ماجرای حامد بهداد برعکس کردن عکس بوعلی سینا

اقدام توهین‌‌آمیز روز گذشته حامد بهداد در انتشار تصویر وارونه ابوعلی سینا با واکنش شدید اقشار مختلف مردم روبرو شد.
این گزارش ویدئویی فارس مربوط به نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «خانه دختر» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر (سال ۱۳۹۳) است.

لینک دانلود :

دانلودبا توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید :

لینک دانلود مستقیم

 

 

 

 

واکنش گسترده توئیتری به انتشار وارونه عکس بوعلی سینا در اینستاگرام حامد بهدادبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه های اجتماعی از اعتراض کاربران نسبت به پست اخیر و حاشیه ساز حامد بهداد پر شده است.

کامنت های کاربران:

**آقای حامد بهداد تو در چه مقامی هستی ک با زبان کنایه در عکس ها و متن های خودت جامعه پزشکی را خطاب قرار میدهی

**‏‏‏‏‏‏‏‏خدا خودش حامد بهداد رو شفا بده
‏‏‏‏‏‏‏**حامد بهداد برداشته عکس ابوعلی سینا رو برعکس کرده
**آخه چه ربطی به ابو علی سینا داره
**هیچ وقت تر و خشک رو با هم نسوزونید
‏**حامد بهداد مثلا رفته به پزشکا اعتراض کنه عکس ابوعلی سینا رو برعکس گذاشته
**اینجاست که فرق هنرمند و سلبریتی مشخص میشه
**آقای بهداد بد نیست بدونید که کتاب قانون بوعلی سینا تا دهه ۱۹۹۰ تو دانشکده های سراسر اروپا تدریس میشد
**نه تنها شما بلکه مشهور ترین، باهوشترین، پولدارترین و قدرتمندترین فرد حال حاضر دنیا نمیتونه به شیخ الرئیس توهین کنه
گفتنی است؛ صبح امروز همزمان با روز پزشک حامد بهداد در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصویری وارونه از بو علی سینا موجی از اعتراض کاربران در شبکه های اجتماعی را برانگیخت.
به نظر میرسد با توجه به هشتگ عباس کیار رستمی منظور از اشتراک این پست اعتراض به حواشی فوت این کارگردان است.
حامد بهداد، بازیگر سینما در اقدامی عجیب به حکیم بوعلی سینا در روز پزشک توهین کرد و بدین شکل، انتقاد خود را از پزشکان اعلام نمود؛ رویکردی که با هیچ منطقی سازگار نیست و یکی از نشانه‌های افراط در نقد پزشکان است و نقدهای صحیح درباره چالش‌های مختلف در حوزه سلامت را نیز لوث می‌کند.
به گزارش «تابناک»، حامد بهداد امروز که مصادف با روز بزرگداشت حکیم بوعلی سینا طبیب معتبر ایرانی و روز پزشک است، پستی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام منتشر کرده که حاوی تصویر معکوس بوعلی سیناست. این اقدام مشخصاً به معنای توهین به صاحب عکس است و بنابراین حامد بهداد، که بعید است بدون آگاهی این کار را کرده باشد، مشخصاً به بوعلی سینا توهین کرده است.

بهداد در ماه‌های اخیر، پست‌های متعددی در حساب کاربری‌اش در اینستاگرام در انتقاد از پزشکان و خطاهای پزشکی منتشر کرده و بعد از ماجرای فوت عباس کیارستمی و توهین یک پزشک به داریوش مهرجویی، با شدت عمل بیشتری در این زمینه اقدام کرده و بر استمرار در انتقاد از پزشکان اصرار دارد؛ اصراری که حالا رنگ لجبازی به خود گرفته است.

توهین حامد بهداد به بوعلی سینا برای انتقاد از پزشکان!

بدون تردید، نقد پزشکان متخلف و پیگیری حقوقی و رسانه‌ای خطاهای پزشکی در راستای افزایش حساسیت و کاهش این خطاها، کار مثبتی است و «تابناک» نیز مستمر به نقد در این چارچوب پرداخته اما اینکه کل جامعه پزشکی را هدف نقد قرار داد، حکم خروج از دایره انصاف را دارد و اینکه هر روز پزشکان را هدف گرفت، نیز نوعی بی‌انصافی است که در عمل به بی‌اعتمادی مطلق بیماران به پزشکان منجر می‌شود.

بنابراین، انصاف حکم می‌کند، اعتدال را در این زمینه مد نظر گرفت و با رفتار افراطی، به گونه‌ای عمل نکرد که اگر نقد صحیحی نسبت به شماری از خطاهای پزشکی نیز مطرح شد، شنیده نشود و نقدهای منصفانه نیز در سایه لوث شدن این اعتراضات عصبی و دور از منطق قرار گیرد.

بی گمان انتشار معکوس تصویر بوعلی سینا که نقشی در خطاهای پزشکی یا سوءرفتار گروهی از پزشکان امروزی ندارد، به جز توهین به تاریخ علم و فرهنگ در ایران معنای دیگری ندارد و اگر واقعاً این پست بهداد در شرایط غیرطبیعی منتشر شده، انتظار می‌رود، توهینی که به این چهره تاریخی ایران انجام داده را جبران کند.

نکته قابل تامل اینکه هرچند گروهی از کاربران در انتقاد از بهداد، انتشار معکوس تصویر بوعلی سینا را نهی کرده‌اند، این پست تاکنون بیش از هشت هزار لایک خورده و نشان می‌دهد بسیاری از طرفداران بهداد نیز متوجه ابعاد حرکت زشتِ رخ داده نشده‌اند و بدین شکل، یک بازیگر با تکیه بر شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند یک جریان حتی علیه ابوعلی سینا راه بیندازد!


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.