راهنمای خرید یخچال فریزر

راهنمای خرید یخچال فریزر

مدلها، امکانات و قیمتهای مختلف، فاکتورهای زیادی برای خرید یخچال فریزر وجود دارد که میتوانند گیج کننده باشند. ما سعی کرده ایم با معرفی امکانات و موارد استفاده هر یخچال فریزر، بهترین گزینه را به شما معرفی کنیم تا بهترین محصول با بالاترین کارایی و امکانات مورد نیاز خود تهیه کنید.

خرید یخچال فریزر

به نوع یخچال فریزر توجه نمایید

بهترین یخچال مورد نیاز شما، محصولی است که اندازه ای برابر با میزان فضای خالی آشپزخانه شما داشته باشد. در صورتی که در بازه های زمانی مختلف منزل خود را عوض میکنید، بهتر است محصولاتی را تهیه نمایید که با کمترین سایز بتوانید بیشترین حجم را در اختیار شما قرار دهد. با توجه به مدلهای یخچال فریزر، کارایی و امکانات هر یک از آنها، باید نسبت به خریداری بهترین محصولات اقدام نمایید.

  • یخچال با فریزر بالا :اولین نسل و یکی از کلاسیک ترین مدلهای طراحی یخچال و فریزر به صورت همزمان میباشد که در قسمت بالایی بدنه آنها مربوط به فریزر بوده و یخچال در قسمت پایینی بدنه قرار داده شده است. از مهمترین ویژگی های این محصول میتوان به موارد زیر اشاره نمود :
  1. برخلاف ظاهر بسیار باریکی که دارند، فضای بسیار خوبی را برای نگهداری از مواد غذایی ارائه میدهند و نوع طراحی داخلی آنها به گونه ای است که بتوان ظروف بزرگ را در آنها جای داد. جدیدترین مدلهای این محصول مجهز به آبسردکن و یخسازمیباشد.
  2. این مدل از یخچال فریزر ها به دلیل بدنه بسیار ظریفی که دارند در هر مکان مورد استفاده میباشند و بیشتر مورد استفاده برای خانواده هایی است که در بازه های زمانی کوتاه از خانه خود نقل مکان میکنند. عرض این دستگاه ها مابین ۷۶ تا ۱۰۰ سانتی متر میباشند.
  3. از لحاظ مصرف برق یکی از بهترین انتخاب ها بوده و مابین ۱۰ تا ۲۵ درصد کمتر از یخچال های فریزر پایین برق مصرف میکنند.
  4. بسیار ارزان قیمت بوده و بسته شرکت تولید کننده و کیفیت، قیمت گذاری میشوند.

فروشگاه تیک تاک

  • یخچال با فریزر پاییناستفاده از این سری یخچال فریزر بسیار راحت بوده و به دلیل تسهیل در دسترسی به فریزر و میزان حجم بالا به علاوه زیبایی بسیار مورد توجه خانواده ها و زوج های جوان قرار گرفته است.
  1. در سری یخچال های فریزر پایین، از دو درب استفاده شده است که درب بالا مربوط به یخچال و درب پایینی به فریزر مربوط میباشد که این نوع طراحی برای تسهیل در دسترسی به فریزر و یخچال بسیار مناسب میباشد. همچنین عرض این دستگاه ها حداکثر ۱۰۰ سانتی متر بوده و به راحتی با تمامی آشپزخانه ها دارای سازگاری است.
  2. مدل طراحی فرانسوی این محصول برای قسمت یخچال درب ها به صورت ساید بای سایدطراحی شده است و در قسمت فریزر از یک درب برای دسترسی به این قسمت استفاده شده است.
  3. این کالا برای خانواده های سه یای چهار نفری طراحی شده است و علاوه بر سازگاری با تغییر محیط، دارای قیمتی بسیار مناسب در میان یخچال و فریزرها میباشد.

یخچال با فریزر پایین

  • ساید بای سایداین سری از یخچال فریزرها بیشتر مورد توجه زوج های جوان قرار گرفته است و میتواند فضای بسیار گسترده ای را برای نگهداری از وسایل مختلف در دسترس قرار دهد. از مهمترین ویژگی های مثبت این محصول، میتوان به افزایش حجم فریزر اشاره نمود.
  1. درب های مورد استفاده در این سری از یخچال فریزر ها به صورت عمودی در کنار هم قرار گرفته اند و در بیشتر موارد درب سمت راست مربوط به یخچال و درب سمت چپ مربوط به فریزر میباشد.
  2. عرض ساید بای ساید ها معمولا از یخچال فریزرهای معمولی بیشتر است و به همین دلیل بهتر است در صورتی که خانه خود را در بازه های زمانی کوتاه عوض میکنید بهتر است از ساید بای ساید ها استفاده نکنید.
  3. بیشتر از سایر محصولات و انواع یخچال فریزرها برق مصرف میکنند و اکثر مدلهای این محصول مجهز به آبسردکن و یخساز میباشد. به دلیل اینکه در میان دو طرف دستگاه فاصله زیادی وجود دارد، میزان عرض و میزان حجمی که در دسترس است تناسبی ندارد.

ساید بای ساید

  • یخچال فریزرهای ۴ دربسری یخچال فریزرهای ۴ درب بسیار عریض بوده و مناسب برای خانواده های با بیشتر از ۴ نفر جمعیت میباشند. تولید این سری از یخچال فریزر ها در شرکتهای معتبر مانند ال جی، سامسونگ،اسنوا و دوو انجام داده شده و محصول با بازده انرژی بسیار بالا در دسترس مصرف کنندگان میباشد.
  1. چینش درب این محصول به صورت دو درب در بالا برای دسترسی به یخچال، یک کشو در میان یخچال و فریزر برای دسترسی به وسایل پر استفاده و یک درب برای دسترسی به فریزر دستگاه میباشد.
  2. یخچال فریزرهای ۴ درب با طراحی فرانسوی دارای قابلیت تنظیم حرارت از بیرون و آبسردکن است. این محصول در رده قیمتی بالایی قرار گرفته است و بسیار پرطرفدار در ایران میباشد.

یخچال فریزرهای 4 درب

نکاتی در مورد اهمیت بهره وری انرژی یخچال

در سال ۲۰۱۴ استانداردهای جدیدی برای یخچال فریزرها وضع شد که مهمترین اصل دریافت این سری استاندارد، بهینه سازی مصرف انرژی بوده است. از این سال به بعد تمامی شرکتهایی که محصولات خود را به کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا صادرات میکردند موظف بودند تا بهره وری انرژی خود را در مدلهای فریزر بالا، فریزر پایین و ساید بای ساید از ۱۵ تا ۲۵ درصد نسبت به مدلهای قبلی افزایش دهند. تمامی یخچال فریزرهای تولید شده یا وارد شده در بازار ایران نیز باید بر این اساس استاندارد تولید شده باشند. مصرف بهینه یخچال فریزرها علاوه بر نفع عمومی که برای جامعه در پی خواهد داشت، میتواند در کاهش هزینه های ناشی از مصرف برق را نیز تا حدود زیادی کاهش دهد.

رنگ ها به شما احساس میدهند

یخچال فریزرهای سفید رنگ امروزه بیشتر مورد توجه بوده اند ولی شما توانایی انتخاب در میان رنگ های مختلف یخچال فریزر را دارید. یخچال فریزرهای خاکستری و استیل به ترتیب رایج ترین انواع یخچال فریزرهای عرضه شده در بازار میباشند که بیشترین استفاده از آنها انجام داده میشود. شرکت های مختلفی در زمینه تولید یخچال فریزرهای رنگی فعالیت میکنند ولی برندهای معتبری همچون ال جی، سامسونگ، اسنوا، دوو و امرسان محصولات باکیفیت و در رنگ های رایج تولید کرده و در بازار عرضه میکنند.

گروه انتخاب تولید کننده یخچال فریزر اسنوا و ساید بای ساید دوو توانسته در میان رقیبان خارجی خود سهم چشمگیری از فروش وسبد خرید ایرانیان را تامین کند.علت این امر, تولید با کیفیت محصولات و قیمت مناسب نسبت به رقیبان خارجی است.

امکانات و ویژگی هایی که هر یخچال فریزر باید داشته باشد

  • فضای زیاد در کنار فضای داخلی انعطاف پذیریخچال فریزری مناسب است که در کنار فضای داخلی بزرگ، بتوان بیشترین استفاده را از آن داشت تا حجم بیشترین وسایل را در آن نگهداری نمود. سایز یخچال باید بر اساس نیاز شما تعیین شود، تعداد افراد خانواده دارای تاثیر مستقیم در انتخاب سایز دارد. یخچال فریزری را انتخاب کنید که بتوان فضای داخلی آن را برای نگهداری تمامی مواد غذایی، بطری، تخم مرغ و ظروف بزرگ استفاده نمود. همچنین چینش داخلی آن باید دارای قابلیت تغییر باشد.
  • محفظه دارای قابلیت کنترل رطوبت :این ویژگی سبب میشود تا مواد غذایی و میوه های مورد نگهداری در آن تازه باشند. در صورتی که این قابلیت در یخچال فریزر موجود نباشد ممکن است یخچال فریزر کارایی زیادی نداشته باشد و نتوان انتظارات زیادی برای نگهداری مواد غذایی مرطوب را از آن داشت.
  • روشنایی پیشرفته :این قابلیت یخچال فریزر سبب میشود تا میزان مصرف انرژی دستگاه تا حد بسیار زیادی بهینه شود. روشنایی درون یخچال باید با استفاده از لامپ های مخصوص کم مصرفی انجام داده شود که در هنگام روشن شدن، کمتر برق مصرف میکنند.
  • زنگ هشدار درب :باز ماندن درب یخچال یکی از رایج ترین دلایل خراب شدن این دستگاه ها میباشد. برای رفع این مشکل بهتر است از یخچال فریزر هایی استفاده شود که در صورت طولانی شدن میزان زمان باز بودن درب، دستگاه به شما هشدار دهد.
  • مدل دستگاه :بهتر است به جای اینکه دستگاهی ارزان قیمت با کارایی کم را خریداری نمایید، یخچال فریزر خوب با کاربرد بسیار بالا تهیه و استفاده نمود. شاید قیمت بیشتری را برای خرید یخچال فریزر بپردازید ولی یخچال فریزری با کارایی بالا را تهیه کرده اید که میتواند جوابگوی نیاز شما باشد.

خرید یخچال فریزر

امکانات و ویژگی هایی که شما نباید برای آن پول پرداخت کنید

  • آبسردکن، یخساز و نوشابه سازاین امکانات را میتوانید با هزینه ای مناسب برای منزل خود تهیه کنید ولی یخچال های مجهز به این ویژگی ها دارای قیمتی بسیار بالا میباشند. وجود داشتن یا نداشتن این دستگاه ها تاثیر بسیار زیادی برای منازل نخواهد داشت و این قطعات علاوه بر افزایش میزان مصرف انرژی، قیمت بسیار بالایی را دارند.
  • محفظه های سرد کننده سریع :استفاده از این ویژگی برای یخچال ها تنها سبب شده است تا دستگاه زودتر دچار مشکل شود و همچنین میزان مصرف انرژی آن تا حد بسیار زیادی افزایش داشته باشد. شما میتوانید با زمان بندی مناسب برای سرد کردن یا فریز کردن مواد غذایی، به جای این قابلیت کار خود را انجام دهید.
  • یخچال فریزر مجهز به wi-fi : تجهیز یخچال فریزر به قابلیت اتصال به اینترنتی بی سیم، صفحه نمایش لمسی یا اتصال به تلویزیون، تنها سبب مصرف بیشتر برق شده و فعلا غیر از قابلیت اتصال به اینترنت که در آینده کارایی خواهد داشت، هیچ کاربرد دیگری را نداشته باشد.

فاکتورهای مهم در خریداری یخچال فریزر

یخچال فریزر های عرضه شده در بازار باید بر اساس فاکتورهای مختلفی تولید شده باشد تا بتواند بیشترین کارایی را داشته باشد. در صورتی که میخواهید یخچال فریزر جدیدی را خریداری نمایید، باید ابتدا دقت به نوع نیاز، مصرف و کارایی آن داشته باشید و بر اساس تعداد افراد خانواده خود، محصول را انتخاب کنید. زوج های جوان نیز بهتر است محصولاتی را تهیه کنند تا بتوانند برای خانواده ۳ الی ۴ نفری نیز استفاده نمایند.

منبع : فروشگاه تیک تاک


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.