برنامه سالانه و تقویم اجرایی مدیران مدارس

برنامه سالانه و تقویم اجرایی مدیران مدارس

مبحثی که قصد صحبت پیرامون آن را داریم درباره برنامه سالانه و تقویم اجرایی مدیران مدارس است.

مدیران مدارس وظایف سنگینی را بر عهده دارند که بنا بر آن وظایف می بایست برنامه سالانه و تقویم اجرایی خود را تهیه و تنظیم نمایند.از مهمترین وظایفی که بر عهده مدیران در راستای تهیه و تنظیم برنامه سالانه و تقویم اجرایی است بحث آموزش در مدارس و سطح علمی دانش آموزان است.

مدیران گرامی می بایست در تهیه و تدوین برنامه سالانه و تقویم اجرایی به صورت کامل و دقیق به مبحث آموزش توجه بسیار زیادی داشته باشند.

امروزه همه والدین از مدیران این موضوع را میخواهند که سطح علمی فرزندانشان بالا رود و نسبت به مدارس دیگر بتوانند از امکانات بیشتر و بهتری برخوردار باشند.

برنامه سالانه و تقویم اجرایی به مدیران کمک می کند که بتوانند به بهترین شکل ممکن برای سال تحصیلی دانش آموزان برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

و این برنامه ریزی را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. تا بتوانند در سطح رقابت با مدارس دیگر کم نیاورند و دانش آموزانی کوشا و با تربیت تحویل جامعه دهند.

برنامه سالانه و تقویم اجرایی در مقطع ابتدایی

برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر ابتدایی نوعی از برنامه سالانه است که مدیران مدارس ابتدایی به وسیله فرم های مربوطه در این برنامه به محور های آموزشی و پرورشی و درسی و تربیتی می پردازند.

در طرح تدبیر ابتدایی مدیران می کوشند قوی ترین برنامه ریزی را که در خور دانش آموزان ابتدایی هست را انجام داده و به مرحله اجرا درآورند. مدیران عزیز و گرامی در مقطع دبستان بهتر است با برنامه ریزی خود و نگارش برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر به بهترین شیوه ممکن هم به خودارزیابی پرداخته و هم به ارزشیابی از کارکنان و معلمان خود بپردازند .

باید خاطر نشان شود که این ارزیابی که در مرحله اول توسط خود مدیر انجام می گیرد بسیار تاثیر گذار است و کمک شایانی به بهبود اوضاع می کند . باید گفت در صورتی که مدیران به ارزیابی درست و واقعی از خود برسند کاملا در راستای فعالیت های آموزشی می توانند به بهبود اوضاع کمک کنند.

در مراحل بعد از ارزیابی خود مدیران بازرسین استانی وارد کار می شوند و کلیه فرایند های آموزشی موجود در طرح تدبیر ابتدایی را در آن مورد بازبینی قرار می دهند . در صورتی که مدیران در برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر خوب عمل کرده باشند ، بازرسین امتیاز بالایی را برای آنها در نظر می گیرند و در ارزشیابی سالانه نیز به آنها توجه ویژه می کنند.

برنامه سالانه و تقویم اجرایی در مقطع متوسطه

در مقطع متوسطه اول و دوم موضوع به گونه دیگری است. طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار نوعی از برنامه سالانه است که در مقطع متوسطه اول و دوم به کاربرده می شود. مدیران مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم هم قاعدتا از نگارش برنامه سالانه و تقویم اجرایی مستثنا نیستند.

آنها نیز با نگارش برنامه سالانه بر اساس طرح تعالی مدیریت مدرسه سعی دارند به بهترین شکل ممکن به ایجاد راهکارهایی در جهت بهبود وضعیت دانش آموزان به کار بندند.

برنامه سالانه طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار نوع کاملی از برنامه سالانه است که مدیران مدارس متوسطه اول و دوم با آن درگیر هستند. این برنامه شامل یازده محور است که محور یازدهم آن مربوط به هنرستان هاست. و محور های اول تا دهم آن به مدارس متوسطه اول و دوم اختصاص دارد.

معرفی منبع کامل برنامه سالانه و تقویم اجرایی

اگر شما هم مدیر یا معاون مدرسه هستید و یا مدیر و یا معاونی را می شناسید که با نوع نگارش برنامه سالانه و تقویم اجرایی بر اساس طرح تدبیر و طرح تعالی مشکل دارد و یا به دنبال منبعی کامل در راستای استفاده از آن در راستای طرح تعالی و طرح تدبیر می گردید ، ما به شما سایت بانک فایل پژوهشی معلمان را معرفی می کنیم.

شما با مراجعه به این سایت می توانید از جدید ترین و به روز ترین برنامه های سالانه و تقویم اجرایی در راستای طرح تعالی و طرح تدبیر بهره لازم و کافی را ببرید.

منبع : بانک فایل پژوهشی معلمان


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.