زمان دقیق ثبت‌ نام کاندیدهای انتخابات ریاست‌ جمهوری ۹۶ اعلام شد+لیست

زمان دقیق ثبت‌ نام کاندیدهای انتخابات ریاست‌ جمهوری ۹۶ اعلام شد+لیست

انتخابات ۹۶ ایران انتخابات ۹۶ ریاست جمهوری انتخابات رئیس جمهوری سال ۹۶ انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ انتخابات سال ۹۶ رئیس جمهوری ثبت نام انتخابات ۹۶ ثبت نام نامزدهای انتخابات ۹۶ ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری انتخابات ۹۶ زمان ثبت نام انتخابات ۹۶ زمان ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری انتخابات ۹۶ کاندیداهای انتخابات ۹۶ کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ کاندیداهای ریاست جمهوری انتخابات

زمان دقیق ثبت‌ نام کاندیدهای انتخابات ریاست‌ جمهوری ۹۶ اعلام شد+لیست

دوازدهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری ایران در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.همزمان پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز برگزار خواهد شد.ثبت نام از داوطلبان از روز ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ آغاز می‌شود و به مدت ۵ روز ادامه می‌یابد و مهلت قانونی تبلیغات ۲۰ روزه برای کاندیداهای تایید صلاحیت شده از ۸ تا ۲۷ اردیبهشت است.

احتمالی

  • غلامحسین الهام معاون رئیس‌جمهور پیشین و وزیر پیشین دادگستری و عضو پیشین شورای نگهبان
  • مهرداد بذرپاش نمایندهٔ پیشین مجلس و رئیس پیشین سازمان ملی جوانان
  • مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس
  • سعید جلیلی دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی و نامزد انتخابات پیش
  • اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور
  • حسن روحانی رئیس‌جمهور
  • علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر دفاع پیشین
  • محمدرضا عارف نمایندهٔ مجلس و معاون اول رئیس‌جمهور پیشین
  • رستم قاسمی مشاور عالی وزیر دفاع و وزیر پیشین نفت و فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا
  • محمدباقر قالیباف شهردار تهران و نامزد انتخابات نهم و یازدهم
  • علی مطهری نائب رئیس مجلس
  • الیاس نادران نمایندهٔ پیشین مجلس
  • علی نیکزاد وزیر پیشین راه و شهرسازی و استاندار پیشین اردبیل

اعلان شده

  • محمدمهدی زاهدی نمایندهٔ مجلس و وزیر پیشین علوم
  • سید محمد غرضی وزیر پیشین نفت و نامزد انتخابات یازدهم
  • عبدالحسن مقتدایی استاندار پیشین خوزستان و هرمزگان و نمایندهٔ پیشین مجلس
  • سید مصطفی میرسلیم وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی حزب مؤتلفهٔ اسلامی
  • سعید یاری دبیرکل سازمان دفاع از منافع ملی

 

شورای نگهبان زمان ثبت نام نامزدهای انتخابات رئیس جمهوری سال ۹۶ را اعلام کرد. پورتال وهاران در این مقاله جزییات را بررسی می کند. انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ زمان ثبت‌نام کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از ۲۲ تا ۲۶ فروردین‌ماه سال ۹۶ اعلام شد. داوطلبان می‌توانند طبق زمان‌بندی اعلام شده از ۲۲ تا ۲۶ فروردین‌ماه ۹۶ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.زمان تبلیغات کاندیداهای نهایی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از ۸ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه اعلام شده است. براساس تایید شورای نگهبان، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ برگزار خواهد شد و طبق قانون تبلیغات کاندیداها در ۲۸ اردیبهشت‌ماه یعنی یک روز قبل از برگزاری انتخابات ممنوع است.

نامزدهای احتمالی انتخابات ۹۶ این روزها چه می‌کنند؟/ جلیلی به دولت کنایه می زند و احمدی نژاد سفر استانی می‌رود+ جدول

مرداد ماه سال ۹۲ بود که حکم ریاست جمهوری حسن روحانی تنفیذ و  وی راهی پاستور شد.
دوسال و ۹ ماه از ریاست روحانی می‌گذرد و او توانسته است به مهمترین وعده انتخاباتی خود عمل کند. وعده‌ای که با عملی شدنش روحانی را چند قدم به جلو پیش برده و محبوبیتی بیش از پیش در میان هوادارانش به دست آورده است.

به گزارش انتخاب، اما یک سال مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ باقی مانده است و احزاب و جریان‌ها به تکاپو افتاده و به دنبال مطرح کردن خود در میان مردم و حضور پررنگ در عرصه انتخابات ۹۶ هستند.

کرسی ریاست پاستور، موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن رد شد و جریان‌های سیاسی فعال هر طور که شده خواهان به دست آوردن این کرسی هستند و بر همین اساس از هم اکنون به دنبال رایزنی های لازم برای حضور هرچه بهتر در انتخابات سال آینده هستند.

پس از انتخابات مجلس و شکست اصولگرایان، همه نگاه‌ها به انتخابات سال آینده معطوف شده است، دلواپسان و اصولگرایان به دنبال یک دوره‌ای کردن حسن روحانی و جبران شکست انتخابات های اخیر هستند. اما در طرف مقابل روحانی با برگ برنده برجام و توافق هسته‌ای توانسته است نظر بسیاری از طبقات جامعه را به سوی خود جلب کند و خود را برای ۴ سال دیگر رئیس‌جمهور ایران ببیند.

در این شرایط اما مطرح شدن چهره های سیاسی مختلف به منظور حضور در انتخابات سال آینده آغاز شده است و نام هایی همچون روحانی، جلیلی، قالیباف و احمدی‌نژاد از جمله این چهره ها هستند که بیش از سایر سیاستمداران مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته اند و از  این افراد به عنوان نامزدهای احتمالی انتخابات ۹۶ یاد می‌شود.

به گزارش نامه نیوز، به طور مثال به گفته بسیاری از تحلیلگران احمدی‌نژاد تحرکات انتخاباتی خود را آغاز کرده است و با سفرهای استانی که همچنان ادامه دارد به دنبال دیده شدن و جذب رای است. علاوه بر احمدی‌نژاد و تحرکات‌اش در ذیل به فعالیت‌های برخی دیگر از این نامزدهای احتمالی اشاره می‌کنیم:

شخصــــیــت

توضیـــــح

حسن روحانی

روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان عزم خود را برای ریاست ۴ ساله دیگر جزم کرده است و هیچ علاقه‌ای ندارد تا از وی به عنوان رئیس‌جمهور تک دوره‌ای یاد شود. وی این روزها به امور روزمره ریاست جمهوری مشغول است که بیشتر برنامه ها به دیدارهای دیپلماتیک معطوف شده است.

محموداحمدی‌نژاد

رئیس‌دولت نهم و دهم که مدتی سکوت را اختیار کرده بود ، اخیرا در اظهاراتی اعلام کرده بود که درسال۹۶ همدیگر را می‌بینیم. کنایه‌ای به رقیبان و خبری از آمدن دوباره وی.

وی سفرهای انتخاباتی‌اش را از سال گذشته آغاز کرده است و اخیرا به کرمان سفر کرده و بسیاری از اصولگرایان نیز تاکید دارند که وی فعالیت انتخاباتی خود را شروع کرده است.

سعید جلیلی

رئیس تیم مذاکره کننده هسته‌ای که حدود ۷ سال مسئولیت پرونده مذاکرات را در اختیار داشت نیز از جمله چهره هایی است که از آن به عنوان یکی از گزینه های جدی برای حضور در انتخابات یاد می سود. وی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲شرکت کرد و توانست فقط ۴ میلیون رای به دست بیاورد. جلیلی در مقایسه با محمود احمدی نژاد کمتر اظهارنظر می کند. وی اما اخیرا در کنایه ای خطاب به تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفته است رفتار چند ماه اخیر نشان داده است که سلاح تحریم با اقدام و عمل بی‌اثر می‌شود نه با لبخند. نشان داده است لبخند به گرگ جواب نمی‌دهد. لبخند به کسانی که ماهیت استکباری دارند سلاح مؤثری برای کنترل اسلحه آنها نیست. اقدام و عملی که مدام بدان تأکید می‌شود اینجا خودش را نشان می‌دهد. او باید بفهمد شما واقعاً این را بی‌اثر می‌کنید. وقتی او برخی تمهیدات و ساز و کارها را ایجاد می‌کند برای این است که بتواند سایه این سلاح را نگه دارد.

محمدباقر قالیباف

شهردار اصولگرای تهران که در انتخابات سال ۹۲ رقابت را به حسن روحانی باخت، به دنبال این است تا شکستش را جبران کند. وی طرفدارانی را هم دارد و به انتخابات بعدی امیدوار. قالیباف اخیرا نمایندگان مجلس را به ضیافت شام دعوت کرد و با آنان صحبت کرد؛ همچنین در کنار رقیب انتخاباتی‌اش حسن روحانی نمایشگاه کتاب در شهر افتاب را افتتاح کرد.

حزب موتلفه

اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌وگویی که با نامه‌نیوز داشت، به صراحت اعلام کرد که برای انتخابات ۹۶ یک نازمزد موتلفه‌ای معرفی خواهند کرد و به عرصه انتخابات و رقابت وارد خواهند شد.

علی لاریجانی

گمانه زنی‌ها در خصوص ورود لاریجانی به عرصه رقابت وجود دارد. وی با ختم به خیر کردن پرونده برجام در مجلس توانست نظر بسیاری از هر دوجناح را به خود جلب کند.البته اگر لاریجانی بتواند ریاست مجلس را بدست بیاورد بعید است که به فکر ریاست‌جمهوری باشد، اما در غیر اینصورت بی شک نیم نگاهی هم انتخابات ۹۶ خواهد داشت.

 


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.