اقدام به برگزاری سمینارها و همایش ها می شود. صدا و سیمای ایران نیز غالباً به پخش نماهنگ ها و تصاویر مربوط به روزهای مبارزات و تظاهرات می پردازد.

همچنین جشنواره فجر که بزرگترین جشنواره دولتی فیلم، تئاتر و موسیقی ایران است معمولاً در طول دهه فجر برگزار می شود در مدارس نیز دانش آموزان کلاس های درس را با نوارهای رنگی، پرچم و عکس های زیبا از روزهای انقلاب اسلامی تزئین می کنند در روز دوازده بهمن زنگ مدارس به مناسبت سالگرد ورود هواپیمای امام خمینی به ایران در حدود ساعت نه و سی دقیقه نواخته می شود

در این روز بزرگترین استقبال تاریخ در تهران برگزار شد، در حدود ساعت نه و سی دقیقه بامداد روز دوازدهم بهمن ماه هواپیمای حامل امام خمینی در میان تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه مهرآباد برزمین نشست.

امام خمینی در میان استقبال گسترده مردم مردم تهران در ساعت یک بعد از ظهر وارد قطعه هفده که مدفن شهدای انقلاب بود شد و سخنرانی خود را ایراد نمود.

در روز ۲۲ بهمن، آخرین روز از دهه فجر نیز که به عنوان تعطیل رسمی در تقویم رسمی ایران ثبت شده است، راهپیمایی حامیان حکومت ایران در شهرهای مختلف ایران با شکوه هرچه تمام تر برگزار می شود.

ensha 22 bahman (1)

انشای درباره دهه مبارک فجر – شماره ۱۰

موضوع : ۲۲ بهمن

۴۶ سال پیش در روز ۲۲ بهمن مردم ایران به خاطر پیروزی انقلاب اسلامی و برکناری شاه و خاندان پهلوی، از شدت خوشحالی بر روی پشت بام خانه ها رفتند و با صدای بلند الله اکبر گفتند و مردم در خیابان ها شیرینی پخش می کردند و همگی از یک چیز خوشحال بودند. اینکه تلاش های آنها بی نتیجه نماند و از ستم و بی عدالتی نظام شاه، رها شدند.

مردم ایران در دوران طاغوت، روزهای سختی را پشت سر گذاشتند و خیلی از آنها شکنجه های زیادی را تحمل کردند تا از ارزش های خود و کشورشان دفاع کنند و تن به ذلت و زور ندهند.

آنها که از این وضعیت خسته شده بودند با شعارهای انقلابی در سراسر خیابان های کشور، نارضایتی خود را اعلام می کردند و حتی توپ و تانک هم نتوانست آنها را از پا دربیاورد. بسیاری از جوانان در این اعتراض ها کشته شدند و به شهادت رسیدند و با رهبری و دلگرمی های رهبر انقلاب (امام خمینی ره ) و مقاومت های مردم و اعتراض های پی در پی آنها، نظام شاهنشاهی فهمید که دیگر نمی تواند بیش از این به مردم فشار وارد کند و مردم حتی از کشته شدن و از دست دادن جان و مال هیچ وحشتی ندارند.

به همین خاطر ترجیح دادند که کشور را ترک کنند و سرانجام رشادت های مردم در کنار رهنمودهای امام خمینی که قوت قلبی برای مردم بود، نتیجه داد و در روز ۲۲ بهمن ملت طعم شیرین آزادی را چشیدند و حکومت جمهوری اسلامی را برای کشور انتخاب کردند.

حالا هر سال روز ۲۲ بهمن ماه به مناسبت این پیروزی بزرگ جشن گرفته میشود و مراسم های مختلفی در این روز برگزار می شود، برای اینکه یادمان باشد این آرامش به سادگی به دست نیامده و خون شهیدان پایمال نخواهد شد.

بیشتر بخوانید : 

نقاشی دهه فجر | ۵۵ نقاشی و رنگ آمیزی در مورد ۲۲ بهمن و دهه فجر

روزنامه دیواری دهه فجر | ۲۰ مدل روزنامه دیواری و کاردستی  ۲۲ بهمن

تحقیق و مقاله دهه فجر | ۵ مقاله و تحقیق در مورد ۲۲ بهمن و دهه فجر

نقاشی روز دانش آموز | ۴۰ کاریکاتور و نقاشی روز دانش آموز، ۱۳ آبان

انشا ۱۳ آبان | ۳ انشا در مورد روز دانش آموز برای پایه های مختلف

انشا روز دانش آموز | انشا و تحقیق در مورد ۱۳ آبان روز دانش آموز


ممکن است شما دوست داشته باشید
10 نظرات
  1. امیرحسین می گوید

    با سلام عالی است

    1. saeed می گوید

      سلام
      ممنون دوست عزیز

  2. Matin می گوید

    من انشاء خواستم تومار تحویل گرفتم

    1. saeed می گوید

      یعنی عالی هستن این دانش آموزای جدید : )
      انشای حاضر و آمده هم در اختیارشون قرار بدی حال ندارن پاکنویس کنن
      کلا بعضی از انشا ها ۲ تا پاراگراف هستند دوست عزیز … میخواید بدید ما براتون بنویسیم رو کاغذ خسته نشید!

      1. PUBG CO می گوید

        خیلی ممنون از این احترامی که برای دانش آموزان امروزی قاعلی

        1. saeed می گوید

          : )

  3. دینا می گوید

    عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی
    بود

    1. saeed می گوید

      نظر لطف شماست.

  4. * می گوید

    خیلی طولانیه!

    1. saeed می گوید

      کوتاه هم داره که …

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.