تصاویر زیبا از مراسم یادبود عباس کیارستمی در پاریس

تصاویر زیبا از مراسم یادبود عباس کیار ستمی در پاریس

مراسم یادبود عباس کیارستمی
مراسم یادبود عباس کیارستمی

مراسم یادبود عباس کیارستمی در پاریس برگزار شد.

عصر  ۱۷ تیر در پاریس جمعی از مردم، هنرمندان و ایرانی‌های مقیم پاریس،

عکس‌هایی از عباس کیارستمی را آراسته به شمع و گل بر بستر رودخانه سن قرار دادند

و به صورت نمادین با این کارگردان سرشناس وداع کردند.

مراسم یادبود عباس کیارستمی

در مراسم دیگری نیز در خانه فرهنگ ایران در پاریس،مراسم یادبودی برای عباس کیارستمی برگزار شد که با سخنرانی پوراحمد،صدرعاملی و رضا میرکریمی همراه شد.

 مراسم یادبود عباس کیارستمی در پاریس

عباس کیارستمی: اگر درختی را که ریشه در خاک دارد از جایی به جای دیگر ببرید، آن درخت دیگر میوه نمی‌دهد و اگر بدهد آن میوه دیگر به خوبی میوه‌ای که در سرزمین مادری‌اش می‌تواند بدهد نیست.

این یک قانون طبیعت است. فکر می‌کنم اگر سرزمینم را رها کرده بودم درست مانند این درخت شده بودم.

 مراسم یادبود عباس کیارستمی در پاریس

یادبود عباس کیارستمی در پاریس

مراسم یادبود عباس کیارستمی در پاریس

مراسم یادبود عباس کیارستمی در پاریس

در این مراسم، پیام صوتی از جانب آیدین آغداشلو برای بزرگداشت کیارستمی پخش شد. آغداشلو در این پیام گفت: زندگی و ارزش کیارستمی را نمی‌توان در فرصت کم بازگو کرد؛ چون زندگی عادی نداشت.  او در دو وجه هنری و زندگی به فرهنگ ما کمک کرد . او سینما ساخت و نوعی سینما به وجود آورد که پیش از او وجود نداشت .

مراسم یادبود عباس کیارستمی

وجه پر ارزش دیگر کیارستمی در این است که هنرمند جامع الاطرافی بود و روح پر تکاپوی او فقط در قالب سینما نمی‌گنجید. به این جهت در بسیاری از فضاها قابل تحسین است.  میراث کیارستمی گرانبهاست. تغییری که او ایجاد کرد بسیار با ارزش بود و عادی نبود و باید سالها بگذرد تا بیشتر خودش را نشان دهد.

حجت الله ایوبی در بیانیه‌ای فوت عباس کیارستمی را تسلیت گفت و در گفتاری شاعرانه مطالب خود را در خصوص ارزش وجوه هنری و زندگی کیارستمی بیان کرد و گفت:  در پایان به خاندان کیارستمی به خصوص بهمن و احمدش مبارک باد می گویم و میخواهم فاتحه ای نثار آن مرحوم کنید.

مراسم یادبود عباس کیارستمی

ابراهیم فروزش: غم از دست دادن کیارستمی واقعا طاقت فرساست، او رفیقی همیشگی و یاری همراه بود.  او یکی از پایه گذاران سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان بود، بازیگرانش از بین مردم کوچه و بازار انتخاب می شد تا باورپذیرتر باشد.   نگاه شریف او به انسان و انسانیت محور ساخته هایش بود و جهانی شد و روی  سینمای  دنیا تاثیرگذار بود تا جایی که جزو ده فیلمساز برتر جهان شد. درگذشتش ضایعه ای برای سینمای ایران و جهان است، او افتخار سینمای ایران بود، یادش گرامی، رفتنش را تاسف نخوریم و یادش را گرامی بداریم.

مراسم یادبود عباس کیارستمی

اصغر فرهادی هم در این مراسم گفت: به خانواده سینما این روزهای تلخ را تسلیت می‌گویم و سپاسگزارم که تشریف آوردید. عباس کیارستمی این روزها درباره شما گفتند و گفته‌ایم اما بسیار دیر. امروز ایستاده‌ام تا از شما تشکر کنم که سینمای ایران را به جهانیان نشان دادید. از شما سپاسگزارم که راه سنگلاخ سینمای ایران را هموار کردید و تحت تاثیر سیاستگذاران قرار نگرفتید و به کار خود ادامه دادید. سپاسگزارم چون جهان را زیبا می‌دیدید.

مراسم یادبود عباس کیارستمی

مسعود کیمیایی: عباس کیارستمی اینقدر پایداری دارد که سالها در بین ما خواهد بود.  حالم خوش نیست و بیش از این مزاحم شما نمی‌شوم.

مراسم یادبود عباس کیارستمی

احمد کیارستمی: از ستاد بدرقه در این چند روز بخصوص از میرکریمی، بنی اعتماد تشکر می‌کنم. همچنین از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز قدردانی می‌کنم.  از بهمن نیز به جهت تمام تلاشهایش تشکر می‌کنم. یقین دارم این همیاری و استقبال به دل پدرم می چسبد.

نماز کیارستمی توسط حجت الاسلام دعایی خوانده شد.

پیکر کارگردان «طعم گیلاس» بر دستان علاقه‌مندان به هنر او تشییع شد و برای خاکسپاری به لواسان منتقل شد.

* * * * * * *

بازیگران زن معروف در تشییع مرحوم کیا رستمی+عکس

عکس های هنرمندان غمگین برای درگذشت عباس کیا رستمی

مراسم یادبود درگذشت عباس کیارستمی در فرانسه


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.