میانگین بارش برف و باران در ایران

میانگین بارش برف و باران در ایران

خبرگزاری مهر: وزارت نیرو، اعلام کرد: میزان بارش‌های کشور نسبت به میانگین درازمدت، ۵۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۸۲ درصد کاهش داشته است. وزارت نیرو، اعلام کرد: میزان بارش‌های کشور نسبت به میانگین درازمدت، ۵۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۸۲ درصد کاهش داشته است.

بارش برف و باران , برف و باران

وزارت نیرو با انتشار گزارشی درباره آخرین وضعیت بارش‌ها در کشور، اعلام کرد: ارتفاع کل ریزش‌های جوی از اول مهر تا ۲۹ آبان سال آبی ۹۶-۹۵ حدود ۱۲ میلی‌متر بوده است. این در حالی است که حجم بارش‌ها در مدت مشابه سال گذشته، ۶۶ میلی‌متر و در متوسط درازمدت ۲۸ میلی‌متر ثبت شده است.

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین درازمدت ۵۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۸۲ درصد کاهش داشته است. همچنین حجم بارش اول مهر تا پایان ۲۹ آبان، معادل ۱۹ میلیارد و ۷۷۶ میلیون مترمکعب است.

از میان حوضه‌های آبریز اصلی و ششگانه کشور، حوضه آبریز دریای خزر با ۷۹ میلی‌متر بارش، بیشترین و حوضه آبریز مرزی شرق با صفر میلی‌متر بارش، کمترین میزان بارش‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

حداکثر بارندگی در ایستگاه رامسر (ترکرود- آخوند) واقع در استان مازندران با ۴۴۴ میلی‌متر و حداقل بارندگی در ایستگاه بنرک واقع در استان خراسان‌جنوبی با ۰.۵ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.

بارش برف و باران , برف و باران

از سوی دیگر ایستگاه‌های قوچان و چناران واقع در استان خراسان‌رضوی، اهواز واقع در استان خوزستان، آباده‌تشک واقع در استان فارس و خونیک‌علیا واقع در خراسان‌جنوبی، در مدت مذکور هیچ‌گونه بارشی را دریافت نکرده و میزان بارندگی برای آن‌ها عدد صفر گزارش شده است.

تصادف مینی بوس سربازان ارتش در نوشهر+عکس

قتل هولناک دختر ایرانی توسط یک مرد افغان+عکس

اجاره خانه‌های ساعتی در تهران+عکس


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.