جزئیات بازداشت خلبان هواپیمای ۷۴۷ ماهان پرواز مشهد تهران+علت

جزئیات بازداشت خلبان هواپیمای ۷۴۷ ماهان پرواز مشهد تهران+علت

بازداشت خلبان هواپیما , خلبان پرواز ۱۰۳۴ , خلبان هواپیمای ۷۴۷ ماهان , دستگیری خلبان پرواز ۱۰۳۴ , دستگیری خلبان پرواز ۷۴۷ , دستگیری خلبان هواپیما

جزئیات بازداشت خلبان هواپیمای ۷۴۷ ماهان پرواز مشهد تهران+علت
جزئیات بازداشت خلبان هواپیمای ۷۴۷ ماهان پرواز مشهد تهران+علت

دستگیری خلبان هواپیمای ۷۴۷ ماهان

بازداشت خلبان هواپیمای ۷۴۷ ماهان پرواز ۱۰۳۴ مشهد تهران خلبان هواپیمای ۷۴۷ شرکت ماهان روز گذشته پس از بازجویی در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و با صدور قرار قانونی بازداشت و روانه زندان شد.

به دنبال وقوع برخی حوادث در پی بارندگی های اخیر در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد که منجر به تاخیر بیش از ۷ ساعته پرواز ۱۰۳۴ مشهد – تهران شد، بازپرس ویژه فرودگاه مشهد با حضور شبانه در فرودگاه به تحقیق و بررسی پیرامون حوادث مذکور پرداخت. در پی اعتراض های مسافران و اعلام شکایت آنان مبنی بر نگهداری و توقیف غیرقانونی حدود ۵۰۰ مسافر در هواپیما، پرونده ای در این باره تشکیل شد. گزارش خراسان حاکی است: با توجه به اهمیت موضوع و بروز مشکلات حادی برای مسافران این پرواز و به دستور قاضی غلامعلی صادقی (دادستان مرکز خراسان رضوی) تحقیقات گسترده ای برای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان توسط بازپرس محمد حسن اصولی صفار آغاز شد و خلبان پرواز ۱۰۳۴ به همراه برخی مدیران و مسئولان مرتبط با این حوادث به شعبه ۴۱۰ مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد احضار شدند.

این گزارش حاکی است: روز گذشته خلبان این پرواز نیز که به دادسرا احضار شده بود در شعبه مذکور مورد بازجویی های فنی و تخصصی قرار گرفت. در این جلسه بازپرسی که حدود ۴ ساعت به طول انجامید، خلبان مذکور به دفاع از خود پرداخت و در پاسخ به اتهام توقیف غیرقانونی چندین ساعته مسافران در هواپیما گفت: این اتهام را قبول ندارم چرا که مسافران آزاد بودند و هر زمان که اراده می کردند، از هواپیما خارج می شدند و هیچ گونه مشکلی نیز برای خروج آنان وجود نداشت.

بنابر گزارش خراسان در عین حال بازپرس پرونده با توجه به اسناد و مدارک موجود و همچنین مشاهدات عینی به هنگام حضور در فرودگاه بین المللی مشهد، دستور بازداشت خلبان را صادر کرد و بدین ترتیب خلبان پرواز ۱۰۳۴ مشهد – تهران با صدور قرار قانونی روانه زندان شد. در همین حال معاون دادستان مشهد با تایید خبر بازداشت خلبان هواپیما در گفت وگوی اختصاصی به خراسان گفت: با توجه به اسناد و مدارک قانونی و بازبینی برخی تصاویر دوربین ها و همچنین حضور مقام قضایی در محل حادثه و مشاهدات عینی بازپرس ویژه فرودگاه، خلبان این پرواز بازداشت شده است. قاضی سید جواد حسینی افزود: اگرچه این پرونده روند قانونی خود را با دقت و سرعت طی می کند اما دولتمردان و مسئولان امر برای جلوگیری از تضییع حقوق مسافران طبق قوانین کشور باید چاره ای بیندیشند چرا که تاخیر های زیاد و لغو برخی از پرواز ها به یک معضل حاد در فرودگاه ها تبدیل شده است و بسیاری از مردم از این وضعیت گلایه مند هستند.

بازپرس اصولی صفار نیز با بیان این که تحقیقات در این مرحله از رسیدگی محرمانه است و نمی توان به جزئیات پرونده اشاره کرد، به خراسان گفت: در پی بروز برخی حوادث در فرودگاه مشهد، پرونده قضایی تشکیل شده است و روند تحقیقاتی خود را طی می کند. بازپرس شعبه ۴۱۰ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد خاطرنشان کرد: خلبان پرواز ۱۰۳۴ که به دادسرا احضار شده بود به سوالات تخصصی پاسخ داد اما اظهارات وی با توجه به مدارک موجود قانع کننده نبود.


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.