محمد باقر قالیباف و همسرش

محمد باقر قالیباف و همسرش

https://delbaraneh.com/wp-content/uploads/2016/08/598588_552.jpg

قالیباف شهردار تهران در مراسم اختتامیه جشنواره زنان و تولید ملی جوایزی را اهدا کرد که یکی از آن جوایز به زهرا السادات مشیر مشاور شهردار تهران و همسر قالیباف رسید.

%image_alt%

الیاس قالیباف اسحاق قالیباف محمد باقر قالیباف و خانواده اش عکس خانوادگی محمد باقر قالیباف شهردار تهران مریم قالیباف دختر محمد باقر قالیباف و زنش

زندگینامه محمد باقر قالیباف و همسرش زهرا مشیر و فرزندانش (2) زندگینامه محمد باقر قالیباف و همسرش زهرا مشیر و فرزندانش (3)

محمدباقر قالیباف، (زادهٔ ۱ شهریور ۱۳۴۰ در طرقبه، مشهد)، سیاستمدار ایرانی و شهردار کنونی تهران است. وی پیش از این در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی سمت فرماندهی داشته است.[۵][۶] وی همچنین در دوران فرماندهی نیروی انتظامی، رئیس و نماینده محمد خاتمی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز بوده است.[۷] محمدباقر قالیباف درسال ۱۳۶۱ فرمانده تیپ امام رضا شد و سپس به فرماندهی لشکر پنج نصر خراسان در جنگ ایران و عراقارتقاء یافت.[۸] محمدباقر قالیباف در سال ۱۳۸۴ نامزد ریاست جمهوری گردید ولی در آن انتخابات پیروز نگردید. در شهریور ۱۳۸۴ با اجماع شورای شهر به سمت شهردار تهران انتخاب شد. وی دارای مدرک دکتری در رشتهٔ جغرافیای سیاسی است و دوره خلبانی هواپیمای ایرباس را در فرانسه گذرانده‌است. محمدباقر قالیباف عضو هیئت علمی ودانشیار گروه جغرافیای انسانی دانشکدهٔ جغرافیا دانشگاه تهران نیز می‌باشد.[۹] وی در سال ۱۳۸۷ (۲۰۰۸ میلادی) از طرف سایت شهرداری‌های جهان به عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا معرفی شد.

زندگینامه محمد باقر قالیباف و همسرش زهرا مشیر و فرزندانش (4) زندگینامه محمد باقر قالیباف و همسرش زهرا مشیر و فرزندانش (5)

محمدباقر قالیباف با شعار ایران سربلند در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ نامزد گردید. وی در این انتخابات نفر دوم شد. وی در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ با اکثریت آرا درشورای شهر تهران برای سومین بار شهردار تهران شد.

وی در اول شهریور سال ۱۳۴۰ در شهر طرقبه از پدری از اهالی طرقبه (حسین قالیباف) و مادری اصالتاً نیشابوری (خیرالنساء بوژمهرانی) زاده شد.

برادر

برادر وی حسن قالیباف در عملیات کربلای ۴ کشته شد.

همسر

محمدباقر قالیباف در سال ۱۳۶۱ در سن ۲۱ سالگی ازدواج کرد.[۱۳] همسر او زهراسادات مشیر، زنی از محلهٔ طرقبه است که همسایه قالیباف در ساختمان بهشت تهران بود. دوران دبیرستان را به پایان نرسانده بود که امام خمینی، صیغه عقدشان را جاری کرد. او در سازوبرگ همسرش سمت مدیریت اداره فرهنگی و اجتماعی امور بانوان شهرداری تهران و مشاور شهردار را داشته است. البته بنا به ادعای قالیباف، وی در این پستها، حقوقی دریافت نکرده است. افزون بر آن، او شعر می‌گوید، نقاشی می‌کند و جامعه‌شناسی می‌خواند. وی پس از نامزد شدن شوهرش در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۹۲) از مدیریت کل امور بانوان شهرداری تهران استعفاء داد تا در صورت انتخاب همسرش حضوری فعال در دولت وی داشته باشد.

زندگینامه محمد باقر قالیباف و همسرش زهرا مشیر و فرزندانش (6) زندگینامه محمد باقر قالیباف و همسرش زهرا مشیر و فرزندانش (1)

تحصیلات

وی دانش‌آموخته رشته جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران در مقطع فوق لیسانس و دکترای همین رشته در دانشگاه تربیت مدرس، همزمان با فرماندهی نیروی هوایی سپاه، می‌باشد. پایان‌نامه دکترای وی بررسی سیر تکوین نهادهای محلی ایران در دورهٔ معاصر بوده است.

عروسی دختر قالیباف در پارک جنگلی لویزان


ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. محمدهادی می گوید

    با عرض ادب واحترام سلام جناب آقای دکتر اینجانب محمدهادی قربانی فرزند اکبر من۳۱سال سن دارم چندین سال نامزد بودم تیر ماه امسال عقد کردم،بخاطر مشکلات مالی اجاره نشینی و کارگری توی رستوران،فن خاصی جز کارگری بلد نیستم ضامن برای وام ازدواج هم ندارم بخاطر که درآمدم کم تصمیم گرفتم برای شما نامه بفرستم شاید فرجی شد این روزها هم بیرون بر و رستوران بخاطر کرونا تعطیل بیکارم،کارگری هم کم شده چون مصالح ساختمانی گران شد باز
    خواهش میکنم اگر میشه بهم کمک مالی کن تا از فکر و سردرگمی دربیام بهتر زندگی کنم مدتی اجاره خونه برام مشکل بزرگی شده به اندازه اجاره خونه هم کمک مالی کنید یه مشکل بزرگ من حل کردید بخدا روم نمیشه اینها حضوری به کسی بگم چند ماهی باز اجاره خونه زیاد شد
    بهزیستی و کمیته امداد هم رفتم حضوری ولی کمکی نکردن
    شماره تماس من ۰۹۳۳۶۱۶۶۴۷۷
    موفق،سربلند و سلامت باشی در پناه الله خیلی ممنون و متشکرم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.