فایل صوتی و محرمانه ظریف در کمیسیون امنیت ملی + جزئیات

فایل صوتی و محرمانه ظریف در کمیسیون امنیت ملی + جزئیات

فایل صوتی سخنان ظریف , فایل صوتی ظریف , فایل صوتی ظریف اشتباه کردم , فایل صوتی ظریف درباره برجام , فایل صوتی محرمانه سخنان ظریف , فایل صوتی محرمانه ظریف

فایل صوتی و محرمانه ظریف در کمیسیون امنیت ملی + جزئیات

فایل صوتی محرمانه ظریف

فایل صوتی محرمانه ظریف در کمیسیون امنیت ملی که فایل صوتی سخنان محرمانه ظریف در کمیسیون امنیت‌ ملی پخش نشد کریمی‌ قدوسی: رسانه‌ ها فردا بیایند.

اصحاب رسانه ساعت ۱۳ امروز در کمیسیون امنیت ملی جمع شدند تا در نشست خبری کریمی قدوسی، بالاخره گره اظهارات منتسب به ظریف از سوی این چهره پایداری گشوده شود، نشستی که سرانجام با منتشر نشدن فایل صوتی، پایان یافت.

ساعت ۱۳ امروز قرار بود تا خبرنگاران بنابر دعوت کریمی قدوسی نماینده نزدیک به جبهه پایداری در کمیسیون امنیت ملی مجلس حاضر شوند، تا شاید حاشیه‌های پیش آمده در رابطه با انتشار اظهاراتی منتسب به جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در کمیسیون امنیت ملی ختم به خیر شود.

خبرنگاران به همراه نماینده اصولگرای مجلس دهم در این کمیسیون حضور یافتند، کریمی قدوسی به خبرنگاران گفت منتظر باشند تا فایل صوتی سخنان ظریف در کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی را برای آنان پخش کنند.

الیاس حضرتی، ناصر موسوی لارگانی و حاجی دلیگانی برای دقایقی در این نشست حضور یافتند.

کریمی قدوسی در این نشست در مورد اظهارات منتسب به ظریف سخن گفت.این نشست خبری حدود ۳۰ دقیقه ادامه یافت و فایل صوتی منتسب به رییس دستگاه دیپلماسی نیز پخش نشد.

بعد از آن جواد کریمی قدوسی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به مواضع ولی امر مسلمین که تصویب ISA در کنگره آمریکا به معنای تمدید تحریم ها و نقض برجام است و موضع گیری جمهوری اسلامی را به دنبال دارد آقای ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی مطالبی را مطرح کردند که حاکی از تلاش های ایشان بود.

نماینده مشهد ادامه داد: ایشان در جلسه کمیسیون امنیت ملی گفته بودند علت این قضیه صراحتا اعتماد من به قول شفاهی آقای جان کری بود. زمانی که این مطالب رسانه ای شد موجی در کشور به وجود آمد و عده ای تکذیب کردند که اصلا چنین حرف هایی در جلسه کمیسیون امنیت ملی زده شده باشد.

وی با اشاره به استماع فایل صوتی جلسه و پیاده سازی آن گفت: خبرنگاران از من درخواست کردند که فایل صوتی جلسه را در اختیارشان قرار دهم به ایشان اعلام کردم که نمی توانم فایل صوتی جلسه را در اختیارشان قرار دهم اما متن فایل را پیاده کرده و در اختیارشان قرار خواهم داد و مقرر شد اصحاب رسانه نیز در کمیسیون امنیت ملی حضور یافته و فایل صوتی جلسه را استماع کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: بنده با رئیس کمیسیون و هیات رئیسه هماهنگ کردم که ساعت یک امروز ۶ نفر از خبرنگاران برای استماع نوار به کمیسیون امنیت ملی خواهند آمد.

وی تاکید کرد: در این ساعت همیشه درب کمیسیون امنیت ملی باز است اما ما حدود بیش از یک ساعت است که ایستاده ایم و هیچ کس در کمیسیون را باز نمی کند و کسی به تماس های بنده پاسخ نمی دهد.

نماینده مشهد تصریح کرد: این فایل صوتی غیرطبقه بندی شده بوده و مسائل مطرح شده در جلسه کاملا عادی است، بخش هایی که محرمانه باشد حذف خواهد شد اما حتما باید مردم بدانند، رسانه ملی باید با دعوت از آقای ظریف این فایل صوتی را منتشر کرده و از ایشان بخواهد موضوعات را توضیح دهد.

کریمی قدوسی اظهار داشت: آقای ظریف باید پاسخ دهد که چرا در این موضوع اشتباه کرده است و برای بعد از این چه کار باید کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: طبق آیین نامه داخلی مجلس نمایندگان حق دارند در خصوص مذاکرات کمیسیون ها به اصحاب رسانه مصاحبه بدهند، آیین نامه داخلی مجلس دو جا به نمایندگان مصونیت داده است؛ یک در صحن علنی که بتوانند صحبت های خود را بیان کنند و دوم اعلام مواضع کمیسیون.

نماینده مشهد گفت: هدف ما هم حمایت و هم حفظ و بقای این دستاورد عظیم و هم افزایش وحدت ملی است.

کریمی قدوسی اظهار داشت: به نظر می رسد از جایی دستور صادر شده است که در کمیسیون بسته شود تا خبرنگاران نتوانند فایل صوتی را استماع کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: ابتدا یکی از نمایندگان اظهارات بنده را تکذیب کرد بعد از آن اعلام شد که حرف ها درست بوده اما طبقه بندی شده است اما اگر فایل صوتی را استماع کنید متوجه می شوید که آقای ظریف نمی گوید این اظهارات طبقه بندی شده و محرمانه است.

در ادامه نصرالله پژمان فر نماینده مشهد در تایید اظهارات کریمی قدوسی گفت: طبقه بندی شدن مطالب با این نیست که بگوید حرف های من طبقه بندی شده است باید محتوا طبقه بندی شده باشد اظهارات آقای ظریف شامل محتوای طبقه بندی شده نیست.

وی ادامه داد: ناراحتی ما از این است که آقای روحانی در روز ۱۶ آذر با صراحت می گوید همه جزئیات مذاکرات با رهبری هماهنگ شده است!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروز ما محکم حرف می زنیم که فردا ولایت را مسئول اتفاقات و آسیب‌ها اعلام نکنند و جایگاه رفیع ولایت حفظ شود.

فایل صوتی و محرمانه ظریف در کمیسیون امنیت ملی + جزئیات

کریمی قدوسی با بیان اینکه آیین نامه مجلس صراحت دارد که می توانیم مباحث کمیسیون را در بیرون مطرح و اظهارنظر کنیم، ادامه داد: یکبار دیگر هم در مهر ماه ۹۲ پس از آنکه آقای ظریف به همراه آقای روحانی از سفر سازمان ملل بازگشت، در جلسه کمیسیون امنیت ملی به ما گفت که در دیدار با رهبر انقلاب ایشان دو ایراد به سفر انجام شده گرفتند؛ نخست اینکه مذاکره من با جان کری نباید ۴۵ دقیقه طول می کشید و دوم اینکه گفتگوی تلفنی آقای روحانی و آقای اوباما نباید انجام می شد، اما با وجود مطرح کردن این اظهارات و بعد از آنکه چند نفر از اعضای کمیسیون در این رابطه مصاحبه کردند، وزارت خارجه این اظهارات را تکذیب کرد!

کریمی قدوسی خطاب به اصحاب رسانه گفت: فردا ساعت ۱ مجددا اصحاب رسانه برای استماع فایل صوتی کمیسیون حاضر شوند.

کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی چهارشنبه گذشته -اول دی ماه – با حضور در راهروی مجلس متنی را بین خبرنگاران پخش و ادعا کرد بخشی از سخنان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در جلسه این کمیسیون است.این متن شامل چند عبارت کوتاه که مدعی بود جملات ظریف در جلسه این کمیسیون است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه چهارشنبه گذشته در واکنش به این اقدام کریمی قدوسی گفت: نقل قول کریمی قدوسی از سخنان وزیر امور خارجه کاملا نادرست، مخدوش و گزینشی است و به منظور بهره برداری های خاص تحریر و تنظیم شده است.

وی ضمن رد اظهارات کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درخصوص سخنان ظریف در جلسه اخیر این کمیسیون اظهار داشت:نامبرده از قضا در آن جلسه حضور نداشته و نقل قول ایشان از سخنان وزیر امور خارجه کاملا نادرست، مخدوش و گزینشی است و به منظور بهر ه برداری های خاص تحریر و تنظیم شده است.

قاسمی تاکید کرد: نقل قول های منتشره وارونه جلوه دادن واقعیات و اظهارات وزیر امور خارجه بوده و این ناراستی در بیان و نقل قول با راستی سخنان وزیر امور خارجه در تضاد کامل قرار دارد.

پس از انتشار برخی اظهارات منتسب به وزیر امور خارجه در خصوص برجام در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روابط عمومی کریمی قدوسی عضو در اطلاعیه ای اعلام کرد که بنا بر پیشنهاد کریمی قدوسی برای شفاف سازی هرچه بیشتر روز شنبه -چهارم دی ماه – به اتفاق چند تن دیگر از نمایندگان مجلس، اصحاب رسانه و آقای قاسمی سخنگوی وزارت خارجه مجددا فایل صوتی مکالمات در این کمیسیون بازبینی خواهد شد.

ماجرای فایل صوتی سخنان محرمانه ظریف به کجا رسید؟/ بروجردی مانع حضور خبرنگاران در کمیسیون امنیت شد

عضو کمیسیون امنیت ملی از بازبینی فایل صوتی جلسه کمیسیون امنیت با وزیر خارجه با حضور تعدادی از نمایندگان خبر داد و گفت: صورتجلسه این بازبینی در اختیار خبرنگاران قرار خواهد گرفت.

جواد کریمی قدوسی در اینباره اظهار داشت: آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی اعلام کردند که امروز فایل صوتی جلسه کمیسیون با وزیر امور خارجه در حضور نمایندگان بازبینی شود.

نماینده مردم مشهد افزود: ایشان معتقد بود که خبرنگاران نباید در جلسه حضور یابند.

قدوسی ادامه داد: پس از بررسی فایل صوتی، صورتجلسه به امضای نمایندگان خواهد رسید و در اختیار خبرنگاران قرار می گیرد.

گردآوری: دلبرانه

 


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.