با ۳۰۰ میلیون تومان کجای تهران میشه خونه خرید؟

با ۳۰۰ میلیون تومان کجای تهران میشه خونه خرید؟

در این نوشته از بخش اخبار اقتصادی در پرتال دلبرانه به مساله خرید خانه در تهران می پردازد . ما در این نوشته بررسی میکنیم که اگر ۳۰۰ میلیون تومان پول داشته باشیم در کدام مناطق تهران می توانیم خانه بخریم؟

با توجه به شرایط اقتصادی پیش آمده و گران شدن منزل مسکونی در تهران و شهرستان ها خریدن خانه امر دشواری شده است.

اما با این حال اگر ۳۰۰ میلیون تومان پول جور کنیم در کجای تهران میتوانیم منزل مسکونی بخریم؟

برای پاسخ به این سوال شما را به مطالعه این نوشته دعوت می کنیم.

با ما همراه باشید….

با ۳۰۰ میلیون تومان کجای تهران میشه خونه خرید؟

خرید خانه در تهران 

آنچه در ادامه مشاهده خواهید کرد جدول قیمت معاملات انجام شده آپارتمان‌هایی در مناطق مختلف شهری تهران طی اردیبهشت ماه ۹۸ است

که می توان با ۳۰۰ میلیون تومان خرید. لازم به ذکراست که این ارقام مربوط به اعلام سامانه اطلاعات بازار املاک ایران می‌باشد.

با ۳۰۰ میلیون تومان کجای تهران میشه خونه خرید؟

گرانی و رکود مسکن

سال گذشته قیمت مسکن نیز به مانند سایر کالاها رشد چشمگیری را تجربه نمود و خرید خانه در تهران و شهر های دیگر به شکل عجیبی افزایش یافت .طبق آخرین آمار رسمی منتشر شده توسط وزارت راه و شهرسازی میانگین قیمت مسکن در شهر تهران در اسفندماه ۱۳۹۷ به ۱۱ میلیون تومان در هر مترمربع رسید که این قیمت در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۶ رشد نزدیک به ۱۰۰ درصدی را نشان می‌داد.

با این افزایش نجومی قیمت مسکن دو راهکار اصلی برای خرید مسکن که تا پیش ازاین  پس انداز و تسهیلات مسکن بود روز به روز کمرنگ تر شد و در روندی معکوس حتی افزایش تسهیلات به گرانتر شدن قیمت مسکن دامن زد.

در حالی که هنوز رقم نهایی تسهیلات مسکن به ۲۰۰ میلیون نرسیده و ابلاغ نشده بسیاری از مشاوران املاک با نشر این خبر که تسهیلات مسکن زیاد شده و قیمت رو به رشد است افسار جو روانی آماده به تشنج این بازار را در دست گرفتند.

پس انداز راه خانه دار شدن نیست

با در نظر گرفتن این آمار شاخص دسترسی به مسکن شهری برای یک واحد نمونه ۱۰۰ متر مربعی با ذخیره تمام حقوق سالانه خانوار در سال ۱۳۷۶ پنج سال بوده است که این شاخص در سال ۱۳۸۳ نیز پنج سال و در سال ۷۶ به شش سال رسیده است.

گزارش بانک مرکزی که متوسط قیمت مسکن در تهران را ۱۱ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان است نشان داد که باید مدت انتظار برای خرید یک واحد مسکونی را بیش از ۴۰ سال در نظر گرفت و آن را تأیید کرد.

افزایش قیمت مسکن

افزایش قیمت مسکن در ایران که با کمی تاخیر نسبت به رشد قیمت‌ها در بازار ارز و طلا آغاز شد، سبب شده تا فرصت خانه‌دار شدن افراد کمتر شود تا آنجا که کارشناسان رفاه اجتماعی معتقدند خانه‌دار شدن مردم تا پنج سال به تاخیر افتاده است.

در این بین هر کدام از بخش‌های درگیر در بازار مسکن، گناه رشد قیمت‌ها را به گردن دیگری می‌اندازد. برخی عقیده دارند رشد قیمت‌ها در نهاده‌های ساختمانی مهمترین دلیل افزایش قیمت‌هاست.

منبع: اقتصاد آنلاین

همچنین بخوانید

هزینه خرید اوراق وام مسکن برای زوج‌های جوان در تهران چقدر است؟

آموزش نحوه ی پرداخت اقساط بانک مسکن+اقساط و مانده بدهی وام مسکن


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.