استخدام جدید سال ۹۵

استخدام جدید سال ۹۵

خبر ۲۲ آذر ۹۵: اعلام نتایج تا پایان آذرماه :

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: نتایج آزمون استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی روز گذشته بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و داوطلبان این آزمون می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش از نتیجه خود مطلع شوند.

استخدام جدید سال 95, استخدام سال 95, استخدام دولتی سال 95

وی افزود: نتایج سایر خوشه‌های سومین آزمون استخدامی از جمله آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش نیز تا پایان آذرماه اعلام می‌شود. شایان ذکر است، آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش همزمان با سومین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی و آزمون استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی در روز جمعه ۲۱ آبان ماه ۹۵ برگزار شد.

خبر ۲۰ آذر ۹۵: اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا آخر آذر ماه

معاون آموزش تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت :نتایج آزمون استخدامی آموزش وپرورش که چندی پیش گرفته شده است تا آخر آذر اعلام می شود.

خبر ۱۴ آذر ۹۵: اعلام زمان نتایج و ضوابط آزمون استخدام ۱۰ هزار نفر در آموزش و پرورش

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش، نحوه و زمان اعلام نتایج و همچنین شرایط و ضوابط پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی ۱۰ هزار نفری این وزارتخانه را تشریح کرد.
سیدحسن حسینی مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی ۱۰ هزار نفری در آموزش و پرورش چگونه است؟»، اظهار داشت: ۱۰ هزار نفر از طریق کنکور سراسری وارد آموزش و پرورش شده و به دانشگاه فرهنگیان رفتند زیرا این افراد متعهد به خدمت هستند و چهار سال در آنجا تحصیل می‌کنند و سپس به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار نفر هم از طریق آزمون استخدامی آزاد وارد آموزش و پرورش خواهند شد که این آزمون در تاریخ ۲۱ آبان ماه برگزار شد، گفت: مطابق سنوات گذشته سازمان سنجش آموزش کشور یکماه زمان نیاز دارد تا اسامی پذیرفته شدگان اولیه را مطابق قانون ۳ برابر ظرفیت را برای مصاحبه اعلام کند.

حسینی با اشاره به چگونگی پذیرش نفرات جذب شده از طریق آزمون استخدامی، خاطرنشان کرد: پس از پذیرش اولیه، مصاحبه و معاینه، بررسی مدارک انجام می‌شود و اگر از سهمیه استفاده کرده است این مدارک بررسی و امتیازی را کسب می‌کند که این امتیاز مصاحبه با نمره آزمون با ضریب ۷۰ به ۳۰ جمع می‌شود و نتیجه نهایی را سازمان سنجش به آموزش و پرورش اعلام می‌کند و افراد برای مراحل بعدی استخدامی راهنمایی می‌شوند.

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش در خصوص شروع کلاس‌های آموزشی این افراد گفت: این افراد قطعاً باید یکسال دوره آموزشی را سپری کنند و باید منتظر باشیم که چه زمانی سازمان سنجش آموزش کشور نتیجه این آزمون را به آموزش و پرورش اعلام می‌کند.

وی تصریح کرد: این ۱۰ هزار نفر تعداد کمی نیست زیرا باید تمامی مدارک آنها و مصاحبه‌های آنها انجام شود و تا زمانی که سازمان سنجش بخواهد نتیجه نهایی را اعلام کند، این فرایند به طول خواهد انجامید و برای مابقی آن باید با دانشگاه فرهنگیان در این خصوص صحبت کنیم.

آغاز دوره مهارت حرفه ای معلمی از دی ۹۵:

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: شرایط آزمون استخدامی امسال مطلوب‌تر از سال گذشته است و ما پیش‌بینی می‌کنیم از دی ماه پذیرش پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی را در دانشگاه فرهنگیان داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار مهر، محمود مهرمحمدی امروز در نشست خبری که در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، گفت: پذیرش دانشجو طبق اساسنامه ماده ۲۸ از طریق برگزاری آزمون صورت می‌گیرد.

وی افزود: در برنامه راهبردی ۱۴۰۴ دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه پذیرای ۷۸ هزار دانشجو – معلم خواهد شد؛ یعنی سالانه ۳۴ هزار نفر خروجی و دانش‌آموخته باید داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد: باید تا سال ۱۴۰۴ شاخص‌های مربوط به تجهیزات و امکانات پیش‌بینی شود تا بتوانیم ۷۸ هزار نفر را پذیرش کنیم.

مهرمحمدی تصریح کرد: سالانه ۱۰ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش پذیرش می‌شوند. امسال نیز این اتفاق خواهد افتاد و بیست و یکم آبان ماه آزمون برگزار می‌شود.

آغاز دوره مهارت حرفه ای معلمی از دی

وی اظهار کرد: شرایط آزمون استخدامی امسال مطلوب‌تر از سال گذشته است و ما پیش‌بینی می‌کنیم از دی ماه پذیرش پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی را در دانشگاه فرهنگیان برای گذراندن دوره یکساله تربیت حرفه‌ای معلمی داشته‌ باشیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: آزمون ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای پذیرفته‌شدگان نیز در پایان دوره گرفته می‌شود و موفقیت در دوره، شرط ورود به آموزش و پرورش و استخدام است.

مهرمحمدی یادآور شد: افرادی در آزمون استخدامی سال گذشته وزارت آموزش و پرورش پذیرفته شدند، اما نتوانستند در آزمون اصلح موفق شوند. پیش از این ما در اطلاعیه‌هایی اعلام کرده بودیم که شرط ورود به آموزش و پرورش، قبولی در این آزمون است.

وی تصریح کرد: ۲۰۹۰ نفر بدون سهمیه و ۷۳۳ نفر با سهمیه در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش پذیرفته شده‌اند که ۱۴۰۱ نفر صلاحیت قطعی، ۶۱۲ نفر مشروط و ۷۷ نفر نیز رد صلاحیت شده‌اند؛ این آمار برای افراد بدون سهمیه بوده است اما در افراد با سهمیه، تعداد ۶۵۴ نفر احراز صلاحیت، ۲۴ نفر مشروط و ۵۶ نفر رد صلاحیت شده‌اند. همچنین جمع کسانی که صلاحیت آنان احراز نشد، ۱۳۳ نفر است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: پذیرفته‌شدگان با آگاهی و علم در آزمون اصلح شرکت کرده‌اند و می‌دانستند اگر موفق شوند، استخدام نمی‌شوند اما ما تلاش می‌کنیم با برگزاری یک آزمون دیگر، بتوانیم آنان را به استخدام آموزش و پرورش دربیاوریم.

مهرمحمدی تأکید کرد: آزمون ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای برای تمام فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان پس از گذراندن دوره چهار ساله نیز برگزار می‌شود. وی درباره حاشیه‌هایی که پیرامون یکی از معاونان سرپرست دانشگاه فرهنگیان وجود دارد، گفت: ایشان همانند دیگر معاونان بنده، باکفایت‌ترین و سالم‌ترین فرد برای این مسئولیت هستند. البته شاید هر انسانی نقیصه‌ای نداشته باشد، اما بیشتر صحبت‌هایی که وجود دارد، فضاسازی است. اگر مسائل مستندی وجود داشته باشد، قابل پیگیری است و ما با کسی تعارفی نداریم.

اطلاعیه در خصوص تعیین محل آموزش داوطلبان آزمون استخدام پیمانی وزارت آموزش و پرورش ۹۵:

با توجه به بند ۷ شرایط و ضوابط دوره یکساله مهارت آموزی در دفترچه راهنمای استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سومین آزمون متمرکز، مهارت آموزان ملزم هستند رشته شغلی مورد نظر را با توجه به محل آموزش تعیین شده در پرتال معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان تعیین نمایند.بدیهی است عواقب ناشی از بی ‏توجهی در انتخاب استان محل آموزشِ رشته شغلی، بر عهده داوطلب است.
جدول توزیع استان های محل آموزش مهارت آموزان ، ضمیمه این اطلاعیه می باشد.

توضیح: همانگونه که در جدول پیوست آمده است، استان محل آموزشِ رشته های شغلی ذیل بر اساس جنسیت متفاوت است.

استان

کد رشته شغلی

عنوان رشته شغلی

استان محل آموزش داوطلبان مرد

استان محل آموزش داوطلبان زن

سمنان

۳۰۷

دبیر ادبیات فارسی

تهران

خراسان رضوی

البرز

۳۰۶

دبیر فیزیک

تهران

اصفهان

البرز

۳۰۲

تربیت بدنی

تهران

قم

خراسان شمالی

۳۰۴

دبیر زیست شناسی

تهران

البرز

جهت دانلود جدول توزیع استان های محل آموزش مهارت آموزان اینجا کلیک نمایید

خبر ۱ آذر ۹۵ : زمان اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش

مدیرکل هیئت گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت:۲۵ آذرماه به بعد این ۲ برابر به ما معرفی می شوند تا از این افراد مصاحبه علمی صورت گیرد و نتیجه آن به سازمان سنجش اعلام می شود.

شاپور محمدزاده در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در پاسخ به این سوال که چه تعداد در آزمون استخدامی شرکت داشتند و نتایج اولیه آن چهز مانی اعلام خواهد شد؟ اظهار کرد: تعداد ۲۲۳ هزار و ۴۲۱ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت داشتند و ۲۵ آذرماه به بعد دو برابر ظرفیت پذیرش از سوی سازمان سنجش به ما معرفی می شوند تا از این افراد مصاحبه علمی صورت گیرد و نتیجه آن به سازمان سنجش اعلام می شود.

وی ادامه داد: از تعداد نفرات شرکت کننده در آزمون استخدامی ۱۴۵ هزار و ۴۴۸ نفر زن یعنی ۶۵ درصد و ۷۷ هزار و ۹۷۳ نفر مرد یعنی ۳۵ درصد هستند که از تعداد کل قرار است ۱۰ هزار نفر جذب آموزش و پرورش شوند.

مدیر کل هیئت گزینش وزارت آموزش و پرورش افزود: از تعداد ۱۰ هزار نفری که درنهایت جذب خواهند شد ۶ هزار و ۸۵ نفر نیروی مرد و ۳ هزار و ۹۱۵ نفر زن هستند.
محمدزاده بیان کرد: ۹۰ درصد این ۱۰ هزار نفر در رشته عمومی یعنی دبیری و آموزگاری و ۱۰ درصد آن ها هنر آموز هستند.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی گزینش این افراد اعلام می شود؟ گفت: پس از اعلام سازمان سنجش گزینش آغاز خواهد شد که امسال نسبت به سال گذشته ۲ برابر برای مسابقات علمی جذب خواهیم داشت.

مدیر کل هیئت گزینش وزارت آموزش و پرورش افزود: پس از این موضوع یک برابر ظرفیت برای گزینش می دهند که با توجه به شرایط حرفه ای معلمان گزینش ها صورت می گیرد.

خبر ۳ آذر ۹۵ : ۲۰ هزار نفر امسال جذب آموزش و پرورش می شوند

مدیر کل امور اداری وتشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال ۱۰ هزار نفربه صورت استخدام آزاد و ۱۰ هزار نفراز طریق ردیف استخدامی دانشجویان متعهد خدمت جذب آموزش و پرورش می شوند.
سید حسن حسینی روز سه شنبه درحاشیه همایش کارشناسان امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش استان بوشهر،در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: آگهی جذب و استخدام این شمار نیرو، درمهر ماه امسال منتشر شد و متقاضیان از طریق آزمون استخدامی سراسری همراه سایر دستگاههای اجرایی در آن شرکت کردند.
وی اظهار کرد: در این آزمون ۵۲ شغل متفاوت برای مناطق مختلف کشور پیش بینی شده که پس از اعلام نتایج اولیه بصورت سه برابر ظرفیت، کنترل مدارک و مصاحبه انجام و نتایج نهایی از طریق سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

خبر ۲۱ آبان ۹۵ : نظر سنجی از داوطلبان سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور آبان ماه سال ۱۳۹۵

با سلام و آرزوی موفقیت

به استحضار می رساند سازمان سنجش آموزش کشور در جهت بهبود و ارتقاء کیفی حوزه های برگزاری آزمون ، نیاز به نظرات شما به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده و اطلاعات برای ارزیابی حوزه ها دارد. براین اساس خواهشمند است نسبت به تکمیل پرسشنامه پیوست اقدام نمایید.

برای شرکت در نظر سنجی اینجا کلیک کنید

خبر ۲۰ آبان ۹۵ : آخرین توصیه ها به شرکت کنندگان در آزمون استخدامی فراگیر و آموزش و پرورش

مشاور عالی سازمان سنجش کشور گفت: داوطلبان شرکت کننده در آزمون استخدامی تنها تا ساعت ۲۴ امروز پنجشنبه ۲۰ ابان ماه برای دریافت کارت ورد به آزمون خود فرصت خواهند داشت
حسین توکلی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: کارت شرکت در آزمون تعداد ۴۵۲ هزار ۶۴۸ داوطلب شامل کلیه داوطلبان سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت آموز شو پرورش از روز سه شنبه ۱۸ آبان ماه برای مشاهده و پرینت به روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.
وی افزود: کلیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون ضرورت داشته از روز سه شنبه و حداکثر تا ساعت ۲۴ امروز ۲۰ آبان ماه به سایت سازمان سنجش مراجعه و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای و یا اطلاعات ثبت نام کارت خود را دریافت کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش کشور با ارائه آماری از تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون استخدامی که نسبت به دریافت کارت ورود به آزمون خود اقدام کرده اند اظهار کرد: تا ساعت ۸ صبح امروز ۵ شنبه ۲۰ آبان ماه از تعداد۴۵۲ هزار و ۶۴۸ داوطلب ۳۲۴ هزار و ۳۸۹ داوطلب و یا به عبارتی ۷۱.۶۶ درصد از داوطلبان نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون خود اقدام کرده اند.
توکلی با ارائه توصیه ای به داوطلبان شرکت کننده در آزمون استخدامی سال ۹۵ تصریح کرد: به کلیه داوطلبان شرکت کننده توصیه می شود در مدت زمان باقی مانده و حداکثر تا ساعت ۲۴ امروز ۵ شنبه ۲۰ آبان برای دریافت پرینت خود اقدام کنند.
وی با اشاره به برگزاری آزمون در دو نوبت صبح و بعداز ظهر روز جمعه خاطرنشان کرد: آزمون نوبت صبح ساعت ۸:۳۰ آغاز خواهد شد و درهای ورود به جلسه ساعت ۸ بسته می شوند ضمن اینکه آزمون نوبت بعداز ظهر ساعت ۱۴ برگزار می شود و درهای ورود به آزمون ساعت ۱۳:۳۰ به روی داوطلبان بسته خواهد شد.

خبر ۱۶ آبان ۹۵ : تهران نیاز به ۳ هزار معلم دارد

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه بیش از ۷۰ هزار ساعت حق‌التدریس پرداخت می‌کنیم، گفت: در شاخه فنی و حرفه‌ای و مقطع ابتدایی، بیش‌ترین نیرو را نیاز داریم.
علیرضا کمرئی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص «تأخیر در پرداخت حقوق مهرماه فرهنگیان شهر تهران»، اظهار داشت: حقوق کامل معلمان شهر تهران مربوط به ماه مهر پرداخت شده است.
وی ادامه داد: ممکن است تعداد محدودی از معلمان که در جریان نقل و انتقال بوده و اطلاعات آنها وارد نشده بود و شاید ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر بودند، حقوق‌شان با تأخیر پرداخت شد.
کمرئی با بیان اینکه در سال‌های اخیر موضوع بازنشستگی فرهنگیان به عنوان یک مشکل اساسی در شهر تهران مطرح است، گفت: آموزش و پرورش شهر تهران به دلیل بالا بودن میانگین سنوات خدمت، تعداد بازنشستگان زیادی دارد و طبیعی است که باید در پیش‌بینی نیروی انسانی در قالب دانشگاه فرهنگیان و نیز ماده ۲۸، این موضوع جدی‌تر دیده شود تا خلأیی در خصوص نیروی انسانی نداشته باشیم.
وی افزود: حدود بیش از ۷۰ هزار ساعت حق‌التدریس پرداخت می‌کنیم و امسال نیز احتمال دارد همین مقدار را نیاز داشته باشیم و طبیعتاً معادل همین مقدار نیرو نیاز خواهیم داشت؛ یعنی بیش از ۳ هزار نیروی انسانی که عمدتاً از آقایان هستند باید جذب شود و در حوزه فنی و حرفه‌ای و مقطع مختلف ابتدایی بیشترین نیرو را نیاز داریم.

خبر ۱۶ آبان ۹۵ : کمبود ۲۰۰۰ معلم در آذربایجان غربی

معاون پژوهشی آموزش و پرورش آذربایجان غربی از کمبود ۲۴۰۰ معلم در آذربایجان غربی خبر داد. ابراهیم محمدی گفت: امسال ۵۴۶ هزار و ۷۱۱ دانش‌آموز وارد مدارس آذربایجان غربی شده‌اند.وی با اشاره به افزایش دانش‌آموزان آذربایجان غربی تصریح کرد: ۵۳۳۳ هزار دانش‌آموز نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که با این تعداد افزایش دانش‌آموز، با کمبود معلم بویژه در رشته‌های تخصصی مواجه هستیم. این مقام مسئول با بیان این که در آذربایجان غربی با کمبود مقوله نیروی انسانی مواجهیم، اذعان کرد: در آذربایجان غربی با کمبود ۲۴۰۰ معلم روبه‌رو هستیم. این مسئول اعلام کرد: بیشتر در مقطع ابتدایی با کمبود معلم مواجه هستیم که علت کمبود در مقطع ابتدایی افزایش یک پایه در ساختار جدید آموزش به مقطع ابتدایی هست.

خبر ۱۵ آبان ۹۵ : آغاز توزیع کارت آزمون های استخدامی از سه شنبه/ رقابت ۴۵۶ هزار نفر

آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی، دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت آموزش و پرورش جمعه ۲۱ آبان برگزار می شود و کارت‌ شرکت در آزمون‌ از سه شنبه ۱۸ آبان ۹۵ قابل دریافت است.
دکتر حسین توکلی – مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آزمون های استخدامی در ۵۳ شهرستان به طور همزمان برگزار می شود.
وی افزود: ۹۹ هزار و ۵۲۲ نفر در سومین آزمون متمرکز دستگاه های اجرایی کشور، ۱۲۳ هزار و ۵۷۶ نفر در دانشگاه های علوم پزشکی و ۲۳۳ هزار و ۴۲۱ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ثبت نام کرده اند.
توکلی خاطرنشان کرد: کارت ورود به جلسه آزمون‌ تمامی داوطلبان‌ از روز سه شنبه ۱۸ آبان ۹۵ برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.
وی یادآور شد: داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ در آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، سال تولد) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: فرآیند برگزاری آزمون نوبت صبح از ساعت‌ ۸:۳۰ صبح و نوبت عصر از ساعت‌ ۱۴:۰۰ بعدازظهر روز جمعه ۲۱ آبان ماه ۹۵ آغاز می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه های امتحانی برای آزمون نوبت صبح رأس‌ ساعت‌ ۸:۰۰ صبح و برای آزمون نوبت عصر رأس‌ ساعت‌ ۱۳:۳۰ بعدازظهر بسته خواهد شد لذا داوطلبان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

خبر ۱۰ آبان ۹۵ : اطلاعیه دریافت کارت آزمون و زمان برگزاری ۳ آزمون استخدامی سال ۹۵

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره‌ تاریخ پرینت کارت و زمان‌ برگزاری سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور، دانشگاههای علوم پزشکی و وزارت آموزش و پرورش سال ۱۳۹۵

ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبانی که در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور، دانشگاههای علوم پزشکی و وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۵ ثبت‌نام نموده‌اند، نظر این داوطلبان را به موارد ذیل معطوف می دارد:

الف‌ – نحوه‌ و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون

کارت‌ شرکت در‌ آزمون‌ کلیه‌ داوطلبان‌ از روز سه شنبه ۹۵/۸/۱۸ برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. لذا کلیه‌ داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ در آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به پایگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، سال تولد و …) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری و …) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

ب‌ – درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، داوطلبان لازم است به شرح زیر اقدام نمایند:

۱ـ با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۲، ۴، ۵، ۶، ۷، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۸ و ۱۹ (شامل نام خانوادگی، نام، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، کد ملی، دین، سهمیه، نام دستگاه اشتغال، داوطلب بومی، حالت بومی،نوع بومی، تاریخ فارغ التحصیلی و معدل آخرین مدرک تحصیلی) کارت شرکت در آزمون مشاهده نمودند، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۹۵/۸/۲۰ منحصراً به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند و در صورتیکه نسبت به بندهای ۳، ۸، ۹، ۱۶، ۱۷، ۲۰، و ۲۱ (جنس، معلولیت، نیازمند منشی، مقطع تحصیلی، عنوان رشته تحصیلی، خوشه شغلی و اولویت های انتخابی) تفاوتی مشاهده نمودند ضروری است مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه (به شرح جدول شماره ۲) مراجعه نمایند.
۲ـ چنانچه عکس الصاقی به کارت ورودی داوطلب با چهره وی مغایرت داشته باشد لازم است شخص داوطلب همراه با دو قطعه عکس و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار برای اصلاح کارت، مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه‌ رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه نمایند. در غیر این صورت فرد به عنوان متخلّف تلقی و برابر مقررات با وی رفتار خواهد شد.
۳- چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب فاقد عکس می باشد و یا چنانچه عکس روی کارت وی دارای اشکالاتی از جمله، فاقد مهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس می باشد ضروری است ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، ۲ قطعه عکس ۴ ×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه تا روز قبل از برگزاری آزمون مراجعه نمایند و موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف گردد، بدیهی است در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف تلقی می‌گردد. ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر داوطلب بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام که توسط خود داوطلب تکمیل گردیده، در نظر گرفته شده است.
تذکر ۱: داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران توجه داشته باشند که سهمیه مندرج بر روی کارت  شرکت در آزمون آنها بر اساس اطلاعات تکمیلی مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام (خوداظهاری) در نظر گرفته شده و در صورت تایید سهمیه توسط ارگان مربوط، این سهمیه در مراحل بعدی برای آنان اعمال می‌گردد، در غیراینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد.
تذکر ۲: داوطلبان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی سایت قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.

ج – آدرس و محل‌ رفع نقص کارت شرکت در آزمون

نماینده سازمان سنجش در روزهای چهارشنبه ۹۵/۸/۱۹ و پنجشنبه ۹۵/۸/۲۰ صبح از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و بعدازظهر از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۰۰ در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه مستقر خواهد شد. برای اطلاع آن دسته از داوطلبانی که براساس توضیحات بند «ب» ملزم به مراجعه به نماینده رفع نقص کارت سازمان می گردند، آدرس و محل تشکیل باجه رفع نقص کارت شرکت در ‌آزمون به شرح جدول شماره ۲ می‌باشد.

د‍ ـ تذکرهای‌ مهم‌

۱- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.
۲- فرآیند برگزاری آزمون نوبت صبح از ساعت‌ ۸:۳۰ (هشت و سی دقیقه‌) و نوبت عصر از ساعت‌ ۱۴:۰۰ (چهارده) روز جمعه ۹۵/۸/۲۱ آغاز می‌گردد.
۳- در ورودی ِحوزه های امتحانی برای آزمون نوبت صبح رأس‌ ساعت‌ ۸:۰۰ (هشت) و برای آزمون نوبت عصر رأس‌ ساعت‌ ۱۳:۳۰ (سیزده و سی دقیقه‌) بسته خواهد شد لذا داوطلبان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.
۴- هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.
۵- داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند. بدیهی است که به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری که بخشی از آن در بند «ه‍» آمده است، رفتار خواهد شد.

ه‍ – قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری

ماده ۵- تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:
الف- ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه‌دار.
ب- ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:
۱- ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.
۲- تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سئوال برای تخلف در آزمون.
۳- ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی.
ج- استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه‌دار.
د- کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون برای پاسخ به سئوالات.
ه‍- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیر مجاز از آنها.
و- هرگونه تغییر غیرمجاز سئوالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.
ز- افشای سئوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو.
ح- خرید یا فروش سئوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سئوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.
ماده ۶- هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازات های زیر را درباره متخلفان دارند:
الف- در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۵): اخطار کتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذی ربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.
ب- در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (۵): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.
تبصره- آرای هیأت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۶) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها می‌باشد.
ماده ۷- در مورد مشمولان بندهای (د)، (ه‍)، (و) (ز) و (ح) ماده (۵) هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال تا یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌نمایند.
ماده ۸– ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (۵) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد، موجب تشدید مجازات می‌شود و تشکیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می‌گردد. مجازات هر یک از اعضاء که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب می‌باشد.
ماده ۹- رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (۶) و (۷) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌گردد.
ماده ۱۰- در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازات های مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (۶)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌نماید. در این صورت مؤسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود، و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی هستند.
ماده ۱۱- چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی داوطلبی و سوابق تحصیلی وی مغایرت های غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تأیید هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این داوطلب، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیأت بدوی است.
ماده ۱۲- هر مؤسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی داوطلبان شرکت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت می‌کند، چنانچه در تخلفات ماده (۵) مشارکت داشته باشد، مجوز تأسیس آن لغو می‌شود و مدیران مسؤول آنها، علاوه بر محرومیت دائمی از تأسیس و اداره این گونه مراکز، به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم می‌شوند، و چنانچه مؤسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد، مجازات مدیران مسؤول آنها حداکثر مجازات مندرج در ماده (۶) است.
تبصره- در مورد آموزشگاه هایی که فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذی ربط مدعی‌العلوم نیز می‌تواند رأساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام نماید.
در خاتمه اضافه می‌نماید که داوطلبان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را در این خصوص از این تاریخ لغایت روز پنج شنبه ۹۵/۸/۲۰ همه روزه بغیر از ایام تعطیل و در وقت اداری با بخش پاسخگویی اینترنتی مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی : www.sanjesh.org و یا شماره ‌تلفن‌ ۴۲۱۶۳-۰۲۱ در میان بگذارند.

خبر ۲ آبان ۹۵: اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشوردرباره زمان برگزاری آزمون، انتشار اطلاعیه پرینت کارت شرکت در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور، دانشگاههای علوم پزشکی و وزارت آموزش و پرورش

بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی شرکت در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور، دانشگاههای علوم پزشکی و وزارت آموزش و پرورش می‌رساند، آزمون مذکور با توجه به خوشه‌های شغلی انتخابی داوطلبان بر حسب مورد، صبح و یا عصر روز جمعه مورخ ۹۵/۸/۲۱ در مراکز استان و برخی از شهرستانها برگزار خواهد شد. اطلاعیه این سازمان درخصوص تاریخ پرینت کارت و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون و همچنین شهرستانهای محل برگزاری آزمون در هفته نامه پیک سنجش مورخ ۹۵/۸/۱۰ و ۹۵/۸/۱۷ و همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی  www.sanjesh.org درج خواهد شد

اصلاحیه:

پیرو اطلاعیه مورخ ۹۵/۷/۱۴ و انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سومین آزمون متمرکز دستگاههای اجرایی کشور بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان می‌رساند با توجه به اعلام وزارت آموزش و پرورش اصلاحات ذیل در دفترچه راهنمای مذکور صورت گرفته است. لذا داوطلبانی که متقاضی ثبت‌نام در این آزمون هستند با توجه به موارد ذیل می‌توانند حداکثر تا روز یکشنبه مورخ ۲۵/۷/۹۵ نسبت‌ به ثبت‌نام اقدام نمایند. هم‌چنین داوطلبانی که قبلاً ثبت‌نام نموده‌اند با در نظر گرفتن توضیحات ذیل در صورت علاقه‌مندی می‌توانند تا تاریخ فوق با مراجعه به قسمت ویرایش نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

۱- اصلاحات مربوط به خوشه شغلی تربیت بدنی (کد ۲۶۰۵) :
– مقطع تحصیلی برای کد شغل محلهای ۱۵۱۴۹تا ۱۵۲۵۹ مربوط به رشته تحصیلی تربیت بدنی و علوم ورزشی – کلیه گرایشها (با کد ۳۰۲۸۰) فقط لیسانس و فوق‌لیسانس صحیح می‌باشد. به عبارت دیگر مقطع فوق دیپلم برای این کدشغل محلها حذف می‌گردد.
۲- اصلاحات مربوط به خوشه شغلی معارف اسلامی (کد۲۵۰۷) :
– رشته تحصیلی علوم قرآن و حدیث (کد ۳۲۲۰۱) با مقطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس به عنوان رشته تحصیلی مجاز برای کدشغل محلهای ۱۷۲۳۷ تا ۱۷۴۴۵ اضافه می‌گردد.
۳- اصلاحات مربوط به خوشه شغلی مشاوره (کد۲۶۰۶) :
– رشته تحصیلی مشاوره – کلیه گرایشها (کد ۳۲۴۱۷) با مقطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس به عنوان رشته تحصیلی مجاز برای کدشغل محلهای ۱۷۲۲۶ تا ۱۷۲۳۶ اضافه می‌گردد.
۴- اصلاحیات مربوط به خوشه شغلی هنرآموز ساخت و تولید (کد۲۵۹۲):
– برای کدشغل محلهای ۱۷۶۶۱ تا ۱۷۶۷۴ رشته‌های تحصیلی مجاز اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت‌نام حذف، و رشته‌های تحصیلی مهندسی مکانیک (کد۳۱۳۳۷) با مقطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس، مهندسی تکنولوژی ساخت و تولید (کد۳۱۱۹۷) با مقطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس و مهندسی ماشین ابزار (کد ۳۲۴۱۸) با مقطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس به عنوان رشته های تحصیلی مجاز جایگزین می‌گردند.
۵- اصلاحیات مربوط به خوشه شغلی الکتروتکنیک (کد۲۵۲۸):
– رشته‌های تحصیلی مهندسی برق گرایش مخابرات (کد ۳۱۱۶۸) و مهندسی برق گرایش الکترونیک (کد ۳۱۷۱۲) از رشته‌های تحصیلی مجاز برایکدشغل محلهای ۱۴۴۹۱ تا ۱۴۵۸۱ حذف می‌گردد.
۶- اصلاحیات مربوط به خوشه شغلی آموزگاری (کد۲۵۱۷):
– در کد شغل محل های ۱۴۸۴۷ و ۱۴۸۴۸ و ۱۴۹۸۷ و ۱۴۹۹۱ و ۱۴۶۰۶ و ۱۴۶۰۷و ۱۴۶۱۵ و ۱۴۹۸۷ و ۱۴۷۸۰ ، جنسیت پذیرش به جنس زن اصلاح می‌گردد.
– در کد شغل محل های ۱۴۶۴۱ و ۱۴۶۴۴ و ۱۴۹۷۵، جنسیت پذیرش به جنس مرد اصلاح می گردد.
– در کد شغل محل ۱۴۷۴۳ ، تعداد پذیرش جنس زن به ۶ نفر اصلاح می گردد.
– در کد شغل محل ۱۴۹۲۴ ، تعداد پذیرش جنس زن به ۱ نفر اصلاح می گردد.
– کد شغل محل ۱۴۷۸۸ از فهرست پذیرش در دفترچه راهنما حذف می‌گردد.
۷- اصلاحیات مربوط به خوشه شغلی آموزگار استثنائی (کد۲۶۰۸):
– در کد شغل محل ۱۵۰۶۰، جنسیت پذیرش به زن و مرد اصلاح می گردد.
۸- اصلاحیات مربوط به خوشه شغلی کامپیوتر (کد۲۵۲۰):
– در کد شغل محل ۱۶۹۳۰، جنسیت پذیرش به زن و مرد اصلاح می گردد.
– در کد شغل محل ۱۶۹۴۵، جنسیت پذیرش به زن اصلاح می گردد.
۹- اصلاحات مربوط به دامنه پذیرش کدشغل محل ها :
کدشغل محل

شغل

خوشه شغلی

محل خدمت
۱۴۶۱۳

آموزگارابتدایی

آموزگارابتدایی

آذربایجان غربی – میاندوآب
دامنه پذیرش : میاندوآب
۱۶۴۲۴

دبیرعربی

عربی

کرمان – شهربابک
دامنه پذیرش: شهربابک، دهج

– دامنه پذیرش کلیه کدشغل محل های شهرستان رفسنجان به شهرستانهای رفسنجان، انار، نوق، کشکوئیه، فردوس اصلاح می گردد.
۱۰- کلمه دانشگاه از ردیف ۳ و ۸ بند ۲۵ تقاضانامه ثبت نام (شرایط بومی بودن داوطلب) حذف می گردد.
۱۱- با توجه به بند ۷ شرایط و ضوابط دوره یکساله مهارت آموزی(مندرج در صفحه ۱۲ دفترچه راهنمای ثبت نام)،داوطلبان ملزم هستند رشته شغلی مورد نظر خود را با توجه به محل اموزش تعیین شده در پرتال معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان به آدرس : http://cfu.ac.ir/moavenatamozeshi  تعیین نمایند.

۲۴ مهر ۹۵: اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشوردر باره تاریخ ثبت ‌نام و شرکت درآزمون استخدامی وزارت آموزش وپرورش سال ۱۳۹۵ و همچنین اعلام اصلاحاتی در دفترچه راهنمای ثبت‌نام رشته‌ شغل‌محلهای دانشگاههای علوم پزشکی در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت نام نویسی آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا فردا یکشنبه خبر داد.
حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای پذیرش ۱۰ هزار نفر تا ساعت ۲۴ فردا یکشنبه ۲۵ مهرماه تمدید شد.
وی افزود: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه شرایط استخدامی در صورت واجد شرایط بودن و پس از پرداخت مبلغ ۲۹۰ هزار ریال به صورت الکترونیکی و با کارت‌های بانکی متصل به شبکه شتاب برای تکمیل فرم ثبت‌نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند.
توکلی گفت: با توجه به اعلام وزارت آموزش و پرورش، اصلاحاتی در دفترچه راهنمای ثبت‌نام این آزمون صورت گرفته که داوطلبان باید قبل از ثبت‌نام به این اصلاحات توجه کنند، اصلاحیه مربوط بعدازظهر امروز بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: همچنین افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند تا فردا برای ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.
به گفته توکلی، تا ساعت ۱۳ امروز تعداد ۱۲۶ هزار و ۲۵۰ نفر برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کردند.

خبر ۱۸ مهر ۹۵ : آغاز ثبت نام

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از استخدام ۱۰ هزار نیرو در آموزش پرورش خبر داد و گفت: داوطلبان از روز یکشنبه ۱۸ تا شنبه ۲۴ مهر مهلت دارند در این آزمون ثبت‌نام کنند.دکتر حسین توکلی با اعلام این مطلب اظهار داشت: ثبت نام برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش که اطلاعیه آن روز چهار شنبه ۱۴ مهر روی سایت سازمان سنجش آموزش قرار گرفت، از فردا یکشنبه ۱۸ مهر شروع می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: حدود ۱۰ هزار نفر در آزمون استخدامی وزارت آموزش پرورش پذیرفته می شوند و داوطلبان در زمان اعلامی باید نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.دکتر توکلی تاکید کرد: زمان ثبت نام در ازمون استخدامی وزارت اموزش پرورش تمدید نخواهد شد.

مشاور عالی سارمان سنجش اموزش کشور در پایان خاطر نشان کرد: آزمون استخدامی آموزش پرورش همزمان با آزمون استخدامی ۱۲ دستگاه اجرایی و ۶۸ دانشگاه علوم پزشکی کشور روز جمعه ۲۱ ابان جاری برگزار می شود.

مراحل ثبت نام:

۱ -تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی.
۲ -فایل عکس اسکن شده.
داوطلب میبایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسـال از طریـق برنامه ثبت نام اینترنتی آماده نماید:
– عکس ۴*۳ که در سال جاری گرفته شده باشد. (عکس تمام رخ)
– عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.
– اندازه عکس اسکن شده باید حداقل ۳۰۰*۲۰۰ پیکسل و حداکثر ۳۰۰*۴۰۰ باشد.
– تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
– حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلوبایت بیشتر باشد.
– حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
– حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تبصره ۱ :اسکن عکس از روی کارتهای شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و…) قابل قبول نمیباشد و داوطلبان لازم است از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.
تبصره ۲ :عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تبصره ۳ :درصورت ارسال عکس غیرمعتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب میگردد.
با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون های قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که در کافی نت ثبت نام می کنند رخ داده است، تاکید میگردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافی نت ها انجام میدهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف داوطلب، فرد به عنوان مختلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

پرداخت وجه ثبت نام:

ثبت نام به صورت اینترنتی از روز دوشنبه مورخ ۹۵/۷/۱۸ لغایت روز شنبه مورخ ۹۵/۷/۲۴ انجام خواهد پذیرفت.
متقاضیان واجد شرایط میبایست به سایت سازمان سنجش مراجعه و پس از پرداخت مبلغ ۲۹۰/۰۰۰ ریال به صورت الکترونیکی و با کارتهای بانکی متصل به شبکه ی شتاب نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.
– لازم به توضیح است مدت زمان تعیین شده تمدید نمیگردد و متقاضیان باید در مدت زمان فوق نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.
– متقاضیان شرکت در آزمون باید پس از پایان ثبت نام کد رهگیری خود را یادداشت نموده و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند.
– به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمیگردد.

تذکر مهم: آن دسته از متقاضیانی که قبلاً در سومین آزمون استخدامی ثبت نام نموده اند، چنانچه تمایل به ثبت نام در آزمون اس تخدامی وزارت آموزش و پرورش باشند، نیازی به پرداخت وجه ندارند و می توانند با اطلاعات مربوط به کدپیگیری و پرونده خود در قسمت ویرایش اطلاعات ثبت نام وارد شده و اقدام به اصلاح تقاضانامه خود نمایند. با توجه به اینکه آزمونهای مذکور هر دو در یک روز برگزار خواهد شد لازم است توجه داشته باشند در صورت ثبت نام آنان در این آزمون، ثبت نام و رشته شغلی انتخاب شده قبلی آنان، باطل خواهد شد.

صرفاً داوطلبانی می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند که در زمان ثبت نام دارای مدارک ذیل باشند:

– دارا بودن مدرک لازم در مقطع و رشته تحصیلی مندرج در شرایط احراز مشاغل ذکر شده در دفترچه راهنما.
– کارت ملی
– شناسنامه
– کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و یا معافیت دائم (ویژه برادران).
– مدارک دال بر ایثارگری (ویژه داوطلبان ایثارگر) .
– مدارک دال بر معلولین عادی (ارائه گواهی معلولیت از سازمان بهزیستی)
– مدارک دال بر بومی بودن (حسب مورد براساس هریک از موارد مشخص در بندهای ده گانه ذکر شده در بند یک امتیازات و سهمیه های قانونی).

تذکر مهم: با توجه به اینکه مدارک متقاضیان، پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی توسط دستگاه استخدام کننده بررسی خواهد شد، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان (به ویژه مدارک ایثارگری، بومی، گواهی اشتغال به کار بدون شماره شناسه و معلولین عادی) مغایر با شرایط مندرج در این آگهی و همچنین اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت
نامی باشد، هیچ گونه حقی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد، و در هر مرحله از آزمون، اعلام نتایج اولیه، مصاحبه استخدامی و حتی درصورت پذیرش نهایی، داوطلب از سایر فرایند جذب و استخدام حذف خواهد شد و حق هیچ گونه اعتراضی ندارد.

زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون:

– اطلاعیه مربوط به زمان پرینت کارت شرکت در آزمون و جدول حوزه های امتحانی در روز چهارشنبه شنبه مورخ ۹۵/۸/۱۲ بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه مورخ ۹۵/۸/۲۱ در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلی میباشد که در تقاضانامه درج خواهند نمود. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون برروی کارت شرکت درآزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تایید اطالعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون توسط دستگاه اجرایی مربوط بررسی خواهد شد.

تذکر مهم : برگزاری این آزمون و آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی همزمان با یکدیگر خواهد بود و داوطلب منحصراً در یکی از آنها می تواند، متقاضی گردد. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تایید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون توسط دستگاه اجرایی مربوط بررسی خواهد شد .

* در این آزمون به هر یک از داوطلبان یک دفترچه سوال عمومی و یک دفترچه سوال اختصاصی داده خواهد شد.

جهت ثبت نام در آزمون اینجا کلیک نمایید

مهر ۹۵ :

معاون رسانه‌ای مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش جزییات برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش را اعلام کرد.

رسول پاپایی، در جمع خبرنگاران و در حاشیه آیین افتتاح طرح نماد گفت: بر اساس مجوز سازمان اداری و استخدامی کشور و در چهارچوب قانون خدمات کشوری تعداد ۱۰ هزار نفر افراد واجد شرایط که دارای مدرک دانشگاهی هستند و از طریق آزمون کتبی و صلاحیت عمومی، مصاحبه استخدامی و انجام معاینات پزشکی متناسب با نیاز واحد های آموزشی، به شرط گذراندن موفق آمیز دوره مهارت و آموزش که توسط دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی برگزار می شود، به صورت پیمانی در مشاغل آموزشی استخدام می شوند.

وی بیان کرد: براین اساس، استخدام سال ۹۵ بر مبنای نیاز مناطق آموزشی و بومی گزینی است.

معاون رسانه ای مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش گفت:تعداد ۴۰۰۷ نفر زن و ۵۹۹۳ مرد جذب می شود. براساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدگان ملزم به گذراندن دوره یکساله در دانشگاه فرهنیگان و شهید رجایی هستند.

پاپایی تصریح کرد: پذیرفته شدگان آزمون استخدامی مکلفند در آزمون جامعی که درپایان دوره آزموشی یکساله برگزار می شود شرکت کرده و گواهی موفقیت در آزمون را کسب کنند.

وی همچنین اعلام کرد: واجدان شرایط بعد از انتشار آگهی از طریق سازمان سنجش کشور از ۱۷ مهر ۹۵ نسبت به ثبت نام کنند. پیش بینی می شود ۲۱ آبان ماه سال جاری آزمون برگزار شود.

اطلاعیه جدید : اطلاعیه سازمان سنجش درخصوص نحوه ثبت‌نام و شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان انتشار اصلاحات دفترچه‌های راهنمای ثبت‌نام و شرکت در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور و همچنین آزمون استخدامی دانشگاههای علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش در شهریورماه سال ۱۳۹۵

بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان می‌رساند پیرو انتشار اطلاعیه مورخ ۹۵/۶/۷ و ۹۵/۶/۲۱ با توجه به اعلام سازمان اداری واستخدامی کشور اصلاحات جدید ذیل در دفترچه راهنمای مذکور صورت گرفته، ضرورت دارد داوطلبانی که قبلاً ثبت‌نام نموده‌اند با عنایت به توضیحات ذیل در صورت علاقه‌مندی با مراجعه به قسمت ویرایش نسبت به ویرایش اطلاعات خود از تاریخ ۹۵/۷/۱۱ لغایت ۹۵/۷/۱۷ اقدام نمایند. ضمناً داوطلبانی که در این آزمون موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، در صورت تمایل برای ثبت‌نام لازم است با توجه به دفترچه‌های راهنمای ثبت‌نام (سومین آزمون استخدامی متمرکز و استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) و همچنین اطلاعیه‌های اصلاحی مورخ ۹۵/۴/۳۱ و ۹۵/۵/۴ مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور در بازه زمانی فوق (۹۵/۷/۱۱ الی۹۵/۷/۱۷) نسبت‌به ثبت‌نام اقدام نمایند. آزمون برای کلیه داوطلبان در روز جمعه مورخ ۹۵/۸/۲۱ برگزار خواهد شد.

*ضمناً پیرواطلاعیه های منتشره درتاریخ ۹۵/۶/۷ و ۹۵/۶/۲۱ لازم به توضیح است اطلاعیه این سازمان درخصوص زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون استخدام برای شغل‌محلهای وزارت آموزش و پرورش در روز چهارشنبه مورخ ۹۵/۷/۱۴ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

خبر ۶ مهر ۹۵ : کمبود معلم در برخی از رشته‌ها مشکل اصلی آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از بزرگترین مشکلات آموزش و پرورش عدم تناسب نیروی انسانی با نیاز آن است.
به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه، ۵ مهرماه) با وزیر آموزش و پرورش و معاونان آن دیدار کرد که در این دیدار تعدادی از نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند.
وزیر آموزش و پرورش در این جلسه به ارائه گزارشی پرداخت و گفت: آموزش وپرورش سال تحصیلی جدید را با  ۸ ماه برنامه‌ریزی طی پروژه مهر  از بهمن ۹۴ آغاز به کار کرده است و اکنون برآورد ما این است که تعداد دانش آموزان به حدود ۱۳.۵ میلیون نفر در مدارس برسد که حدود ۲۰۰ هزار نفر نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از این رشد ۲۰۰ هزار نفره حدود ۲۵هزار نفر به دانش آموزان کلاس اول ابتدایی مربوط می‌شود و بقیه این رشد حاصل افزایش تحت پوشش آموزش و پرورش است، همچنین در متوسطه اول حدود ۹۴ درصد و در متوسطه دوم ۸۲ درصد دانش آموز تحت پوشش آموزش و پرورش هستند.
وی با بیان اینکه در مناطق روستایی برای آموزش دختران محدودیت‌هایی وجود دارد، افزود: آموزش و پرورش از طریق توسعه مدارس شبانه‌روزی، توسعه سرویس مدارس و توسعه سیستم آموزش خودآموز از طریق اینترنت و راه‌دور سعی در افزایش آموزش تعداد بیشتری از دانش‌آموزان را دارد که از این تعداد تا به امروز بیش از ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سامانه وزارتخانه آموزش و پرورش ثبت‌نام کرده‌اند.
فانی با بیان اینکه از این ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دانش‌آموز حدود ۷ میلیون و ۴۸۳ هزار نفر ابتدایی، ۳ میلیون و ۵۶ هزار نفر متوسطه اول، ۲ میلیون و ۶۶ هزار نفر در متوسطه سوم مشغول به تحصیل شده‌اند، گفت: خوشبختانه تا به امروز ۳۳ درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده در رشته فنی‌و حرفه‌ای هستند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از امسال دوران تحصیل دانش آموزان فنی و حرفه‌ای ۳ ساله می‌شود در حالیکه تا سال گذشته ۲ ساله بوده است، گفت: به نظر می‌رسد این یک سال افزایش بر طول تحصیل دانش‌آموزان فنی و حرفه ای می‌تواند بر افزایش تخصص آن‌ها و ایجاد شغل برای خودشان بسیار موثر باشد.
وی با بیان اینکه امسال ۵ هزار و ۵۰۰ کلاس درس به سیستم آموزشی اضافه شده، گفت: به طور کلی در سه سالی که از عمر دولت یازدهم می‌گذرد تاکنون ۳۳ هزار کلاس درس و ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار متر زیربنا به مدارس اضافه شده است که ۳۰ درصد از این کلاس‌ها توسط خرین یا با مشارکت آنها ساخته شده است، همچنین میزان مشارکت خیرین امسال از ۲۰ درصد به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
فانی همچنین ادامه داد: چند روز گذشته طی برگزاری جشنواره ای ۲۰۰ خیر ساخت ۱۱۰ مدرسه را در سواحل مکران متقبل شدند و روز گذشته در محضر آیت الله گلپایگانی “بنیاد برکت” ۲۰۰ مدرسه را با ۱۳۰۰ کلاس تحویل آموزش و پرورش داد که قرار است به ۱۰۰۰ مدرسه برسد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود۱۰۰ هزار نیروی آموزش و پرورش کاهش پیدا کرده است در حالیکه ۵۰۰ هزار دانش آموز اضافه شده است، گفت: این کاهش به اضافه کاهش پرداخت حق‌التدریس‌ها توفیق خوبی برای آموزش و پرورش محسوب می‌شود اما ما همچنان مشکلاتی داریم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال ۲۷ هزار فارغ‌التحصیل دانشجوی دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل شده‌اند، اضافه کرد: یکی از بزرگترین مشکلات آموزش و پرورش عدم تناسب نیروی انسانی با نیاز آن است ، همچنین عدم تناسب جنسیت در مناطق مختلف، تورم معلم در برخی از رشته‌ها و کمبود در برخی دیگر و عدم توازن نیرو در موقعیت جغرافیایی مختلف را باید به این مشکلات افزود چرا که این سه عامل مشکلات عدیده‌ای را برای ما ایجاد کرده‌اند.
وی با بیان اینکه به ۴۰ درصد از درخواست نیروهای خود مبنی بر انتقال پاسخ مثبت داده‌اند، افزود: طرح از بوم برای بوم را در جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان را مدنظر قرار داده‌ایم چرا که حداقل ۱۵ درصد عدم تناسب و تقسیم نیرو وجود دارد و در تهران تراکم بسیار زیادی در نیروهای آموزش و پرورش دیده می‌شود.
فانی در پاسخ لاریجانی مبنی بر اینکه اگر بخواهیم در آموزش و پرورش خوب و استاندارد آموزش دهیم به چه مقدار نیرو نیاز داریم، گفت: نسبت کارمندان به دانش آموزان ۱۲ به یک است در حالیکه ما ۱۳ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون کارمند داریم، اگر این نسبت با توجه به پراکندگی‌های کشور به ۱۴ به یک طی زمان‌بندی ۵ ساله برسانیم، به یک نسبت متعارف دست پیدا کرده‌ایم.

خبر ۴ مهر ۹۵ : جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: دهم ماه جاری متقاضیانی که دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند می توانند برای ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند.
جزئیات آزمون استخدامی آموزش  و پرورش در استان  اعلام شد. معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: دهم ماه جاری  متقاضیانی که دارای مدرک کارشناسی  و  کارشناسی ارشد هستند می توانند برای ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش از طریق سایت سازمان سنجش  اقدام کنند.«خوش آینه» با اشاره به این که استخدام ۱۰ هزار نفر در آموزش و پرورش کشور  توسط وزارتخانه  تایید شد  که سهمیه  استخدامی استان ۱۸۰ نفر  است، گفت: از طریق  این آزمون ۸۰ زن و ۱۰۰ مرد برای فعالیت در سال تحصیلی جدید در آموزش و پرورش پذیرفته خواهند شد.وی افزود: این آزمون قرار است نیمه دوم  ماه آینده برگزار شود.وی بیان کرد: متقاضیان ۳ برابر ظرفیت پذیرفته خواهندشد و پذیرفته شدگان  در مصاحبه،   ۶  ماه در دانشگاه فرهنگیان دوره های مربوطه را  می گذرانند و مهرماه ۹۶ مشغول به کار می شوند.

خبر ۲۸ شهریور ۹۵ : وزیر آموزش و پرورش از تحصیل ۱۳.۵ میلیون دانش آموز در مدارس کشور در سال تحصیلی جاری خبر داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از  فارس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: امسال روز چهارشنبه ۳۱ شهریور روز جشن شکوفه ها و غنچه هاست و چون اول مهر، روز پنج شنبه است و مدارس پنج شنبه ها تعطیل هستند، سوم مهر آغاز سال تحصیلی است که با حضور رئیس جمهور مراسم سال تحصیلی جدید شروع می شود.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود سال تحصیلی جدید بیش از ۱۳.۵ میلیون دانش آموز داشته باشیم؛ البته در حال حاضر در سامانه سناد، اطلاعات ۱۲.۵ میلیون دانش آموز ثبت شده است.

فانی افزود: امسال پیش بینی می کنیم که ۷۰۰ هزار نوآموز پیش دبستانی داشته باشیم؛ در دوره ابتدایی ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش آموز، در دوره متوسطه اول و دوم ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز و ۷۳ هزار دانش آموز در مدارس استثنایی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دانش آموزان در ۱۰۷ هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند، گفت: امسال ۱۳۴ میلیون جلد کتاب درسی در بیش از یک هزار عنوان جلد چاپ شده است و ۹۴۷ هزار فرهنگی در آموزش و پرورش فعالیت می کنند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: از ابتدای دولت یازدهم تا کنون، ۵۸۲۲ پروژه با ۳۳ هزار و ۶۶ کلاس درس احداث شده است.

وی در خصوص کلاس های درس دارای سیستم گرمایشی غیراستاندارد گفت: از مجموع ۲۱۱ هزار و ۹۶۳ کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد، موفق شدیم ۱۵۲ هزار و ۸۷۷ کلاس درس را به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز کنیم.

فانی به مشارکت خیرین در مدرسه سازی اشاره کرد و بیان داشت: حدود ۳۰ درصد از کلاس های درس کشور توسط خیرین یا با مشارکت آنها احداث شده است.

فانی در خصوص استخدام در این وزارتخانه اظهار داشت: امسال ۱۰ هزار نفر از طریق کنکور  سراسری جذب شده که در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی تحصیل می کنند و ۱۰ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی و ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان  در آموزش و پرورش جذب می شوند.

خبر مهم: (استخدام سال ۹۵)

وزیر آموزش و پرورش در مصاحبه اختصاصی روز یکشنبه ۳ مرداد خبرگزاری صدا و سیما گفت: این وزارتخانه نیازمند ده هزار معلم با مدرک کارشناسی و بالاتر است و آزمون استخدامی برای جذب این نیروها شهریور امسال برگزار می‌شود.

خبر ۱۴ شهریور ۹۵ : احتمال برگزاری آزمون استخدامی آموزش پرورش در مهر۹۵

وزیر آموزش و پرورش از احتمال برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در مهرماه خبر داد و گفت: هنوز زمان دقیق برگزاری آزمون مشخص نشده و به محض آنکه قطعی شود، اعلام خواهد شد.
به گزارش ایسنا، علی اصغر فانی در حاشیه دیدار با وزیر تربیت عراق در پاسخ به پرسشی درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدامی امسال نیز توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود.
وی افزود: مذاکراتی با سازمان امور اداری و استخدامی کشور انجام شده تا آزمون اخیر با آزمونی که قبلا قرار بود برگزار شود، همزمان انجام شود تا بتوانیم با سرعت بیشتری کار را پیش ببریم. سازمان امور اداری با توجه به هماهنگی‌هایی که باید صورت پذیرد مهرماه را زمان برگزاری آزمون استخدامی در نظر گرفته‌اند و به محض آنکه نهایی و قطعی شود، زمان را اعلام می‌کنیم.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری درباره پرداخت بخشی از پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی اظهار کرد: روز گذشته با رئیس سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای پیرامون کسری اعتبارات در آموزش و پرورش و مطالبات فرهنگیان داشتیم که وعده دادند در اولین فرصت تعهدات را جبران کنند.
فانی افزود: البته تاریخ دقیق ذکر نشده و امیدواریم هر چه زودتر نهایی و مشخص شود. هشت درصد پاداش پایان خدمت فرهنگیان در سال ۹۳ به تعویق افتاده بود که تخصیص اعتبارات آن از سوی سازمان مدیریت داده شده و باید خزانه تامین اعتبار کند تا پرداخت شود.

خبر ۷ شهریور ۹۵: مشخص شدن زمان ثبت نام آموزش و پرورش

اطلاعیه سازمان سنحش در خصوص زمان اعلام شرایط آزمون استخدامی آموزش و پرورش

طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش در روز ۷ شهریور به اطلاع می‌رساند که وزارت آموزش و پرورش از طریق برگزاری آزمون استخدامی نسبت به جذب تعداد ۱۰۰۰۰ نفر بصورت پیمانی اقدام می نماید که نحوه ثبت‌نام و شرکت در آزمون مذکور و جزییات لازم دراین خصوص در اطلاعیه‌ای که در تاریخ ۱۳۹۵/۶/۲۱ منتشر می‌‌شود، به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

جدیدترین اخبار / ۶ شهریور ۹۵

سیدحسن حسینی مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش  در پاسخ به این پرسش که «آیا تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی انجام می‌شود؟»، اظهار داشت: رویکرد دولت بر اساس مجوزهایی که به دستگاه‌هایی اجرایی می‌دهد، پیمانی بودن است.

وی افزود: فرقی بین نیروی رسمی و پیمانی وجود ندارد و تمام ضوابط و مقررات، حقوق و دستمزدی که یک نیروی رسمی دریافت می‌کند، نیروی پیمانی هم دریافت می‌کند.

حسینی با اشاره به اینکه فقط نوع استخدام در پیمانی و رسمی متفاوت است، خاطرنشان کرد: برای دریافت مجوز استخدام نیاز به نظر سازمان امور اداری و استخدامی داریم و برای تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی نیز نیاز به نظر این سازمان داریم.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در سال گذشته آموزش و پرورش پنج هزار ردیف استخدامی دریافت کرد که تمامی آنها را مجوز پیمانی داد؛ امسال هم ۱۰ هزار ردیف استخدام آزاد دریافت کردیم که پیمانی هستند.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های دیگر را هم که رصد می‌کنیم همگی پیمانی است و به این شکل پیش می‌رود، ضمن اینکه فرقی هم نمی‌کند زیرا تفاوتی بین پیمانی یا رسمی بودن وجود ندارد.

شهریور ۹۵ | استخدام ۱۰ هزار نفر در آموزش و پرورش
سید حسن حسینی مدیر کل دفتر امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش از اخذ مجوز آزمون استخدامی برای ۱۰ هزار نفر در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این مجوز طی ۲روز گذشته با پیگیری‌های آموزش و پرورش اخذ شده و سایر مراحل اداری را باید برای آن انجام دهیم.
وی ادامه داد: ‌با توجه به این مجوز افراد می‌توانند در پست‌های آموزشی پذیرفته شوند که شامل دوره‌های مختلف تحصیلی و هنرستان‌ها است.
حسینی اظهار کرد:‌ پس از اخذ مجوز باید سهمیه استان ها و شغل های مورد نیاز به تفکیک هر منطقه مشخص شود که این فرآیند در مراحل ابتدایی قابل  اجرا است.
مدیر کل دفتر امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد:‌ هنوز تاریخ دقیقی برای آزمون استخدامی مشخص نشده چرا که پس از اخذ آگهی استخدام حداقل یک ماه فاصله تا برگزاری آزمون استخدامی نیاز است و درج آگهی استخدام باید زمانی انجام شود که تمامی سهمیه‌ها برای پست‌های مختلف تعیین شده باشد.
حسینی گفت: این تعداد نیرو برای آموزش و پرورش نیاز بوده و با وجود هرگونه تغییری امیدواریم این فرآیند به قوت خود باقی باشد چرا که برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش این افراد نیاز است و آموزش و پرورش در حال پیگیری است تا شرایط آزمون استخدامی هرچه سریع تر فراهم شود.

خبر ۳۱ مرداد ۹۵ : فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش می‌شوند

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان قطعاً جذب آموزش و پرورش می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمود مهرمحمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران در دانشگاه فرهنگیان مشهد مقدس در رابطه با مهمترین برنامه‌های راهبردی این دانشگاه اظهار داشت: مهمترین برنامه ما پذیرش ۱۰ هزار دانشجو از طریق آزمون استخدامی است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور تصریح کرد: مهمتر از تعداد پذیرش افراد، این است که بتوانیم کسانی را که برای دوره مهارت آموزی یک ساله وارد دانشگاه می‌شوند، به صورت مناسب برای حرفه معلمی آماده کنیم، در سال ۹۵ یکی از دغدغه‌های اصلی مسئله دوره یک ساله مهارت آموزی افرادی است که از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه می‌شوند.
وی در رابطه با رویکرد دانشگاه فرهنگیان در ساماندهی تشکل‌های دانشجویی خاطرنشان کرد: شایستگی‌های اجتماعی و سیاسی از طریق تشکل های اسلامی به شکل بارزی می‌تواند تقویت شود و سیاست دانشگاه فرهنگیان این است که از این بستر و زمینه غفلت نکند و تا جایی که می‌تواند بستر و زمینه توسعه تشکل‌های دانشجویی را در این دانشگاه فراهم کند.
مهر محمدی به وجود برنامه‌های خاص برای ارتقا زیرساخت‌های دانشگاه ماموریت‌گرای فرهنگیان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: برنامه‌های مختلفی از جمله در حوزه هوشمند سازی زیرساخت‌های سامانه‌ای و شبکه ای در دستور کار است، در حوزه آموزش طرح جامع آموزش و در حوزه فرهنگی نیز تدوین طرح جامع فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در دستور کار قرار دارد و اینها فعالیت‌هایی است که جنبه زیر ساختی دارد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور در ادامه تصریح کرد: برای جذب هیئت علمی به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌ها، تلاش های گسترده ای آغاز شده و امیدواریم با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی بتوانیم ردیف های لازم را به تعداد هیئت علمی دریافت کنیم.
وی در ارتباط با قانون منع ادامه تحصیل تا سه سال برای فارغ التحصیلان دوره کارشناسی دانشگاه فرهنگیان، خاطر نشان کرد: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بر اساس برنامه ریزی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش وارد دانشگاه می‌شوند، این برنامه ریزی‌ها برای از بین رفتن خلأ آموزش و پرورش از حیث نیروی انسانی است.
مهر محمدی ادامه داد: فلسفه دانشگاه فرهنگیان این است که خلاء آموزش و پرورش در زمینه نیروی انسانی را تامین کند، به همین خاطر با توجه به فلسفه دانشگاه فرهنگیان مسئله ادامه تحصیل که انتظار منطقی در سایر دانشگاه‌ها است، در این دانشگاه منطقی ارزیابی نمی‌شود و دانشجویان این دانشگاه باید حتماً پس از فراغت از تحصیل وارد آموزش و پرورش شوند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور افزود: ادامه تحصیل فارغ التحصیلان دوره کارشناسی دانشگاه فرهنگیان به زمانی که چند سال در آموزش و پرورش خدمت کردند موکول می‌شود البته شرایط نیروی انسانی در منطقه محل خدمت نیز در ادامه تحصیل نقش مهمی دارد.
وی با اشاره به اینکه ادامه تحصیل در دانشگاه‌های دیگر برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان امکانپذیر است، عنوان کرد: فارغ‌التحصیلان کارشناسی دانشگاه فرهنگیان می‌توانند در دانشگاه‌های دیگر به ادامه تحصیل بپردازند به شرط اینکه تعارض و تداخلی با وظایف آموزشی معلمی شان نداشته باشد، همچنین برای اینکه مدرک تحصیلی شان اعمال شود نیاز است که براساس نیاز محل خدمت خود به تحصیل در رشته های مختلف بپردازند.

خبر ۳۰ مرداد ۹۵ : برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در شهریور امسال

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان از جذب ۱۰ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌‌شود این آزمون همزمان با آزمون دستگاه‌های اجرایی کشور در شهریور ماه برگزار شود.
نعمت‌الله موسی‌پور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، از استخدام ۱۰ هزار نفر در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: امسال برای طرح مهارت‌آموزی حرفه‌ای معلمان، ۱۰ هزار نفر ظرفیت داریم که این افراد پس از پذیرفته شدن در آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای گذراندن دوره‌های آموزشی به دانشگاه فرهنگیان می‌آیند.
وی با بیان اینکه باقی‌مانده‌های ردیف‌ استخدامی سال گذشته انتخاب معلم، در آزمون استخدامی ادارات دولتی که شهریور ماه برگزار می‌شود درج شده است و تعدادی از افراد نیز ثبت نام کردند، افزود: وزارت آموزش و پرورش قبلاً به ما وعده داده است که اگر بتواند قبل از برگزاری آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور، ردیف اسخدامی بگیرد،‌ این آزمون با آن آزمون استخدامی مشترک برگزار می‌‌شود و امیدواریم با توجه به اینکه ردیف اخذ شده است آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیز ۱۹ شهریور ماه برگزار شود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دوره یکساله آموزشی مهارت‌آموزی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی باید از مهرماه شروع شود، گفت: سال گذشته این دوره خیلی طول کشید و از اسفند ماه شروع شد به همین سبب دوره نه چندان رضایت‌بخشی برگزار شد و مشکلات آموزشی و اجرایی زیادی داشتیم که امیدواریم امسال بتوانیم دوره آموزشی یکسال مهارت را بدون مشکلی آغاز کنیم.
وی تصریح کرد: عمده‌ترین مشکل ما این است که باید منطبق بر شرایط اجرای مدرسه، آموزش‌هایمان را دنبال کنیم یعنی از همان اول مهر که دانش‌آموزان به مدرسه می‌روند مهارت‌آموزان و کسانی که دوره‌های کارورزی را طی می‌کنند باید بتوانند در مدرسه حضور پیدا کرده و تمام شرایط واقعی مدرسه را تجربه کنند.
موسی‌پور تصریح کرد: تأخیر در اعلام نتایج و پذیرش عملاً این انطباق با شرایط طبیعی مدرسه را دچار مشکل می‌کند و آموزش‌ها به کیفیت‌ کمتر می‌انجامد.

خبر ۳۰ مرداد ۹۵ : درخواست مجوز استخدام ۵۰۰۰ معلم از سازمان امور اداری و استخدامی

زنجان- معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه مجوز استخدام پنج هزار معلم را از سازمان امور اداری و استخدامی درخواست کرده است.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مصطفی ناصری شامگاه پنجشنبه در حاشیه گردهمایی حامیان دولت تدبیر و امید استان زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در خصوص موارد مورد بحث در زمینه استیضاح فانی وزیر آموزش و پرورش، افزود: این استیضاح غالبا دو جنبه دارد که یکی در پوسته ظاهری مربوط به کمبود حقوق، مزایا و پاداش بازنشستگان و در باطن استیضاح هم خواسته های نمایندگان برای حوزه های انتخابیه است.
وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در زمینه استخدام معلمان حق التدریسی طبق آنچه مجلس تصویب کرده بود، رفتار کرد، ادامه داد: طبق تصویب مجلس، وزارت آموزش و  پرورش ۲۰ هزار نفر معلم حق التدریس را استخدام کرد.
معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه مجوز استخدام پنج هزار معلم را از سازمان امور ادارای خواسته است و اگر مجوز داده شود امسال این تعداد نیرو جذب خواهند شد.
ناصری افزود: حقوق معلمان طی سه سال ۸۲ درصد رشد داشته است و دولت هر چه میزان بودجه در اختیار وزارت آموزش قرار بدهد هزینه خواهیم کرد.
معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش  همچنین در جمع  حامیان دولت تدبیر و امید با بیان اینکه طی سه سال فعالیت دولت یازدهم مخالفان هر تلاشی را برای تضعیف این دولت انجام دادند، گفت: سدهای پیش روی دولت تدبیر و امید شکسته شد و  آرامش بی‌نظیری در مدت زمان استقرار دولت تدبیر و امید در کشور حاکم شده که مهم‌ترین آن خلاصی از  «بگم، بگم‌ها» است.
ناصری افزود: دولت تدبیر و امید در سال چهارم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و مردم هم حامی دولت هستند و هر چند دلیل برخی از مسائل قابل گفتن نیست و شاید به این زودی هم قابلیت گفتن نداشته باشد ولی به طور حتم مردم کمک می‌کنند و همراه خواهند بود.
وی با بیان اینکه دولت یازدهم طی سه سال گذشته، روزهای پرفراز و نشیب زیادی را پشت سرگذاشته است،  افزود: دولت یازدهم روزهای سختی را پشت سرگذاشته و طی این مدت همواره چالش ها و مشکلاتی برای دولت به‌وجود آمده است.
ناصری با بیان اینکه رسانه ها نقش مهم و تاثیرگذاری در استقرار دولت یازدهم در کشور داشتند، گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در استقرار دولت ایفا کردند و نتیجه آن گشایش در کار بود چرا که دولت طرفدار آزادی بیان و فعالیت رسانه‌ای است.
معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان بزرگ‌ترین قشر جامعه  هستند و هیچ کس از جمله دانش‌آموزان نباید به خاطر فکر و بیان مورد مواخذه قرار گیرند و هزینه‌های پرداختی دولت نتیجه همین تفکر است.
ناصری  با تاکید بر اینکه کنترل تورم یکی از موفقیت‌های دولت در بخش اقتصاد است، افزود: تثبیت قیمت‌ها در بازار و موفقیت‌های سیاست‌های خارجی، ایران امروز را سربلندتر از هر زمان دیگر کرده است.
ناصری با بیان اینکه همه حامیان دولت و آحاد مختلف جامعه برای موفقیت دولت طی یک سال مانده به عمر دولت تلاش می کنند، افزود: با این روند جشن پیروزی این دولت برای دور دوم با همراهی مردم برگزار می‌شود.

خبر ۲۷ مرداد ۹۵ : ضوابط استخدام در آموزش و پرورش اعلام شد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره ضوابط استخدام در این وزارتخانه گفت: دست‌کم به ازای بازنشسته شدن سه نفر در آموزش و پرورش یک نفر استخدام شود.
سیدمحمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «به ازای هر چند نفر بازنشسته در آموزش و پرورش استخدام جدید انجام می‌شود؟»، اظهار داشت: بر اساس مصوبه، در دستگاه‌های غیرحاکمیتی یک به سه است یعنی با خروج سه نفر، یک نفر وارد آموزش و پرورش می‌شود و اگر حاکمیتی باشد، به ازای هر یک نفر، یک نفر باید جذب شود.
وی افزود: به جهت اختلالی که در ساماندهی نیروی انسانی داریم و در جایی تراکم نیرو و در جایی با کمبود نیرو مواجه هستیم، در تلاش هستیم تا از این فرصت استفاده کنیم و نیرویی که بازنشسته و خارج می‌شود با اصلاح ساماندهی نیاز به ورودی جدید کاهش پیدا کند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر این نکته که کمترین حالت اینطور است که به ازای بازنشسته شدن هر سه نفر در آموزش و پرورش، یک نفر استخدام شود، خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت بر اساس اعداد و ارقام اعتقاد دارد که در سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ که طرح مهر آفرین وجود داشت ظرفیت جذب آینده پیش خور شده است و یعنی آموزش و پرورش جلو جلو بیش از آنچه که ظرفیت داشته باشد را جذب کرده و سازمان مدیریت روی این موضوع یک اختلافی هم با ما دارد.

خبر ۲۷ مرداد ۹۵ : استخدام معلمان در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری به صورت بومی‌ انجام شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور کم کردن تقاضای جابه جایی معلمان در استان باید استخدام معلمان در مناطق محروم به صورت بومی و منطقه‌ای انجام شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، قاسم سلیمانی ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهارداشت: استفاده از نیروهای آموزشی بومی در مناطق محروم استان سبب می‌شود که ماندگاری معلمان در این مناطق زیادتر شود چرا که اکنون برخی افراد آن‌قدر در این مناطق مانده‌اند که دیگر انگیزه کافی برای تدریس و آموزش دانش‌آموزان ندارند.
وی عملکرد آموزش و پرورش استان برای جابه‌جایی معلمان در سال گذشته را خوب ارزیابی کرد و افزود: به جای اینکه کمیسیون پزشکی نَقل و انتقالات حذف شود باید برای افرادی که مشکل خاص یا فرزند، همسر و پدر و مادر بیمار دارند با اقدامات تخصصی و حساب‌ شده راهکار مناسب ارائه شود چرا که با حذف این کمیسیون معیارها از دست می‌روند.
استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: باید برای رفع این مشکل و کم‌کردن تعداد افراد متقاضی جابه‌جایی از مناطق محروم استان به دولت و وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد قرار دادن مشوق و حقوق بالاتر برای معلمان مناطق محروم استان و استفاده از افراد بومی آن مناطق برای استخدام ارائه شود.
سلیمانی با بیان اینکه نقل و انتقالات با هدف تأمین نیروی انسانی مورد نیاز مناطق آموزشی استان انجام می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که در برخی مناطق کمبود معلم در یک رشته خاص وجود داشته باشد باید همپوشانی معلمان صورت گیرد.

۲۶۰۰ فرهنگی در چهارمحال و بختیاری متقاضی نقل و انتقال هستند
بیات سلطانی هم در شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: ۳۵۲ معلم تقاضای جابه‌جایی در کمیسیون پزشکی نَقل و انتقالات استان را داشته‌اند که در بین آن‌ها دیسک کمر با ۳۵ درصد، بیماری فرزند و همسر با ۱۳ درصد و متفرقه با ۱۲ درصد بیشترین متقاضی را داشته‌اند.
وی با بیان اینکه ۸۵ درصد متقاضیان جابه جایی از طریق کمیسیون پزشکی خانم‌ها هستند، افزود: ۳۵ درصد متقاضیان در این کمیسیون از شهرستان لردگان بوده‌اند که ۱۰۰ نفر آن‌ها خانم و ۱۷ نفر آقا هستند.
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: عدم جایگاه قانونی کمیسیون پزشکی و عدم انگیزه پزشکان متخصص در بررسی پرونده‌های پزشکی نَقل و انتقالات به دلیل تبعات آن یکی از مهم‌ترین مسائل و مشکلات این کمیسیون است.
سلطانی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات این کمیسیون صدور گواهی دال بر لزوم انتقال توسط پزشکان معالج برای بیمارانشان و در نتیجه ایجاد حق برای بیماران و انتقال فرهنگیان با سابقه کم است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۶ درصد متقاضیان نقل و انتقال در استان جابه جا شدند، گفت: امسال بیش از ۴۰ درصد متقاضیان جابه‌جایی از مناطق محروم استان به ویژه در بین خانم‌ها و آموزش ابتدایی جابه‌جا می‌شوند.
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به تقاضای ۲ هزار و ۶۷۴ برای جابه جایی درون استان تصریح کرد: از این تعداد ۶۷ درصد خانم و ۳۳ درصد آقایان هستند که شهرستان لردگان با ۲۰ درصد، عشایری با ۱۱ درصد و شهرستان کوهرنگ با ۱۰ درصد بیشترین تعداد متقاضی را دارند.
سلطانی ادامه داد: تاکنون با جابجایی ۴۹ درصد این تعداد متقاضی که ۲۹ درصد آن‌ها خانم‌ها هستند موافقت شد، بیشترین تعداد جابجایی با ۵۱ درصد برای معلمان دوره ابتدایی انجام می‌شود.
وی با اشاره به وجود ۵۸۳ متقاضی برای خروج از استان و ۲۴۵ نفر برای ورود به استان، افزود: با جابجایی ۱۶۸ نفر برای خروج از استان و ۹۸ نفر برای ورود به استان موافقت شده است.

خبر ۲۶ مرداد ۹۵ : شرایط پذیرش ۱۰ هزار دانشجومعلم در کنکور ۹۵

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان،‌به جزئیات پذیرش ۱۰ هزار دانشجومعلم از طریق کنکور سراسری ۹۵ اشاره کرد و گفت:‌ ۴۰ درصد سهمیه دانشجومعلمان به آموزش ابتدایی و بیش‌ترین پذیرش به تهران و خوزستان اختصاص دارد.
نعمت‌الله موسی‌پور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس،‌ به جزئیات پذیرش ۱۰ هزار دانشجومعلم از طریق کنکور ۹۵ اشاره کرد و اظهار داشت: همانطور که مطلع هستید هنوز پذیرش و تعداد رشته‌هایمان را در دفترچه کنکور اعلام نکردیم و این چند روز نیز برای اخذ مجوز و ردیف استخدامی تلاش‌های بسیاری شده است.
وی با بیان اینکه پذیرش دانشگاه فرهنگیان وابسته به قانون متعهدین خدمت است،‌ گفت: باید پیش از پذیرش دانشجومعلم،‌ از سازمان امور استخدامی به تعدادی که دانشجو جذب این دانشگاه می‌شود،‌ ردیف استخدامی اخذ شود که البته این موضوع در مذاکراتی قبلاً بین وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و سازمان برنامه و بودجه موافقت شده بود تا ۱۰ هزار دانشجو از دیپلم پذیرش شده و دوره چهار ساله را در دانشگاه فرهنگیان و تربیت‌دبیر شهید رجایی بگذرانند و ۱۰ هزار نفر نیز «مهارت‌آموز» از لیسانس پذیرش کرده و دوره یکساله را طی کنند.
موسی‌پور ادامه داد: برای اینکه بتوانیم همه به نیازهای آینده آموزش و پرورش و هم نیازهای کوتاه‌مدت این وزارتخانه که مربوط به سال آینده است،‌ پاسخ دهیم به جمعیت ۲۰ هزار نفر نیاز است و بر این اساس باید سازمان امور استخدامی موافقت می‌کرد.
وی افزود: با توجه به تفکیک سازمان برنامه و بودجه از سازمان امور استخدامی و استقلال این سازمان، موضوع اخذ مجوز برای پذیرش ۱۰ هزار دانشجومعلم در کنکور ۹۵ با تأخیر مواجه شد و عملاً فهرست نیازهای آموزش و پرورش برای پذیرش معلم در سال ۱۳۹۹، تأخیر داشت که دیروز بعد از مذاکرات متعدد منجر به صدور موافقت‌نامه شد.

* دفترچه ضمیمه کنکور تا پایان وقت اداری امروز آماده می‌شود
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه همکاران در سازمان سنجش در حال آماده‌سازی دفترچه ضمیمه هستند، گفت: به احتمال زیاد تا پایان وقت اداری امروز دفترچه ضمیمه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود و تمام متقاضیان حرفه معلمی می‌توانند برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ثبت‌نام کنند.
موسی‌پور با بیان اینکه بیش از ۹ هزار نفر از سهمیه ۱۰ هزار نفری دانشجو معلمان ۹۵ به دانشگاه فرهنگیان و بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر نیز به دانشگاه تربیت‌دبیر شهید رجایی اختصاص دارد،‌ اظهار داشت:‌ این توزیع پذیرش به دلیل رشته‌هایی است که تحت پوشش این دو دانشگاه قرار دارد.
وی اضافه کرد:‌ دانشجومعلمانی که در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ وارد دانشگاه فرهگنیان می‌شوند،‌ سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ وارد مدارس خواهند شد و این موضوع بر اساس نیازهای آموزش و پرورش یعنی خروجی این وزارتخانه و خروجی رشته‌های مختلف محاسبه شده است.
وی توضیح داد: به عنوان مثال آموزش و پرورش کاملاً محاسبه کرده است که چه تعداد نفر، در چه رشته‌ای و چه جنسیتی در سال ۱۳۹۹ بازنشسته خواهند شد که در استانی مانند خوزستان ۱۲۰۰ نفر در سال ۹۹ بازنشسته شده و امسال به همین تعداد دانشجو جذب می‌کنیم که رشته و جنسیت آن مشخص است.

* دوسوم سهمیه ۱۰ هزار نفری دانشجومعلمان سال ۹۵ به آقایان اختصاص دارد
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان به جنسیت پذیرش دانشجومعلم در کنکور سراسری سال ۹۵ اشاره کرد و گفت:‌ بین ۳۴۰۰ تا ۳۵۰۰ نفر دانشجومعلم خانم و مابقی دانشجومعلم آقا خواهند بود به عبارت دیگر دو سوم دانشجومعلمان را آقایان و یک سوم آن را بانوان تشکیل می‌دهند.
موسی‌پور با بیان اینکه ۱۶ رشته کارشناسی در کنکور سراسری سال ۹۵ برای دانشگاه فرهنگیان پذیرش وجود خواهد داشت، اظهار داشت: بیش‌ترین تعداد را آموزش ابتدایی با حدود ۴۰ درصد به خود اختصاص داده است که این افراد برای دوره اول و دوم ابتدایی مدارس آموزش می‌بینند و به اصطلاح به آنها آموزگار گفته می‌شود.

* شرایط دانشجومعلم شدن «دارا بودن نمره علمی کل ۶۵۰۰ و معدل حداقل ۱۵» است
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر اینکه استان‌های تهران و خوزستان بیش‌ترین تعداد پذیرش دانشجومعلم را در کنکور سراسری سال ۹۵ به خود اختصاص داده‌اند‌،‌ گفت: ما طی سال‌های گذشته به این جمع‌بندی رسیدیم که باید شرایطی را برای پذیرش از دیپلم در دانشگاه فرهنگیان بگذاریم و به همین دلیل کسب نمره علمی کل ۶۵۰۰، حد پایه پذیرش است.
وی تصریح کرد:‌ امسال بومی‌گزینی داریم یعنی از شهرستان برای شهرستان انتخاب می‌کنیم و باید حداقل نمره داوطلب ۶۵۰۰ باشد؛ ضمن اینکه حداقل معدل کل ۳ سال پایانی دوره دوم دبیرستانی داوطلب نیز باید ۱۵ باشد.

* دانشجومعلمان سال ۹۵، حداکثر ۲۲ سال خواهند داشت
موسی‌پور به شرط سنی پذیرفته‌شدگان در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: داوطلبانی که حداکثر ۲۲ سال تمام دارند می‌توانند شغل معلمی را در دانشگاه فرهنگیان انتخاب کنند چرا که نهایتاً معلمان ما باید در سن ۲۶ سال تمام وارد مدارس شوند.
وی به شرط سلامت جسمی و روانی دانشجومعلمان نیز اشاره کرد و گفت:‌ صلاحیت‌های عمومی و اخلاقی شامل صلاحیت‌های شخصیتی هم در گزینش، مصاحبه و بررسی‌های ورودی انجام می‌شود.

* اخذ تعهد محضری از دانشجو معلمان برای تعهد خدمت
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه پذیرفته‌شدگان دانشگاه فرهنگیان دو برابر میزان تحصیل که حداقل از ۸ سال کمتر نخواهد بود، متعهد خدمت می‌شوند و این موضوع نیز بر اساس تعهد محضری انحام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان، شبانه‌روزی است و تمام دانشجومعلمان از خوابگاه بهره‌مند خواهند شد،‌ افزود: دانشجومعلمان، مبلغی را به عنوان حقوق از دولت تحت عنوان هزینه تحصیل دریافت می‌کنند که بر اساس قانون متعهدین خدمت تا ۴۵ درصد آن به دانشگاه باز گردانده می‌شود تا بخشی از هزینه‌های دانشگاه تأمین شود که البته این موضوع هر سال در بودجه دانشگاه لحاظ می‌شود.

* نقل و انتقال دانشجومعلمان ممنوع است
موسی‌پور با بیان اینکه نقل و انتقال در سال تحصیلی جدید ممنوع است، گفت:‌ البته در موارد خاص نقل و انتقال وجود دارد اما در کل نقل و انتقال دانشجومعلمان ممنوع خواهد بود؛‌ ضمن اینکه درست است که پذیرش از بوم برای بوم است اما آموزش‌ها در جاهایی است که پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان،‌ امکانات آموزشی و کمک آموزشی دارند و اگر فردی محل زندگی و محل کارش یک جای مشخص است به این معنی نیست که در همان جا نیز آموزش ببیند بلکه آموزش‌های ما در جاهای مختلف کشور پیش‌بینی شده است.
وی تصریح کرد:‌افرادی که امسال در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می‌شوند،‌ یک دوره ۴ ساله را می‌گذرانند و برنامه‌ریزی‌های کاملاً مشخص پیش‌بینی شده است و طول دوره تحصیلی به خاطر مأموریت دانشگاه و تعهدات افراد،‌ ۴ سال است.

* آغاز تحصیل دانشجومعلمان سال ۹۵ از مهر امسال
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان خطاب به علاقه‌مندان به شغل معلمی،‌ گفت: در سال گذشته یک سوم دانشجویان دانشگاه فرهنگیان دارای رتبه زیر هزار بوده‌اند و امسال هم امیدواریم داوطلبان دارای رتبه خوب،‌ شغل معلمی را به عنوان کار خود برگزینند و در خدمت به کشور کوشش کنند و ما از این داوطلبان می‌‌خواهیم دانشگاه فرهنگیان را به لحاظ نوع فعالیت و ارائه خدمت در اولویت انتخاب خود قرار دهند.
وی همچنین در پایان با بیان اینکه دو برابر ظرفیت پذیرش، به مرحله مصاحبه و گزینش می‌روند، افزود:‌ نفرات نهایی پس از مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی برگزیده شده و از مهر امسال نیز آموزش آنها در دانشگاه فرهنگیان آغاز می‌شود.

خبر ۲۰ مرداد ۹۵ : آخرین وضعیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای جذب ۱۰ هزار نیرو در سال ۹۵

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: تعداد درخواستی ما از سازمان مدیریت ۱۰ هزار ردیف استخدام است اما آنان با ۸ هزار ردیف استخدام موافقت کرده اند.
سید محمد بطحایی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ی استخدامی درآموزش و پرورش گفت: در حال حاضر سازمان مدیریت وبرنامه ریزی مجوز استخدام را صادر نکرده است.
وی افزود: اختلاف نظرهایی با سازمان مدیریت در رابطه با ردیف های استخدامی داریم  و آنان کمتر از ردیف استخدامی که ما متقاضی آن هستیم سهمیه می دهند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: تعداد درخواستی ما از سازمان مدیریت ۱۰ هزار ردیف استخدام است اما آنان با ۸ هزار ردیف استخدام موافقت کرده اند.
وی تاکید کرد: در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم مجوز ۱۰ هزار ردیف استخدام  را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی دریافت کنیم.

خبر ۱۹ مرداد ۹۵ : ۲۵ هزار نیرو وارد آموزش و پرورش شدند

معاون نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال حدود ۲۵ هزار نفری که مورد نیاز آموزش پرورش بوده‌اند، وارد مدرسه و به تدریس مشغول می‌شوند.
به گزارش ایسنا، غلامرضا کیانی در نشست خبری دوره فرهنگی ارتقای نقش تربیتی و اجتماعی معلم ویژه مهارت آموزان ماده ۲۸ که صبح امروز (دوشنبه) در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، برای این دانشگاه دو مأموریت پیش بینی شده است؛ یکی جذب دانشجو برای تأمین نیروهای جدید و دیگری بهسازی و تقویت نیروهای انسانی موجود. برای تأمین نیروی آموزش پرورش نیز تنوع پذیرش را مبنای خود قرار داده‌ایم، از این رو علاوه بر پذیرش معمول فارغ‌التحصیلان دبیرستان در دانشگاه فرهنگیان، از طریق ماده ۲۸ نیز جذب معلم خواهیم داشت.
وی افزود: مطابق ماده ۲۸ به دانشگاه فرهنگیان اجازه داده شده است، علاوه بر جذب دانشجو از طریق معمولی، از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها که دارای حداقل مدرک کارشناسی هستند برای جذب در مدارس استفاده شود.  به این صورت که از طریق برگزاری آزمون و طی دوره مهارت‌آموزی افرادی که شایستگی لازم را کسب کرده‌اند، تحویل آموزش پرورش می‌شوند. امسال در اولین دوره، سه هزار و ۳۰۰ نفر از این مهارت آموزان وارد دانشگاه فرهنگیان شده‌اند. آن تعداد که این دوره را با موفقیت طی کنند، جذب آموزش و پرورش می‌شوند و مابقی نیز احیاناً تکرار دوره خواهند داشت.
معاون نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان گفت: در سال تحصیلی پیش رو حدود ۱۰ هزار نفر جذب دانشگاه می‌شوند و از طریق جذب معمول کنکور سراسری نیز در سال تحصیلی آتی در همه رشته‌های شانزده‌گانه بین هشت  الی ۱۰ هزار نفر جذب دانشجو خواهیم داشت. از دو طریق جذب پیوسته کارشناسی و ماده ۲۸، حدود ۲۵ هزار نفری که مورد نیاز آموزش پرورش بوده است، امسال وارد مدرسه و مشغول به تدریس می‌شوند.
استاد دانشگاه تربیت مدرس تهران افزود: دانشگاه بخشی از نیروهای کارشناسی و اساتید خود را از طریق آموزش و پرورش تأمین می‌کند و نیروها را در دو حوزه آموزشی و اداری مأمور می‌کند تا پس از گذراندن سه ساله از دوره مأموریتشان در صورت کسب صلاحیت به دانشگاه منتقل شوند. در حال حاضر در کشور حدود ۴۰ نفر مأمور دانشگاه فرهنگیان داریم که دوره سه ساله را با موفقیت گذراندند.  همچنین  از طریق تبصره ساماندهی منابع انسانی دانشگاه که در هیئت‌رئیسه به تصویب رسیده بر مبنای فضای رقابتی و ارزیابی‌های لازم تعدادی از افرادی که دوره سه‌ساله‌شان به پایان نرسیده است، نیز به دانشگاه منتقل می‌شوند.
وی گفت: همه مأموران اداری که در دانشگاه به خدمت ادامه می‌دهند در سال اول ۶۰، در سال دوم ۸۰ و در سال سوم از ۱۰۰درصد مابه‌التفاوت حقوق شاغل مرتبط رسمی دانشگاه را دریافت می‌کنند.
کیانی در خصوص به‌روزرسانی شیوه‌های آموزشی اظهار کرد: دانشگاه بر اساس سند  «معماری کلان برنامه درسی» برنامه همه گروه‌های شانزده‌گانه کارشناسی پیوسته را به روز کرده و به  تصویب مراجع قانونی رسانده و یا در آستانه تصویب قرار داده است. در این معماری کلان، از مباحث جدید آموزشی که در سند تحول آموزش پرورش مورد تأکید بوده، بهره گرفته شده است.
وی افزود: دانشگاه تنها مرجع بهسازی و به روز نگهداری منابع انسانی استخدام شده در آموزش پرورش است، اما با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان سفارش‌گیرنده است، صرفاً بر اساس نیاز مرجع که آموزش پرورش است حرکت می‌کند، از این رو الزامی نیست که دانشجو در همان استان محل تحصیل خود به کار معلمی مشغول شود.
به گزارش ایسنا؛ نخستین دوره فرهنگی ارتقای نقش تربیتی و اجتماعی معلم  ۱۲ الی ۱۶ مرداد ماه برای برادران و از ۱۷ الی ۲۱ مرداد برای خواهران در دانشگاه فرهنگیان اصفهان در حال برگزاری است.

خبر ۱۶ مرداد ۹۵ : قانون جامع ایثارگران از فروردین در آموزش‌وپرورش اجرا می‌شود

سید محمد بطحایی اظهار کرد: ۲۸ هزار جانباز در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند که ۱۲ هزار نفر از آنها جانباز بالای ۲۵ درصد بوده و باید هزینه‌های درمان را پرداخت کنند.
وی افزود:‌ ماده ۵۱ قانون جامع ایثارگران از فروردین سال جاری در حال اجراست برای اجرای ماده ۵۱ قانون خدمات ایثارگران در آموزش و پرورش که شامل ۲۵ هزار نفر می‌شود ۵۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: تلاش می‌کنیم در سال جاری معوقات سال‌های گذشته با تأمین اعتبار از سوی سازمان مدیریت پرداخت شود.
به گزارش میزان بر اساس ماده ۵۱ قانون جامع ایثارگران تمام دستگاه‌های اجرائی مشمول این قانون موظفند به شهدا و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و آزادگان شاغل مبلغی معادل ۲۵ درصد حداقل حقوق کارکنان دولت را که هر ساله توسط دولت تعیین می‌شود، به عنوان فوق العاده ایثارگری به طور ماهانه پرداخت کنند.

خبر ۱۶ مرداد ۹۵ : پیگیری جذب ردیف استخدامی برای آموزش‌وپرورش از نیروهای بومی

استاندار خوزستان گفت: جذب ردیف استخدامی برای آموزش‌وپرورش از نیروهای بومی هر منطقه مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و در صورت عدم وجود نیروی کافی، نیروهای آموزشی از سایر مناطق جذب خواهند شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر غلامرضا شریعتی در حاشیه نشست تخصصی با مدیران آموزش‌وپرورش و فرمانداران دو منطقه گتوند و لالی که روز پنج‌شنبه ۱۴ مردادماه در استانداری برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه این هفته مشکلات دو شهرستان گتوند و کارون بررسی و مقرر شد که از محل اعتبارات استانی و اعتباراتی که در اختیار فرمانداران است، برنامه‌های فوری در راستای رفع مشکلات مدارس تا پیش از مهرماه اجرایی شده و تجهیزات آموزشی ضروری مدارس با همکاری شرکت‌های بزرگ استان مانند شرکت نفت و… تأمین شود.
وی با بیان این‌که سرویس‌های بهداشتی مدارس باید وضعیت مطلوبی داشته باشند، گفت: آب‌سردکن‌های مدارس باید با همکاری فرمانداران به بهترین شکل ممکن بازسازی و تجهیز شوند، همچنین تمام پروژه‌های آموزشی که تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تکمیل خواهند شد.
استاندار خوزستان ادامه داد: جذب ردیف استخدامی برای آموزش‌وپرورش از نیروهای بومی هر منطقه مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و در صورت عدم وجود نیروی کافی، نیروهای آموزشی از سایر مناطق جذب خواهند شد.
شریعتی با اشاره به کسب رتبه اول شهرستان گتوند در شاخص امتحانات نهایی طی سه سال متوالی برای تمام کارکنان آموزش‌وپرورش و خانواده‌های دانش‌آموزان این شهرستان در راستای تشویق آنان سفر به مشهد مقدس در نظر گرفت.
همچنین در این نشست یوسف علیدادی مدیر آموزش‌وپرورش گتوند، اظهار کرد: شهرستان گتوند در امتحانات نهایی موفق به کسب مقام اول استان برای سه سال متوالی شده است؛ در رشته انسانی از رتبه پنج استان در سال ۹۲ به رتبه یک، در رشته تجربی از رتبه ۱۷ به رتبه ۲ و در رشته ریاضی از رتبه ۲۳ به رتبه یک ارتقا یافت.
وی افزود: از بین ۷۷۰ داوطلب کنکور این شهرستان سال گذشته پنج نفر در رشته پزشکی و چندین نفر نیز در رشته‌های روان‌شناسی و حقوق دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی پذیرفته شده‌اند؛ همچنین در سال گذشته حدود ۵۹۰ بی‌سواد و یک هزار و ۱۰۰ نوآموز پیش‌دبستانی در این شهرستان جذب برنامه‌های آموزش‌وپرورش شدند. تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل نیز از ۱۰۹ نفر به ۲۴ نفر کاهش پیدا کرد.
مدیر آموزش‌وپرورش گتوند ادامه داد: برخی سرویس‌های بهداشتی مدارس نیاز به مرمت دارند؛ همچنین پراکندگی روستاها و اشتغال ۸۰ درصد مردم گتوند به دامداری و کشاورزی از دلایل افت تحصیلی و عدم امکان مشارکت مردم است.
همچنین در این نشست سید نوید صالحی فرماندار گتوند، گفت: شورای آموزش‌وپرورش شهرستان گتوند به‌طور مرتب تشکیل شده و پنج شهرداری، دو بخشداری و ۲۰ بهیاری این شهرستان برای رفع مشکلات آموزشی بسیج شده‌اند. نیاز است که اعتبارات ضروری برای برخی شهرستان‌های کم‌برخوردار تعریف شود.
عزیز مزرعه مدیر آموزش‌وپرورش کارون نیز با اشاره به تحصیل ۳۱ هزار دانش‌آموز زیرنظر یک هزار و ۴۰۰ معلم در این شهرستان، اظهار کرد: سال گذشته ۸۰۰ نوآموز پیش‌دبستانی در این شهرستان جذب شدند که این تعداد امسال به یک هزار و ۸۰۰ نفر رسید؛ همچنین در شاخص امتحانات نهایی، نمرات رشته انسانی ۱۴ درصد و نمرات رشته تجربی هشت درصد رشد داشته‌اند.
وی با بیان این‌که خروج نخبگان بزرگ‌ترین مشکل این شهر است، گفت: نیاز به تجهیزات آموزشی و آزمایشگاه احساس می‌شود. اگر یک پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در این شهرستان ایجاد شود می‌توان تا حدودی از خروج نخبگان جلوگیری کرد. در حال حاضر ساخت پنج فضای آموزشی کاملاً ضروری است.
همچنین اردشیر شجاعی معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش خوزستان در این نشست با اشاره به ضرورت توسعه پیش‌دبستانی در استان و به‌ویژه در شهرستان کارون، عنوان کرد: ایجاد مرکز اختلالات یادگیری مدارس استثنائی و توسعه فضاهای فیزیکی می‌تواند در بهبود و ارتقای کیفیت تحصیلی مناطق مؤثر باشد. کلاس‌های ابتدایی نیز باید هوشمندسازی شوند و هم‌زمان با هوشمندسازی کلاس‌ها، ارتقای توانایی علمی و حرفه‌ای معلمان نیز باید به‌طور جدی موردتوجه قرار گیرد.

خبر ۱۴ مرداد ۹۵ :کمبود معلم در مقاطع ابتدایی در کاشمر

معاون آموزشی آموزش و پرورش کاشمر گفت: متاسفانه در مهر امسال و در مقطع ابتدایی با کمبود معلم مواجه هستیم.
عزت‌الله طاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص پروژه مهر در کاشمر گفت: پروژه مهر به معنای رفتن به استقبال بازگشایی مدارس به شکلی با شکوه و با نشاط و آراسته است.
وی با بیان اینکه پروژه مهر ملی و مختص آموزش و پرورش نیست، افزود: کمتر خانواده‌ای هست که مستقیم یا غیر مستقیم درگیر مدرسه نباشد.
طاهریان با اعلام اینکه از مهر سال گذشته جلسات مختلفی برای جانمایی مدارس و کاهش تراکم دانش‌آموزی در مدارس با موضوع توسعه متوازن برگزار شد، گفت: به دلیل پایین بودن آمار دانش‌آموزان در برخی مدارس مجبور به ادغام مدارس جهت رفع مشکل نُرم دانش‌آموزی شدیم.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کاشمر با اشاره به اینکه جهت صرفه‌جویی نیروی انسانی، دروس عمومی هنرستان‌ها با یکدیگر ادغام شدند، افزود: متاسفانه در مهر امسال و در مقطع ابتدایی با بحران معلم مواجه هستیم؛ این در حالی است که در مقاطع متوسطه اول و دوم نیروی مازاد وجود دارد.
وی با بیان اینکه در مقطع ابتدایی با کمبود ۲۵۷ نفر نیرو مواجه هستیم، بیان کرد: در سال تحصیلى جارى بیش از ۱۵۰ نفر از نیروهای مقاطع متوسطه اول و دوم برای کمک به ابتدایی در این مقطع  سازماندهی شده‌اند.
طاهریان با اعلام اینکه هرچند با این سازماندهی تا حدودی در سال قبل مشکل کمبود معلم مرتفع شد اما امسال به دلیل بازنشسته شدن و یا خروج تعدادی از معلمان از بدنه آموزش و پرورش به دلایل مختلف مانند نقل و انتقالات یا مرخصى با مشکلات بیشتری مواجه هستیم.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه امسال علی‌رغم توزیع نیروهای دانش‌آموخته دانشگاه فرهنگیان اما به کاشمر به عنوان مرکز قطب شهید مدرس هیچ نیرویی تعلق نگرفت و به مناطق محروم اختصاص یافتند، بیان کرد: علی‌رغم اینکه می‌دانیم ادغام مدارس کاهش کیفیت آموزش را در بر خواهد داشت اما به دلیل کاهش تراکم دانش‌آموزان مجبور به ادغام برخی مدارس شدیم.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کاشمر با بیان اینکه علاوه‌بر آراستگی ظاهری در پروژه مهر امسال به سمت ایجاد رابطه عاطفی و دوستانه بین دانش‌آموزان، معلمان و اولیاء که نیاز آموزش و پرورش است خواهیم رفت، به وضعیت چینش دانش‌آموزان در جهت هدایت تحصیلی اشاره کرد و افزود: هزار و ۷۱۷ دانش‌آموز امسال از متوسطه اول وارد پایه دهم در متوسطه دوم می‌شوند.
وی با اعلام اینکه در سال تحصیلی جاری ۳۹ درصد دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هدایت شده‌اند، تصریح کرد: در مهرماه سال جاری تلاش می‌کنیم  ۶۱ درصد دانش‌آموزان که هزار و ۵۰ نفر هستند به رشته‌های تجربی، انسانی و ریاضی و ۶۶۹ نفر که حدود ۳۹ درصد هستند به سمت رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش هدایت شوند.
طاهریان با اشاره به اینکه از رشته‌های نظری ۲۱۴ نفر که حدود ۲۰ درصد دانش‌آموزان را شامل می‌شوند به رشته ریاضی هدایت می‌شوند، گفت: در امسال ۵۰.۸۹ درصد دانش‌آموزان شاخه نظرى به رشته تجربى هدایت می‌شوند که شامل ۵۰۶ نفر هستند و ۳۱.۳ درصد دانش‌آموزان شاخه نظرى که ۳۲۸ نفر هستند به رشته انسانی هدایت خواهند شد.

خبر ۱۴ مرداد ۹۵ : استخدام ۶۰۵ نفر در سالجاری در سیستان و بلوچستان

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: دولت برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش این استان یک ردیف مستقل بودجه با حدود ۶ هزار میلیارد ریال در طول سه سال برای مدرسه سازی در نظر گرفته است.
به گزارش ایرنا علیرضا نخعی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اختصاص این ردیف بودجه جهش خوبی برای مدرسه سازی سیستان و بلوچستان است اظهار داشت: هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال (۱۷۰ میلیارد تومان) از این اعتبار برای سال ۹۵ در نظر گرفته شده است.
وی با تقدیر از مشارکت خیران در مدرسه سازی استان گفت: ۹۲۵ کلاس درس از مهر سال گذشته تا مهر امسال با مشارکت حدود ۵۰ درصدی خیران ساخته و تحویل شده و یا آماده تحویل است.
وی ادامه داد: همچنین از زمان برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز در اردیبهشت امسال در استان تاکنون خیران ۶۰ میلیارد ریال کمک کرده اند که تا پایان امسال این روند رو به افزایش خواهد بود.
وی با اشاره به شناسایی ۲ هزار کلاس درس غیراستاندارد، خشتی وگلی، کلنگی و درحال تخریب استان گفت: امسال بخش عمده این کلاس ها حدود دو سوم با مشارکت نوسازی مدارس، حمایت دولت و مشارکت خیران ساخته خواهند شد.
وی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال ۹۶ تمام مشکل فضای آموزشی مدارس یادشده حل خواهد شد.

***شاخص های آموزشی سیستان و بلوچستان رو به بهبود
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان این که رتبه آموزش و پرورش استان در مجموع در کشور مطلوب و رضایت بخش نیست گفت: در سالهای اخیر با اقدامات صورت گرفته شاخص های این نهاد روبه بهبود است به طوری که در برخی شاخص ها نظیر درصد قبولی آزمون سراسری در بین استان های کشور از رتبه ۳۳ به ۲۸ و نرخ قبولی پیش دانشگاهی با ۹۳ درصد قبولی به رتبه پنج کشوری ارتقا یافته است.
نخعی افزود: ادامه فعالیت های مطلوب آموزشی در سیستان و بلوچستان با وجود استعدادهای فراوان نوید آینده ای روشن برای فرزندان این دیار می دهد.
وی با اشاره به استخدام ۶۰۵ نفر در سالجاری در سیستان و بلوچستان بیان کرد: علاوه بر استخدام این افراد در آینده نزدیک نیز مجددا هزار نفر در استان به صورت سراسری از طریق سازمان سنجش بکارگیری خواهند شد.
وی اظهار داشت: حدود هفت هزار نفر نیروی آموزش و پرورش نیز امسال در سیستان و بلوچستان درخواست نقل و انتقال دارند که این نهاد سعی دارد عدالت را در توزیع نیروها رعایت کند.
وی با بیان این که تمامی کودکان لازم التعلیم سیستان و بلوچستان در مدارس ثبت نام خواهند شد گفت: با توجه به نگاه مسئولان کشوری تمامی کودکان اعم از اتباع بیگانه که در سنین مدرسه قرار دارند در مدارس ثبت نام می شوند.
وی ادامه داد: کودکان فاقد شناسنامه نیزدر استان با معرفی هویت از طریق مراجع و نهادهای متولی هیچ منعی برای تحصیل ندارند.
وی با اشاره به ۹۶ هزار بازمانده از تحصیل شناسایی شده در سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته ۴۰ هزار نفر از این افراد در مدارس ثبت نام شدند که از این تعداد ۱۰ هزار نفر به دلایل مختلف سرکلاس درس حاضر نشدند.
وی ادامه داد: هم اینک ۶۶ هزار کودک بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان وجود دارد که تلاش براین است هیچ کودک لازم التعلیمی در سه مقطع تحصیلی در استان وجود نداشته باشد.
وی تصریح کرد: ضروری است همه اقشار اعم از اصحاب رسانه، علمای دینی و دیگر افراد بیش از پیش این نهاد را در راستای تحقق اهداف یاری کنند.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش از درجه بندی مدارس استقبال نمی کند گفت: با توجه به این رویکرد در سالهای اخیر به تعداد مدارس خاص افزوده نشده بلکه برنامه ریزی شده به مرور کاهش یابند و تلاش داریم کیفیت همه مدارس به طرق مختلف از جمله آموزش نیروها ارتقا یابد.
وی با اشاره به وجود ۶ هزار و ۵۰۰ مدرسه در سیستان و بلوچستان گفت: برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس تاکید بر این است هیچ دانش آموزی در محدوده یک مدرسه نباید از ثبت نام باز ماند.
وی با اشاره به تخریب دیوار مجتمع بهشتی در زاهدان گفت: بر اساس نقشه تفصیلی شهر اصل بازگشایی این مسیر درخیابان اشتباه نبود اما نحوه برخورد شهرداری اشتباه بود به طوری که مشکلاتی ایجاد کرد که هم اینک با پیگیری های صورت گرفته درحال مذاکره برای اجرای صحیح این کار هستیم.
وی تنبیه بدنی در مدارس را محکوم کرد و افزود: با نظارت های این نهاد با هرگونه تنبیه بدنی در مدارس به صورت جدی برخورد می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: توزیع شیر به عنوان یک غذای کامل در مدارس استان روند روبه رشدی را در چند سال گذشته تجربه کرده است به طوری که سال گذشته ۲۷ میلیون پاکت شیر در ۴۵ وعده در مدارس استان توزیع شد.
نخعی گفت: با توجه به اینکه سرویس مدارس یکی از مهمترین دغدغه های والدین است نبایدهیچ سرویس مدرسه ای بدون قاعده باشد بلکه با رعایت همه جوانب آرامش خاطر خانواده را به همراه داشته باشد.
وی گفت: انتصابات در آموزش و پرورش بدون مدنظر قرار دادن خط و مشی سیاسی تنها بر اساس اصول آموزش و پرورش صورت می گیرد.
وی با اشاره به اهمیت هدایت تحصیلی گفت: امر هدایت تحصیلی آنچنان مهم و تاثیرگذار است که اگر به درستی صورت گیرد فرصتی طلایی برای پیشرفت دانش آموز فراهم می کند و اگر خطا برود تهدیدی برای آینده تحصیلی و شغلی فرد به حساب می آید.

خبر ۱۳ مرداد ۹۵ : بیش از ۲۷ هزار معلم جدید از اول مهرماه راهی مدارس می‌شوند

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: از اول مهر ماه بیش از ۲۷ هزار و ۵۰۰ معلم و هنرآموز مراکز فنی و حرفه‌ای، راهی مدارس می‌شوند تا به وظیفه و رسالت خود عمل کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی زرافشان عصر امروز در گردهمایی مسؤولان آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: امسال به نسبت سال‌های گذشته با دغدغه کمتر با تأمین نیروی انسانی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنیم به طوریکه ما در سال گذشته ۳۵ هزار معلم در پایه نهم کمبود داشته و در نقطه مقابل ۵۰ هزار معلم در دوره دوم متوسطه به دلیل حذف پایه اول مازاد داشتیم که سعی کردیم در یک برنامه‌ریزی این نیروها را به حد تعادل برسانیم.
وی تصریح کرد: امسال مشکل خاصی در این زمینه نداریم و قطعاً برای پایه دهم که اولین بار دایر می‌شود از نیروهای آموزش‌دیده‌ای که در تابستان دوره‌های تخصصی و آموزشی دروس خود را سپری می‌کنند، با یک شرایط مناسب قادر هستیم از اول مهر ماه از ظرفیت این نیروها استفاده کنیم.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از تدوین و تهیه طرحی با عنوان تراز نیروی انسانی در نظام تعلیم و تربیت خبر داد و گفت: ما براساس تراز نیروی انسانی، نیروی موجود و کمبود نیروهایمان را براساس تفکیک رشته‌ها، جنسیت و مناطق با در نظر گرفتن نیروهای بازنشسته احصا می‌کنیم تا متوجه باشیم که برای امسال و سه سال آینده در کدام رشته‌ها و کدام مناطق نیروی کم یا مازادی داریم.
زرافشان پیش‌بینی کرد: امسال تعداد بازنشستگان آموزش و پرورش بیشتر از سال‌های گذشته باشد و دلیل آن نیز تأخیری بود که در سال گذشته به دلیل اجرای نظام رتبه‌بندی به وجود آمد که برخی بازنشستگان از این کار خودداری کردند تا از مزایای رتبه‌بندی بهره‌مند شوند.
وی افزود: امیدواریم در همه استان‌ها و حتی مناطق و نواحی این تراز نیروی انسانی به شکل واقعی احصا شود تا ما بدانیم در سه سال آینده که نظام جدید آموزشی به شکل کامل مستقر می‌شود در کدام مناطق، کدام رشته‌ها و کدام جنسیت کمبود یا مازاد نیرو داریم.
زرافشان با بیان اینکه امسال دو کار اولویت‌دار را در تأمین نیروی انسانی مد نظر قرار دادیم، بیان کرد: ۱۳ هزار معلم ابتدایی از اول مهر ماه وارد آموزش و پرورش می‌شوند و پنج هزار نیروی استخدامی سال گذشته که دوره یک ساله‌ای را در دانشگاه فرهنگیان سپری کردند، راهی مدارس می‌شوند تا در نظام تعلیم و تربیت به وظیفه خود عمل کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: از پنج هزار نیروی استخدامی جدید یک‌هزار و ۸۰۰ نفر استادکار هستند که به صورت تخصصی این دوره‌ را سپری کرده و در این حوزه‌ها به کارگیری می‌شوند.
زرافشان ادامه داد: با ۹ هزار ورودی دانشگاه فرهنگیان در مجموع ما اول مهر ماه امسال بیش از ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر را در مدارس به عنوان نیروهای تازه نفس شاهد می‌شویم.
وی اظهار کرد:‌ البته ۵۰۰ نفر از این نیروها نیز هنرآموزان دانشگاه شهید رجایی هستند که در مناطق و استان‌های مختلف به کارگیری می‌شوند.
زرافشان در مورد آموزش منابع انسانی نیز گفت: ‌با توجه به تغییرات کتب درسی معلمان دوره دوم متوسطه تابستان امسال بخش عظیمی از آموزش‌های ضمن خدمت را سپری می‌کنند و قرار است کتاب‌‌های جدید درسی نیز در حین آموزش به آنها ارائه شود تا با یک آمادگی کامل از اول مهر ماه در سر کلاس‌ها آماده باشند.
وی در ادامه افزود: ‌هر چند در برخی از استان‌ها ممکن است این دوره آموزشی طولانی باشد که در این صورت علاوه بر فرصت تابستان باید در طول سال تحصیلی این برنامه‌های آموزشی استمرار پیدا کند.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با استقرار پایه دهم و تغییری که در مدت سه سال آینده در نظام دوره دوم متوسطه شکل می‌گیرد، باید نسبت به جبران کمبود نیروی انسانی و ساماندهی دقیق آنها ورود پیدا کنیم.
زرافشان بیان کرد: امسال در دوره دوم متوسطه پیش‌بینی می‌کنیم ۳.۵ میلیون دانش‌آموز داشته باشیم که ۷۰۰ هزار نفر آنها هنرجو و مابقی در شاخه نظری تحصیل می‌کنند که با استقرار ساختار نظام آموزشی جدید این ۷۰۰ هزار نفر هنرجویان در سال‌های آینده به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تقریباً به تعداد ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.
وی اضافه کرد: بر همین اساس و برای تدریس دروس تخصصی ما در سه سال آینده به شدت به استادکار و هنرآموز نیاز داریم و در نقطه مقابل در دوره نظری با توجه به کاهش یک میلیون نفری دانش‌آموزان چندان نیازی به معلم جدید احساس نمی‌شود.
زرافشان ادامه داد: در یک فرآیند سه ساله پیش‌بینی ما این است که ما در هنرستان‌ها به نیروی جدید به شکل تخصصی نیاز داریم اما در شاخه نظری با توجه به حذف دوره پیش دانشگاهی و تزریق این نیروها به دوره سوم و دوم نظری مشکلات ما کمتر است.
وی گفت:‌ امیدواریم با یک مدیریت منابع انسانی مناسب بتوانیم در یک برنامه سه ساله کمبودها برطرف و ضعف‌ها را نیز از بین ببریم.

خبر ۱۲ مرداد ۹۵ : ۳۴۰ نفر استخدام آموزش‌وپرورش خراسان شمالی می‌شوند

بجنورد- معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی از استخدام ۳۴۰ نفر در آموزش‌وپرورش استان طی امسال خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، قنبر علی خوش آیینه ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون استخدام ۳۴۰ نیرو در آموزش‌وپرورش خراسان شمالی قطعی شده که از این تعداد ۱۷۰ نفر نیروی تربیت‌معلم و ۱۷۰ نفر نیز در حوزه‌های دیگر است.
وی افزود: امسال ۲۰۰ نفر نیرو در راز و جرگلان ومانه و سملقان استخدام خواهند شد و علاوه براین در تلاش هستیم ۲۰۰ سهمیه استخدامی دیگر تا پایان دولت یازدهم برای استان منظور شود.
معاون پژوهش آموزش‌وپرورش استان تصریح کرد: امسال یک هزار و ۲۵۰ نفر از فرهنگیان در نقل و انتقالات شرکت کرده بودند که از این تعداد ۷۰۰ نفر برای داخل استان و ۵۰۰ نفر برای خارج از استان درخواست داده بودند.
خوش آیینه بیان داشت: چنانچه معلمان نسبت به نتایج نقل و انتقالات اعتراضی داشتند می‌توانند اعتراض خود را اعلام کنند.
معاون پژوهش آموزش‌وپرورش استانافزود: تاکنون با جابجایی و انتقال ۵۲۰ فرهنگی داخل استان و ۱۵۰ فرهنگی خارج از استان موافقت شده است.
وی با اشاره به اینکه تا سال ۹۲ تعداد ۴۰۰ کلاس درس دو نوبته در استان وجود داشت، تصریح کرد: با ساماندهی حوزه نیروی انسانی اکثر مدارس خراسان شمالی یک‌نوبته شده و فقط ۵۰ کلاس در دوره ابتدای دو نوبته است.
این مسئول با اشاره به اینکه هرساله به مقدار ۱۰ تا ۱۵ درصد به قیمت کتاب‌های درسی اضافه می‌شد، اظهار داشت: امسال با ثبت‌نام الکترونیکی این قیمت ۳ تا ۷ درصد افزایش‌یافته است.
وی تصریح کرد: وزارت آموزش‌وپرورش سند اهداف و راهبردهای آموزش‌وپرورش خراسان شمالی در قالب ۱۴۴ برنامه راهبردی و آموزشی را برای تمامی استان‌ها طراحی کرده است که اقدامات و برنامه‌ریزی‌های این سازمان بر اساس این برنامه‌ها اجرا خواهد شد.

خبر ۱۱ مرداد ۹۵ : استخدام ۵ هزار نفر از طریق آزمون با رعایت ضوابط در آموزش و پرورش

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال ۱۳ هزار نفر در مقطع ابتدایی و ۹ هزار نفر درمقطع متوسطه از فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند و ۵ هزار نفر هم براساس ماده ۲۸ از طریق آزمون با رعایت ضوابط به استخدام آموزش و پرورش در می آیند.
علی زرافشان در جلسه شورای پروژه مهر آموزش و پرورش استان گیلان، با بیان این که امسال اولین دوره دانشجویان دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل می شوند، اظهار کرد: بر این اساس امسال ۱۳ هزار نفر در مقطع ابتدایی و ۹ هزار نفر درمقطع متوسطه از فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند و ۵ هزار نفر هم براساس ماده ۲۸ از طریق آزمون با رعایت ضوابط به استخدام آموزش و پرورش در می آیند.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت های شورای پروژه مهر در استان ها تصریح کرد: پروژه مهر می تواند با طراحی سازوکارهایی آموزش و پرورش را از انزوا خارج کند و با این نگاه وجود شورای آموزش و پرورش می تواند تحول ساز باشد.
زرافشان افزود: در اجرای پروژه مهر باید موارد مهمی چون استقرار پایه دهم، توسعه پیش دبستانی و اجرای دستورالعمل جدید انتصاب مدیران مدارس باید در اولویت اجرا قرار گیرد.
وی با اشاره به لزوم توزیع منظم کتاب های درسی خاطرنشان کرد: امسال ثبت نام الکترونیکی کتاب ، خرید آن را برای خانواده ها آسان شده و همه کتاب های درسی به غیر از پایه دهم در انبارها آماده توزیع از ۱۵ شهریور است.
معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش با اشاره به ثبت نام بیش از ۵/۵ میلیون نفر در سامانه سناد افزود: باید با ساماندهی نیروی انسانی و مشخص شدن تعداد کلاس ها ، سال تحصیلی را با برنامه ریزی دقیق آغاز کنیم.
وی با اشاره به تغییر بافت جمعیتی دانش آموزان، بر لزوم مجتمع سازی مدارس و ایجاد امکانات ورزشی و هنری و استفاده بهینه از آن تأکید کرد.
زرافشان، هدایت تحصیلی را یکی از مهمترین برنامه های امسال عنوان کرد و افزود: هدایت تحصیلی یک پروژه ملی است و باید توزیع متوازنی در رشته های تحصیلی انجام گیرد و علایق دانش آموزان و خانواده ها به طور اصولی هدایت شود.

خبر ۱۰ مرداد ۹۵ : امتیاز آموزش و پرورش برای فرزندان فرهنگیان

مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش از امتیاز فرزندان فرهنگیان و چگونگی آن در آزمون استخدامی خبر داد.
محمد فاضل مدیر کل دفتر وزارتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص امتیازاتی که شامل فرزندان فرهنگیان در این وزارتخانه می شود و از نظر مراحل اداری و قانونی امکان پذیر است ،گفت: آموزش و پرورش برای فرزندان فرهنگیان امتیازاتی در آزمون استخدامی این وزارتخانه قائل می شود به این شکل که در شرایط مساوی برای پذیرش درآزمون اولویت با فرزندان فرهنگیان است.
وی با بیان اینکه تنها امتیاز برای فرزندان فرهنگیان فقط مساله مذکور است، ادامه داد: این شرایط برای پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و هم چنین در آزمون های استخدامی برقرار است.
مدیر کل دفتر وزارتی در خصوص این مساله که آیا امکان جایگزینی فرزند به جای والدینش بعد از بازنشستگی  آنها امکان دارد یا خیر، اظهار کرد: در آموزش و پرورش با توجه به تعداد بازنشستگان بسیاری که در کل حدود ۷۰۰ هزار نفر را شامل می شود ، چنین کاری عملا امکان پذیر نیست بنابراین چنین طرحی در این وزارتخانه اجرا نمی شود.
فاضل درباره وضعیت آزمون استخدامی امسال عنوان کرد: هم چنان در انتظار پاسخ سازمان مدیریت برای اخذ مجوز آزمون هستیم تا مراحل بعدی در دستور کار قرار گیرد.

خبر ۷ مرداد ۹۵ : آموزش و پرورش از فرصت جذب سرباز طلبه استفاده کند

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی عصر امروز در دومین نشست فصلی ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در سال ۹۵ که در مرکز مدیریت حوزه برگزار شد، با بیان اینکه استفاده از دوره خدمت ضرورت طلاب در آموزش و پرورش بعد از چهارسال به ثمر نشست، اظهار داشت: سال گذشته مقام معظم رهبری با درخواست طلاب علاقه‌ مندی که می ‌خواهند دوره خدمت سربازی خود را در آموزش و پرورش بگذرانند، موافقت فرمودند و اقدامات مقدماتی نیز انجام شد؛ اما تا این لحظه نتیجه ای را مشاهده نکرده ایم.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در زمینه جذب سرباز طلبه هنوز اقدامی نکرده است، ابراز داشت: آموزش و پرورش باید فراخوان و بخشنامه می داد که تاکنون این کار را نکرده و فرصت در حال از دست رفتن است؛ اگر ما امسال نتوانیم این سهمیه را جذب کنیم قطعا برای سال های بعد نیز به سادگی مقدور نخواهد بود.
دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش پرورش در ادامه با بیان اینکه بحث تدوین، تصویب و ابلاغ برنامه ها در دو بخش ستادی و استانی صورت گرفت، تصریح کرد: برای نخستین بار ۱۵۵ برنامه برای آموزش و پرورش تعریف شد که سه برنامه از این تعداد مربوط به ستاد همکاری ها بود و در ذیل این سه برنامه، ۱۳ فعالیت تعریف شد.
حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه برنامه نخست در زمینه «توسعه مشارکت با حوزه های علمیه برای تعمیق باورهای دینی دانش آموزان» است، افزود: پیگیری تأسیس رشته تعلیم و تربیت اسلامی در حوزه های علمیه، توانمندسازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش، برگزاری دوره آموزشی اصول و روش های تالیف کتب درسی برای مولفین حوزه، آموزش اصول و فنون مشاوره به طلاب فعال آموزش و پرورش و زمینه سازی برای ادامه تحصیل فرهنگیان در حوزه های علمیه پنج فعالیت ذیل این برنامه هستند.
وی همچنین، دومین برنامه تعریف شده برای ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش را «بهره گیری از ظرفیت های حوزه های علمیه در پژوهش و برنامه ریزی درسی» عنوان کرد و افزود: این برنامه شامل مشارکت حوزه علمیه در تولید کتب درسی، تدوین سند جامع چشم انداز همکاری ها بر مبنا دیدگاه های مقام معظم رهبری و اسنادبالادستی، پژوهش در حوزه همکاری ها، حمایت از پایان نامه های سطح ۳و ۴ حوزویان با موضوع تعلیم و تربیت رسمی و عمومی و مشارکت حوزه علمیه در آسیب شناسی نظام آموزش و پرورش می باشد.
دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش پرورش تصریح کرد: سومین برنامه با عنوان «توسعه فعالیت های تربیتی و تبلیغ دینی در مدارس با استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه» شامل اعزام مبلغ مناسبتی، استقرار روحانی در مدارس خاص و دیدار دانش آموزان با علما و فضلای حوزه های علمیه و آشنایی با نظام آموزشی مدارس علمیه می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین ملکی در ادامه با اشاره به اینکه تاسیس رشته تعلیم و تربیت اسلامی در حوزه های علمیه از مطالبات جدی و صریح مقام معظم رهبری است، ابراز داشت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تحقق این مطالبه بسیار مهم رهبری باشیم.
وی همچنین با اشاره به موضوع توانمندسازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش، گفت:  با توجه به اینکه بالغ بر ۱۰ هزار نفر روحانی شاغل در آموزش و پرورش فعالیت دارند، از سال گذشته قرار شد که این افراد را در دوره های آموزشی سازماندهی کنیم و از این ظرفیت مهم بهره گیری داشته باشیم و نخستین دوره نیز در سال ۹۴ در استان فارس برگزار شد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری دوره آموزشی اصول و روش های تالیف کتب درسی برای مولفین حوزه نیز گفت: با توجه به اینکه سازمان پژوهش ظرفیت و توانمندی بسیار چشمگیری را در زمینه تالیف کتب درسی دارد مذاکراتی را با دفتر تدوین متون حوزه داشتیم که دوره های آموزشی مشترک با مولفین حوزه برگزار شود که کار دفتر تدوین نیز پربارتر از گذشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین ملکی همچنین با اشاره به آموزش اصول و فنون مشاوره به طلاب فعال آموزش و پرورش، گفت: این مسئله یکی از درخواست ها و نیازهای جدی بخش های مختلف آموزش و پرورش است و با مرکز مشاوره هماهنگی هایی صورت گرفته که امیدواریم در سال جاری اولین دوره برگزار شود.
وی با اشاره به زمینه سازی برای ادامه تحصیل فرهنگیان در حوزه های علمیه، اظهار داشت: در جلساتی که ما با فرهنگیان داشتیم، بسیاری از آنها متقاضی ادامه تحصیل در حوزه های علمیه هستند؛ بیش از یک میلیون همکار فرهنگی داریم که نمیتوان از این ظرفیت عظیم چشم پوشید؛ اگر بتوانیم فرهنگیان آموزش و پرورش را تواتمند کنیم، قطعا هرکدام می توانند نمادی از حضور حوزه های علمیه در این نهاد باشند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال ۹۴ نسبت به جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش در حق طلاب اجحاف شد، گفت: در سال گذشته طلبه ها را فقط برای درس دینی و قرآن پذیرش می کردند، در حالی که ظرفیت طلاب بسیار بیش از این است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در پایان با قدردانی از اقدامات و همکاری های آیت الله حسینی بوشهری، گفت: ایشان در مدت مسئولیت خود تلاش ها و حمایت های خوبی را از مقوله همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش داشتند و در واقع، نخستین موافقتنامه بین دو دستگاه نیز توسط ایشان به امضا رسید.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در دوره مدیریت آیت الله اعرافی نیز شاهد استمرار این حرکت مقدس باشیم.

خبر ۶ مرداد ۹۵ : ۲۰۰ نیرو در آموزش‌وپرورش خراسان شمالی استخدام می‌شوند

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: در دیداری که با وزیر آموزش‌وپرورش داشتم قول استخدام ۲۰۰ نیرو جدید در آموزش‌وپرورش گرفته شد.
علی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: درخواست استخدامی نیروهای آموزش‌وپرورش به‌ضرورت نیاز به وزیر داده شد که این مجوز داده‌ شده و تا پایان سال روند استخدامی‌ها انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: وزیر آموزش‌وپرورش اشاره داشت که اعتبارات خوبی برای خراسان شمالی در نظر گرفته‌ شده است.
نماینده مردم بجنورد و مانه اظهار داشت: وزیر اعلام کرد هرقدر در استان به آموزش و طرح‌های آموزش‌وپرورش اعتبارات اختصاص یابد ما نیز ۶۰ درصد اعتبار در نظر می‌گیریم.
وی گفت: در دیدار با وزیر آموزش‌وپرورش درخواستی برای در اولویت قرار گرفتن نیروهای حق‌التدریسی داشتیم که مورد موافقت قرار گرفت.
قربانی تصریح کرد: درباره مسائل مختلف همچون ارتقای شغلی معلمان، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، نیروهای حق‌التدریس، و پیش‌دبستانی نیز صحبت‌هایی شد که به‌زودی خبرهای خوشی به مردم می‌دهیم.

خبر ۵ مرداد ۹۵ : جذب‌۵۰۰۰ نیروی متخصص قرآنی در آموزش‌وپرورش

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه احیاء دارالقرآن ها نیازمند مربیان خبره است، گفت: ۵۰۰۰ نیروی متخصص قرآنی در آموزش‌وپرورش جذب‌شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش از جذب ۵۰۰۰ نیروی متخصص قرآنی در وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد و گفت: احیای دارالقرآن ها در کشور نیازمند مربیان خبره است.
به گزارش تابناک همدان به نقل از مهر، حمیدرضا کفاش پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: برنامه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش در گام اول توسعه مراکز دارالقرآن بوده چراکه با توسعه مدارس قرآنی مدتی فعالیت آن‌ها متوقف‌شده بود.
وی هدف از تشکیل دارالقرآن کریم در آموزش‌وپرورش را شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی برای شرکت در مسابقات، عنوان کرد و گفت: باید مراکزی برای دانش‌آموزان وجود داشته باشد تا اطلاعات و آموزش‌های لازم را در رشته‌های مختلف و متنوع قران کریم و ارتقاء سطح دانش دانش آموزان در اختیار آن‌ها قرار دهد.
۱۴۴۰ مرکز دارالقرآن در کشور راه اندازی می شود
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در حال حاضر ۶۵۰ مرکز دارالقرآن در کشور فعالیت دارد، گفت: طی دو سال آینده این آمار به ۱۴۴۰ مرکز خواهد رسید به‌نحوی‌که هر شهرستان دو مرکز دارالقرآن یکی ویژه دختران و یکی ویژه پسران داشته باشد.
کفاش دیگر اهداف معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش را احیا مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزی عنوان کرد و گفت: این مسابقات طی سالیان گذشته در ۴ دوره برگزارشده اما برای مدتی متوقف شد که امسال با تلاش‌های صورت گرفته پنجمین دوره این مسابقات اسفندماه سال جاری با ارسال فراخوان به بیش از ۷۰ کشور جهان در مشهد برگزار خواهد شد.
وی هدف از این اقدام را ایجاد روحیه رقابت در سطح بین‌المللی بیان کرد و گفت: وقتی دانش آموزان در سطوح مختلف قرائت، تجوید تفسیر روخوانی و غیره در سطح جهان  دارای رقیب باشند قطعاً رشد بیشتری نسبت به حال خواهند داشت.
دانش آموزان قرآنی کشور توانایی درخشش در جهان را دارند
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش تاکید کرد: دانش آموزان قرآنی کشور توانایی درخشش در جهان را دارند چراکه بسیاری از چهره‌های شاخص و قرآنی امروز کشور روزی در این مسابقات شرکت داشته‌اند.
وی با اشاره به هدف مهم توسعه مراکز دارالقرآن گفت: در کنار اقداماتی که تاکنون در حوزه فعالیت‌های قرانی دانش‌آموزی کشور انجام‌شده مسابقات قرآنی فرهنگیان نیز امسال برای اولین بار مرحله کشوری شهریورماه سال جاری در مشهد برگزار خواهد شد.
کفاش برگزاری این رقابت میان معلمان، فعالان و اساتید قرآنی دانش آموزان را موجب افزایش شور و اشتیاق مربیان و معلمان عنوان کرد و گفت: این اقدام می‌تواند تأثیر بسیار مثبت بر فضای آموزشی قرآن کریم به دانش آموزان داشته باشد.
احیاء دارالقرآن ها نیازمند مربیان خبره است
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه احیاء دارالقرآن ها نیازمند مربیان خبره است، گفت: ۵۰۰۰ نیروی متخصص قرآنی در آموزش‌وپرورش جذب‌شده است.
وی اولویت اول و اصلی در ساماندهی این معلمان و مربیان که اغلب خود حافظ و قاری قرآن هستند را حضور در دارالقرآن‌های کشور عنوان کرد و اظهار داشت: در صورت تکمیل ظرفیت دارالقرآن‌های موجود مربیان مازاد می‌توانند در رشته‌های دیگر موجود در آموزش‌وپرورش مشغول فعالیت شوند.
کفاش با اشاره به اینکه نیروی قرآنی در کشور به‌اندازه کافی جذب‌شده است، گفت: در بین ۱۰۰ هزار نیروی پرورشی، مشاور و دبیران دینی و قرآن کشور که هم‌اکنون مشغول فعالیت هستند چهره‌های نخبه‌ای وجود دارند که در حال شناسایی آنها هستیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه در سهمیه‌های آتی سهمیه ای برای جذب مربیان و متخصصان قرآنی خواهیم داشت، گفت: جذب چهره‌های شاخص دیگر نیز در دستور کار است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی در رشته قرائت از ۳۴ سال قبل در کشور آغازشده است، گفت: در مرحله نهایی مسابقات قرائت قران کریم کشوری که در سال ۱۳۶۴ در رامسر برگزار شد مقام معظم رهبری که در آن زمان رئیس‌جمهور بودند با تأکید بر اینکه چرا به نهج‌البلاغه نمی‌پردازید، این موضوع را مطرح کردند که تفسیر نهج‌البلاغه نیز از همان زمان به این بخش‌ها اضافه شد.
برگزاری مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش‌آموزی کشور در دو بخش پژوهشی و آوایی
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش‌آموزی کشور در دو بخش پژوهشی و آوایی که هرکدام شامل ۵ بخش هستند در استان‌های کشور برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای کسب فیض از وجود امام رضا(ع) برای دانش آموزان گفت: هرساله یکی از بخش‌های این مسابقات به دلیل معنویت مکان، در آستان قدس برگزار می‌شود که امسال نیز بخش پژوهشی این مسابقات در ۵ رشته تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز در مشهد مقدس برگزارشده که بسیاری از شخصیت‌ها و مسئولین مهم کشوری از بخش‌های مختلف بازدید داشتند.
وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای فضاسازی، تبلیغات و استقبال مردمی در استان همدان، گفت: اقدامات انجام‌شده توسط مسئولین استان خصوصاً نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه همدان و همچنین استاندار همدان جای تقدیر و تشکر دارد.
کفاش گفت: در دوره قبلی مسابقات که ۵ سال پیش در استان فارس برگزار شد طی قرعه‌کشی پرچم این مسابقات به استان همدان داده شد و امسال نیز پس از اتمام مسابقات در استان همدان پرچم مسابقات برای میزبانی استان اردبیل در دور بعدی مسابقات تقدیم این استان خواهد شد.

خبر ۴ مرداد ۹۵ : برگزاری آزمون آموزش و پرورش استخدامی در شهریور

وزیر آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه نیازمند ده هزار معلم با مدرک کارشناسی و بالاتر است و آزمون استخدامی برای جذب این نیروها شهریور امسال برگزار می‌شود.
علی اصغر فانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: حداقل مدرک لازم برای متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی کارشناسی است و متقاضیان دارای مدرک کارشناسی باید حداکثر ۳۰ سال و متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری باید حداکثر ۳۵ سال سن داشته باشند.

وی گفت: رشته های مورد درخواست آموزش و پرورش در این آزمون متفاوت است و متقاضیان در این آزمون براساس جنسیت و نیاز منطقه و بوم در هر استان پذیرفته خواهند شد.

وزیر تاکید کرد: ترجیح می دهیم که آزمون استخدامی آموزش و پرورش به صورت مستقل وجدا از آزمون های هماهنگ استخدامی سازمان سنجش برگزار شود که در این زمینه با سازمان مدیریت هماهنگی های لازم انجام شده است.

فانی گفت: پذیرفته شدگان در این آزمون استخدامی در یک دوره یکساله در دانشگاه فرهنگیان دوره های مهارتی معلمی را خواهند گذراند.

وزیر آموزش و پرورش به حل مشکل انتخاب رشته دانش آموزان در برخی استان ها اشاره کرد و گفت: در جلسه ای که دیروز داشتیم دو تن از معاونان آموزش و پرورش موظف به حل مشکل انتخاب رشته دانش آموزان شده اند.

فانی افزود: شکایات دانش آموزان و خانواده ها از طریق ادارات کل استان ها جمع آوری شده است و ادارات کل آموزش و پرورش موظف به رسیدگی به شکایات و تجدیدنظر در انتخاب رشته دانش آموزان شده اند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان برای انتخاب رشته تجربی و ریاضی همچنان با محدودیت روبرو هستند و از طرفی امکانات آموزش و پرورش اجازه انتخاب این دو رشته را مازاد بر نیاز نمی دهد ولی ظرفیت برخی رشته ها در برخی استان ها افزایش خواهد یافت.

وزیر آموزش و پرورش به پرداخت معوقات فرهنگیان اشاره کرد و افزود: برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان چند نامه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی نوشته ایم و درخواست تخصیص اعتبار کرده ایم.

وی گفت: در صورت تخصیص اعتبار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی کل مبلغ پاداش پایان خدمت سال ۹۴ فرهنگیان تا پایان شهریور پرداخت خواهد شد.

وی یادآور شد: حقوق معوقه معلمان حق التدریس نیز تا پایان شهریور پرداخت می شود.

خبر ۴ مرداد ۹۵ : آزمون استخدامی آموزش و پرورش در مسیر تحقق

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: امکان برگزاری آزمون در شهریور ماه با دریافت مجوز از طرف سازمان مدیریت میسر است.
سید حسن حسینی مدیر کل امور اداری وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص خبر هایی مبنی بر برگزاری آزمون استخدامی در شهریور ماه گفت: هنوز ردیف استخدامی از طرف  سازمان مدیریت و برنامه ریزی دریافت نکردیم و چنانچه این مجوز دریافت شود، اجازه برگزاری آزمون را داریم.

وی با اشاره به اینکه نامه ی درخواست برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش هنوز از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی بدون پاسخ مانده، ادامه داد: بعد از دریافت مجوز از سوی این سازمان باید با سازمان سنجش وارد مذاکره شویم تا تاریخ برگزاری آزمون به طور دقیق مشخص شود و براساس تصمیم گیری ها و شرایط موجود ، نتیجه نهایی اعلام شود.

حسینی با بیان اینکه امیدواریم هرچه زودتر این کار محقق شود ، عنوان کرد: به محض دریافت مجوز از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، برنامه ریزی های بعدی در دستور کار قرار می گیرد.

مدیر کل امور اداری وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: هنوز روز دقیق برگزاری آزمون استخدامی که قرار است ۱۰ هزار نفر در آن پذیرفته شود ، مشخص نیست .

خبر ۲ مرداد ۹۵ :

استخدام‌های جدید در آموزش و پرورش در راه است و در سال جاری نفرات بسیاری وارد بزرگترین دستگاه اجرایی کشور خواهند شد.

یکی از راه‌های ورود به آموزش و پرورش از طریق «سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور» است که ۱۹ شهریورماه در سراسر کشور برگزار می‌شود و پذیرفته‌شدگان بسیاری از نقاط مختلف کشور وارد وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف خواهند شد.

وزارت آموزش و پرورش هم از سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور فقط برای «استان سیستان و بلوچستان ۶۰۵ نفر سهمیه استخدامی» دارد.

نیروی انسانی مورد نیاز استان سیستان و بلوچستان که از طریق آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی جذب خواهند شد، هنرآموز، آموزگار ابتدایی، دبیر تاریخ و مطالعات اجتماعی و جغرافیا، دبیر ریاضی، دبیر زبان انگلیسی، دبیر زبان و ادبیات فارسی، دبیر علو زیستی و بهداشتی، دبیر شیمی، دبیر عربی، دبیری علوم تجربی، دبیری معارف اسلامی و دبیر فیزیک خواهند بود.

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون استخدامی و متمرکز دولت برای تصدی پست‌های آموزش و پرورش در استان سیستان و بلوچستان را دارند به نکات ذیل توجه کنند.

۱-حداکثر سن داوطلبان دارای مدرک تحصیلی لیسانس۳۲، فوق لیسانس و بالاتر ۳۵ سال.

۲-داوطلبان با رعایت شرایط احراز مشاغل از نظر رشته تحصیلی و بوم پذیری می‌توانند دو رشته/محل را انتخاب کنند.

۳-آن دسته از داوطلبان فوق لیسانس مجاز به شرکت در آزمون می‌باشند که رشته تحصیلی فوق لیسانس آنها مطابق با لیسانس یا یکی از گرایش‌های لیسانس آنها باشد.

۴-پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون استخدامی مکلفند، تعهد کتبی مبنی بر ۱۰ سال خدمت به شر تمدید استخدام، در محل جغرافیایی مورد تقاضا به آموزش و پرورش بسپارند، استخدام و اشتغال آنها منوط به سپردن تعهد محضری است.

۵-تمام پذیرفته‌شدگان ملزم به گذراندن دوره یکساله مهارت‌های تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور است که بخشی از هزینه‌های برگزاری دوره مذکور (خدمات آموزشی و رفاهی) بر عهده داوطلب خواهد بود. چنانچه هر یک از داوطلبان در طول برگزاری دوره یکساله از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند وزارت آموزش و پرورش می‌تواند نسبت به محاسبه و اخذ هزینه برگزاری دوره اقدام نماید.

به گزارش فارس، مهلت ثبت نام در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور تا روز ۶ مرداد ماه خواهد بود و شروع به فعالیت این ۶۰۵ نفر از ابتدای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ است.

داوطلبان گرامی‌ جهت ثبت نام در این آزمون می‌توانند به آدرس اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

خبر ۲۸ تیر ۹۵ : استخدام ۲۰۰۰۰ نفر در آموزش و پرورش/معاونان وزارتخانه حقوق ۱۰ میلیونی نمی‌گیرند/هنوز مدارس کپری در کشور وجود دارد

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش گفت: دو گروه ۱۰ هزار نفری از امسال تا ۴ سال آینده در آموزش و پرورش به کار گرفته می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سیّد محمد بطحایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری هدف از حضور خود در شیراز را دست‌بوسی جانبازان فرهنگی استان فارس و تقدیر از این اسوه‌های ایثار و مقاومت عنوان کرد و اظهار داشت: همیشه آموزش و پرورش از کاستی‌ها در رنج بوده است اما وجود چنین افرادی سبب پیشرفت و توسعه آموزش و پرورش تاکنون شده است.

وی با اشاره به اینکه در طول نیم قرن سابقه آموزش و پرورش همواره با کمبود منابع مالی مواجه بوده است افزود: تمام تلاش‌هایی که در گذشته انجام شده نتوانسته این مشکلات را برطرف کند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همواره همکاران ما در آموزش و پرورش به درستی خدمت کردند خاطرنشان کرد: هیچ یک از معاونان وزیر آموزش و پرورش حقوق ۱۰ میلیونی نمی‌گیرد که ۴ برابر زمان دولت قبل باشد و باید به این نکته توجه شود که فیش‌های حقوقی نجومی قابل تسری به تمامی مدیران ارشد دولت نیست.

بطحایی با اشاره به اینکه معوقات وزارت آموزش و پرورش غیرپرسنلی است و در اولویت پرداخت قرار دارد تصریح کرد: به محض تامین اعتبارات این بخش از بدهی‌ها و معوقات نیز تسویه می‌شود.

وی از استخدام دو گروه ۱۰ هزار نفری در آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۵ خبرداد و بیان کرد: ۱۰ هزار نفر به عنوان متعهد خدمت دبیری استخدام می‌شوند که از طریق آزمون سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و پس از طی دوره کارشناسی وارد آموزش و پرورش شده و در عمل ۴ سال آینده به خدمت گرفته می‌شوند و همچنین در سال تحصیلی پیش رو ۴ هزار معلم سرباز به کار گرفته می‌شود.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: ۱۰ هزار نفر دیگر که توسط وزارت آموزش و پرورش استخدام می‌شوند کسانی هستند که لیسانس و فوق دارند و پس از گذراندن دوره یک ساله در دانشگاه فرهنگیان، سال آینده به خدمت در آموزش و پرورش مشغول خواهند شد اما تا دو روز آینده مجوز کتبی این استخدام‌ها صادر می‌شود.

بطحایی با ابراز تاسف از اینکه هنوز مدارس کپری در کشور وجود دارد و هنوز دولت نتوانسته این موضوع را به صفر برساند گفت: یک سوم واحدهای آموزشی کشور فاقد استانداردهای فضاهای آموزشی ایمن هستند و نزدیک به ۳۵ هزار مدرسه از ۱۰۵ هزار مدرسه در کشور باید در اسرع وقت مقاوم‌سازی و به فضای آموزشی استاندارد تبدیل شوند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۷۰ هزار کلاس در کشور فاقد وسایل گرمایشی استاندارد هستند و تجهیز نیمی از این کلاس‌ها به وسایل ایمن در سال پیش رو در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد تصریح کرد: اعتبارات خوبی توسط دولت برای این موضوع اختصاص یافته است و تا سال آینده این موضوع تکمیل می‌شود.

خبر ۱۸ تیر ۹۵ : آموزش‌ و پرورش، تقاضای استخدام ۱۰هزار نیرو داده است

علی اصغر فانی ، با بیان اینکه وزرات آموزش و پرورش درخواست استخدام ۱۰ هزار نیرو را به سازمان مدیریت ارائه کرده است، اظهار داشت: در صورت تأیید این تعداد، حتما روند جذب این تعداد نیرو را آغاز خواهیم کرد.

گلایه و انتقاد پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ، وجهی ندارد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص نامه گلایه‌آمیز پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش به رییس جمهور و بیان برخی انتقادات، بیان کرد: من هم از طریق سایت این نامه را دیدم.

فانی با بیان اینکه ما از «همان روز که می خواستیم این آزمون را برگزار کنیم، شرایط را اعلام کرده ایم»، گفت: ما بر طبق شرایط اعلام‌شده، عمل کردیم و همه نیز از آن اطلاع داشتند.

وی افزود: این افراد، زمان ثبت نام به این شرایط توجهی نمی کنند و وقتی ما می خواهیم مقررات خود را اجرا کنیم، ابراز ناراحتی می کنند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اینکه آیا تغییری در وضعیت این افراد ایجاد می‌شود یا خیر، پاسخ منفی داد و گفت: هنوز این افراد به استخدام وزارت آموزش و پرورش در نیامده‌اند و تعهدی به ما نداده‌اند و ما نیز تعهدی از آن‌ها نگرفته ایم؛ همانند یک نیروی آزاد هستند و هنگامی که پذیرش شدند، آن زمان کارمند وزارت آموزش و پرورش محسوب می‌شوند.

۱۰ اقدام مهم آموزش و پرورش در زمینه استخدام نیروی انسانی طی سه سال اخیر به این شرح است:

۱-  صدور مجوز استخدام ۴۱۱ نفر از ورودی‌های سال ۸۸ دانشگاه‌های شهید رجایی و آموزشکده فنی دختران شریعتی و شروع به کار آنها  پس از طی مراحل استخدامی از سال ۹۲

۲- انجام مراحل استخدام ۱۸۰۰۰ دانشجو (در سال ۹۲ )، ۱۰۰۰۰دانشجو (در سال۹۳ )، ۴۹۰۳ دانشجو (در سال ۹۴ ) در دانشگاه فرهنگیان  و صدور احکام مربوط

۳-  صدور مجوز استخدام ۱۱۵۱ نفر از دانشجویان کاردانی به کارشناسی ورودی سال ۸۸ برای تعدادی از استان‌ها. مراحل استخدامی این افراد در حال انجام است و از ابتدای سال تحصیلی جدید مشغول به کار خواهند شد .

۴- آگهی جذب  ۵۰۰۰  نیروی آموزشی پیمانی آزاد در سال ۹۴ بر اساس مجوز شماره ۱۳۵۳۲ ، برگزاری آزمون و انجام مصاحبه و اعلام پذیرفته شدگان نهایی برای اشتغال از مهر ماه ۹۵

مجموع کل پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی سازمان سنجش، ۳۴۰۷ نفر (۲۶۳۴ مرد و ۷۷۳ زن) بود که از مجموع ۱۷۸ هزار و ۵۳ نفر (۷۷۹۲۹ مرد و ۱۰۰۱۲۴ زن) شرکت کننده  پذیرفته شده‌اند که تعداد آنها برای شغل‌های آموزگاری ۶۲۹ نفر (۴۲۷ مرد و ۲۰۲ زن)، دبیری ۱۲۸۷ نفر (۱۱۰۹ مرد و ۱۷۸ زن)، مربی پرورشی ۱۶۳ نفر (۱۴۲ مرد و ۲۱ زن)، مراقب سلامت ۱۳۵ نفر زن، استاد کار ۵۷۸ نفر (۵۰۳ مرد و ۷۵ زن) و هنرآموز ۶۱۵ نفر (۴۵۳ مرد و ۱۶۲ زن) هستند.

بر اساس سهمیه‌­های قبولی: آزاد ۳۲۳۳ نفر (۲۵۱۳ مرد و ۷۲۰ زن)، ایثارگران ۱۱۲ نفر (۷۶ مرد و ۳۶ زن) و معلول ۶۱ نفر (۴۴ مرد و ۱۷ زن). در سهمیه بنیاد شهید نیز تعداد ۱۲۴۰ نفر (۶۹۰ مرد و ۵۵۰ زن) استخدام شدند.

۵-  اقدام لازم  و ارسال دستورالعمل شماره ۱۸/۷۱۰  سال ۹۴  در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای آزمایشی به رسمی قطعی به استانها

۶- جذب ۱۲ هزار نفر سرباز معلم طی سه سال گذشته و بکارگیری آنها در مناطق موردنیاز کشور

۷- تهیه آگهی استخدام اختصاصی  ۵۰۰ نفر به همراه رشته های مورد نیاز و به تفکیک شهر و جنسیت جهت استان سیستان و بلوچستان. این آزمون در مردادماه سال ۹۵ برگزار می‌شود .

۸- رفع مشکل بیمه سرباز معلمان پس از چند سال وقفه در سال ۹۲ و جمع آوری اسناد پرداختی حق بیمه تا پایان سال ۹۴ از استانها و قرار دادن آن در اختیار سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح

۹-بکارگیری نیرهای پیش دبستانی با توجه به تصویب قانون طرح الحاق یک تبصره به ماده (۱۷) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش وپرورش  بر اساس بخشنامه شماره ۱۱۸۰۱۳ – ۲۱/۶/۹۴ در سال تحصیلی ۹۴ . براین اساس تقریباً ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر از مربیان پیش دبستان و نیروهای خرید خدمات آموزشی با توجه به رشته تحصیلی، جنسیت، نیاز منطقه و سنوات به عنوان نیروی حق‌التدریس بکارگیری شدند .

۱۰  -تعیین تکلیف آموزش نظامی متعهدین خدمت جدید (فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان) و ورودی‌های ۸۸ مراکزتربیت معلم.

بر اساس پیگیری‌های صورت پذیرفته جذب ۴۰۰۰  سرباز معلم و هماهنگی های لازم درخصوص آموزش نظامی ایشان و پرداخت هزینه های مربوطه، مکاتبات لازم درخصوص اخذمجوز ۱۰ هزار ردیف استخدامی جهت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در اجرای قانون متعهدین خدمت و همچنین انجام مکاتبات لازم درخصوص اخذ مجوز ۱۰ هزار ردیف استخدام پیمانی آزاد جهت اختصاص به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از میان فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های پیش روی وزارت آموزش و پرورش به منظور تامین و استخدام نیروی انسانی است.

خبر ۷ تیر ۹۵ :

رسول پاپایی معاون رسانه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر استخدام در آموزش و پرورش صحت ندارد.

وی تصریح کرد: این قبیل اخبار غیر رسمی و نادرست و اطلاعیه های جعلی از سوی کلاهبرداران و افراد شیاد و سودجو طراحی و اعلام هرگونه شماره حساب در این گونه خبرها به منظور کلاهبرداری از جویندگان کار طراحی شده و با همین هدف در فضای مجازی منتشر می شود.

پاپایی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش اطلاعیه های خود را تنها از طریق پایگاه اطلاع رسانی این وزارتخانه و رسانه های رسمی کشور به سمع و نظر عموم می رساند، از مخاطبان این وزارتخانه خواست با هوشیاری فریب افراد سودجو را نخورده و از واریز هرگونه وجهی به شماره حساب های اعلام شده در این قبیل اخبار، پرهیز کنند.

خبر مهم :

وزیر آموزش و پرورش گفت: در ردیف بودجه سال ۹۵ سهمیه استخدام به وزارت آموزش و پرورش داده شده است اگر سازمان مدیریت و برنامه ریزی مجوز صادر کند سال آینده آزمون استخدامی برگزار می کنیم.

خبر ۱۴ اردیبهشت ۹۵ :  ۱۱ هزار پرستار امسال در وزارت بهداشت استخدام پیمانی می شوند

محمد میرزابیگی : صدور مجوز استخدام ۱۱ هزار نیروی پرستاری به صورت پیمانی یک اتفاق مهم برای بهبود وضعیت پرستاران و رفع کمبود پرستار در بیمارستانهای دولتی است.
وی اضافه کرد: این پرستاران پس از طی مقررات استخدام دولتی در بیمارستانهای وزارت بهداشت از جمله بیمارستانها و بخشهای جدید و بیمارستانهای مناطق محروم به عنوان پرستار بیمارستانی، نیروهای فوریتهای پزشکی یا کادر بخشهای مراقبتهای ویژه و … استخدام می شوند.
وی گفت: بر اساس مصوبه سازمان مدیریت و برنامه ریزی آزمون استخدام این نیروها با هماهنگی وزارت بهداشت و پس از تعیین سهمیه هر یک از دانشگاههای علوم پزشکی توسط سازمان سنجش آموزش پزشکی پس از هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار می شود و زمان برگزاری آزمون پس از طی تشریفات اداری و هماهنگی های بین سازمانی اعلام خواهد شد.
معاون پرستاری وزیر بهداشت افزود: استخدام ۱۶ هزار نیروی جدید پیمانی در بیمارستانهای دولتی که حدود پنج هزار نفر آنها نیروهای بالینی دیگر مانند ماما، پزشک و نیروهای بهداشتی هستند و ۱۱ هزار نفرشان پرستار هستند، گام بزرگی برای ارتقای کیفیت خدمات مراکز بهداشتی و درمانی کشور است.
وی گفت: با توجه به اینکه بخشی از این پرستاران و نیروهای استخدامی ممکن است از بین نیروهای شرکتی و تبصره ای شاغل فعلی در بیمارستانها باشند و چون هدف کلی از این استخدام ها افزایش نیرو در مراکز بهداشتی-درمانی است، دانشگاههای علوم پزشکی و بیمارستانها این مجوز را دارند که به ازای نیروهایی که تغییر وضعیت می شوند، نیروی شرکتی و قراردادی بکارگیری کنند.
میرزابیگی اضافه کرد: پرستارانی که از طریق آزمون سازمان سنجش در بیمارستانهای وزارت بهداشت استخدام می شوند، فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی به بالای دانشکده های پرستاری هستند و نیروهای دیپلم و زیر دیپلم به صورت شرکتی و خرید خدمت در بیمارستانهای دولتی بکارگیری می شوند.
وی گفت: استخدام ۱۱هزار پرستار جدید، بخشی از طرح تحول سلامت است، سال گذشته نیز در مجموع ۱۶هزار پرستار برای تامین کادر پرستاری بیمارستانهای دولتی بکارگیری شدند که ۹ هزار نفر آنها به طور مستقیم برای طرح تحول سلامت بود و هفت هزار نفر نیز برای تامین نیروی بخشها و بیمارستانهای جدید التاسیس در این مراکز بکارگیری شدند.
معاون پرستاری وزیر بهداشت اضافه کرد: جذب و استخدام حدود ۳۲ هزار کادر پرستاری بعد از اجرای طرح تحول سلامت طی سالهای ۹۴ و ۹۵ یک اقدام بی سابقه در وزارت بهداشت و از برکات طرح تحول سلامت است.
**افزایش ۲ تا ۳ برابری کارانه پرستاران
وی گفت: علاوه بر بکارگیری این تعداد پرستار، اقدام مهمی که با اجرای طرح تحول سلامت برای پرستاران انجام شد، افزایش کارانه بود و با ابلاغ وزیر بهداشت از اول مهر سال ۹۴ کارانه پرستاران بین ۲.۵ تا ۳ برابر افزایش یافت.
میرزابیگی اضافه کرد: تا قبل از این ابلاغ وزیر بهداشت، سهم کارکنان غیر پزشک از درآمد اختصاصی بیمارستانها (که به صورت کارانه پرداخت می شود) بین ۱۶ تا حداکثر ۲۲.۵ درصد بود و تعداد کمی از بیمارستانها سهم ۲۲.۵ درصدی را پرداخت می کردند اما بعد از طرح تحول سلامت سهم پرستاران و نیروهای غیر پزشک از درآمد اختصاصی بیمارستانها به ۲۷.۵ درصد و با احتساب نیروهای اورژانس به ۲۹ درصد رسید.
معاون پرستاری وزیر بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که حدود ۱۴۰ هزار پرستار شاغل در بیمارستانهای کشور حضور دارند که با توجه به استاندارد نسبت پرستار به تخت بیمارستانی یا جمعیت به حداقل ۱۰۰ هزار پرستار دیگر در بیمارستانهای کشور نیاز هست و تعداد پرستار مورد نیاز مراکز درمانی کشور ۲۴۰ هزار نفر است.

خبر ۱۲ اردیبهشت ۹۵ : ۱۰ هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام می شوند

بهرام صمدی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان آذربایجان‌ غربی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال ۱۰ هزار نفر در سراسر کشور در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند که پنج هزار نفر آن از طریق آزمون و پنج هزار نفر نیز از طریق دانشگاه فرهنگیان در آموزش و پرورش جذب می‌شوند.

در ادامه معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم گفت: امسال برنامه تجلیل اولیا از دانش‌آموزان انجام می‌شود.

محمدی تصریح کرد: علاوه بر آن امسال ۳۲ یادواره بزرگداشت مقام و منزلت معلم نیز در سطح استان برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه جایگاه و منزلت تمامی معلمان برای اداره کل آموزش و پرورش استان قابل احترام است برای همین امسال از ۵۸۴ تن از معلمان، آموزگاران، مربیان، معلم‌یاران و معلمان استثنایی منتخب تجلیل می‌شود.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌ غربی اظهار داشت: افتتاح مسابقات ورزشی فرهنگیان، توزیع بسته‌های فرهنگی در بین نمازگزاران، تکریم مقام معلم با تدوین برنامه‌های سالانه در استان، تجلیل از پیشکسوتان و برگزاری مسابقات قرآنی بین فرهنگیان از جمله برنامه‌هایی است که امسال پیش‌بینی شده است.

خبر ۴ اردیبهشت ۹۵ :

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: آموزش و پرورش، امسال از فارغ التحصیلان ۱۴ رشته دانشگاهی در مقطع کارشناسی معلم استخدام می کند.

به گزارش مهر، محمود مهرمحمدی با بیان این مطلب افزود: فارغ التحصیلان دانشگاه ها در ۱۰ رشته دوره متوسطه، یک رشته آموزش ابتدایی، یک رشته مربیان بهداشت و دو رشته امور پرورشی با برگزاری آزمون استخدامی به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

وی گفت: تعداد قطعی پذیرفته شدگان هنوز مشخص نیست اما توافق های اولیه برای برگزاری آزمون استخدامی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور انجام شده است.

مهرمحمدی زمان دقیق برگزاری آزمون استخدامی را اعلام نکرد اما گفت: این آزمون زمانی برگزار می شود که پذیرفته شدگان آن مرداد امسال به دانشگاه فرهنگیان معرفی و دوره ۱۱ ماهه برای ورود به مدارس در مهر ۹۶ را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان امسال همچنین در ۱۶ رشته تحصیلی نیز از طریق کنکور سراسری دانشجو – معلم می پذیرد که در آموزشی چهار ساله به عنوان معلم وارد مدارس می شوند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این سؤال که چرا آموزش و پرورش با وجود دانشگاه فرهنگیان همچنان از فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه ها استخدام می کند، گفت: برای اینکه دانشگاه فرهنگیان به تنهایی پاسخگویی ۳۰ هزار بازنشسته سالانه آموزش و پرورش باشد نیاز به ۱۲۰ هزار دانشجو و شش هزار عضو هیئت علمی دارد اما ما هم اکنون تنها ۷۰ هزار دانشجو و بیش از ۷۰۰ استاد بیشتر نداریم.

مهرمحمدی تأکید کرد: دانشگاه فرهنگیان امسال هیچ افزایشی در تعداد پردیس های خود نخواهد داشت و فعالیت خود را با ۷۰۰ استاد ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد: وضعیت خوابگاه های این دانشگاه اصلاً با استانداردهای دانشگاهی مطابقت ندارد چرا که هیچ ردیف بودجه ای برای توسعه خوابگاه ها و کیفی کردن آن‌ها نداریم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهرمحمدی یادآور شد: آموزش و پرورش به تعداد دانشجویان فارغ التحصیلی از دانشگاه فرهنگیان هر سال استخدام معلم از سایر دانشگاه ها را دارد تا صندلی خالی در دانشگاه وجود نداشته باشد.

خبر ۱ اردیبهشت ۹۵ : آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش برگزار می‌شود/ استانداردسازی ۳۷ درصد مدارس تا پایان برنامه ششم

علی‌اصغر فانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از اینکه خوشبختی در معیت رئیس‌جمهور به استان سمنان و به‌خصوص به شهرستان مهدی‌شهر سفرکرده‌ام خرسندم.

وی با اشاره به حضور خود در نشست شورای اداری شهرستان مهدی‌شهر تصریح کرد: نظرات مسئولان شهرستان مهدی‌شهر را شنیدیم و درخواست‌ها را مکتوب گرفتیم و منعکس خواهیم کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به بازدید از اردوگاه فرهنگی تربیتی کمیته امداد مهدی‌شهر افزود: از اردوگاهی بازدید کردیم و این اردوگاه را رئیس‌جمهور به مردم شهرستان مهدی‌شهر هدیه کردند و البته نیازمند تکمیل و تجهیز بیشتری است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی برجذب جدید در وزارت آموزش‌وپرورش در سال جدید گفت: ما به دنبال برگزاری یک آزمون استخدامی در سال جدید هستیم.

فانی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش در سال گذشته افزود: در آزمون سال گذشته پس از مصاحبه و گزینش ۵ هزار نفر انتخاب شدند که هم‌اکنون در حال گذراندن دوره دانشگاه فرهنگیان هستند.

وی بابیان اینکه آزمونی‌های سال گذشته از اول مهر ۹۵ به جمع معلمین خواهند پیوست افزود: شبیه به آزمون سال گذشته را در سال ۹۵ خواهیم داشت که هم‌اکنون در حال اخذ مجوز از سازمان مدیریت کشور هستیم.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: به‌محض دریافت مجوز برگزاری آزمون استخدامی اطلاعیه خواهیم داد و امیدواریم این آزمون در سال جاری قبل از شهریورماه برگزار شود.

وی بابیان اینکه بیش از ۱ میلیون و ۵۸۰ هزار مترمربع بناهای تربیتی و آموزشی در سال گذشته توسط آموزش‌وپرورش در غالب ۱۱ هزار و چهارصد کلاس درس آماده شد و در اختیار دانش آموزان قرار گفت خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌هایی که با سازمان مدیریت‌شده است قرار است تا آخر برنامه ششم توسعه، فضاهای غیراستاندارد آموزش‌وپرورش در سراسر کشور به استاندارد تبدیل شود.

فانی بابیان اینکه در حال حاضر ۶۷ درصد فضاهای آموزشی کشور به‌طور کامل استانداردسازی شده و مقاوم‌اند افزود: امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه ۳۷ درصد باقی‌مانده را هم استاندارد کنیم.

خبر ۳۰ فروردین ۹۵ :

محمد دیمه‌ور عصر امروز در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود برخی کمبودها در مقطع ابتدایی اظهار کرد: در سال تحصیلی آینده حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ نیرو از جمع فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی وارد مقطع ابتدایی می‌شوند.

وی افزود: ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر از این بین دانشجویانی هستند که بعد از چهار سال تحصیل از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل شدند و حدود یک‌هزار و ۴۰۰ نفر از جمع استخدامی‌های ۵ هزار نفری هستند که از رشته‌ تربیت‌بدنی و آموزش ابتدایی وارد کلاس‌ها می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه برخی از کمبودها در آموزش و پرورش را می‌توان پاسخ داد،افزود: در هر حال حاضر کمبود در سیستم آموزشی وجود دارد که باید در این زمینه به بحث نیروی انسانی، چینش مناسب و ایجاد توازن در مدارس و کلاس‌های درس توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت حدود ۱۶ هزار مربی پیش‌دبستانی که سال گذشته به صورت حق‌التدریس جذب شدند برای امسال استمرار پیدا می‌کند، بیان کرد: با این وجود می‌توان به بخشی از کمبودها پاسخ داد و بخشی دیگری از کمبودها نیز در قالب نوبت دوم در اختیار همکاران شاغل در مدارس کشور قرار می‌گیرد.

دیمه‌ور با تأکید بر اینکه یکی از بخش‌های مهم تأمین نیروی انسانی، دانشگاه فرهنگیان است، یادآور شد: بسیاری از دانش‌آموزان از طریق کنکور سراسری وارد این دانشگاه می‌شوند و در آنجا آموزش‌های لازم داده می‌شود.

وی با اشاره به گذراندن ۱۵۳ واحد درسی توسط دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در دوره تحصیلی متناسب با نیاز آموزش و پرورش و گذراندن کارورزی می‌توانند وارد مدارس شوند، همچنین در این بین واجد شرایط‌‌ترین افراد که می‌توانند وارد آموزش و پرورش شوند دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طی یک مدل براساس ماده ۲۸ اساس‌نامه دانشگاه فرهنگیان، نیرو جذب می‌شود، ادامه داد: در استخدامی‌ها به دلیل فوریت همانند استخدامی ۵ هزار نفری سال گذشته اطلاعیه صادر شده و افراد با پذیرش و آموزش در دوره‌ها وارد بدنه آموزش و پرورش می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها مسیر جذب نیروی انسانی در بدنه آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است.

دیمه‌ور با اشاره به وجود نظام ارزشیابی کیفی بیان کرد: نظام ارزشیابی کمی بر اساس نمره بوده و در نوبت‌های مشخص آزمون برگزار شده و نمره‌هایی داده می‌شد که هم‌اکنون این وضعیت در دوره ابتدایی جمع‌آوری شد.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون ارزشیابی موجود در دوره ابتدایی همان ارزشیابی کیفی است، گفت: این ارزشیابی کیفی توصیفی بوده و به صورت مستمر معلم در طول سال تحصیلی طی مقاطع مختلف در کنار کلاس درس با شیوه‌های مختلف نتیجه دانش‌آموزان را ارزیابی می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در ارزشیابی توصیفی برای وضعیت دانش‌آموز در قالب فرم‌های گزارش‌هایی ارائه می‌شود، بیان کرد: سعی داریم تا با کمک خانواده و تعامل با دانش‌آموز عملکرد محصلان بهبود یابد.

وی با اعلام ارزشیابی توصیفی و ارتقای کیفی یادگیری، اضافه کرد: این ارزشیابی جزء بهترین مدل‌های ارزشیابی نظام‌های پیشرو آموزش دنیا بوده و ممکن است برخی از همکاران گلایه‌هایی برای بالا بودن تراکم کلاس‌های درسی داشته باشند.

دیمه‌ور گفت: امیدواریم با حوصله و تحمل همکاران و بهبود شرایط از طریق مشارکت خیران مدرسه‌ساز و ایجاد فضای آموزشی، تراکم کلاس‌ها کاهش یابد.
خبر ۲۹ فروردین ۹۵ :استخدام ۱۷ هزار معلم تازه نفس در مهر ۹۵
کتر نعمت الله موسی پور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: این ۱۷ هزار نفر به تفکیک شامل ۱۲ هزار نفر از اولین گروه فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به همراه ۵ هزار نفری که از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش وارد این دانشگاه شده اند است.
وی گفت: این ۵ هزار نفر نیز همچون سایر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان دوره یک ساله آموزشی را در این دانشگاه و دانشگاه شهید رجایی می گذرانند که در شهریور امسال فارغ التحصیل خواهند شد.
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه این ۱۷ هزار نفر در صورت اتمام واحدهای خود در ترم تابستانی دانشگاه فرهنگیان آماده تدریس خواهند بود ؛ اظهار داشت: آزمون های بسیار تخصصی و جدی برای این افراد توسط دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده و ممکن است عده ای از این آزمون‌ها موفق بیرون نیایند اما پیش بینی ما این است که در مهر امسال ۱۷ هزار معلم تازه نفس وارد آموزش و پروش شوند.

اخبار جدید ۲۱ فروردین :

وزیر آموزش و پرورش گفت: سهم آموزش و پرورش در دو سال اخیر از بودجه عمومی کشور بیش از ۲.۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در آیین اختتامیه هفتمین دوره مجلس دانش‌آموزی که در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است، اظهار داشت: سال ۹۵ سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده که امیدواریم همه مردم، دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی و سایر قوا در تحقق این شعار تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی ادامه داد: موضوع اصلی آموزش و پرورش، تربیت است و این هم بر عهده فرد، حاکمیت،‌ جامعه و خانواده است یعنی ۴ رکن در شکل‌گیری تربیت مؤثر بوده و موضوع اصلی آموزش و پرورش تربیت است.

فانی با بیان اینکه تربیت به عنوان موضوع اصلی آموزش و پرورش مورد توجه مسئولان کشور و آموزش و پرورش است، گفت: مدرسه کانون تربیت است و اینکه اعلام کرده‌ایم در ذیل سیاست آ‌موزش و پرورش، مدرسه‌محوری است به این دلیل است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در داخل مدرسه شخصیت فکری، اجتماعی و منش دانش‌‌آموزان شکل می‌گیرد، افزود: حال اگر بپذیریم مدرسه کانون تربیت است باید ببینیم کدام مدرسه موفق‌تر است.

وی در تشریح ویژگی‌های مدرسه موفق تأکید کرد: مدرسه‌ای موفق‌تر است که بتواند از توانمندی اولیا، معلمان، دانش‌آموزان و عوامل خارج مدرسه استفاده کند.

فانی با اشاره به نقش دانش‌آموزان در امور مدرسه، گفت: دانش‌آموزان در امور مدرسه می‌توانند و باید مشارکت کنند و دانش‌آموز در داخل مدرسه است که می‌تواند مدیریت آینده خود و نقش خود را تجربه کند و به این دلیل اعتقاد داریم شوراهای دانش‌آموزی و در نهایت مجلس دانش‌آموزی می‌تواند در شکل‌گیری تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموز مؤثر باشد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش‌آموز در قالب شورای دانش‌آموزی یاد می‌گیرد چگونه مسئله‌یابی کند و در قالب این شوراها مسئله‌یابی را می‌آموزد و تا وقتی مسئله‌ را خوب نشناسیم راه‌حل را نمی‌توان ارائه داد.

وی ادامه داد: در گام بعدی فرد یاد می‌گیرد و تجربه می‌کند مسئله را حل کند و نیز یاد می‌گیرد چگونه این راه‌حل را اجرا کند و در ادامه در گام بعد هم یاد می‌گیرد، آن را ارزیابی کرده و مجموع آن، مدیریت می‌شود.

فانی تأکید کرد: شوراهای دانش‌آموزی جایی است که دانش‌آموزان کار مدیریتی آینده را تجربه می‌کنند، تشکل‌های دانش‌آموزی مانند بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، جمعیت جوانان هلال‌احمر و سازمان دانش‌آموزی تشکل‌هایی هستند که دانش‌آموزان را آموزش می‌دهند تا بتوانند عملاً ورود به جامعه را در آینده تمرین کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مشارکت دانش‌آموزان هم موضوعیت و هم طریقت دارد، گفت: از طریق مشارکت دانش‌آموز است که یاد می‌گیرد و آماده ورود به جامعه بزرگتر می‌شود و در نهایت وارد شورای دانش‌‌آموزی و مجلس دانش‌آموزی می‌شود.

وی خطاب به دانش‌آموزان عضو مجلس دانش‌آموزی گفت: مجلسی که شما عصاره دانش‌آموزان هستید با رأی مستقیم دانش‌آموزان به دور هم جمع می‌شوند و به ما کمک می‌کنند.

فانی بیان داشت: در دو سال و چند ماهی که از دولت تدبیر و امید می‌گذرد اقدامات خوبی صورت گرفته و در راستای عدالت آموزشی و پوشش دانش‌آموزان در مناطق مختلف و محروم در این مدت موفقیت‌های خوبی داشتیم و در حال حاضر قریب به ۹۹ درصد دانش‌آموزان در دوره ابتدایی در کلاس درس به سر می‌برند.

وی تأکید کرد: در دو سال اخیر موفق شده‌ایم ۷۱ هزار دانش‌آموز را در سیستان و بلوچستان که توسط خانواده‌ها در مدارس ثبت‌نام نشده‌اند شناسایی کرده و به کلاس درس بیاوریم.

فانی اضافه کرد: در دوره متوسطه اول در حال حاضر بیش از ۹۴ درصد دانش‌آموزان در کلاس درس هستند و در متوسطه دوم نیز بیش از ۸۲ درصد از دانش‌آموزان در کلاس درس حضور دارند که این درصدها در تاریخ آموزش و پرورش بی‌سابقه بوده است.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت در دو سال اخیر به بیش از ۲.۲ درصد رشد داشته است و این سهم، سهم بسیار مهمی در راستای عدالت آموزشی بوده است.

وی با اشاره به سند تحول آموزش و پرورش، تصریح کرد: در آموزش و پرورش سند تحولی داریم که طراحی و تصویب آن حدود ۱۰ سال از سال ۸۲ تا ۹۱ به طول انجامید و روح این سند عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی است.

فانی افزود: سال ۹۵ اولین سال اجرای برنامه ششم توسعه است و تا سال ۹۹ این برنامه اجرا می‌شود و اجرای سند تحول را در این برنامه مبنا قرار داده‌ایم و در آن نظام‌ها و خرده‌نظام‌هایی وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش  با بیان اینکه تربیت در سند تحول آموزش و پرورش دارای ۶ ساحت است و در آموزش و پرورش تربیت همه‌جانبه را دنبال می‌کنیم، گفت: یکی از ساحت‌ها، ساحت اخلاقی و اعتقادی است و دانش‌آموزان در فرایند تربیت از نظر اخلاقی و اعتقادی تربیت می‌شوند.

وی افزود: تربیت علمی و فناورانه ساحت دیگر است که باید دانش‌آموزان در مدرسه از آخرین دستاوردهای علمی در حوزه آموزش و پرورش بهره‌مند شوند و استفاده صحیح از فضای مجازی مورد تأکید آموزش و پرورش است.

فانی سومین ساحت را ساحت حرفه‌ای، اقتصادی برشمرد و گفت: دانش‌آموزان باید توانمندی داشته باشند در فضای کسب و کار و اقتصاد دارای حرفه‌ باشند و بحث اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در این حوزه جای می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تکلیف آموزش و پرورش در اقتصاد مقاومتی تکلیف مدیریتی این دستگاه است و افزایش بهره‌وری، کوچک‌سازی این دستگاه از جمله ‌آن بوده و آموزش و پرورش تکلیف دیگری در اقتصاد مقاومتی دارد که آن فرهنگسازی است و دانش‌آموز باید بیاموزد اسراف نکرده و مؤثر باشد.

فانی با بیان اینکه تربیت زیباشناختی یکی دیگر از ساحت‌های تربیتی است و باید دانش‌آموزان روی اصول زیباشناختی مسلط باشند، گفت: پنجمین ساحت، تربیت بدنی است که باید روحیه نشاط و امید به آینده را در دانش‌آموزان تقویت کنیم.

وی افزود: با شکل‌گیری المپیاد درون‌مدرسه‌ای در دو سال اخیر پیش از ۴ میلیون دانش‌آموز در این المپیاد شرکت کرده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساحت تربیت سیاسی و اجتماعی، خاطرنشان کرد: عصاره این ساحت در مجلس دانش‌آموزی شکل می‌گیرد.

جدیدترین اخبار فروردین ۹۵ – ۱۳۹۵

معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش از طرح جامع منابع انسانی که مبنای جذب و تربیت نیرو در آموزش و پرورش به منظور ساماندهی نیروهای جدید در این دستگاه است خبر داد.
عابدینی معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص  ساماندهی نیروهای جدید در آموزش و پرورش گفت: طرح های مختلفی برای ساماندهی و ارتقای وضعیت نیروهای آموزش و پرورش پیش بینی شده است .
در شورای عالی طرح جامع منابع انسانی براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده که به ابعاد و مولفه های مختلف منابع انسانی در این طرح پرداخته و تقریبا جامع موضوعات از بحث جذب منابع انسانی بر اساس ملاک ها و شاخص ها گرفته تا بحث نگهداشت و تربیت منابع انسانی ، توانمندسازی تا مرحله بازنشستگی آنها در آن دیده شده است.
وی افزود: پیش بینی تمام این موضوعات در این طرح و زیرنظام مربوط به منابع انسانی در کمیسیون های مربوطه درحال بررسی است که به زودی نهایی و برای سال آینده ابلاغ می شود.
عابدینی با تاکید بر اینکه باید طرح جامع را باید به صورت فرآیندی دید، اظهار داشت: برای بخش های این طرح نظام های فرعی تدوین شده و درنهایت راهکار درحال پیش بینی است .
وی افزود‌: در زیرنظام هرکدام از این موضوعات برای سیاست های اصلی راهکارهایی پیش بینی شده که باید فرآیند اجرای خود را طی کند و زمانی که نهایی شد به شکل بخش بخش اعلام شود.

مشکلات پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش چیست؟

واریز شهریه‌ای حدود ۲ میلیون تومان برای ورود به دوره‌های آموزش معلمی و ارائه نشدن خوابگاه به افراد از جمله مشکلاتی است که پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش با آن مواجه هستند. دوره‌های آموزشی پذیرفته‌شدگان نهایی در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش از ابتدای اسفند آغاز می‌شود. آنگونه که دانشگاه فرهنگیان در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است، ثبت‌نام در دوره‌ آموزشی تا ۲۶ بهمن ادامه دارد و این دوره طی ۲ مرحله از ابتدای اسفند ۹۴ تا شهریور ۱۳۹۵ برگزار می‌شود و دوره آموزشی رشته‌های فنی توسط دانشگاه شهید رجایی برگزار خواهد شد.

مطالبه شهریه ۲ میلیون تومانی

آنگونه که دانشگاه فرهنگیان درباره میزان شهریه دوره آموزشی اعلام کرده است نحوه و مقدار شهریه در اطلاعیه بعدی اعلام خواهد شد اما براساس اظهارات تعدادی از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش  برخی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان ثبت‌نام داوطلب را منوط به واریز شهریه ۲ میلیون تومانی و ارائه فیش آن به دانشگاه کرده‌اند. طبق گفته این افراد، آنها برای طی دوره‌های آموزشی باید از شهر خود به شهردیگری بروند و این در شرایطی است که هیچ خوابگاهی از سوی دانشگاه به این افراد تعلق نمی‌گیرد و آنها باید خانه‌ای را اجاره کرده و علاوه بر هزینه ۲ میلیونی دوره آموزشی هزینه کرایه خانه را نیز بپردازند و این شرایط برای افراد متاهل و خانم‌ها بسیار دشوارتر است.

تقاضا برای تقسیط شهریه

هم‌اکنون دغدغه پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش سنگین بودن پرداخت شهریه‌ای حدود ۵/۱ تا ۲ میلیون تومان آن هم به صورت یکجا برای ورود به دوره‌های آموزشی است، این افراد تقاضا دارند این شهریه به صورت قسطی یا پس از پایان دوره آموزشی و ورود آنها به آموزش‌و‌پرورش دریافت شود. البته دریافت پول بابت دوره آموزشی نیز جای سوال دارد و اینکه چنین رویه‌ای که در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش باب شده است، به لحاظ قانونی مجاز است؟ آیا یک وزارتخانه می‌تواند آزمون استخدامی برگزار کند و بابت آموزش افراد از آنها شهریه میلیونی دریافت کند؟

تعیین ارقام دریافتی در آینده

این در حالی است که محمدحسین سلیمی‌جهرمی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش در این باره گفته است: «هنوز دانشگاه فرهنگیان رقمی را بابت شهریه اعلام نکرده و مقرر شده است تا ثبت‌نام‌ها صورت بگیرد و پس از آن در اطلاعیه شماره ۲ دانشگاه،‌ میزان شهریه‌ای که هر داوطلب باید پرداخت کند، مشخص خواهد شد».

به گفته وی، هیچ پردیسی در حال حاضر نمی‌تواند از افراد شهریه دریافت کند و در این مرحله ثبت‌نام باید بدون دریافت شهریه انجام شود تا میزان رقم دریافتی مشخص شود.

سلیمی‌جهرمی افزود: برای آموزش افراد در دانشگاه شهید رجایی شهریه‌ای معادل ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در دانشگاه فرهنگیان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است که ۵۰ درصد آن را آموزش‌وپرورش و ۵۰ درصد را داوطلب پرداخت می‌کند، این هزینه برای کل دوره آموزشی است البته مذاکراتی با بانک‌ها برای پرداخت وام شهریه به داوطلبان صورت گرفته است.

اقامت در خوابگاه منوط به پرداخت شهریه

علاوه بر این نعمت‌الله موسی‌پور، معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان نیز درباره ارائه‌نشدن خوابگاه به پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش بیان داشت: دانشگاه فرهنگیان در تمام شهرهای کشور پردیس ندارد، دوره آموزشی پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش نیز همانند دوره‌های آموزش عالی است بنابراین یک فرد ممکن است از شهر محل زندگی خود به شهر دیگری برای طی کردن دوره آموزشی برود. وی خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم افراد را در شهرهایی که به محل زندگی‌شان نزدیک است، هدایت کنیم و از آنجا که امکانات دانشگاه برای ارائه خوابگاه محدود است، نمی‌توانیم به افراد خوابگاه بدهیم اما مذاکراتی را با وزارت علوم انجام داده‌ایم تا افراد بتوانند از خوابگاه‌های مورد تایید این وزارتخانه با پرداخت شهریه از سوی خودشان استفاده کنند.

آگهی استخدام آموزش و پرورش سال ۹۵, استخدام آموزش و پرورش سال ۱۳۹۵


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.